|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
jean-michel
|
Viestin otsikko: Lexia Lähetetty: 11.11.2013 15:21 |
|
|
Heps
Tänään kävin tullista kuittaamassa johtonipun. Jonossa lueskelin että homman olisi voinut hoitaa myös netissä, jolloin paketti olisi tullut lähipostiin. Kaikkea oppii.
Tärisevin käsin asensin sitten uutta softaa koneeseen. Lexian pojat olivat varmaankin omin pikku kätösin kopioineet softat poltettaville rompuille. Toisessa oli virus ja toisessa ei ollut softien sarjanumeroita. Laitoin jo palautetta kauppiaalle ja hätäisesti en löytänyt kuin kiinaksi kirjoitettuja jakelusaitteja, joita en lähtenyt randomilla klikkailemaan.
Olisiko taas menovinkkejä että:
- miten asensit? - mistä latasit?
Kiitos paljon!
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 11.11.2013 15:39 |
|
|
E-Villestä tilasin. Oli aika sekava levy, en nyt muista tarkalleen mitä asensin, mutta DiagBoxin kutosversio se oli vaikka seiskakin löytyi. Asennuksen jälkeen sitä ohjelmaa ei saa päästää päivittämään itseään netin kautta.
Levyltä tonkimalla löytyi joku venäjänkielinen asennusohje jonka kierrätin Googlen kääntäjän kautta ja siitä oli vähän apua.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 11.11.2013 22:24 |
|
|
Ai tullista? tuon edellisen mainitsema liike toimitti suoraan kotipostiin. Nuo sarjikset löytyy levyiltä TXT tiedostoista (joistain)
|
|
|
|
 |
|
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 11.11.2013 22:40 |
|
|
Jep. Ville lähetti mun paketin tulliin. Sain toisen levyn softat pelittään kun ne purki ensin kiintolevyn syrjälle. En ole vielä saanut w7 64 käyttiksellä toimiin. Koitan tämän illan ja laitan sitten virtuaalikoneen.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
|
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 11.11.2013 22:52 |
|
Niin tuohan on piraatti tuote, ihme et sait sen edes tullista. Tai eivät tajunneet mitä paketissa on. Myös lähetysmaa ratkaisee. Briteistä itse tilasin ja se tuli suoraan himaan. Jos tulee eu:n ulkopuolelta niin tarttee tehdä tulliselvitys. Jotenkin näin se menee... 
|
|
|
|
 |
|
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 11.11.2013 22:57 |
|
Visa-mies kirjoitti: maasturisti kirjoitti: Jonossa lueskelin että homman olisi voinut hoitaa myös netissä, jolloin paketti olisi tullut lähipostiin. Kaikkea oppii Oliko tarkempia ohjeita miten? Tuossa on tiedote ja linkki on tullipostin kirjeen 1. vaihtoehto linkin kera. http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... 0110325_1/Homma menee jotenkin sillä tavalla, että kun paketin tulliselvityksen on tehnyt netissä, kuljetetaan se lähipostiin kaupanpäälle. Melko hieno palvelu. Nyt piti ensin jonottaa vuoronumeroa jolla pääsi jonottamaan palvelutiskille. Tuli jotenkin kreikkalainen fiilis.
|
|
|
|
 |
|
JartzaK
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 12.11.2013 16:44 |
|
Itse ajatellut tilata myös tuon Lexian. Latailin noita tiedostoja siihen enkä vakuuttunut yhtään sen asentamisesta  Maasturisti kysyikin asennuksesta kuinka se onnistunut ja miten olette sen tehneet.???
Xantia 1.8 16v Break -99
|
|
|
|
 |
|
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 12.11.2013 20:23 |
|
|
Ei ole onnistunut vielä mitenkään. Asensin xp virtuaalikoneen, mutta diagbox ei kestä siinä pystyssä aktivointia. Johtuneeko 64 bit alustasta. Mielenkiintoinen kokemus kaikkinensa.
Suosittelen lexialle tällä kokemuksella erillistä läppäriä jota ei käytetä muuhun eikä yhdistetä verkkoon asennuksen jälkeen. Softat on tuoreemmalla alustalla epävakaita ja romput viruksia väärällään, lisäksi softa haluaa ottaa kontrollin moneen suuntaan, mikä ei liene tietoturvan kannalta hyväksi.
