Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 04.11.2013 23:17 

Viestit: 1242
Rakkaat kohtalontoverit! Hamstrata vai ei hamstrata, siinäpä pulma. Siitä tässä on perimmiltään kyse! Ameriikanihmeet osaa analysoida ja tehdä luokituksia eri jutuista. Yksi niistä on Hoarding Scale, eli hamstrausasteikko. Asteikolla "1" on jo patologinen tila ja yksi sen kipeästi kolahtanut määrite oli; "jos asuntosi jokin tila tai huone ei ole sille alunperin tarkoitetussa käytössä, vaan sinne on kertynyt tavaraa."

Paalaaminen on ihan aidosti terve vaihtoehto. Asteikolla "4" on jo niin pahoja hajuhaittoja, ettei paalaminen auta.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 05.11.2013 00:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Käytän itse vuosi-indeksiä. Jos joku vehje on yli vuoden käyttämättä, se joutuu tarkkailuun ja seuraavalla kierroksella lavalle. Vuoden pituus saattaa ajoittain vaihdella...

Joitakin tavaroita kannattaa kuitenki haalia, jos niitä ei enää mistään saa. Kuten vaikka vanhoja Cxiä :)



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 05.11.2013 00:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
maasturisti kirjoitti:
Käytän itse vuosi-indeksiä. Jos joku vehje on yli vuoden käyttämättä, se joutuu tarkkailuun ja seuraavalla kierroksella lavalle. Vuoden pituus saattaa ajoittain vaihdella...

Joitakin tavaroita kannattaa kuitenki haalia, jos niitä ei enää mistään saa. Kuten vaikka vanhoja Cxiä :)


Vuosi-indeksi voisi olla hyvä joillekin osille, eli pura osa autosta, kirjoita siihen päivämäärä milloin sen purit ja laitoit hyllyyn, osan koosta riippuen määrittele sille varastointihinta per vuosi lähtöhintana nolla euroa, ja sit kun joku moista osaa kysyy, on sille hinta valmiiksi määriteltynä :lol: .

Itse olen tätä hiukan toteuttanutkin, että jos olen 15 vuotta jotain osaa säilönyt, niin pitää siitä pieni varastointihintakin saada, jos ei saa niin pidän jemmassa toisen 15 vuotta :D .

Kokonaiset autot on toki aikas eri asia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 05.11.2013 09:11 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Minä taas luulen, että viime kädessä on kyse siitä, milloin esine on omistajalleen tarpeeton.
Silloin tulee kysymys paalaamiseen. Tämä taas tarkoittaa sitä, että tavara on todellakin täysin tarpeeton omistajalleen eikä täytä näinollen enää tarkoitustaan. Varaosa autot ovat taas asia erikseen, joista kirjoittelin aikaisemmin, mutta matkalla paaliin ovat, kunhan ovat kaluttuja "luita" myöden. Niillä on edelleen käyttötarkoitus. Kuitenkin, ne ovat jo viimeisellä matkallaan.

Tämmöisiä kanssaharrastaja ihmisiä ja varaosa autoja pitäviä tyyppejä tarvitaan, he oikeastaan ovat harrastusajoneuvojen harrastamisen suola, omanlaatuisia kavereita. Haluan kiittää osaltani näitä ihmisiä, olette tärkeitä ja ilman teitä ei luultavasti sitikka vanhukset liikkuisi ominvoimin, ainakaan kovin pitkälle.

Sitten ne "joo, on mulla osia mut en myy" / "kattellaan kun meen paikkaan X" tyypit, hautaanko mukaan ne osat otetaan?
Huh, tunnepitoista tekstiä tuli nyt.....



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 05.11.2013 12:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Dsharrastelija kirjoitti:
Sitten ne ... "kattellaan kun meen paikkaan X" tyypit, hautaanko mukaan ne osat otetaan?
Huh, tunnepitoista tekstiä tuli nyt.....


Mää myönnän, että tälläkin hetkellä yksi harrastaja odotaa puhelinsoittoa 1956 2CV-osista, mutta sori vaan: ei ole raato takapihalla seisomassa, vaan on ihan oikeasti lähdettävä paikkaan X. Se aika pitää löytää ja järjestää ja liikkuminen suorittaa. Eikä ihan paskalla kelillä viitsi vanha ihminen edes lähteä pressuja repimään ja nippeliä ruuvaamaan. Nih.

Visa-mies tuossa aiemmassa viestissään kierii syyllisyydessä paalatusta Citikasta. Täytyy munkin aiempaa kommentointiani sen verran laajentaa, että kyllä: olen paalannut 2CV:n. Vieläkin hävettää nuoruuden väärät päätökset. Mutta kun se oli _niin_ mätä...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 05.11.2013 14:28 
2cvkimmo kirjoitti:
olen paalannut 2CV:n. Vieläkin hävettää nuoruuden väärät päätökset.

Ei siinä mitään häpeämistä ole, kaikkihan niitä paalas silloin, huonoja siis...pää pystyyn ja kohti uusia idioottimaisuuksia :lol:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 05.11.2013 14:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Odottakaapa vaan, kun nämä nykyaikaisella koritekniikalla varustetut autot alkavat tulla harrasteautoikään. Niitä kun ei välttämättä pysty edes kotikonstein hitsaamaan. Tai liimaamaan. Suurlujuusteräksiin ei pysty pora eikä vasara mutta ruoste syö kuten ennekin. Tai sitten osat onkin alumiinia.

Tai sitten elektroniikasta alkaa konkat kuivua tms. Siinäpä kasataan uutta BSI:tä rakennussarjasta, niinkuin Megasquirtia nykyään. Ja ihmetellään, miten saadaan 30 vuotta vanha pakollinen airbag katsastuskelpoiseksi.

Harrastakaa nyt, kun vielä voi. Tulevaisuudessa autosta tulee entistä enemmän nykyelektroniikan kaltainen kertakäyttötuote.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 06.11.2013 23:47 

Viestit: 261
Ehkä ne tulevaisuudessa harrastaakin tietokoneilla ja emulaattoreilla... :D



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 07.11.2013 14:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Mondeo on kuvan perusteella selkeän paalausuhan alainen :lol:

http://www.tori.fi/keski-suomi/Ford_mon ... ?ca=18&w=3



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Paaliin vai maaliin?
ViestiLähetetty: 07.11.2013 16:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Huutomerkkien määrästä vois hätäisempi päätellä, että toimivat sähkövarusteet käytetyssä Mondeossa olisi jotain harvinaista herkkua. :lol:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: