|
Kirjoittaja |
Viesti |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.10.2013 07:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Vehvis kirjoitti: Ensin laukesi 28" laajakuva-TV, putkimallia. No ei vissiin kannata viedä korjattavaksi. Korjattavaksi ei toki kannata viedä, mutta viasta riippuen kannattaa korjata (jos televisiolle on käyttöä). Jokunen vuosi sitten (ehkä viisi vuotta?) vanhempieni telkkari sattui hajoamaan ja sillä kerralla korjauksessa kului pieni pätkä juotostinaa ja hieman sähköä kolvin lämmittämiseen 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 14.10.2013 20:26 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Sairas syksy jatkuu. Huoh. 
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 15.10.2013 22:18 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Rupesin tutkimaan Lagunan lähivalopolttimoa, kun kuvio oli vähän omituinen. Olihan se väärässä asennossa. Polttimo näytti hiukan "hauraalta", joten ajattelin hakea motonetistä uudet. En ostanut, aivan järkyttävän hintaisia noi H7:t. Ei se kuitenkaan sitten enää syttynyt sieltä poistuessa. Kotona vaihdoin fillarin lyysiin ladatut akut, ei sekään syttynyt enää. Mitähän muita valoja sammuu vielä tänään? 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 16.10.2013 07:51 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Harri126 kirjoitti: En ostanut, aivan järkyttävän hintaisia noi H7:t. Ei se kuitenkaan sitten enää syttynyt sieltä poistuessa. Jepjep... ei kannata sitä autoa tankatakaan, kun ovat nuo polttoaineet niin kalliita nykyisin  Ovathan ne H7-poltinparit kuitenkin jotain 25-30 euroa kai, kun H1:t saa 20-25 eurolla. Jos tilaat esim. briteistä, niin saat halvemmalla kyllä: http://www.ebay.co.uk/bhp/osram-night-breaker-plus-h7-pairHarri126 kirjoitti: Kotona vaihdoin fillarin lyysiin ladatut akut, ei sekään syttynyt enää. Mitähän muita valoja sammuu vielä tänään?  Dynamolta sähköä vaan valolle, niin ei tarvitse akkua latailla.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 16.10.2013 10:33 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
laakeri kirjoitti: Harri126 kirjoitti: En ostanut, aivan järkyttävän hintaisia noi H7:t. Ei se kuitenkaan sitten enää syttynyt sieltä poistuessa. Jepjep... ei kannata sitä autoa tankatakaan, kun ovat nuo polttoaineet niin kalliita nykyisin  Ovathan ne H7-poltinparit kuitenkin jotain 25-30 euroa kai, kun H1:t saa 20-25 eurolla. Muutama euro lisää niin voi ostaa xenonit. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 16.10.2013 11:11 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Harri126 kirjoitti: Ovathan ne H7-poltinparit kuitenkin jotain 25-30 euroa kai, kun H1:t saa 20-25 eurolla.
Muutama euro lisää niin voi ostaa xenonit.  [/quote]Melkoisen pinon saisi niitä euroja kasailla - kulkineesta riippuen toki. Miulla vaatisi umpioiden (~250-500 €/kpl) lisäksi automaattisäätösarjan (~350 €). Ja sitten ne kunnolliset Xenon-polttimot, jotka taitavat maksaa vähintään tuplaten noiden H7:ien hinnan? Kai moisesta tonnilla selviäisi kuitenkin?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.10.2013 09:06 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kuinkahan moni tajuaa, ettei nykyisellä hiili/ydinvoimalla voida tuottaa osatuotantoa? Sähköverkkoon ei voi luoda tarvetta enempää sähköä. Tai tietenkin voi, mutta ei siitä kukaan maksa. Tulee vain mieleen esim kuusinkijoessa oleva vesivoimala  Tuota, ajattelin vain pohtiessani elämää nyt. Mitäs sitten tehdään, kun näitä luontoystävällisiä energia voimaloita valtion rahalla tehdään lisää?
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.10.2013 09:43 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Esa66 kirjoitti: Kuinkahan moni tajuaa, ettei nykyisellä hiili/ydinvoimalla voida tuottaa osatuotantoa? Sähköverkkoon ei voi luoda tarvetta enempää sähköä. Tai tietenkin voi, mutta ei siitä kukaan maksa. Tulee vain mieleen esim kuusinkijoessa oleva vesivoimala  Tuota, ajattelin vain pohtiessani elämää nyt. Mitäs sitten tehdään, kun näitä luontoystävällisiä energia voimaloita valtion rahalla tehdään lisää? Kyllähän nimenomaan hiilivoimalat ovat rakennettu säätövoimaksi eli tasaamaan kulutushuippuja. Vesi- ja ydinvoima tuottaa tasapaksusti sähköä ja hiilellä sekä ostosähköllä tasoitetaan huippuja.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.10.2013 14:10 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Ei ydinvoimalankaan säädölle mitään teknistä estettä ole, mutta taloudellisesti se ei ole ollut järkevää, kun vajaateholla säästyy täystehoon verrattuna pelkästään polttoainekuluissa, jotka ydinvoimalla ovat murto-osa tuotantokustannuksista. Tilanne voi tulevaisuudessa hyvin muuttua, jos säätövoiman hinta nousee.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.10.2013 14:20 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
rmattila kirjoitti: Ei ydinvoimalankaan säädölle mitään teknistä estettä ole, mutta taloudellisesti se ei ole ollut järkevää, kun vajaateholla säästyy täystehoon verrattuna pelkästään polttoainekuluissa, jotka ydinvoimalla ovat murto-osa tuotantokustannuksista. Tilanne voi tulevaisuudessa hyvin muuttua, jos säätövoiman hinta nousee. Ja vesivoimaahan voi itse asiassa säädellä helpostikkin jos muutama reunaehto täyttyy. Jos altaissa on tilaa voi sinne kerätä vettä. Jos altaissa on vettä voi sillä tehdä sähköä. Ja päinvastoin  Mutta vesi voimaahan kannattaa aina jauhaa jos sille vaan löytyy käyttöä, varsinkin kulutushuippujen aikaan jolloinka hinta määräytyy kalleimman tuotantotavan mukaan. Mikä sisänsä on aika hullua.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.10.2013 17:37 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Entäs sitten, kun niitä huippuja ei ole? Viilataan viestin laatua enemmän rahan suuntaan, ei niinkään tekniseksi mahdottomuudeksi Sinällään hauskaa, että porukoista löytyy tekoaltaiden yms ystäviä
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.10.2013 23:20 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
No sitten varavoima seisoo. Sehän se tuossa onkin se vaikeus, kun ei ole kristallipalloa kertomassa mitä joskus ehkä tarvitaan tai ei.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.10.2013 23:55 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kerroin 04.10.2013 miten absurdi puhelu eteni Elisan aspan ja myös tekniikan kanssa. Jatkoin kysymällä viime torstaina asiasta uudestaan. Puhelimessa oli ihan hemmetin terävän oloinen ihminen. Minulla ei ole edelleenkään avauskoodia siihen isä vainaan käyttämättömään N95 luuriin. Ei löydy niinkuin sanoja miten järjettömän surkeasta firmasta on kyse. Avauskoodin järkkäämiseen on käytetty 5 viikkoa. Te jotka olette Elisalla töissä, teidät on aivopesty puhumaan täydellistä asiakkaan harhaanjohtamista. Valtava koneisto joka ei tee mitään, ei saa aikaan mitään eikä edes näe missä ongelmat ovat. Mistä löytyy niin suuri C-pillari että sen koko putiikin vois työntää Suomenlahden syvimpään kohtaan Aloitanko syömälakon?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.10.2013 23:57 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Cikatti kirjoitti: Aloitanko syömälakon? Nestepaasto? 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.10.2013 23:59 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Cikatti kirjoitti: Te jotka olette Elisalla töissä, teidät on aivopesty puhumaan täydellistä asiakkaan harhaanjohtamista. Valtava koneisto joka ei tee mitään, ei saa aikaan mitään eikä edes näe missä ongelmat ovat. Mistä löytyy niin suuri C-pillari että sen koko putiikin vois työntää Suomenlahden syvimpään kohtaan  Ja Elisan asiakaspalvelun taso on sentään loistavaa Soneraan verrattuna 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 23.10.2013 00:02 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Oletko avannut ns omat sivut liittymällä ? Sitä kautta kyllä pitäis koodit napsahtaa? Nestepaasto kuulostaa hyvältä, taidan käydä iltakävelyllä aloittamassa tukilakon välittömästi 
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 23.10.2013 00:09 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Elisan asiakaspalvelu ei tosiaan ole ihan parhaasta päästä. Muistan lukeneeni jostain että Elisan alihankkija hoitaa asiakaspalvelut? Itselläni oli vähän vastaava tilanne ku Cikatilla. Yksi sanoo että näin voi tehdä,samaa sanoo toinenkin ja kolmas sitten ilmoittaa ettei näin voi toimia,neljäs asiakaspalvelija sitten sanoi että saa ja ratkaisikin ongelman. Aika syvältä tollainen,ei tiedetä edes firman tapoja toimia.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 23.10.2013 10:06 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Ei paljoa ole DNA:ssakaan juhlimista jos asiakaspalvelulle saa rautalangasta vääntää perusasioita, tarvitsen kiinteään nettiliittymään valokuidun päätelaitteen, juu meiltä saat modeemin mukaan ja tietojen mukaan teille on liittymä jo kytketty, ei oo, on pelkkä lanka sisällä, ei mitään siinä päässä ja jätkä vaan vääntää että kyllä se koneen mukaan on toimintakunnossa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 23.10.2013 10:41 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mulla meni usko DNA:n asiakaspalveluun sen jälkeen kun mulle esitettiin kysymys "Oletko vaihtamassa operaattoria vai miksi sinua nämä hinnat kiinnostaa?" Viimeksi kyllä sain ihan hyvää asiakaspalvelua kun mokkulan 3g-kuuluvuus heikkeni yhtäkkiä. Totesivat aspassakin koneelta että vika on selkeä mutta ei johdu heidän laitteistaan. Lähettivät lopulta lisäantennin ilmaiseksi ja sen saavuttua kun taas kokeilin samaa mokkulaa oli kuuluvuus hyvä myös ilman antennia. Eli se vika oli kuitenkin jossain heidän päässään mutta aspa ei sitä tiennyt/myöntänyt. Samalla kertoivat, että vuodenvaihteessa otetaan käyttöön uusi tukiasema mastoon joka näkyy meidän keittiön ikkunasta joten odottaisin nopeuksien nousevan sieltä kolmen megan tietämistä reippaasti 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.10.2013 07:31 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Aihe: Garminin karttapäivitys. Ensiksi Garminin Lifetime Updater -ohjelma käyntiin ja navi kiinni (huom. läppärillä ja wlanilla). Latausta kestää kolme tuntia ja joku h..tin virheilmoitus. Ei siis onnistunut. Garminin tuesta ohje että poista vanha latausohjelma ja uutta tilalle. Tehty. No eilen illalla taas homma käyntiin uudestaan. Ruudussa teksti "kestää tunteja". Ok, mikäs kiire tässä, latailkoon rauhassa. Paitsi että vajaan neljän tunnin kohdalla wlan putoaa hetkeksi pois pelistä (kuten sillä viime aikoina on ollutkin tapana). Tana, kele,Tu, tulee mieleen. Jätin yöksi päälle, jos vaikka aamulla olisi paketti kasassa. Ei ollut, joku v..un häly taas. Varmaan siitä, kun yhteys hetkeksi katkesi. Eli taas kerran koko paska uusiksi. Tällä kertaa vedän Telewellistä suoran piuhan koneeseen. Eipä se vimeinen lenkki ainakaan petä. Onneksi sentään on lankaliittymä ettei koko talous ole pelkän langattoman varassa. Mutta ei tänään. On perjantai. Joka päivä ei jaksa suuttua. (Helppohan noita Karmineja on myydä ilmaisilla karttapäivityksillä, kun niiden lataus on niin h..tin hidasta ja vaikeaa. Toisaalta, onko siellä pakko olla koko euroopan kartat  Olisi pitänyt pysyä Tompassa  )
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.10.2013 14:44 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Nuo Contin kitkat on aivan kamalat ajaa 
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.10.2013 18:55 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
vibes kirjoitti: Nuo Contin kitkat on aivan kamalat ajaa  Silloin kun mulla oli moiset niin ne oli tosin hyvät ajaa mut pakkasella ne ei pitäneet juuri mitään  ja nämä oli testivoittajat, väitän edelleen ettei kaupasta myydyillä renkailla voiteta yhtäkään testiä 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 25.10.2013 19:31 |
Viestit: 217
|
vibes kirjoitti: Nuo Contin kitkat on aivan kamalat ajaa  Millä tavalla kamalat?
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 26.10.2013 09:42 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Yliohjautuvat ja huojakat. Tän päivän harmin aihe on krapula 
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 27.10.2013 10:32 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
vibes kirjoitti: Nuo Contin kitkat on aivan kamalat ajaa  Meillä olevat/olleet Contin jäälläkin kitkalliset talvirenkaat (viimeisimmäksi ContiIceContact) ovat kyllä olleet mainioita renkaita, ihan toista maata kuin nuo Nokian renkaankorvikkeet.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|