Olen kuitenkin pitkämielinen ja nysvään vielä pari iltaa Villen lexian kanssa. Sen jälkeen ville saa pitää lexiansa.
|
|
|
|
 |
|
XmTd94
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 12.11.2013 20:36 |
|
|
Youtube hakuun "lexia installation". Sieltä löytyy asennusohjevideoita joiden avulla pari vuotta sitten omani asensin. Minulla sattui olemaan joutilas akkuvikainen Xp-läppäri joka on pyhitetty pelkästään tähän käyttöön. Olen jopa päivittänyt ohjelmiston kerran ongelmitta. Toista kertaa en taida tohtia.
C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
|
|
|
|
 |
|
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 12.11.2013 21:58 |
|
XmTd94 kirjoitti: Youtube hakuun "lexia installation". Sieltä löytyy asennusohjevideoita joiden avulla pari vuotta sitten omani asensin. Minulla sattui olemaan joutilas akkuvikainen Xp-läppäri joka on pyhitetty pelkästään tähän käyttöön. Olen jopa päivittänyt ohjelmiston kerran ongelmitta. Toista kertaa en taida tohtia. Joo, taidan jatkaa sillä että hommaan 32 bittisen xp läpyttimen alustaksi. Sille voi sitten avata vaikka koko maailman, jos Lexia niin haluaa. Tuli nakattua mäkeen keväällä vuosipoistoissa pari xp läppäriä. *Kun niitä ei kuitenkaan voi enää käyttää mihinkään. Koskaan ei pitäisi heittää mitään pois  Muutamaan kivijalkakapuppaan laitoin kyselyä tänään. Valmiiksi viritetty 5-10 vuotias läpytin on 100 eur ja samanlainen josta puuttuu akku ja käyttis maksaa 50 eur. Melko kallista, kun uusia saa alle 300 eurolla käyttiksen kanssa takuulla. Mutta ne uudet on siitä huonoja, etteivät välttämättä tue XP:tä.
|
|
|
|
 |
|
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 12.11.2013 23:01 |
|
|
Kyllä tuo toimii seiskassakin, 32 bit ainakin. Mulla on kolmessa koneessa... En kyllä muista mistä ja miten, mutta google kertoi. Laitteen mukana tulleita en saanut pelittämään.
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä: C8 2.0 HDI, Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
|
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 12.11.2013 23:46 |
|
|
Hiukan muistuttaa merilohen kalastusta tämä lexian asennus. On tietoa että vesiltä löytyy aikoja ja paikkoja, mutta kukin selvittää sen oikean itse.
jkt 32/64 on intuitioon perustuvan pätelmäni perussyy asennuksen heikolle menestykselle.
|
|
|
|
 |
|
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Lexia Lähetetty: 13.11.2013 08:08 |
|
Kuulostaapas nyt jotenkin tarpeettoman vaikealta. Minulla on siis käytössä W7 x64 Pro, jonka päällä pyörii Microsoftin oma XP Mode (virtuaalikone tämäkin, mutta valmis image, eikä tartte aktivoida mitään, asennuskin on kohtuullisen nopea ja kivuton). Sen verran pitää nähdä vaivaa, että virtuaalikoneen käynnistyksen jälkeen pitää yhdistää USB-laitteista yksi unknown device (Actia USB Device, siis se piuha) tuohon XP-virtuaalikoneeseen, mutta se on siis yksi hiiren klikkaus. Itse en saanut W7:ssä tuota Diagboxia toimimaan, tosin minulla on ikivanha interface, jolla uusin mahdollinen Diagbox-versiokin on 5.29. Toki, saahan sille omankin läppärin asentaa, jos haluaa. Niin periaatteessa minullakin on. Ps. Minulla taas on sellainen "ominaisuus", että en ole yhteenkään ei-OBD -bensavehkeeseen saanut sillä moottoriin yhteyttä, liekö sielunkumppaneita tai lääkettä moiseen? Luulen, että mulikan sisuksissa on joku mennyt vain pieleen, jotenka turha toivo on turhaa.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
|
|