Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM 2.1TD Naftavuoto
ViestiLähetetty: 29.06.2009 22:33 

Viestit: 91
Paikkakunta: Loppi
Syöttöpumpun takaa tihkuaa polttoainetta.
Päälipuoli pumpusta vaikuttaa ihan kuivalta. Imusarjan poistin, tutkien siellä alla olevat paluuletkut. Vaikuttivat ehjiltä. Löpö näyttäisi tulevan pumpun pohjasta. Eihän sinne oikeastaan mistään kyllä näe.
Ehdotettu on, että akselstefalle olisi vuotoreikä siellä alla.
Kokemusta tälläisestä, pumpun irroitus vaatinee kaiken muun lisäksi jakopään purkamisen ?
Niin ja potilaassa on täysmekaaninen systeemi Bosch ? ei oikein vielä tuokaan selvinnyt.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1TD Naftavuoto
ViestiLähetetty: 30.06.2009 07:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
onkos boschilaisessa samaa vikaa kuin ikääntyvissä lucaksen ahdetuissa, eli ahtopainekellon kalvo murtuu ja alkaa vuotamaan? siis täysmekaanisessa? tosin CX:sän lucaksessa se vuotava nafta menee imusarjaan ja sekoittaa tyhmäkäyntiä...



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1TD Naftavuoto
ViestiLähetetty: 30.06.2009 12:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Vuotopaikkaa en paikallistaa osaa, mutta pumpun irroitukseen ehkä jotain kommenttia tietänen. Kuviakin löytyy, lainailtu moottorinvaihto-operaatiosta..:

Jasu kirjoitti:
Kuva
Tuolla näkyisi yksi pumpun jalan kiinnityspulteista..?

Kuva
...jota varten otamme hehkun pois edestä, kuten kannen päässä olevan vesiletkun lähdönkin. Tilaa ei ole silti yhtään liikaa...

Kuva
...nyt sinne jo melkein sopii..!

Kuva
Loput kolme pulttia ovatkin sitten jo ihan nähtävillä, helppoa ja hauskaa...

Kuva
Tietenkin tämä kylmäkäynnin korotuksen vaijeri olisi hyvä irroittaa hieman aiemmin kuin silloin kun on kaikki pultit ovat jo irti..?

Kuva
Ja näin, jälleen on yksi osa lisää irrallaan...


Eiks olekin helepon näköistä kun le moteur on irrallaan..? :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1TD Naftavuoto
ViestiLähetetty: 30.06.2009 14:28 

Viestit: 216
Ja koska mutteri on niin haastavassa paikassa minä otin tietoisen riskin ja jätin sen pois.
Itselle perustelin tuon:"Ei se pumppu tuolla pitkään kuitenkaan ole, kun viritettäväksi lähtee kuitenkin"
Tuonne taitaa käydä vain aikalailla yhden muotoinen 13mm avain ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1TD Naftavuoto
ViestiLähetetty: 30.06.2009 14:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
dbwarrior kirjoitti:
Ja koska mutteri on niin haastavassa paikassa minä otin tietoisen riskin ja jätin sen pois.
Itselle perustelin tuon:"Ei se pumppu tuolla pitkään kuitenkaan ole, kun viritettäväksi lähtee kuitenkin"
Tuonne taitaa käydä vain aikalailla yhden muotoinen 13mm avain ?

Miun silmään näytti että jasu irrotti noissa kuvissa pumppua jalkoineen. DB:llä kun on nyt kokemusta niin saako 2.1td:stä pumpun irti jakopäätä purkamatta?

Oma veikkaukseni on että se on juurikin tuo jasun kuvissa esiintyvä tyhjäkäynnin korotinvipu jonka akselilta se liemi ulos valuu. Jos pumpun akselin stefa vuotaa niin vuoto on käydessä sisäänpäin eli siirtopumppu horii ilmaa sitä kautta pumppuun.

Pesepä pumppu ja sen ympäristö vaikkapa vanteenpesuaineella (loistava tuote konehuoneen pesuun) ja katso parin päivän päästä missä on märkää. Pieni lenkki hiekkatiellä paljastanee vuodon vielä paremmin :mrgreen:



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1TD Naftavuoto
ViestiLähetetty: 30.06.2009 21:08 

Viestit: 216
NO purkamatta, jaa...
Mulla oli hinhan kiristäjän lukitus pultti nylpätty joten pulajsin pumpun tavallaan hihnaa irroittamatta.

Tuo Jasun tapa irroitta jalkoineen onkin varmaan se ainut oikea tapa.
Pitääpä painaa mieleen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1TD Naftavuoto
ViestiLähetetty: 30.06.2009 21:41 

Viestit: 91
Paikkakunta: Loppi
Noita vipujen läpivientejä minäkin ensimmäisenä epäilin, kovin kuivalta vaan vaikuttavat. Tippuu pumpun takaa, noissa jasun kuvissa näkyvän pyöreän laipan kohdalta.
Googetus tuotti räjäytyskuvia ja originaalin manuaalin, missään vaan ei ole kuvaa tauspuolesta.
Eli onko siellä joku tulppa tms. josta voi vuotaa, vai valuuko sen nyt jostai sinne. Räjäytyskuvan mukaan ei pitäisi olla mitään.
Ketjujakopäällisestä vehkeestä lähtisi irti ihan tosta vaan, ketjupyörällä kun on omat laakerit.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2.1TD Naftavuoto
ViestiLähetetty: 30.06.2009 21:58 

Viestit: 91
Paikkakunta: Loppi
Ja itselleni vastaten:
Hetki gooletusta lisää ja löytyi diisselifoorumilta todennäköinen vastaus. Vastaavat oireet ja vuotaa nestepään ja rungon välistä. Eli purettava koko hoito jos näin on.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: