Sain kuin sainkin moottorin irti, sitä piti vaan kiertää. Lukkomekanismista piti löysätä ne kolme ruuvia millä mekanismi on ovessa kiinni, jotta se pääsi liikkumaan oven sisällä, muuten moottori ei mahdu kääntymään tarpeeksi. Sen jälkeen keskuslukon moottoria kun kiersi niin että yläosaa käänsi oven ulkopellin suuntaan ja alaosaa oven sisäpuolen suuntaan niin naksahti irti. Alla kuva kiinnityksestä.
Liitteet:
keskuslukkomoottori.jpg [ 52.71 KiB | Katsottu 5229 kertaa ]
Mutta mitenkäs tuo moottori toimii? Moottorille tulee viisi piuhaa: kaksi harmaata samassa 2-pinnisessä liittimessä ja vaalean sininen ja kaksi oranssia 3-pinnisessä liittimessä. Mittailin yleismittarilla, mutta harmaista en saanut mitään jännitettä, 3-pinniseen liittimeen mittari näytä 0,11 V. Ja kun avaimella kääntää lukkoa niin riittää että 3-napainen on kiinni, tuolloin kaikki ovet lukkiutuvat mutta vain kuskin lukitus aukeaa. Jos pelkkä 2-napainen on kiinni, vain kuskin lukko toimii, mutta muista moottoreista ei kuulu pihahdustakaan. Autossa on ollut joskus kaukokäyttöinen keskuslukitus, mutta säädin on hävinnyt matkan varrella. Nyt siis käytellään vain avaimesta. Pystynkö jotenkin mittaamaan tuota moottoria että lähteekö siitä avaussignaalia eteenpäin.
Liitteet:
kuskin_oven_keskuslukkomoottori.jpg [ 113.67 KiB | Katsottu 5229 kertaa ]
Avasin piruuttani myös takaoven verhouksen. Takaoven moottoriin tulee vain tuo 2-pinninen liitin mihin tulee harmaat johdot.