Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vanhat talvirenkaat
ViestiLähetetty: 25.10.2013 17:38 

Lainaus tämän päivän sanomalehdestä,liikkeen omistajan kertomaa,"vaikka renkaat ei olis silminnähden kuluneet ja urasyvyys riittävä,ne täytyisi kuitenkin vaihtaa vähintäin viiden vuoden välein.Mielummin kolmen vuodeven välei XXXXXXXX huomauttaa.
Eikös täälläkin minä mukaan lukien kaupata renkait joista me tai sinä minä veronmaksajat maksetaan hävittämismaksu.
ps.tunnen rengasliikkeen johtajan ja firmalla menee hyvin..
Tapsa.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Vanhat talvirenkaat
ViestiLähetetty: 25.10.2013 17:52 

no joo... mulla on ainakin ollu pari kertaa aika vanhat talvirenkaat...
sitte ku olen vaihtanut ne uusiin niin olen huomannut että...
ne vanhat on ollu aika "luistimet"...
vielä aika komeen näköset kyllä...
jos rahaa on... ajele uusilla...
siis jos et ole nuuka...
mulla meni jo yksi autokin romuksi nuukuttani...

Poissa

ViestiLähetetty: 25.10.2013 19:37 
Käyttäjän avatar

samoin., minä ite oon paljon vanhempi kuin nuo kulkimen renkaat . kitkat. .

Poissa

ViestiLähetetty: 25.10.2013 20:13 

Muistakaa se, että rengasihmisillä on tässä myös oma lehmä ojassa. Jos suomalaiset autoilijat ostaa uudet renkaat joka 3. vuosi, se on esim. 2 miljoonaan autoon about 800 miljoonaa joka kolmas vuosi, jos satsi maksaa keskimäärin esim. 400e.

Tuo raha kelpaisi varmaan sinullekin? Liki miljardista puhutaan. Jos edes osa tuohon höynähtää, miljoonia pyörii liikevaihtona.

Ei silti, ei rengas ikääntyessä parane vaikka sillä ei metriäkään ajettaisi, mutta silti tässä haisee myynninedistäminen turvallisuudella ratsastaen. Eikös turvallisuus siitäkin teoriassa paranisi, jos ajokortin saisi vuoden kestävällä autokoululla? Ajettaisiin paljon kaikissa sääoloissa,opettajan opastuksella.

Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa

ViestiLähetetty: 25.10.2013 20:28 
Käyttäjän avatar

melkein samaa mieltä . tuosta " autokoulusta " opettajineen olen kyllä erimieltä.
jos rengaskauppiaat rahastavat hyväuskoisia ,pelottelemalla ,niin siitä vaan . kokemuksen lisääntyessä tulee aina vaan selvemmäksi tuo kaupallinen puoli.
mitä tuohon roikkuminen rahastuslaitoksissa vuodenkin kestäisi, niin ajatus on muuten hyvä , mutta taas tullaan tuohon rahastukseen.
jos kortin hankinta ( joka pitäisi olla jo kansalais-oikeus ) maksaisi viidesosan nykyisestä , niin kannattaisin ajatusta täysin.
ja talviaikaan palautettaisiin perinteiset jääradat käyttöön , vaikka ituhipit vastustavatkin noitten " autokoulujen " kannattamina.
ajoneuvon hallinta tailviaikaan suljetuilla alueilla pitäisi kuulua jokaisen kortin vaatimuksiin.
nyt on voimassa tuo pimeän/liukkaan kelin vaatimus , mutta sen pitäisi kuulua jo kortin perushintaan joka saisi olla max. 500-700 euroo.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.10.2013 20:59 
Käyttäjän avatar

Ei tuokaan välttämättä kaikille ole itsestäänselvyys, joten mielestäni ihan asiallinen muistutus. Jotkut jopa pyytävät rahaa kouluikäisistä koppuroista joissa pitoa kuin rataslickseillä suolaloskassa... :shock:

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 25.10.2013 21:03 
Käyttäjän avatar

Kyseleekö Tapsa63 nyt siis vanhojen renkaiden palautusoikeuden perään?

ViestiLähetetty: 25.10.2013 21:30 

Tapsa 63 kirjoitti:
,ne täytyisi kuitenkin vaihtaa vähintäin viiden vuoden välein.Mielummin kolmen vuodeven välei XXXXXXXX huomauttaa.
.

Ja jostain muistelin lukeneeni että alle 5 vuotta vanhoja voidaan myydä uutena, sitä vanhempia ei, jos saan kaupasta 4 vuotta sitten tehdyt pitääkö ne vuoden käytön jälkeen vaihtaa uuteen :roll:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 25.10.2013 22:55 
Käyttäjän avatar

Neljäs talvi lähtee Goodyearin kitkoilla. Pintaa on ja ainaki viime talvena pitoa oli hyvin. Arvelluttaa mutta katsotaan miten käy.
Ikä kovettaa kumia,sehän on totuus. Ei renkaat enää parhaimmillaan ole ku vuosia tulee. Toki ajaahan sitä vaikka kesärenkailla talven,siitähän ei ole kyse vaan että riskit kasvaa mitä vanhempi rengas on.

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 27.10.2013 21:53 

Oman auton kumit on tullut kulutettua muutamassa vuodessa loppuun, mutta vaimon Ford Ka:ssa kulutus on vähäisempää ja talvirenkaat ovat ehkä 10-vuotiaat Hanhookit ja näöltään melkein uutta vastaavat sanoisi autojobbari. Onneksi tällä ei juuri talvella tarvitse ajella, pito on kuin luistelusuksissa.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.10.2013 01:51 
Käyttäjän avatar

Kyllä se ikä tosiaan kovettaa ja lujaa.... Mulla on ollut joskus hyviä renkaita talvisin ja se johtui siitä että isä sponssasi nuorta paviaania joka vasta otti turpaansa elämän valtateillä. Gislavedin nastanakkeja oli GS:n alla 80- ja 90-luvulla. Tuolla vähätehoisella GS:n roinalla Gislavedit piikein varustettuna olivat ihan tajuttomat, pitävämmät kuin hyvät kesänakit. Muistan miten helppoa ja liian turvallista elämä oli. Ajoin Gislavedeilla noin 4 talvea kerrassaan kahteen otteeseen. Jaa, mitäs ne ny maksaa, tekis mieli koittaa sillä hyvä talvinakki on hyvä vakuutus.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ]