|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 31.10.2013 23:17 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tällaisellä ketjulla vois olla käyttöhyötyä. Aloitan uusimmasta löydöstäni: CX:n pissapojan pumppu on hajonnut sekä uusimmasta raatovankkuri-dieselistä ja myös bensavankkurista eli BAT-mobilesta. Noh, kaivan Xantian raadon pissapojan pumpun esille ja kas se ei ole bolt-on vaan se on jopa SNAP-ON! Se käy suoraan täysin heittämällä CX:n säiliöön.
Muita huomioita matkan varrelta (ei niin käytännöllisiä mutta kuitenkin): - GS/GSA:n moottorin jäähdytyspuhallin on täysin sama osa kuin Aerospatiale Super Puma helikopterin öljyjäähdyttimen puhallin. - GS/GSA:n ja muutaman CX:n kattovalaisin on täysin sama kaluste kuin ATR regional turbo prop lentokoneen ohjaamon yleisvalaistus.
Ohessa kuva Xantian pumpun istuvuudesta CX:n pissasäiliöön.
Liitteet: |

CX_pissapönttö.JPG [ 48.88 KiB | Katsottu 18817 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 07:41 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Aika eksoottisia noi sun vaihdokit, harva varmaan pääsee mihinkään Super Pumaan käsiksi Mutta muuten, erittäin hyvä ajatus tällainen kyllä, kolme peukaloa ylös 
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Ake Blomm
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 10:31 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Vantaa
|
Minusta voisi harkita tämän nostamista vaikka omaksi keskustelualueeksi, ettei huku muiden keskustelujen joukkoon.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 10:38 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Erityisesti olisi hyödyllinen sellainen listaus missä on nfp-kamaa eli ei enää tehtaalta saatavia osia ja niille löytyneitä korvaavia osia. Esim bexin jarrukilven saa modattua muistaakseni 740 vollen vastaavasta?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 11:10 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Toinen löytö parin vuoden takaa: XM TD:n moniurahihnapyörän kiristin on sama rulla kuin Rellu Lagunassa. Moponetissä Lagunan rulla 34 eur mutta XM:n 80 eur.
Lisäksi XM:n vanteet ovat yhteensopivat jakoinen ja offsetteineen Volvo V70/S60/S80/S90 kanssa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 12:51 |
Viestit: 352
|
Jos tarviit Dyaneen tai Mehariin tuhkakuppia, voit käydä poimimassa sen lähimmästä Renault Alpine A310:sta. Samalla voit Alpinesta poimia hyväkuntoiset käsijarrupalat CX:ääsi.
Kaminan ylä- ja alapallot on suoraan B15-mallista.
t
s.v.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 16:17 |
Viestit: 725
|
Cikatti kirjoitti: - GS/GSA:n moottorin jäähdytyspuhallin on täysin sama osa kuin Aerospatiale Super Puma helikopterin öljyjäähdyttimen puhallin.
Eikö näitä Super Pumia ole kohta enemmän merenpohjassa kun maan päällä? 
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 18:08 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Olishan se hienoa sanoa essonbaarissa lähtevänsä hakemaan puhallinta kopteriin. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
corone
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 18:21 |
Viestit: 28
|
Alpinesta käy tiinaan myös etuvilkut. Pitää vaan kääntää toisinpäin ja siis vaihtaa puolta. Ja eikös tinskun takavalot ole samalla muotilla tehty kuin joidenkin D-mallien?
C5 163 Hdi A, Jumpy -10
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 18:27 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Moponetti myi ennen ykköskoppaseen c5:seen erikseen sitä pakoputken etupään jousto-osaa. Ei myy enää, pitää ostaa koko etuputki. Osan saa erikseen, kun pyytää pösön vastaavaa, se myydään kyllä erikseen. Kyseessä siis 2 l. bensa. Mainitsin kyllä asiasta myyjälle, että sama osa käy myös femmaan, en tiedä menikö "jakeluun" asti.....
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 18:29 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Dsharrastelija kirjoitti: Mainitsin kyllä asiasta myyjälle, että sama osa käy myös femmaan, en tiedä menikö "jakeluun" asti..... Niin ja mahtaako edes kiinnostaa.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 19:20 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
sitikan vanki kirjoitti: Jos tarviit Dyaneen tai Mehariin tuhkakuppia, voit käydä poimimassa sen lähimmästä Renault Alpine A310:sta. Samalla voit Alpinesta poimia hyväkuntoiset käsijarrupalat CX:ääsi. Jos joku mutka radalla tuntuu siltä että Alpinen takapäässä ei ole jarruja, se saattaa johtua siitä että joku on lainannut sieltä jarrupalat beksiin, etujarruihin.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 20:25 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Vanteista vielä: Alfa 156 vanteet käy suoraan CX:ään ja kokoja on 15 tuumasta 17 tuumaan. Kandee katetella nuo Alfa foorumit, halvalla hyviä vanteita tarjolla.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 01.11.2013 21:46 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 TÄMÄ ON hyvä aihe jota kannattaa pitää esillä 
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 02.11.2013 01:16 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: Vanteista vielä: Alfa 156 vanteet käy suoraan CX:ään ja kokoja on 15 tuumasta 17 tuumaan. Kandee katetella nuo Alfa foorumit, halvalla hyviä vanteita tarjolla. Tämä oli hyvä. Jotkut alfan 16" vanteet lienevät nyt alla, mutta tyyppi ei ollut selvillä.alfassa on muistaakseni ihan kelpo vantiksia vakiona.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 02.11.2013 02:26 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Oho, ikävästi tarttui haaviin Alfa 156 vanteet liki ajamattomilla talvipiikeillä just äsken jostain tori-tai-kepö-osastosta...Saasa nähä myyjän ilme kun ajan pihaan CX raatovankkurilla ja vielä väitän että ne tulee tähän kaaraan 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 02.11.2013 09:51 |
Viestit: 708
|
Dsharrastelija kirjoitti: Moponetti myi ennen ykköskoppaseen c5:seen erikseen sitä pakoputken etupään jousto-osaa. Ei myy enää, pitää ostaa koko etuputki. Osan saa erikseen, kun pyytää pösön vastaavaa, se myydään kyllä erikseen. Kyseessä siis 2 l. bensa. Mainitsin kyllä asiasta myyjälle, että sama osa käy myös femmaan, en tiedä menikö "jakeluun" asti..... Minkä mallisen pösön (307, 406, 407???) jousto-osa on yhteensopiva femmaan? C5I koppasen moottorin pohjapanssari käy myös II-koppaseen kun vähän leikkaa etureunasta muovia pois: http://alvadi.ee/fi/varaosat/citroen/c5 ... apanssari/ kyseessä bensamallit Samoin I-koppasen (berline) tavaratilan suoja soveltuu II-koppaseen (berline) suoraan. http://alvadi.ee/fi/varaosat/citroen/c5 ... an-suojus/
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 02.11.2013 11:14 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
powerage kirjoitti: Dsharrastelija kirjoitti: Moponetti myi ennen ykköskoppaseen c5:seen erikseen sitä pakoputken etupään jousto-osaa. Ei myy enää, pitää ostaa koko etuputki. Osan saa erikseen, kun pyytää pösön vastaavaa, se myydään kyllä erikseen. Kyseessä siis 2 l. bensa. Mainitsin kyllä asiasta myyjälle, että sama osa käy myös femmaan, en tiedä menikö "jakeluun" asti..... Lainaa: Minkä mallisen pösön (307, 406, 407???) jousto-osa on yhteensopiva femmaan? Ainakin 406 ja 407, sama moottori, sama pakosarja ja etuputken halkaisija sekä kiinnitystapa, Mikäli sama psan kone löytyy 307:sta, käypi sekin. Kannattanee kuitenkin varmistaa tämän sopivuus mittaamalla.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Ropeliz
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 02.11.2013 11:41 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Orivesi
|
Hieno ajatus tämä.
Käytän heti tilaisuutta hyväkseni ja tiedustelen tuosta hammashihnapyörän vaihtokelpoisuudesta?
Jos joku serviceen pääsevä voisi katsoa että onko Vm, 2004 2.2 Hdi moottorin kampiakselin hammashihnapyörää käytetty muissakin moottoreissa?
21 hampainen
Olis ainakin 2.0 16V xantian kone josta raapia se irti, katselin alfameristä kuvia ja laskin että hampaita olisi 21.
C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 02.11.2013 23:18 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Olikos vanhoissa Lotus Espriteissä SM:n vaihteisto ja vähän uudemmissa CX:n peilit? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 03.11.2013 00:20 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
laakeri kirjoitti: Olikos vanhoissa Lotus Espriteissä SM:n vaihteisto ja vähän uudemmissa CX:n peilit?  Jepjep. Peilit löytyvät myös malleista Jaguar XJ220, TVR Chimera ja MVS Venturi...
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 03.11.2013 03:36 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
2cvkimmo kirjoitti: laakeri kirjoitti: Olikos vanhoissa Lotus Espriteissä SM:n vaihteisto ja vähän uudemmissa CX:n peilit?  Jepjep. Peilit löytyvät myös malleista Jaguar XJ220, TVR Chimera ja MVS Venturi... Unohtaa ei sovi Aston Martin Vantage mallia 1990 luvun taitteesta, kun vaihtopeilejä Cx:ään haeskelee...
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä Lähetetty: 03.11.2013 09:28 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
rmattila kirjoitti: Berline-Xantian takajousisylinterit tunnetusti sopivat pienellä hiomisella BX Breakiin. Toki Berlineenkin muuten, mutta männän halkaisija kasvaa sitten 35 millistä 37:ään. http://www.rmattila.com/images/remontit ... 8.JPG.htmlMitäköhän ongelmia muuten olisi odotettavissa, jos takajousisylinterin valaisikin raudasta alumiinin sijaan? Sitroselta on ainakin myyty merialumiinisylintereitä, syöpymättömiä. Sellaiset on joskus laitettu.
|
|
|
|
 |
|
|