Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Grand C4 Picasso ja Suspension faulty
ViestiLähetetty: 28.10.2013 15:18 

Ei ihan kahta kuukautta päässyt, kun jo ensimmäiset vikavalot tuoreelle Patonginpurijalle vilkkuvat. Serviceä näyttää ja suspension faulty, ei myöskään kuulu kompuran pörinää, kun pyllynsä penkkiin laskee. Välillä toimikin ja nyt taas ei.

Pitääkö se korjaamolle kuskata vai onko jotain, mitä voisi itse kokeilla? Täytyy ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä...

Citroën Grand C4 Picasso HDi136 BMP Exclusive vm. 2010
Poissa

Viestin otsikko: Re: Grand C4 Picasso ja Suspension faulty
ViestiLähetetty: 28.10.2013 23:24 

90% varmuudella jompikumpi kumipalje vuotaa. Reijän ei tarvitse olla iso jotta järjestelmä menee vikatilaan. Pumppu käynnistyy kyllä tietyn käynnistysmäärän jälkeen mutta menee hetken päästa uudestaan vikatilaan. Eli korjaamolle vaihtamaan paljeet (tai nosturille tekemään sen itse). Oma kokemus on että kannattaa vaihtaa molemmat kun kerran vaihtaa. Paljeet kestää noin 60tmk (jotain huhuja on että nyt myytävät varaosat olisivat kestävämmät).

Poissa

ViestiLähetetty: 29.10.2013 09:08 

Ok, näin vähän ounastelinkin. Jossain englanninkielisellä foorumilla sanoivat huonon akun myös tekevän virheilmoituksia, mutta epäilen.

Eilen kokeilin, niin pihasta lähtiessä tuli erroria ja kohta kotiin palatessa taas toimivat oikein. Myyjäliike lupasi korvata osat, jos minä maksan työt. Josko käyttäisi diagnoosissa, kun vaativat ja vaihtaisi itse. Onko miten kova homma?

Poissa

ViestiLähetetty: 29.10.2013 19:16 

Suosittelen että katsot ohjeet Foorumin puolelta: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,13752.0.html

Poissa

ViestiLähetetty: 30.10.2013 14:16 

Nytpä on palkeet matkalla myyjäliikkeen toimesta, taidan käydä vaihtamassa tutun korjaamolla itse, kun näyttää noin helpolta.

Poissa

ViestiLähetetty: 31.10.2013 10:13 

Nyt on taas jousitus pelannut kuin unelma eilisestä, onkohan sittenkään palkeissa vikaa? Jos ne vuotaisivat, eikös perä valuisi itsestään alas? Niin ei kuitenkaan minulla tapahdu. Täytyy varmaan kopata jostain uudempi akku ja testata vähän aikaa.

Jos näin, tuli hankittua pari ylimääräistä varaosaa. 8-)

Poissa

ViestiLähetetty: 31.10.2013 10:37 

Moi
Meillä ensimmäiset palkeet vaihdettiin 60 tkm kohdalla ja toiselle puolelle sitten 95 tkm paikkeilla uusittiin vielä uudestaan joten lienevätkö parempia.
Alkuun herjasi juuri tuota virheilmoitusta ja nopeusrajoitusta 10 km/h. Kompura kävi jatkuvasti ja perä oli alhaalla mutta saatoi sitten taas toimia muutamia päiviä ihan normaalisti eli jossain asennossa palje sitten pitikin paineet. Aina on kuitenkin palkeen vaihdolla kuntoutunut.
M

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]