Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 25.11.2013 20:42 

Viestit: 3
Olisiko täällä joku tietäväinen antamaan neuvoa. Kyse 1998 Saxo 1.4i:stä joka aamuisin nyki mutta lämmetessä lakkasi. Tallista lähdettyäni niin ääni oli kuin mopo-autossa ja veto pois. Otin puolan auki(sanottiin yleinen vika) ja 2-3 tulpissa ei kipinää joten uusi puola, sama juttu. Voisiko vika olla boxissa tai missä. En ole vielä korjaamolle vienyt koska kyseinen auto ei ole enää kovin arvokas vaikka olen ajanut 90thkm sillä uudesta lähtien. JOS jollain olisi jotain valaisevaa tietoa kertoa niin olisi hieno juttu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 25.11.2013 23:17 

Viestit: 238
Paikkakunta: Tuusula
Meillä oli ZX:ssä samanlainen ongelma, tosin ei kyllä oireillut lämpöhakuisesti. Kadotti kahdesta sylinteristä kipinän kokonaan. Vika oli lopulta ECU:ssa. Saxossa on kylläkin nelipisteruisku, tämä ZX taasen yksipisteruisku.



GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 26.11.2013 07:34 

Viestit: 3
Sitä ECU:ta nyt sanovat olevan rikki ja on pikkaisen hankalaa löytää. Uusi tilaamallaVeholla 980€ ja jos vanhan löytää niin pitäis saada samasta autosta avain ja joku tunniste rengas. Viikon päivät hakenut ja nyt olisi pelkkä ECU Englannissa hinta 150€+posti ja väittävät että toimii vanhalla avaimella. Onko mitään tietoa jollain riittääkö pelkkä boxin vaihto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 26.11.2013 07:49 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Joo ei taira olla tossa vuosimallissa ajonestoo ei ollu mun 97kassa kaan.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 27.11.2013 00:27 

Viestit: 238
Paikkakunta: Tuusula
-98:ssa saattaa olla jo transponderiavain. Tai vaihtoehtoisesti koodinäppäimistö. Pelkkä ECU:n vaihto riittää, jos on numeronäppäimistö.



GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 27.11.2013 00:54 

Viestit: 202
Paikkakunta: Nummela
Ajonesto tuli pakolliseksi 1.10.1998, kai. Eli -98 saxossa saattaa olla, tai sitten ei... Tuon ikäisessä sen saa kyllä poistettua varaosaecusta, mutta maksanee jonkinverran ja on laiton, ei tosin jää katsastuksessa kiinni kun ei ole mahdollisuuksia kokeilla :)



Jyrki
C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo
Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 28.11.2013 22:19 

Viestit: 1090
en tiä onko tuossa sinun autossa sellaista, mutta kannattais katsoa imuilman tunnistin, se hyydyttää, kuin ajaisi kahdella pytyllä, se tunnistin makssa noin 50 ekee ja on jossain kohtaa imusarjaa yleensä......


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 29.11.2013 07:02 

Viestit: 3
Kyllä 2 ja 3 pytyn kipinät jäi tulematta vaikka vaihdoin uuden puolan.Ajonestolaitetta autosähköliikkeessä "epäilevät" mutta ota noista selvää, ollut siellä omasta mielestä liian kauan. Sain yhden hyvän neuvon että ottaa ison mukin kahvin ja mattopuukon. Aukaisee eristeet mitkä lähtevät puolasta boxiin päin ja kokeilee sormen päillä johtoja jos on jostain poikki. Käyn kyllä pian hakemassa saxon sieltä korjaamosto pois rupee niiden touhu pikkaisen ihmetyttää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo odottaa kuolintodistusta
ViestiLähetetty: 29.11.2013 09:05 

Viestit: 238
Paikkakunta: Tuusula
Jos ajonesto on päällä, niin se ei anna ollenkaan kipinää mihinkään sylinteerin. Eikä tule bensaakaan, kun ei siirtopumppukaan saa virtaa.



GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: