Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 11.11.2013 22:44 

Viestit: 511
Onko kukaan koskaan tutkinut saisiko tuon femman kuuslovisen manuaalin kiinni tuohon 2,0TCT koneeseen? ja tietysti sitten Xantian pellin alle ja E85 kanssa tehoja 250+hp???


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 11.11.2013 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Mikä on "tuo femma"? Jos pitää kuusi pykälää saada niin varmaan ainakin pösö 306 GTI-6 loota menee (jos sellaisen jostain löytää). Mitä järkeä sitten on vääntävään turbokoneeseen tuollainen ompelukoneen vaihteisto laittaa, niin siitä voi olla montaa mieltä :)



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 11.11.2013 23:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Hessu kirjoitti:
Mikä on "tuo femma"?

Taitaa tarkoittaa muhkua :)



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 09:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Hessu kirjoitti:
varmaan ainakin pösö 306 GTI-6 loota menee (jos sellaisen jostain löytää).


Briteissähän noita on ongelmaksi asti :lol: Eikä nyt mitään toivottoman hintaisia, rahaahan se vaan on...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 11:18 

Viestit: 3655
Kaapelimies kirjoitti:
Hessu kirjoitti:
Mikä on "tuo femma"?

Taitaa tarkoittaa muhkua :)

Mikä on muhku? Tämä...?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 12:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
En kyllä lähtisi vaihtamaan tct:n lootaa sen vuoksi että saisin kepittää enemmän, 6 loviset (ainakin gti-6) on lyhyempi on tct:n oma.

En ota kantaa sopiiko c5:n loota.


250hp bensallakin on tehty, etanolilla se olisi kestänytkin sen :D tai pykälää isommalla ahtimella.

Oma edelline projekti jos jäänyt huomaamatta viewtopic.php?f=17&t=2317


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 15:28 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
ml askihan muhkussa on kuten tct:ssäkin eiköhän se siihen sovi, gti-6 6 lovinen on taas be loota mutta kyllä sekin käy.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 19:56 

Viestit: 511
Plagu kirjoitti:
ml askihan muhkussa on kuten tct:ssäkin eiköhän se siihen sovi, gti-6 6 lovinen on taas be loota mutta kyllä sekin käy.

Otetaan tarkennus C 5 ja vielä HDi 136hp laatikko jolla 100km/h kierrokset koneessa muistaakseni n.1800rpm, kun 70km/h juuri ja juuri 1500rpm. On melko varmasti pidemmät välitykset kuin orkkis 5v laatikossa. saisi pudotettua rauhallisessa käytössä kulutusta tinkimättä suorituskyvystä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 22:00 

Viestit: 130
+100hp ja mietitään bensankulutusta... :lol:



Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 22:30 

Viestit: 511
GSAX3 kirjoitti:
+100hp ja mietitään bensankulutusta... :lol:

Mä oon joskus -80 luvun alussa piristänyt morriksen 1300gt:n 75sae hp- n.120din hp. lopputuloksena n.10% pienempi kulutus ja 40km/h suurempi huippunopeus ja moottorissa laajempi käyttöalue. Totuushan on, että esim Xantia kulkee 100km/h n.25-35hp teholla ja jos tollasen 250+hp antava kone pyörii 100km/h nopeudella vakiolaatikolla n.2800-3000rpm ja tuolla 6 pykäläisellä 1500-1800rpm niin polttoainettakin kuluu vähemmän?? vai mitä??


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 22:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
citroen for ever kirjoitti:
Totuushan on, että esim Xantia kulkee 100km/h n.25-35hp teholla ja jos tollasen 250+hp antava kone pyörii 100km/h nopeudella vakiolaatikolla n.2800-3000rpm ja tuolla 6 pykäläisellä 1500-1800rpm niin polttoainettakin kuluu vähemmän?? vai mitä??
Totuus on suhteellinen käsite absoluuttisen sijaan, mutta saattaapa tuo ollakin noin suuremmalla todennäköisyydellä kuin saattaisi olla olematta.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 12.11.2013 23:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
citroen for ever kirjoitti:
GSAX3 kirjoitti:
Totuushan on, että esim Xantia kulkee 100km/h n.25-35hp teholla ja jos tollasen 250+hp antava kone pyörii 100km/h nopeudella vakiolaatikolla n.2800-3000rpm ja tuolla 6 pykäläisellä 1500-1800rpm niin polttoainettakin kuluu vähemmän?? vai mitä??

Totuus on aina kiinni siitä. mistä suunnasta asiaa katsoo :roll: . Yksi osatotuus tähän on se, että 100 km/h ajaessa suurin osa tehosta menee ilman vastuksen voittamiseen, siitä riippumatta, millä kierrosluvulla se teho tuotetaan. Jos viritetyn koneen hyöysuhde on parempi, niin silloin polttoainetta tarvitaan vähemmän saman tehon, tai energiamäärän tuottamiseen :) . Jos taas suurempi teho saadaan syöttämällä enemmän polttoainetta, niin silloin sitä tuskin säästyy... :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 13.11.2013 00:10 

Viestit: 130
Joo, toki jos voimaa on niin meneehän se kevyemmin.. Tct:n kone vaan on niin vanhaa tekniikkaa, että bensapihiä siitä tuskin helpolla saa. Mukavan vääntävä kone se on ja pienellä turbon muutoksilla se muuttuu jo toisenlaiseksi. :)

136:sen kytkinkoppa ja kytkinsylinteri on ainakin ihan erimaasta. Mahdollisesti myös kytkin akseli on eri kokoinen ja olisikohan vaihteiston päädyn kiinnitys erilainen? Kaikki tietty rakennettavissa.



Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 13.11.2013 01:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Taikasana tässä taitaa olla tuo Turbo constant Torque. Ropelli kun painaa ilmaa sopan sekaan riittävästi niin alkaa hyötysuhteet nousemaan siihen malliin, että kokonaiskulutuksetkin tippuu. Mitä paremmin moteur hengittää –> sitä enemmän ilmaa voidaan sulloa sytykkeen sekaan. Toimii.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 13.11.2013 15:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
kaseva kirjoitti:
Taikasana tässä taitaa olla tuo Turbo constant Torque. Ropelli kun painaa ilmaa sopan sekaan riittävästi niin alkaa hyötysuhteet nousemaan siihen malliin, että kokonaiskulutuksetkin tippuu. Mitä paremmin moteur hengittää –> sitä enemmän ilmaa voidaan sulloa sytykkeen sekaan. Toimii.
Aivan mahtava postaus :lol: Asiasisältö tosin on merkittävästi viihdearvoa vähäisempi, mutta se kai lienee ihan kohtuullista keskustelupalstojen ihmeellisessä maailmassa, jossa millä alalla tahansa asiantuntijaksi voi tulla pelkästään kirjoittamalla paljon.

Magneettisella polttoaineionien prosessoinnilla kohtisuoraan virtausprojektion poikkileikkauksen puolittajaan saadaan absoluuttisen mahtava ABC-kahvioefekti (ent. termi Esson baari) hurmoshenkisessä mielentilassa oleviin kanssaharrastajiin, jolloin moottorin teho kasvaa, polttoaineenkulutus pienenee ja suoritettujen investointien takaisinmaksuaika lähestyy nollaa jälleenmyyntiarvon ja haluttavuuden paranemisesta puhumattakaan. Toimii.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 13.11.2013 17:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
se oli hieno analyysi ja totuuden mukainen. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 13.11.2013 21:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
...mut toimiihan se! Jos ropelli painaa sylinterin täyteen ilmaa, ei sinne mahdu enää sytykettä? Jos ei mahdu sytykettä niin ei sitä taatusti kulukaan. Näin ollen kokonaiskulutus laskee. Toki laitteen eteenpäinvievän energian tuotto saattaa kärsiä. :D

...mut oli mulla pieni varovainen ajatuskin tuossa kaiken viihteen taustalla. Turbo kun taitaa olla paras nostaa polttomoottorin hyötysuhdetta, vai olenks mä jummartanut väärin? Meillä ainakin kaikkein tukevimman ropellin omaava laite tuottaa eniten voimaa ja kuluttaa vähiten sytykettä. Kävikö tuuri autoarpajaisissa, ou jee. :lol:

...ja taas mennään ooteen puolelle. Mikä mua vaivaa?



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 13.11.2013 22:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
kaseva kirjoitti:
...ja taas mennään ooteen puolelle. Mikä mua vaivaa?
Ahtopaine? :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 13.11.2013 22:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Pitäisikö mennä asian puolelle vaikka se alkaakin olla tällä palstalla jo harvinaista: Bensakoneessa, varsinkaan vähäpäästöisessä ei tarvita pienellä kuormalla kovinkaan paljoa ilmaa sylinterissä, ja polttoainetta pitää ruiskuttaa riittävä määrä ilmaan nähden: Ilma/polttoainesuhde ei saa olla liian laiha. Tavallisesti ilmamäärää rajoitetaan kaasuläpällä, mutta nykyään käytetään myös takaisinkierrätettyä pakokaasua korvaamaan osa ilmasta, jotta virtausta ei tarvisi kuristaa niin paljon (pumppaushäviöt) mutta tarvittavan polttoaineen määrä pysyy kurissa. Dieseleissä asia on hiukan toisen näköinen mutta TCT taitaa kuitenkin olla epäsuoralla ruiskutuksella ja kaasuläpällä varustettu ottomoottori. Turbo auttaa epäsuorasti matka-ajon kulutuksessa sikäli, että moottori on tehoonsa nähden pieni iskutilavuudeltaan jolloin läpi virtaava ilmamäärä pysyy helpommin kurissa ja/tai ehkä myös venttiiliajoitukset sopivat matalilla kierroksilla etenemiseen paremmin kuin vastaavan litratehon omaavissa vaparikoneissa.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 14.11.2013 00:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Hessu puhuu asiaa, mutta unohtaa tai (tähän tarvitaan se naamakkain keskultaessa tehtävätä eleviesti) tietoisesti jättää huomioimatta, että ketjun aloittaja haaveili juurikin suuresta voimasta. Tällöin ei käsittääkseni muu auta kuin saada maksimi määrä ilma-polttoaineseosta virtaamaan mahdollisimman tehokkaasti voimalinjan läpi. Onko apu tähän sitten iso mosa, koska mikäänhän ei voita kuutiotuumia vai pieneen tilaan sullottu energialähde, lienee makuasia?

Ja hei, minä tykkää molemmista ratkaisuista. 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 14.11.2013 00:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Meneeköhän tämä näin helposti off-topiciksi, kun yhtään kehityskelpoista ideaa tai ehdotusta tuon TCT+6M+E85 -kombinaation toteuttamiseksi ei tunnu löytyvän. Minä ainakin louskutan leukojani, koska mielestäni se ei tunnu kovinkaan paljon projektilta, johon kannattaisi hakata aikaa saati rahaa. IMHO. :roll:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 15.11.2013 14:41 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Mitä ideaa olet vaille? siinähän listasit eikun toteuttamaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 15.11.2013 18:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
e85 tankkiin ja megaruutta ohjaamaan isommilla suuttimilla. eihän se muuta vaadi :D loodan pitäisin vakiona.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 16.11.2013 01:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Ei mulla kyllä ole kyllä pienintäkään halua alkaa moista rakentamaan. ...mutta onks multa mennyt jotain ohi, oliko yllä oikeasti ensimmäinen kehityskelpoinen idea?

...ja vähän isompi ropelli ja avarampi putkisto (imusta poistoon siis)? 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ajatuksia herättävä kysymys TCT rakentajille
ViestiLähetetty: 16.11.2013 04:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Täällä on pähkäilty asiaa http://www.sportpug.com/foorumi/moottori-ja-voimansiirto/23013-taloudellisen-ja-tehokkaan-moottorin-rakentaminen
;)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: