Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 53/94 [ 2331 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 94  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 04.10.2013 18:56 
Käyttäjän avatar

:lol: heh. mulla seiso'kuukauden ja seisoessaan poltti kansipahvin. :evil:

Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2013 19:26 
Käyttäjän avatar

Ei bexit tykkää seisoskelusta :)

Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2013 19:45 
Käyttäjän avatar

:shock: ei niih

Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2013 23:43 
Käyttäjän avatar

Päivän harmi oli todella hassu, jäi siis melko sanoinkuvaamaton olo.
Tapahtui siis soitto....
Tää oli lopulta kuin lähes jostain sketsistä. Puhelun jälkeen oli tahattoman kreisi virne naamallani.

Kävin tänään harvinaisen oudon keskustelun Elisan asiakaspalvelun kanssa puhelimitse. Itseasiassa en ollut edes soittamassa heidän aspaan vaan halusin soittaa Vantaan Jubon Elisa Shoppiin kysyäkseni onko puhelimen avauskoodi saapunut koska se pitää hakea hlö koht. Eli, kaivoin netistä sen Jumbon shopin ja siellä oli puh nro. Soitin ja naisääni vastasi:
"Asiakaspalvelu Elisa" kysyin että eikö tämä tullutkaan Jumbon shoppiin. No ei koska nrot ovat kuulemma viikko sitten muuttuneet. Sanoin että asiani koskee sinne tilattua purkukoodia, yhdistättekö sinne shoppiin. Aspa yhdisti ja sitten siellä vastas taas naisääni: "tekninen tuki, Elisa" alkoi jo vähän hämmästyttää tässä kohtaa... Sanoin, "pyysin Jumbon shoppiin yhdistämään".. Naisääni sanoi ettei se käy. Kysyin miksei käy? "no kun nykyään Shoppeihin ei voi soittaa koska he keskittyy asiakaspalveluun" ...olin varmaan 5 s hämmästyksestä hiljaa ja sanoin että enhän mä halua turhaan sinne megaostoshelvettin mennä vain tsekkaamaan että onko koodi tullut koska on näemmä jäänyt Elisalta kertomatta että koska sen saan. "Mutta kun sinne ei voi yhdistää koska he palvelee asikkaita vain" olin vielä hämmästyneempi: "eli he eivät halua palvella minua, enkö ole asiakas jos heillä on jotain joka kuuluis mulle antaa" "niin no sinne ei voi soittaa koska he palvelevat asiakkaita" Siis, vastaus oli joka kerta "koska he palvelevat asiakkaita" No, ajattelin olla helppo asiakas sitten ja kysyin että katsotko pls sieltä järjestelmästä että onko mun purkukooditilaus käsitelty? Tekninen neito asiakaspalvelusta vastaa: "en voi mitenkään nähdä sitä täältä" mä taas sanoin että eikö voi vaikka teillä on minusta aivan kaikki tiedot ja purettavan luurin IMEI-koodi ja jopa puhnro johon tuo suojaus kytketty. "Valitettavasti näitä ei voi nähdä tuolta järjestelmästä" vastasi aspaneiti.
Kiittelin kovasti ystävällisestä palvelusta ja suljin puhelimen.

Mulle jäi todella erikoinen olo. Valtava järjestelmä ja hirveä määrä työntekijöitä ja minulla oli melko yksinkertainen asia. Elisa oli jokaisessa kysymyksessäni täyttä teflonia ja apu oli vähintään vähemmän kuin nolla.
Olin tilannut purkukoodin jo viikko sitten ja näin tässä taas sivuutettin asiakas ;-)

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2013 00:16 

^Toi on kyllä ihan hiton ärsyttävää. Nykyään tuntuu kaikissa vähänkään epätavanomaisissa ongelmatilanteissa olevan vastaus vaan: "computer says no" ja aspalla käsi syvällä hanukassa.

Itse muistan tähän kämppään laajakaistaa vanhasta osoitteesta siirtäessä kokeneeni aika samanlaista surrealismia.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2013 00:27 

Juu, itsellä jäänyt Elisa Viihteen lasku epähuomiossa rästiin joskus kuukausi pari sitten, netti poikki ja minä soittelemaan vikailmoon. Sieltä ei osattu ilmoittaa mikä vikana???!!?? Kesti pitkän aikaa ennenkuin tekninen aspa sai vian selville. Korjaushan oli helppo:-). Kuitenkin tommoisenhan pitäisi näkyä heti tekniikan ruudulla, turhaa etsiä vikaa kun liittymä on katkaistu... Justiin tuossa menneenä viikkona mietin pakoa Elisasta, vaan suo siellä, vetelä täällä. Vaihtoehdot on DNA ja Sonera, eipä iske. Valitellaan sitten vaan täällä ja muualla palvelua ja sen puutetta. Kaikki pitäis tehdä ite, vaan kun ei ehdi eikä jaksa :( .

Jyrki
C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo
Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2013 00:57 
Käyttäjän avatar

:oops: Yhdellekään palventarjoajalla ei ole mitään sitä vastaan, että asiakas tietää oikeutensaq(sama taitaa päteä kaikkeen muuhunkin). Jos et tiedä, olet systeemin ulkopuolella, TÄYSIN! Esimerkki, takuu, ei ole mitään takuuta olemassakaan, se on markkinointikeino! Sen sijaan Euroopassa on tuotevastuulaki. Myyjä vastaa 2v tietyin edellytyksin myymästään tuotteesta, usein jopa 5v asti. Ei pidä olla niin helvetin tietämätön asioista! Mitään ongelmia ei ole tuotevastuulain suhteen ollut ikinä!

No, ehkä nuo allekirjoitetut mobiilipalvelut on/saattaa olla näytöltään heikompia, ainakin ilman dokumentaatioita.

Toisinsanoen, pitää tehdä aina kirjallinen reklamaatio!

Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2013 01:53 
Käyttäjän avatar

Joo niin, takuu onkin kiva asia, siitä ei tarvii välittää, AINA saa laitteensa korjattua täysin tai osittain muuhun piikkiin kuin omaan jos se leviää takuuajan jälkeen. Olen testannut monessa asiassa tämän. Laitteilla kun on se ns oletettu kestoikä.

Mutta, kyllä tuo Elisa osaa yllättää, siis todella, surrealismia!!! Eikö ihmisten kanssa osata kommunikoida niin että ongelmat hoidetaan välittömästi. Periaatteessa meidän jokaisen työ on just tätä, käytännössä kaikki tekee työtään sen vuoksi että elämä olis helpohkoa ja toimivaa. Mutta sitten on näitä aspoja joiden tehtävä on olla surrealistisia :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2013 02:05 
Käyttäjän avatar

Elisa, ollessaan vielä HPY osasi yllättää minut useastikin useamman sadan markan laskulla.
Siihen aikaan vain en ollut paikalla soittelemassa.
Tiedusteluani laskun oikeellisuutta olisi minun pitänyt pystyä todistamaan se, ettei kukaan ole soittanut puhelimellani. :twisted:
Elisa ja Saunalahti toteuttavat törkeimmin Oyj:n tehtävää.
Joka on...?

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2013 02:22 
Käyttäjän avatar

Harri, läheiselläni on samanlainen kokemus ja se meni niin pitkälle että haastemies etsi asiaskasta jonkun 300 mk laskun takia. Haastehan pitää siis toimittaa hlökoht perille... haastemies saikin puhelimella "syyllisen" kiinni. "Syyllinen" oli Iranissa ja lupas kovin ystävällisesti vastaanottaa sinne haastemiehen :lol:
Kuulemma olivat lopuksi nauraneet puhelimessa sen toimituksesta koska haasteen kuljetuskulut ovat melko hintavat Iraniin yms etc jne

Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2013 09:10 
Käyttäjän avatar

Esa66 kirjoitti:
Esimerkki, takuu, ei ole mitään takuuta olemassakaan, se on markkinointikeino! Sen sijaan Euroopassa on tuotevastuulaki. Myyjä vastaa 2v tietyin edellytyksin myymästään tuotteesta, usein jopa 5v asti. Ei pidä olla niin helvetin tietämätön asioista! Mitään ongelmia ei ole tuotevastuulain suhteen ollut ikinä!

Takuu onkin oikeasti valmistajan keino suojautua korvausvastuista. Voidaan esimerkiksi määritellä että takuu ei koske jos laitretta on käytetty käyttöohjeen vastaisesti. Tai voidaan määritellä tietyt osat kulutussosiksi jolloink aniiden oletettu kestoikä poikkeaa koko laitteen kestoiästä.

Valmistaja jolla ei ole takuuehtoja on täysin tuotevastuulain armoilla ja se voi olla aika pitkäänkin valmistajaa velvoittava. Tuotteen pitää kestää se mitä luvataan tai voidaan olettaa. Esim jos samanhintaiset kilpailijat lupaavat 10 vuoden kestoikää on sitä voitava odottaa tältäkin valmistajalta. Jos taas tuote maksaa vain puolet ei kestoiän voida odottaa olevan yhtä pitkä vaan jotain lyhyempää.

Eli kyllä, takuu on valmistajan suojautumiskeino joka on käännetty 180 astetta niin että kuluttaja luulee sen palvelevan häntä :)

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2013 10:12 
Käyttäjän avatar

Illemmalla tutkailin beksin kiukuttelua. Vaihdoin etuloksun päältä pari relettä, ei lähtenyt, laitoin vanhat takaisin, heiluttelin plussakaapelin jakomötikkää. Sitten rupesi tapahtumaan. Aika vaivoin se käyntiin lähti, mutta sen jälkeen pelasi normaalisti. Sähkön kulku oli jossain estynyt tai bensapumppu alkoi kiukuttelemaan. Harmi on se etten nyt oikeastaan tiedä mikä vika siellä on.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2013 17:44 
Käyttäjän avatar

Bexi sammahti rykien( ;) ). Syy: Kuljettaja joka ei osaa käyttää käsiryyppyä :lol:
Hetken ajattelin kosteuden tehneen tepposet, mutta kyllä ne saa yksikurkkuisellakin näköjään tulpat kasteltua! Onneksi oli jo senverran lämpöä koneessa, että sai pienen hetken kuivattelulla kynttilöihin tulen. Täytyy ruveta tolpassa pitämään ja katsoa tulpat sekä kaasuttimensäädöt. Kaasutinhuoltokaan ei tekisi pahaa, ennen varsinaista talvea.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 11:18 

Vasemman puolen korvassa tulehdus, kolmatta päivää kuulokyky ollut siinä n. 30%. Edellisyönä heräsin klo.03.12 viiltävään kipuun. Ei hauskaa, särkylääkkeillä mennään täällä. No, perjantai kuiteskin ja meno Lahteen tänään hieman suotuisimmissa merkeissä, yhdistetty huvi ja hyötyreissu tiedossa, pääsen siis sekä harrastamaan ajoneuvojen parissa ja sukuloimaan / D-malliini osien hakureissua tiedossa!

Oliks toi nyt tarpeeks epäselvästi ilmaistu, nonnii. :lol:

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 15:56 
Käyttäjän avatar

eesau ottaa sen Weberin siitä B1A koneen imusarjasta irki ja putsaa sen särkemättä sitä kylmäkäynnistys viritystä jonka pitäisi pikkusen nostaa kierroksia. yleensä se on jo valmiiksi säretty.
toisaalta sitä Weberiä ei tarvii irrotella ,kun kaikkeen tarvittavaan pääsee käsiksi yläkautta. :)

Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 18:40 
Käyttäjän avatar

Dsharrastelija kirjoitti:
Vasemman puolen korvassa tulehdus, kolmatta päivää kuulokyky ollut siinä n. 30%. Edellisyönä heräsin klo.03.12 viiltävään kipuun. Ei hauskaa, särkylääkkeillä mennään täällä.

Sattuuko olemaan käytössä Nokia bh-110?
Mulla oli kesällä elämäni eka korvatulehdus ja vahva arvaus sen syyksi on em kuulotin.

-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 19:37 
Käyttäjän avatar

kokemjne kirjoitti:
eesau ottaa sen Weberin siitä B1A koneen imusarjasta irki ja putsaa sen särkemättä sitä kylmäkäynnistys viritystä jonka pitäisi pikkusen nostaa kierroksia. yleensä se on jo valmiiksi säretty.
toisaalta sitä Weberiä ei tarvii irrotella ,kun kaikkeen tarvittavaan pääsee käsiksi yläkautta. :)

Tässä on 36 TLP/Z, pikkusen tiivisteet vuotaa. Putsaus paikallaan ja uudet tiivisteet etc paketista. Se on siinä. Manuaaliryypin liikeradat ja mekaniikka on ok.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 19:52 
Käyttäjän avatar

:) tietän tietän :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 21:13 

Harri126 kirjoitti:
Dsharrastelija kirjoitti:
Vasemman puolen korvassa tulehdus, kolmatta päivää kuulokyky ollut siinä n. 30%. Edellisyönä heräsin klo.03.12 viiltävään kipuun. Ei hauskaa, särkylääkkeillä mennään täällä.

Mulla oli kesällä elämäni eka korvatulehdus ja vahva arvaus sen syyksi on em kuulotin.

Ei olluna tuota, minulla on toi hf lirpake oikealla puolella ja vihulaisen valmistama, eli samisungilla täälläpäin, jo toinen tuli hommattuu. Ensin oli galaxy S ja nyt on S 3 käytössä.

Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 21:52 
Käyttäjän avatar

Harri126 kirjoitti:
Olitkos muistanut moista laitetta putsaillakin välillä? :roll:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 22:02 
Käyttäjän avatar

laakeri kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
Olitkos muistanut moista laitetta putsaillakin välillä? :roll:

Jep, siinä vain on sellainen "torvi", joka menee korvakäytävään.
Ulkokorvan tulehdukseksi todettiin minulla parin arvauksen jälkeen. :evil:
Nimim. korvakuulokkeita jo Nokia 880 kanssa.

-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
Poissa

ViestiLähetetty: 13.10.2013 19:51 

Aloin vaihteleen varaajapalloa D-malliin ja huomasin kuskinpuolen jarrupalojen olevan niin loppu kun jarrupalat voi vaan olla. Jarrupalojen vaihtohomma meni ok, varaajapallon vaihdan samalla kun korjaan tuon jarruventtiilin. Harmin aiheeksi muodostui muutama juttu, lhm:mää nimittäin pukkaa ohjaustehostimen päästä, jarrusylinteristä ja kuskinpuolen etutolpasta. Perkele.
No, onneksi noita osia saa. Homma vaatii vaan sitä asennetta ja kaljaa, paljon kaljaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.10.2013 19:57 

Uusia kesäkiekkoja katsellessa huomaa C5:den eksoottisuuden tuning-mielessä. Hiton suppea valikoima vanteita saatavana 18-tuumaisina.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 13.10.2013 20:45 

Ihan totta...? Yritäs hakee 13" vanteita.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.10.2013 21:32 

Ensin laukesi 28" laajakuva-TV, putkimallia. No ei vissiin kannata viedä korjattavaksi. Samalla hetkellä päätin että olen jo tarpeeksi kyllästynyt meidän kylän kaapeli-TV: n jatkuvaan pätkimiseen. Vastaavan telkkarin sain ilmaiseksi, mutta haravan asennus tarvikkeineen maksoi 570 erkkiä ja antenniverkon tallentava digiboxi 330 erkkiä.

Mutta ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Kun soitin Soneralle ja sanoin kaapeli-TV: n irti, niin ystävällinen asiakaspalvelija kyseli että "Onko muuten kaikki asiat ok. Mitenkäs laajakaista-asiat? Juu, teillähän näyttääkin olevan meiltä kiinteä laajakaista. Entäs mobiililaajakaista, onko tarvetta?" Minä siihen että semmoinenkin on ja erinäisten hyvitysten vuoksi vielä pari kuukautta ihan ilmainenkin. "No nyt olis tämmöinen tarjous että kiinteä laajakaista ja mobiilikaista yhteensä 29,90 kuussa." No helekatti, laitetaan ihmeessä, kun tähän asti tässä käpykylässä on saanut maksaa 8 megaisesta kiinteästä (huom. verkon maksiminopeus) 49,90 kuussa.

Saanpa nyt surffailla netissä edullisemmin, mutta muutama kuukausi sitä pitää tehdä ennen kuin antenniverkkoon siirtymisen kustannukset on kuoletettu...

Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 53/94 [ 2331 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 94  Seuraava