Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 9/14 [ 343 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jokos on 2-pyöräiset korkattu?
ViestiLähetetty: 26.08.2013 07:35 

Profiili WWW
Ajeltiin vähän porukoissa vanhuksilla:

http://youtu.be/euM92bCP6wQ

Poissa

ViestiLähetetty: 08.09.2013 21:12 

Profiili WWW
Taas tuli kaksipyöräisiä moottorikoneita harrastettua:

http://youtu.be/1Sr85yFGzhE

http://youtu.be/kHtByI3JqAY

http://youtu.be/W26rHf-pqRQ

Poissa

ViestiLähetetty: 08.09.2013 21:38 
Käyttöpyörä ja harrastepyörä, kuten harrasteautotkin pääsivät talviunille. Huomenna lento
New Yorkiin ja takaisin tultua ajokelejä tuskin on jäljellä.

ViestiLähetetty: 11.09.2013 11:14 

Sunnuntaina 320km letka-ajoa 6 harrikkakuskin kanssa, upea keli ja hienot mutkamaisemat.

Citroen C4 Cactus -14
Citroen Berlingo XTR -08
Harley-Davidson Softail Heritage -99
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2013 19:34 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tänään vaihtui alle uudet renkaat, niin ei tarvi heti pelätä vesiliirtoa.

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2013 20:58 

Profiili WWW
zX-files kirjoitti:
Tänään vaihtui alle uudet renkaat, niin ei tarvi heti pelätä vesiliirtoa.

Vaihdoin toissa viikolla 12000km ajetut misukat uusiin misukoihin ja tuntui ihan kuin olis saanut uuden prätkän. Reinkailla on prätkässä tosi suuri merkitys, paljon suurempi kuin autossa.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2013 08:11 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
ja vieläkin tärkeämpää vaihtaa muulloin kuin keskikesällä ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 25.10.2013 20:51 

Profiili WWW
Jytärikausi pulkassa:
http://www.youtube.com/watch?v=5oSb2jULqSk&feature=share&list=UUX4Y0z-0wEPnCJ_IID22Wcg

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2013 23:55 
Käyttäjän avatar

Jes, ei tule sitten sitä prätkien katsastusta ;-)

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288633941777.html

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 23.12.2013 21:44 

On niin mahtavat kelit, että pitää vaihtaa tapaninpäivän rekiretki mopoiluun. Saas nähdä miten touratechit pitävät vaihtelevalla pinnalla.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.12.2013 22:56 
Käyttäjän avatar

Tänään oli Junatiellä prätkä.
Tämä tiedoksi. :)
Enpä muista aiemmin joulukuussa sellaista nähneeni liikenteessä.

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 23.12.2013 23:09 

Cikatti kirjoitti:

No mun miälestä pitäisi... tiedän että tästä tulee niin paljon paskaa niskaan, että jälleen kerran pyydän sulkemaan mun tunnuksen, mutta kun tämä nyt on vaan mun mielipide.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.12.2013 23:17 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:

No mun miälestä pitäisi... tiedän että tästä tulee niin paljon paskaa niskaan, että jälleen kerran pyydän sulkemaan mun tunnuksen, mutta kun tämä nyt on vaan mun mielipide.

Olinko eka?

Niin. Mielipide. Entäs perustelut miksi niitä katsastaa pitäisi vuosittain..? :roll:

Kun katsastusta ei pystytty perustelemaan:

-liikenneturvallisuudella
-teknisillä seikoilla
-millään "järkevällä" syyllä

Ainoat jotka tuota oikeasti haluavat, ovat katsastusalalla tienaavat... :roll:

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 23.12.2013 23:28 
Käyttäjän avatar

Saahan mielipiteitä olla, varsinkin perusteltuja.
Turvallisuuteni takia pidän kyllä pyöräni kunnossa ilman rahastuskatsastusta.
Se on muutenkin taitolaji, jossa pitää osata asennoitua liikenteeseen ja ajokkiin vähän eri tavalla.
Poikkeuksia on. ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 23.12.2013 23:34 

Kysytkö jasu tosissasi?
Ensinnäkin on mielestäni epäreilua, että pyöriä ei tarvi katsastaa, mutta autot pitää katsastaa joka hemmetin vuosi.
Olen pari kerta törmännyt (no onneksi en kirjaimellisesti) pyörään jossa jarrut ei toimi, itse asiasssa pyörä jossa jarrut eivät toimineet törmäsi mein saappiin.
Vuosittain? No ainakin edes silloin tällöin.
Kun mua ei kukaan saa vakuuttuneeksi, että kaikki motoristit pitävät ihan vapaaehtoisesti huolen siitä, että pyörässä toimii kaikki ihan niinku pitää.
Entäs mielipide, jonka mukaan vanhat (?) autot pitäisi katsastaa puolen vuoden välein? Luettu tänä vuonna Moottori-lehdestä.

Viimeksi muokannut Lemon päivämäärä 23.12.2013 23:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 23.12.2013 23:38 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Epäreilua?

Ja vain siksi kun autojakin pitää katsastaa..?

Kai samalla perusteella sitten pitää myös museoautot, ja varsinkin vanhemmat kuin 1960 jotka pääsevät tämän riemun piiriin vain neljän vuoden välein, palautettava taas joka vuosi katsastettaviksi...

Niitä jarruttomia autojakin on liikenteessä, vaikka ne pitäisikin vuosittain näytillä käyttää. Ei se vuosittainen velvoite takaa mitään etteikö liikenteessä olisi liikennekelvottomia autoja...

Tätä vois jatkaa ihan loputtomiin..!

T: nimim. useasti prätkän katsastanut, vaikkei vuosikatsastuksia ollutkaan

Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 23.12.2013 23:41 

Enpä ny jaksa kinata tän enempää. Tämä vaan on mun mielipide, jolla en voi vaikuttaa mihinkään suuntaan mutta mielipide kuitenkin on ja pysyy, kunnes joku pystyy todistamaan sen ihan vääräksi.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2013 02:59 
Käyttäjän avatar

Muutun täysin toiseksi eläimeksi pyörän päällä ja se tarkoittaa minulle sitä että: NO GO, jos vähänkään epäilyttää turvalaitteiden toimivuus. Toisaalta, täysin älyvapaatakin näillä vehkeillä liikkua jos jokin ohjaukseen tai jarruihin vähääkään epäilyttää ja kaksipyöräisessä nimittäin palaute kuskille on todella, välitön.
Pyörän kanssa eläminen on täysin toinen elämä autoiluun verrattuna. Ei ole teräshäkkiä ympärillä ja näin oman elämän turvaterveiset saavat aivan uuden käsityksen. Autoillessa jarrujen ja ohjauksen vaillinaisuus jää jopa täysin huomaamatta.

Toisaalta täysin aivoittomia varten: katsastus

Mutta edelleen: Kun katsastusta ei pystytty perustelemaan:
-liikenneturvallisuudella
-teknisillä seikoilla
-millään "järkevällä" syyllä

Ja lopulta prätkäkuski on aina kakkonen, olipa syyllinen tai syytön ;-)
En lähde jaottelemaan omaa turvallisuuttani autoillessani sillä olen täysin ulkoistanut turvallisuuteni koska ajan Shitroääniä. Täysin järjenvastaista toimintaa on se koska ei ole mitään turvavermeitä saati tyynyjä. No ok, kerran oli uudempi XM jossa oli tyynyt...

Olen vasta sitten turvapaikkani saavuttanut kun olen ostanut 2200 kg painavan Silveradon jonka konepellin yläreuna on 1400 mm korkeudella maasta.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2013 12:50 

Jep asiallista ettei tuu katastuspakkoa, ;) lemonin kannattas hankkia pyora ennenkun vaatii katsastuspakkoa niille niin tietas mista juttelee.

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2013 13:16 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
kaselin kirjoitti:
lemonin kannattas hankkia pyora ennenkun vaatii katsastuspakkoa niille niin tietas mista juttelee.

Jep. Avais kummasti silmiä... :roll:

Vaikka mulla ei "sattuneesta syystä" ole ollu kaks/kolmepyöräsiä enää muutamaan vuoteen, niin silti sitä jaksaa olla iloinen ettei katsastuksia niille tullut. Mitään oikeita syitä eikä tarpeita moiselle ole löytynyt, ja näitä juttuja on sitten MMAF käynyt selvittämässä meidän päättäjille...

Vielä tuohon epäreiluuteen. Pitäis varmaan autoillekin tulla sitten jatkuvaksi riesaksi "tienvarsikatsastukset", joissa valvovan silmän mielivallasta on kiinni jatkuuko matka suunnitellusti vai ilman kilpeä kotio. Kilven saa sit takaisin käynnillä katsastuskonttorilla, maksullisesti tietenkin, eikä näitä kuluja tahdo takaisin saada vaikka kilven irroitus olisikin aiheeton.

Se on yllättävän iso määrä kaikenlaisia määräyksiä mitkä prätkänkin pitää täyttää, ennenkuin siihen saa kilven. Sitten jos isompia muutoksia tekee, niin käynti katsastuksen kautta, tiettyjen muutoksien jälkeen jarru- ja käsittelykoe (500€ tänä vuonna) jonka jälkeen sitten muutoskatsastukseen...

Se, että joku sitten ei kaikkia sääntöjä noudata, sitä ei saada millään pykälä/määräys/katsastus -jutuilla ikinä pois, kuten ei autojenkaan kanssa. Tämä meinaa unohtua monelta, jotka pää punaisena huutaa prätkien katsastusten puolesta...

Ja hyvä Lemon, se ei ole sulta pois vaikkei prätkiä katsastetakaan joka vuosi. 8-)

Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2013 13:38 
Käyttäjän avatar

Mä olen muuten kerran ollut prätkän kanssa katsastuksella eli kun CBX katsastettiin museovehkeeksi. Se oli todella ällistyttävä kokemus. Ainoa asia mitä katsuri tarkasti oli jalkatappien runkoraudan kiiltävyys. Hän sanoi kuivasti pyörän vieressä pyllistellessään: "tämä kiiltää liikaa" Harvoin jään sanattomaksi mutta tuossa kohtaa hikoilin ajopuvussa 30 asteen helteessä enkä ollut uskoa korviani, mitvit ja wtf...

Mutta, eihän sillä katsurilla ollut mitään mitä se olis voinut pyörästä syynätä kun eihän se uskaltanut sillä esim jarrudynamometrille. Ei tsekattu siis mitään ;-) No toisaalta museoporukan tarkastustodistus on niin kova paperi että itsekatsastuselukka ei voi asialle mitään. Heko heko!

Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2013 14:54 

Peri pyörää on tullut maahantuontikatsatettua. Molemmilla kerroilla toimitus on perustunut papereihin, tärkeintä on ollut että EU:n vaatimukset ovat tulleet täytetyiksi paperilla. Siihen syynäämiseen on aikaa kulunut, viikmeksi noin puolitoista tuntia. Pyöristä on tarkasttettu ohjauslukko ja töötti, vilkut ja se että valot palavat. Mitään ei mittailtu ja toista mopoa ei tarvinnut edes ottaa pois peräkärryltä.

Eipä taida nykyinen katsatuksen asiantuntemus ja mittaustavat riittää pyörien osalta muuhun kuin laskun kirjoittamiseen.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.12.2013 18:35 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kuva

Tapanin ajelulla käytiin isolla kirkolla, ja Ruissalon sillalla pääsi oikein moikkaamaankin kanssamotoristille :o

Poissa

ViestiLähetetty: 28.12.2013 01:04 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Enpä ny jaksa kinata tän enempää. Tämä vaan on mun mielipide, jolla en voi vaikuttaa mihinkään suuntaan mutta mielipide kuitenkin on ja pysyy, kunnes joku pystyy todistamaan sen ihan vääräksi.

Ruotsissa jouduin vuosikatsastamaan pyörääni. Oli vähän yllättävääkin katsastuksen asiallisuus; Jarrut, renkaat, valot, vilkut, heijastimet, takahaarukan,swingin laakerointi, emäputken ohjainlaakeri, taskulampulla ja peilillä bensatankin vuotojen tarkastus, rungon kunnon tarkastus, koeajo sekä koeajon yhteydessä äänenvaimentimien tehon mittaus ajamalla mittauslaitteiston ohi.
Tämä ei kuitenkaan ollut kannanotto katsastuksen puolesta, hoitakoot mp-poliisit tarkastuksia kuten tähänkin asti.

xantia break hdi -00, bfg 1300 -83
Poissa

ViestiLähetetty: 28.12.2013 04:20 
Käyttäjän avatar

Ruotsissa on tosiaan ollut katsastus m-pyörille jonkin aikaa ja se on muistaakseni joka toinen vuosi. Mutta, mitä enemmän ajattelee sitä enemmän tajuaa tuon turhuuden. Olin ikävästi itsekin katsastuksen kannalla vielä reilu vuosi sitten mutta, mutta ja mutta. On niin paljon järkisyitä katsastusta vastaan että hyvä näin. Yllättäen jopa villi rakentelu on ällistyttävän maltillista Suomessa ja nekin jotka sitä tekee niin yleensä se parantaa pyörän turvallisuutta. Jotkin friikimmät HD-kuskit nyt laittaa kaksimetriset etutelsarit mutta kyllä mofaponstaakeli sen melko pian pysäyttää ;)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 9/14 [ 343 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Seuraava