Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/5 [ 112 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 27.11.2013 13:01 
Käyttäjän avatar

Kaikkihan tuntevat tämän "tribokeraamisen" öljyn lisäaineen, joka ei markkinoijan (http://www.rvs.fi/) mukaan ole öljyn lisäaine. No, nimityksistä viis - ainehan muodostaa hankaaville metallipinnoille "keraamisen" lisäpinnoitteen, vähentäen siten kitkaa, käyntiääntä ja kulutusta.

Aine toimii ainakin joissain moottoreissa, olen kokeillut sitä kahteen moottoriin jo taannoin (D Super 5 ja BX 4x4), hiljenivät aivan ällistyttävästi, tuli siistimpi käynti, kulutusta en mitannut. Ja vaikutus kesti niinkauan kuin autoilla ajoin, eli monien öljynvaihtojen yli.

XM V6:n tyyppivikaa (piston slap eli männän poikittaisliike) ei korjannut yhdellä annoksella, koneeseen jäi se tuttu läkätys takarivin keskipyttyyn. Käynti kyllä muuten sieveni. Toista annosta en kokeillut, voihan olla että se olisi sillä korjaantunut.

Mutta nyt varsinaiseen asiaan.

Tarina menee näin: RVS on alunperin venäjältä lisensoitu aine. Venäjällä aine on alkujaan kehitetty rauteiden käyttöön, raskaiden metallikontaktien kulumista vähentämään. Jatkokehittämällä aine on saatu sopivaksi lähes kaikkien metalli-metalli-kontaktien korjaajaksi.

Missään ei tietenkään kerrota, miltä firmalta aine on lisensoitu, ja onko RVS:llä siihen yksinoikeus. Epäilen että ei ole. Nyt kun nuo RVS-tuotteen ovat hinnaltaan varsin arvokkaita (vaikkakin hintansa arvoisia monesti), tulee tietysti mieleen että onko muita vastaavia tuotteita.

Itse olen löytänyt joitain venäläisiä purkkeja joissa mainitaan myös tribokeraaminen prosessi, samannäköistä litkua sisällä kuin RVS:n purkeissa. EIhän niitä uskalla tietenkään arvokkaaseen moottoriin laittaa - hintakin on vain parikymppiä / annos. Pitäisi löytää joku romukuntoinen kone ja kokeilla - juuri nyt ei ole kun autokanta on uudehkoa ja kalliihkoa.

Tietomiehet - onko RVS:n käyttämää tekniikkaa myynnissä muilla tuotenimillä?

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 27.11.2013 13:04 
Käyttäjän avatar

Pienen tutkimuksen jälkeen tässä yksi joka vaikuttaa paljolti samanlaiselta;

http://dawhois.com/www/triboceramics.com.html

Webbisivut ovat alhaalla, foorumikeskustelut väittävät että joku isompi valmistaja olisi ostanut tuon pois kuleksimasta.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 13:05 
Käyttäjän avatar

Ettei vaan RVS:n tuote olisi täältä lisensoitu:

http://en.wikipedia.org/wiki/XADO

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 13:08 
Käyttäjän avatar

Ja vastaten itse itselleni. Tässä ainakin kirjailun perusteella täysin vastaava tuote, eestissä, edullisemmalla hinnalla:

http://www.xado.ee/tutvustus/

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 14:33 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
Ja vastaten itse itselleni. Tässä ainakin kirjailun perusteella täysin vastaava tuote, eestissä, edullisemmalla hinnalla:

http://www.xado.ee/tutvustus/

Mikäs noista tököteistä sitten on se oikea?

Tätäkö seuraavaksi takapaksi täyteen kaljan ja lonkeron sijaan? :D

Ja täältä XADOa hydejärjestelmään :)

...ai mutta hei, nää ei taidakaan olla PSA:n hyväksymiä mömmöjä ;)

Viimeksi muokannut Teuski päivämäärä 27.11.2013 14:38, muokattu yhteensä 1 kerran

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 14:38 
Käyttäjän avatar

Suomen kieli linkki "ei tööta"

Eli olisko tuossa hintoja, ei ottanut omaan okulaariin ollenkaan. JA siis kannattaa muistaa että RVS ei korjaa sitä mikä on jo rikki eli kyllä korjaava vaikutus on käsittääkseni hyvin mikroskooppisella tasolla eli sillä saadaan paikattua heikkoa alkavaa kulumaa.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 14:42 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Eli olisko tuossa hintoja, ei ottanut omaan okulaariin ollenkaan.

eBaysta löytyy:

http://www.ebay.co.uk/itm/XADO-AMC-HIGHWAY-1-STAGE-Engine-Revitalizant-for-High-Mileage-Cars-Vans-Bikes-/221238531516?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item3382d815bc

http://www.ebay.co.uk/itm/XADO-1-Stage-New-Car-Engine-Restoration-Treatment-Oil-Additive-Cars-Vans-Trucks-/321242732722?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item4acb8f18b2

Virolaisella sivulla e-Poodista löytyy myös hintoja.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 14:57 
Käyttäjän avatar

Kas minullahan taittuu myõs tuo eestin kuten myõs venäjän kieli, ja autan luonnollisesti Cikattia. Ja olen jo valmiiksi täällä paremmalla puolella.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 14:57 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tilasin Highway-mömmöä ja huuhtelulitkua. Saas nähdä millaset postikulut tuolta tupsahtaa, lasku pitäis tulla sähköpostiin kohta.
Öljyssä taidan luottaa Motoxiin ;)

yst. terv. nimim. "M: moottorivikainen xantia"

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 14:58 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
Kas minullahan taittuu myõs tuo eestin kuten myõs venäjän kieli

Kiva tavata näissäkin merkeissä, herra Google Translate ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 17:49 

Noilla ohjeilla mitä RVS:n käyttöön liittyy, tulee moottorille samalla kertaa melko hyvä huuhtelu. Joten luulen edelleen että "parempi käyntiääni", "tehokkaampi moottori" yms. tuntemukset johtuvat pelkästään moottorin puhdistumisesta.

Olen käyttänyt RVS:ää kaksi kertaa kahdessa eri autossa.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 19:26 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Minä kaatelin aika ajoin putelin RVSää ajobeksin hydrauliikkaan. Vaikutusta on mahdotonta kvantifioida, mutta pumppu kesti sen 650 000 mitä itse pysyin ajokunnossa ilman liiallista kulumista. Olis tietysti voinut kestää muutenkin, mistäs sen tietää.

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 20:00 
Käyttäjän avatar

"Kiva tavata näissäkin merkeissä, herra Google Translate ;)"

heheh... kunpa näin olisikin, mutta kun ensimmäinen vaimo oli eestiläinen ja tämä nykyinen on venäläinen, niin on ollut pakko opetella kantapään kautta. Mutta mitäpä sitä ei tekisi kauneuden eteen.

Mutta nyt tulee sirunen tietoutta, jota ei ole aikaisemmin internetissä saatavilla (pohjustuksen jälkeen luonnollisesti). Samassa hengessä kuin aikoineen Xantia Activa Break-arvoituksessa takavuosina lähdin selvittämään asiaa vanhanaikaisesti, jalkaisin. Noin kuvaannollisesti siis.

Keraaminen kitka-aktivoituva metallin pinnoitusprosessi keksittiin venäjällä jo kolmisenkymmentä vuotta sitten, alunperin tosiaan rautatieliikenteen käyttöön. "Tribokeraaminen prosessi", no, nimet ovat hienoja, mutta toimintaperiaate on kohtuullisen yksinkertainen. Keraaminen erittäin hienojakoinen hiukkastahna tarttuu metallipinnoille, jotka kokevat riittävän kovaa painetta ja kitkaa. Öljyyn se ei liukene, se pelkästään kulkeutuu öljyn mukana eri puolille konetta.

90-luvun alun hulinoissa alkuperäinen keksintö ja ilmeisesti keksijätkin hajautuivat kahteen firmaan, toinen venäjälle, toinen ukrainaan. Tuo ukrainalainen firma, Xado, on siis se minkä tuotteita täällä virossakin myydään. Ja onpa Xadolla suomessakin jälleenmyyjä, tosin ilmeisesti aika hiljainen, koskaan en muista vero-suomessa mainosta nähneeni.

Venäjän puolisko taas myi tai lisensoi koko tuotteensa tuolle RVS finlandille.

Samasta perusideasta on siis kysymys, nykytuotteissa RVS:n ja Xadon välillä on ilmeisesti joitain eroja, mutta ei kuitenkaan merkittäviä. Prosessi on sama, alkuperäinen venäläinen, 80-luvulta.

Tuon virossa xadoa edustavan maahantuontifirman nimi on T-Auten, mukava pikkufirma tuolla tallinnan venäläisimmän nukkumalähiön siimeksessä. Kaupan myyjät puhuivat pelkkää venäjää, eivät juuri sanaakaan viroa. Saati suomea tai englantia, mutta niitähän täällä käyttävätkin vain turistit.

Niin, ostin sitten ison säkillisen tuotteita mukaan. Erityisen kiinnostava sitikka-mielessä oli ohjaustehostimen korjausSPRAY, joka siis purkista ruiskutetaan semmoisella pillillä lehmä-säiliöön. Sekoittuu heti kunnolla sen ruiskutuksen takia.

Moottorinkorjaustuote oli kolme putkiloa, erittäin samantapaisilla käyttö-ohjeilla kuin rvs:n mukana muistan olleen. Tyhjäkäyntiä 10 minuuttia, varovaista ajoa 10 km, 150-250 kilometrin päästä seuraava putkilo sisään jne.

Ja tuo koko pussi, jolla meinaan käsitellä 406 coupe V6:n moottorin, automaattilootan, sekä ohjaustehostimen, maksoi alveineen kaikkineen pitkästi alle 70 euroa.

Semmoinen asia myös selvisi, että sen vaikuttavan ainaan määrä suhtautuu suoraan noiden tuotteiden hintaan. Tuo tuote jota Teuski tilasi, on halpa mutta sisältää vain osan ainemäärästä noihin kalliimpiin verrattuna. Valmistaja itse puhuu "korjausprosentista", tuolla halvalla tuotteella se taisi olla 25 tai 30, sitten oli 50 prosentin ja 100 prosentin vaihtoehdot. No vitsikkäältähän se kuulostaa, että prosentteina sitä arvostellaan. Mikä on 30-prosenttisesti korjattu moottori. Ne halvemmat putkilot ovatkin tarkoitettu enemmän ylläpitoon ja ennaltaehkäisyyn, kuulemma. Itse ostin sen 100-prosentin tökötin, katsotaan miten käy!

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 20:24 

Kuulemma RVS toimii myös aseissa. Kuuleman mukaan osumakuvio supistui ja nousi. Kertonee sen, että lähtönopeudet kasvoivat. Jatkossa piti panokset käsitellä aineella aseöljyn sijasta.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 20:28 
Käyttäjän avatar

ds-jekkeri kirjoitti:

Ja tuo koko pussi, jolla meinaan käsitellä 406 coupe V6:n moottorin, automaattilootan, sekä ohjaustehostimen, maksoi alveineen kaikkineen pitkästi alle 70 euroa.

Semmoinen asia myös selvisi, että sen vaikuttavan ainaan määrä suhtautuu suoraan noiden tuotteiden hintaan. Tuo tuote jota Teuski tilasi, on halpa mutta sisältää vain osan ainemäärästä noihin kalliimpiin verrattuna. Valmistaja itse puhuu "korjausprosentista", tuolla halvalla tuotteella se taisi olla 25 tai 30, sitten oli 50 prosentin ja 100 prosentin vaihtoehdot. No vitsikkäältähän se kuulostaa, että prosentteina sitä arvostellaan. Mikä on 30-prosenttisesti korjattu moottori. Ne halvemmat putkilot ovatkin tarkoitettu enemmän ylläpitoon ja ennaltaehkäisyyn, kuulemma. Itse ostin sen 100-prosentin tökötin, katsotaan miten käy!

Tuloksia odotellen. :)
VSX on saanut RVS käsittelyn, hyvää teki.
Hinta hippasen kirpaisi, joten kilpailu on hyväksi.

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 20:33 

Minulle ei ainakaan uppoa mikään pers'tuntuma, käytä mittauksissa ennen ja jälkeen.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 20:42 
Käyttäjän avatar

Jos ei perstuntuma riitä, en voi auttaa. En ole kiinnostunut mittauttamaan autoani, minulle riittää miltä tuntuu. Haluan uskoa, että oma näppituntumani on niin hyvä että ero tuntuu, jos sitä tulee. Autoilu on tunnepohjainen harrastus, kuten hifistelykin. Jos moottori kuulostaa ja tuntuu paremmalta, minulla on aivan yhdentekevää onko se todellista vai ei - se on todellista minulle.

RVS:ää ja näköjään Xadoakin ovat mittailleet monet instituutit, myös sakemannit. Positiivisia tuloksia on tullut. Uskokoon niihin tuloksiin ken tahtoo, minua nekään eivät heilauta puoleen tai toiseen.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 21:22 
Andy räjäyttää lian pois jne. Uskomatonta paskaa (anteeksi rehellinen kielenkäyttöni) ja piste loppuun.

ViestiLähetetty: 27.11.2013 21:30 
Käyttäjän avatar

Pakkohan sen on hyvältä tuntua kun riittävästi latoo euroja pöytään. Pätee moneen asiaan. 8-)

GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 21:51 
Käyttäjän avatar

Monelle on myös aivan yhtä käsittämätöntä, että joku voi käyttää hifilaitteistoon 30.000 euroa, kun äkkiseltään aivan samankuuloisen, täydellisen laitteiston saa jo 10.000 eurolla. "Uskomatonta paskaa".

Pitää ymmärtää että kun puhutaan autojen HARRASTAMISESTA, ei ole mitään väliä sillä mikä on todellista ja mikä ei. Ainoa merkitsevä asia on se, miltä itsestä tuntuu.

Koska minä HALUAN uskoa pystyväni tuntemaan erot moottorin melutasossa ja käynnin tasaisuudessa, ja esimerkiksi RVS:ää käyttäneenä tunsin eron, minulle on aivan yhdentekevää oliko ero "todellinen" vai ei. Kuten vähänkään sivistyneemmät tietävät, absoluuttista totuutta ei voi olla olemassa kuin aikakvantin verran, ja silloin se ei luonnollisista syistä ole mitattavissa tai edes tiedettävissä, joten kaikki tässä elämässä on mutua. Joka muuta uskoo, tulee pettymään.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 22:31 

Asiaa hipoen: Vähän sama asia, kuin viineissä. Toiset ovat sitä mieltä, viini on hyvää, ja että kahta samanlaista viintä ei olekaan, toisten mielestä kaikki samanlaista hapanta litkua. Tai että eri perunalajikkeilla ole mitään eroa? 8-) . Itse opin moottorin käynnin huomaamaan ja kuuntelemaan Warre-kaudellani, sytytyksen ajoitus, samanlaisuus/pytty oli yksi tasaisemman käynnin ja paremman väännön perusta. Nyt Xantiassa(kin)maadoitusten- ja virransyötön liitosten laatu vaikuttaa vastaavalla tavalla. Se on päivänselvää.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 23:21 
Käyttäjän avatar

ealab kirjoitti:
sytytyksen ajoitus, samanlaisuus/pytty oli yksi tasaisemman käynnin ja paremman väännön perusta. Nyt Xantiassa(kin)maadoitusten- ja virransyötön liitosten laatu vaikuttaa vastaavalla tavalla. Se on päivänselvää.
Varmasti vaikuttaa, mutta kuinka paljon? Huomaisiko käynnin tasaisuudessa kullatut johtoliitokset?

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2013 23:39 

Vähintäänkin sen verran, ettei uusi olisi yhtään parempi. Tai miten kukin haluaa, pitääkö hyvässä kunnossa, vai täydellisen välinpitämättömyyden......., johonkin raja vedetään. Olisiko liian hyvä, tai hyvä liikaa. Vai oliko tarkoitus lärviä kullatuin....

Poissa

ViestiLähetetty: 28.11.2013 00:32 

Ds-jekkeri perustelee oikein hyvin.
Minäkin saatan jossain tapauksessa vielä kokeilla noita kun kerran noinkin edullisesti saa.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.11.2013 11:25 
Käyttäjän avatar

"Pitää ymmärtää että kun puhutaan autojen HARRASTAMISESTA, ei ole mitään väliä sillä mikä on todellista ja mikä ei. Ainoa merkitsevä asia on se, miltä itsestä tuntuu."

Heh, olen niin samaa mieltä ja tulee mieleen kun viimeksi kaksi CX farkkua ostin, todellakin molemmat näkemättä eli mm "ei ole mitään väliä sillä mikä on todellista ja mikä ei"

Tuo aikanaan Neukkulassa keksitty materiaali tais olla myös armeijan käytössä. Lisäksi olen myös nähnyt testituloksia sohlolla kiväärillä ammutusta kasasta ja RVS-käpistelyn jälkeen kasa todella parani paljon. Tekipä joku tv-ohjalmankin jossa ajetaan Hesasta Treelle Mondeolla ilman öljyjä (kone oli RVS:tty) ja kapine ei itseasiassa leikannut edes kiinni mutta pysähtyivät Valkeakoskella koska laahaava ääni oli niin kova ja se johtui vain nokka-akselin stefan lämpemisesta ja osittaisesta sulamisesta... Öljyllä kun on tapana auttaa jäähdytyksessäkin. Kone selvin vaurioitta mutta nokka sinistyi, kuumuudesta tietenkin.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/5 [ 112 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava