Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 vakkari
ViestiLähetetty: 10.10.2013 20:10 

Tervehdys kaikille!

Tein juuri itselleni iloa ja ostin C5 sedanin. :D Saakohan tuohon mitenkään vakionopeudensäädintä kun siinä ei ole? Ja osaako joku kertoa mikä varustelutaso siinä on kun puuttuu kattoluukku ja vakkari?

Kiitokset!

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 vakkari
ViestiLähetetty: 11.10.2013 06:57 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Saahan siihen vakkarin toki, riippuu tyypistä että millä tavalla.

Mulla on vähän vaiheessa Rostran vaijerikäyttöisen GlobalCruisen asennus tuohon allekirjoituksen vitoseen. En viitsisi alkaa tekemään viikselle kiinnityksiä ennen kuin vakkari toimii kunnolla. Rostran maahantuojan mallikohtaisen ohjeen mukaan C5:stä ei saisi vakkarille sopivaa kierroslukusignaalia ja luulen, että siksi tuo ei ihan toimi kunnolla. En kyllä ole vielä ohjeen säädöistä lähtenyt poikkeamaan.

Muuten toimii, mutta nopeutta ylöspäin viiksestä nostaessa se hellittää kaasusta reilusti. Jos jaksaa odottaa niin nopeus alkaa nousta erittäin hitaasti sinne toivotulle tasolle. Alaspäin säätö toimii kunnolla kyllä. Viiksenä mulla on tuossa Xantian orkkisvakkarin viiksi.

Täällä jotain asennusohjeita:
http://www.citikka.info/gallery/Manuaalit/Vakionopeudens-timien-ohjeita

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 07:19 
Käyttäjän avatar

Tämä nyt on puhdasta arvailua, mutta jos puhutaan C5 Sedanista, niin siinä on varmaankin sähköinen kaasu...

Pieni lisätäsmennys tuohon auton tietoihin ei varmaan tekisi pahaa lisävastausten valossa?

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 08:12 

Mulla on 2002 C5 sedan ja vaijerikaasu ja joku jälkiasennusvakkari joka toimii hyvin. Vakkariboxista menee vaijeri kaasuläpälle.
Ainoastaan yksi kummallisuus on. Kun painaa viiksen päästä vakkarin päälle, niin se kiihdyttää "sekunnin" ja sitten asettuu, mutta se ei haittaa. Eikä se aina sammu jarrusta, mutta vikahan voi olla katkasimessa/johdoissa.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 13:32 
Käyttäjän avatar

Tulsku kirjoitti:
Tämä nyt on puhdasta arvailua, mutta jos puhutaan C5 Sedanista, niin siinä on varmaankin sähköinen kaasu...
Todellakin. Eikös sedan tullut vasta X7:n myötä ja kyllä minäkin melko vahvan arvauksen sähköisestä kaasusta noin uuden (2008-) automallin kohdalla uskaltaisin ääneen sanoa.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 19:16 
Käyttäjän avatar

Tuskin lienee niin karvalakkimallia olemassa tästä kolmoskoppaisesta etteikö vakkari kuuluisi varusteisiin. Mutta ehkäpä kyseessä on kuitenkin viistoperä eli berline -malli, kai niitä ykköskorisia vitosia sitten oli ilman vakkariakin?

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 21:28 

Mulla on ollut kunnia tutustua c 5 malliin vain ja ainoastaan remonttien myötä. Mutta mitä tulee vak nopeus säätimeen niin mielestäni kaikissa femmoissa on valmius vakkarille, siihen tarvitsee vain tökätä se viiksi siihen ratti viiksihässäkkään. Sellaista saa vaikka romuttamoilta, jopa e baystä näyttää sellaisia saavan. Avk:n sivuillakin löytyy noin 40 € hintaan pelkkää viikseä.
Itse olen kurkannut c 5 ratti härdelliä ja siellä on todellakin kaikki valmiudet vakkarille. Olen savolaisen naisen kanssa avoliitossa, joten kaikki vastuu siirtyy kuulialle. :|

Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 21:46 
Käyttäjän avatar

idefix kirjoitti:
Mulla on ollut kunnia tutustua c 5 malliin vain ja ainoastaan remonttien myötä. Mutta mitä tulee vak nopeus säätimeen niin mielestäni kaikissa femmoissa on valmius vakkarille, siihen tarvitsee vain tökätä se viiksi siihen ratti viiksihässäkkään.
Mikäs siinä vanhassa vaijerikaasullisessa sitten kaasuläppää kääntää sen viiksen lisäämisen jälkeen? :shock:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 11.10.2013 22:24 

Lienee paikallaan tarkentaa, että mainitsemani vehkeet ovat nimenomaan sähköisellä vermeillä toimivia malleja. Taitaa olla niin, että nimenomaan alkupään femmat oli varustettu vaijerikäyttöisellä kaasupolkimella, kuten xantiatkin.kiitos laakerille tästä pikku näpäytyksestä.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.10.2013 07:15 

Tervehdys,

Pahoittelen että olen hieman väärää tietoa antanut. Autohan ei ole sedan vaan liftback. Eli C5 vm 2002 2.0L ja on sähköisellä kaasupolkimella.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.10.2013 08:25 
Käyttäjän avatar

idefix kirjoitti:
Mulla on ollut kunnia tutustua c 5 malliin vain ja ainoastaan remonttien myötä. Mutta mitä tulee vak nopeus säätimeen niin mielestäni kaikissa femmoissa on valmius vakkarille, siihen tarvitsee vain tökätä se viiksi siihen ratti viiksihässäkkään.|

Ja vaikka on sähköisellä polkimella, niin mahdollisuus vakkariin ei ole taattu. Jos lexian valikoista ei löydy ko. auton kohdalla että "vakkari on/ei" niin sille ei taida mahtaa mitään. Näin kävi edellisessä kulkineessani, vaikka päivitettiin softat tuoreimpiin yms.
Valmius toki on että saa viiksen tökättyä.

C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa

ViestiLähetetty: 12.10.2013 09:26 

viiksipaketissa on valmius,mutta kontaktipinnat puuttuvat siitä kohtaa missä on vakkarimalleissa piuha...

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ]