Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 8/69 [ 1725 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 69  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 08.10.2013 11:16 
Käyttäjän avatar

Tulsku kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Toi Golhan on brasilian VW:n malli jostain 80-90-luvulta ja tuo yksilö on '92.

Joo, valmistus alkoi vuonna 1980. Johan tuon näkee otsalohkollakin, ettei se voi olla olla 60-luvulta... No, meitä on joka lähtöön. :roll:

Myyjä on kuitenkin itsepäinen, jo kaksi samanlaista vastausta :D

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 08.10.2013 12:55 

jptcool kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Itse alunperin länsirannikkolaisena en ole tuota koskaan osannut suolaan/suolattomuuteen liittää, millään tavalla. "Tuima" ei todellakaan liity suolaan minun mielestäni mutta muuhun mausteisuuteen kylläkin.

Komppaan Cikattia; taisto voi olla tuimaa, toisaalta Taisto ja Tuima olivat Turun
Veneveistämön tekemiä moottoritorpedoveneitä :lol:

Mulle ainakin tulee mieleen vaikkapa tuima sinappi eli vahva sellainen tms. Tuima tais olla venäläisvalmisteinen ohjusvene 80-luvulla.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.10.2013 19:50 
Käyttäjän avatar

Ihmettelen hiukan poliisin toimintaa tänä aamuna moottoritiellä. Oli sumuinen keli, hyvä ajokeli kuitenkin. Ajoin navigaattorin mukaan n.115-117 km/t. Edelläni n.100 m:n päässä meni pakettiauto peräkärrin kanssa samaa nopeutta. Mustamaija saavutti ja ohitti minut, ja palasi oikealle kaistalle minun ja pakettiauton väliin. Olin vähän vahingoniloinen, nyt... mitään ei tapahdu. Poliisit ajoivat 3-4 minuuttia meidän välissä, sitten taas nostivat nopeuden 120:een ja ohittivat pakun. Nyt kuski huomasi poliisin ja hidasti välittömästi nopeutta. Miksi poliisi ei edes valoja vilkauttanut?

Itse viimeisen 7 vuoden aikana 6 rikemaksua tai sakkoa saaneena :oops: koen jopa epäoikeudenmukaisena, että joku toinen ei saa sakkoa 35 km/t nopeuden ylityksestä. Kun peltipoliisi sakottaa minua jo 11 km/t ylityksestä. Yksikään tilanteista, jossa olen itse joutunut maksamaan, ei todellakaan ole vaarantanut mitään. Eipä tosin nytkään mitään vaaraa ollut, mutta pitäisikö minun enää noudattaakaan liikennesääntöjä, jos muiden kohdalla katsotaan vaan muualle? :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 08.10.2013 20:08 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
XM-Hannu kirjoitti:
Ihmettelen hiukan poliisin toimintaa tänä aamuna moottoritiellä. Oli sumuinen keli, hyvä ajokeli kuitenkin.

Kuva
Siis tässä kelissä, kuva tältä aamulta...

Juu, välillä ei uskaltanu ajaa just viittäkymppiä lujempaa, kun ei vaan nähny. Reilu tunti aiemmin, pääsi oikein yllättämäänkin vielä pimeän aikaan, ihan kerrasta veitselläleikattavaa sumua, kerrasta siis näkyvyys pois kaukovalot päällä, sopivasti vielä tuoreehkolla mustalla asvaltilla...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2013 09:19 

että onko pakko tuoda koira töihin päivähoitoon... Välillä se tepastelee täällä ympäriinsä vapaana, onneksi useimmiten kyllä remmin päässä ja omistajansa työhuoneessa. Suurin osa jaksaa lässyttää sille karvarukkasen näköiselle otukselle, mutta toivottavasti se ymmärtää pysyä pois mun jaloista. :evil: Pitää varmaan hommata kissa ja tuoda se tänne. Ja jos ei saa lapsille päivähoitopaikkaa, niin kyllähän nekin voi ottaa mukaan töihin? Yritän ihan kamalasti olla suvaitsevainen, mutta piskit vaan ei mielestäni kuulu tänne, tuskin olen sentään ainoa, joka ei tykkää.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2013 09:30 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
että onko pakko tuoda koira töihin päivähoitoon... Välillä se tepastelee täällä ympäriinsä vapaana, onneksi useimmiten kyllä remmin päässä ja omistajansa työhuoneessa. Suurin osa jaksaa lässyttää sille karvarukkasen näköiselle otukselle, mutta toivottavasti se ymmärtää pysyä pois mun jaloista. :evil: Pitää varmaan hommata kissa ja tuoda se tänne. Ja jos ei saa lapsille päivähoitopaikkaa, niin kyllähän nekin voi ottaa mukaan töihin? Yritän ihan kamalasti olla suvaitsevainen, mutta piskit vaan ei mielestäni kuulu tänne, tuskin olen sentään ainoa, joka ei tykkää.

Me välillä töissä haaveillaan että jos voitais vuorotellen tuoda omia koiria päivähoitoon niin olis paljon mukavampaa :D

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2013 09:34 

No mutta hienoa, voinkin sitten ehdottaa tuon karvarukkasen omistajalle että tuo piskinsä sinne! :D

Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2013 10:24 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Lemon kirjoitti:
No mutta hienoa, voinkin sitten ehdottaa tuon karvarukkasen omistajalle että tuo piskinsä sinne! :D

Ne rukkaset tehdään khyl kissoista :lol:

Mutta itse ihmettelyyn, miksi se koira pitää viedä töihin??? En kahden koiran omistajana tuota ymmärrä, koira osaa kyllä olla kotona ihan hyvin.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2013 10:49 

Kissoihin pitää suhtautua kunnioittavasti, ihan kuten Zekseihinkin! :)

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 09:36 

Ajelin lauantaiaamuna sumussa Tku-Hki moottoritietä ja ihmettelin, kun uusissa autoissa ei ole takavaloja lainkaan. Oli jokseenkin inhottava tunne, kun tiesi, että edessä on autoja mutta kun niitä vaan ei näy. Edes takasumuvaloa ei ollut kuin ihan muutamalla.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 10:35 

Lemon kirjoitti:
Ajelin lauantaiaamuna sumussa Tku-Hki moottoritietä ja ihmettelin, kun uusissa autoissa ei ole takavaloja lainkaan. Oli jokseenkin inhottava tunne, kun tiesi, että edessä on autoja mutta kun niitä vaan ei näy. Edes takasumuvaloa ei ollut kuin ihan muutamalla.

Nykyautot ovat liian monimutkaisia ihmisten käytettäviksi, luotetaan valoautomatiikkaan joka ei tunnnista keliolosuhteista (sumu, sade, lumisade) johtuvia lisävalontarpeita. Tämä yhdistettynä maailma pelastuu energiansäästökeksintöihin eli takavalot eivät pala päivänvalossa johtaa sitten kuvailemaasi tilanteeseen. Ja ajajien ajattelukyky on muutenkin varsin puutteellinen, ei ajatella, että pitää myös näkyä ei ainoastaan nähdä.
Onko kukaan muuten laskenut kuinka monta millilitraa tuo nerokas valokeksintö säästää polttoainetta sadalla kilometrillä?

Scrat

PS. olen kanssasi samaa mieltä kissoista
PS.2 Faijan jäämistöstä löytyy koirannahkarukkaset

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 12:08 
Käyttäjän avatar

Scrat kirjoitti:
Onko kukaan muuten laskenut kuinka monta millilitraa tuo nerokas valokeksintö säästää polttoainetta sadalla kilometrillä?
Scrat
Hieman autosta riippuen noin 0,1l/100 km.
Yhden auton kohdalla vähän, mutta koko euroopassa viime vuonna myydyt 12 miljoonaa autoa saavat säästettyä yhdessä vähän enemmän, eli reilu 1,2 miljoona litraa / 100 km ajosuorite.

Paljonko lie Euroopassa keskimääräinen vuotuinen ajosuorite?
10 000 km/v * 12 miljoonaa autoa *0,1 l/100 km tekisi 120 miljoonaa litraa / vuosi koko Euroopan tasolla pelkästään viime vuonna myydyillä autoilla.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 16:46 
Käyttäjän avatar

Scrat kirjoitti:
Lemon kirjoitti:

Nykyautot ovat liian monimutkaisia ihmisten käytettäviksi, luotetaan valoautomatiikkaan joka ei tunnnista keliolosuhteista (sumu, sade, lumisade) johtuvia lisävalontarpeita. Tämä yhdistettynä maailma pelastuu energiansäästökeksintöihin eli takavalot eivät pala päivänvalossa johtaa sitten kuvailemaasi tilanteeseen.

KG:ssä on hälytin, joka ohjaa myös ajovaloja.
Auringonlaskun aikaan tunnistin kytkee valot päälle.
Tunnistimen päälle tosin olen laittanut mustan teipin, joten valot syttyvät aina automaattisesti.
Alkuperäiseen asennukseen kuului myös kytkeminen lasinpyyhkijöiden virtapiuhaan.
Lasinpyyhkäisijöitä käytettäessä valot paloivat melko pitkään, eivätkä sammuneet vaikka olisi käyttänyt lääppimiä harvakseen.

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 19:59 

svc kirjoitti:
[Paljonko lie Euroopassa keskimääräinen vuotuinen ajosuorite?
10 000 km/v * 12 miljoonaa autoa *0,1 l/100 km tekisi 120 miljoonaa litraa / vuosi koko Euroopan tasolla pelkästään viime vuonna myydyillä autoilla.

Ja maailma pelastuu, vähät ihmisistä! :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 22:07 

Lemon kirjoitti:

En yhtään tiedä näitten nykytakavalojen näkymättömyyden automatiikasta tms. mutta kyllä kohtalaisen usein moottoritiellä töihin ajellessa tulee yllättäen eteen usvan takaa hitaammin kulkeva auto, jossa ei ole mitään valoa taakse päin. Milläs tuosta kohteliaasti ilmoittaisi ohittaessaan, että "sulla ei pala takavalot"?. Viimeksi pari viikkoa sitten jostain liiittymästä tuollainen perävaloton tupsahti eteen sumussa ja aika lähelle meni ennen kuin bongasin. Ohituksen jälkeen väläytin kerran takasumareita, mutta taisi vaan ärsyttää kun tuli perään roikkumaan ja ohi - edelleen ilman takavaloja :(
Enkä siis hurjastellut - minulla vauhtia oli ehkä 110 ja liittymästä tulleella 80 - nopeusero kuitenkin sen verran iso, että kun kiihdytyskaistalta siirtyy normaalikaistalle niin takaa tullaan aika nopeasti perään kiinni - varsinkin jos ei kovin hyvin näe sitä liittymästä tulevaa.

.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 22:21 
Käyttäjän avatar

Lisäähän tuo turvattomuutta, mutta kyllä sitä pitäisi kuljettajan kyetä havaitsemaan liikenteessä olevat esteet ajaessa!

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 22:34 
Käyttäjän avatar

Esa66 kirjoitti:
Lisäähän tuo turvattomuutta, mutta kyllä sitä pitäisi kuljettajan kyetä havaitsemaan liikenteessä olevat esteet ajaessa!

Valaistun esteen havaitsee paremmin.

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 22:57 
Käyttäjän avatar

Jännästi nämä valoasiat menee, kun mun c5 vm 2005 papereissa lukee ohjekirjan lisälehdellä että hätävilkkujen automaattinen kytkentä täysjarrutuksessa on poistettu Suomen katsastusmääräysten johdosta tjsp.

Näkyminen liikenteessä on mielestäni näkymättömyyttä parempi -> pimeät valot pitäisi myös kieltää vastaavaan vedoten.

Tapaan väläyttää hätävilkkuja, kun jono pysähtyy kehätiellä nopeasti. Siellä turvavälit ja nopeus tekevät usein pysähtymisen jännäksi ja automatiikkaa kaipaisi tuohon vilauttamiseen. Etenkin jos takana on tyhjää, on mielenkiintoista peilistä seurata pysähtyykö jono ennen peräluukkua.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 22:59 
Käyttäjän avatar

^^Itsestään selvän ja odotetun esteen, toki. Pitäisi kuitenkin olla skarppina ja tehdä muitakin havaintoja. Ehkä tuo on itselle kasvanut luonnostaan, kun yövuorossa olen ajanut jo niin pitkään. Mikä nyt oikeastaan vain vahvistaa sen, ettei pidä tuudittautua muiden osaamiseen.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 23:43 

Sumussa sytytettävä ajovalot

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2013 23:54 
Käyttäjän avatar

Lainaa:
Uusien ajoneuvojen lisääntynyt tekniikka ja automatiikka on kehitetty helpottamaan kuljettajaa ja ajamista.

Taitaa olla just toisinpäin tässä asiassa :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 15.10.2013 07:31 
Käyttäjän avatar

Ralle kirjoitti:
Mutta itse ihmettelyyn, miksi se koira pitää viedä töihin??? En kahden koiran omistajana tuota ymmärrä, koira osaa kyllä olla kotona ihan hyvin.
Meijän koira ei ainakaan valitettavasti ole vielä oppinut itse käymään vessassa ja kaatamaan oikeaa määrää koiranruokaa kuppiinsa, joten lähti tänäkin aamuna emännän mukana töihin. Töiden jälkeen kun kumpikaan ei kotiin kerkeä, vaan menee pitkälle iltaan/yöhön, joten helpompi kuskata koiraa mukana.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 15.10.2013 08:12 

Emäntä on sitten tullin, poliisin tai vartiointifirman hommissa?

Poissa

ViestiLähetetty: 15.10.2013 08:23 
Käyttäjän avatar

Koirissakin on eroja niin kuin työpaikoissa. Jotkut kärsii yksinolosta kun taas toiset osaavat nauttia siitä. Ja työpaikan luonne on yksi ulottuvuus, siellä työskentelijät toinen. Jollekkin konttorissa hyörivä koira on piriste ja toiselle ärsyke. Työpaikalla ei ole pakko sietää koiraa ellei sitten ole kenneliin tai leäinlääkäriin töihin mennyt. Ja joku ei siedä vaikka halua olisi, esi allergikot.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 15.10.2013 08:28 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Emäntä on sitten tullin, poliisin tai vartiointifirman hommissa?
Koira hoitaa vartiointia työkseen. Yleensä kyllä kotonamme.

VW Passat B7
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 8/69 [ 1725 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 69  Seuraava