Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nimimerkin merkitys
ViestiLähetetty: 25.12.2013 15:00 
Käyttäjän avatar

Les Excentriques -nimimerkistäni sain jokin aika sitten ansaittuakin palautetta, koska ihmisenä tai varsinkaan Citroen-harrastajana en ole mitenkään tai ainakaan kovinkaan erikoinen. Pyydän nöyrimmin anteeksi aiheuttamiani väärinkäsityksiä, pettymyksiä ja mielipahaa.
Alkuperäinen ajatukseni oli Les Voitures Excentriques eli tavanomaisesta poikkeavat ajoneuvot, mutta pituutensa takia järjestelmälle se ei kelvannut. Päädyin lyhentämään sitä jättämällä yhden sanan pois, jolloin tietenkin merkitys olennaisesti muuttui. Eivät autonikaan kovin erikoisia ole, mutta ainoastaan yhden Citroeneistani olen nähnyt ennen kaupasta sopimista ja viimeaikoina yleisin hankintahinta on ollut 100€.
Toivon että tähän jatkoksi muutkin avautuvat nimimerkkinsä historiasta ja merkityksestä, vastaavien väärinkäsitysten välttämiseksi, oikaisemiseksi ja yleisen keskinäisen ymmärryksen lisäämiseksi.

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Nimimerkin merkitys
ViestiLähetetty: 25.12.2013 15:35 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
No ehkä tähän tulee nyt aika tylsä jatko :lol:

Tuo oma Nick kun sattuu olemaan ihan normi siviilissäkin käytettävä lempinimi. Ollut riesana jo sen 20 vuotta. Joku kaverin likkaystävä sen väänsi sukunimestä aikoineen.

Edellinen Nick jota käytin kuvasi taas luonnettani..... Mutta se onkin eri tarina....

Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2013 16:13 

Joskus silloin vuosia sitten, kun löysin Sitruunapatongin, rekisteröidyin nimimerkillä Citrotar, ihan vaan sen vuoksi että tässä miesten maailmassa huomattaisiin että kaikki Citikoista kiinnostuneet ei välttämättä ole miehiä. Jossain vaiheessa alkoi -tar-pääte tuntua ihan liian typerältä ja idioottimaiselta, joltain mitä ei kehdannut edes missään ääneen sanoa, joltain jota en tuntenut lainkaan omakseni. Aloin kuumeisesti miettiä uutta, ja kerran kylppärissä silmät osuivat Lemon-kosteuspyyhkeeseen, ja siinä se sitten oli, uusi nimimerkki. Enpä silloin tiennyt, mitä slangisana lemon merkitsee puhuttaessa käytetyistä autoista... :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2013 16:26 
Käyttäjän avatar

Jehudi oli virkanimeni ennen kun sain virallisen nimen. Nimeen liittyy myös hevosia: Valtin-Jehu oli naapurin itseni ikäinen suokkiruuna sekä Jehudin Beat, lämminverinen ravihevonen.

"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..."
Onko millään enää mitään väliä?
Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2013 16:35 
Käyttäjän avatar

Nikkini on yhtä mielikuvitukseton, kuin omistajansakin. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2013 16:45 

Ennen D-mallin hankintaa nikki oli muodossa Dsharrastelija(ko)? kun ei tuota mallia vielä kotoa löytynyt.
Nyttemmin koen olevani D-mallin harrastaja, kun ko. ajoneuvo talosta löytyy, joten nikki muotoutui nykyiselleen luonnollisesti.
Ehkäpä siis pitempiaikaisen ajattelun tulos lienee tuo. Sen piti myös omasta mielestä olla selkeä, minulla kun ei ole koskaan ollut minkään muun merkkistä autoa kun sitikka ja tiesin joku päivä hankkivani D-mallin ihan puhtaasti harrasteauto käyttöön. Lapsuusperheessämme oli kyllä paljonkin autoja, ministä mersuun, faija vaihteli paljon autoja. Itse olen siis ajanut aina viiksivehkeellä, vaimolle olen ostellut noita vääränmerkkisiä, mutta lopulta sekin sitikalla ajaa, nyt hänellä on minun vanha C5.

Lähti vähän rönsyyään, mutta kait siittä selvän saa. :D

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2013 21:59 

XM-Hannu kirjoitti:
Nikkini on yhtä mielikuvitukseton, kuin omistajansakin. :roll:

Sama vika, numero oma vm, ei ikä...

Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2013 22:43 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Synnyin rättäristiperheeseen, joten nimimerkki olisi voinut olla jotain muutakin, kun rättärit ovat tänä päivänäkin osa elämäntapaa. Ensimmäinen oma Citikka oli BX. Näistä ei vielä kuitenkaan ollut nimimerkiksi internetmaailmaan.

Nimimerkin tarina alkaa siitä, kun luin Ac Ry:n julkaisua, jossa oli artikkeli harvinaisista Sitikoista Suomessa. Silloin vielä ainoa Suomessa laatuaan oleva avo-Visa komeili kuvan ja lyhyen tekstin muodossa jutussa, jossa mainittiin myös että nykyistä avo-Visan olinpaikkaa ei ollut tiedossa. Sanoin kaverille, että eikös tuollainen ole seisonut paikallisen autokaupan takapihalla ja lähdimme katsomaan vaikka kauppa oli kiinni. Siellähän se. Seuraavana arkipäivänä katsomaan ja parin päivän päästä neuvottelujen jälkeen hinattiin kaikenkaikkiaan kolme Visaa kotiin, kun niitä ei saanut ostaa yksitellen. Avo-Visa oli yksi niistä. Siihen päivään mennessä olin pitänyt Visaa rumana ja luotaantyöntävänä. Toisin kävi.

Artikkeli sai janoamaan muita jutussa olevia harvinaisuuksia. GTi-Visa, koppi-Visa, Leader-Visa seurasivat toinen toisiaan. Euro-Visa mukaan lukien.

Jossain tämän paisuvan Visa-keräilyn tuoksinnassa uskaltauduin käyttämään nimimerkkiä Visa-mies.

Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa

ViestiLähetetty: 26.12.2013 00:34 

Minä vuosia sitten kun myin nelivetosen 405 peugeotini, suhtauduin ettei ikinä enään ranskalaista, mutta toisin kävi kun ostin pienen ax citroenin ja sikäli olemme varmasti mielenkiintoisia pöristelijöitä kun takapenkillä istuu unkarin komondor rotuinen uros koira joka on ihan hassu pääsemään juuri axun kyytiin ja juuri mahtuu takapenkille kun on senverran iso, nimimerkkikin tuli juuri auton myötä.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.12.2013 03:02 
Käyttäjän avatar

Galaksissa nimeltä internet surfatessani eksyin msn.com/sitruunapatonki nimiselle sivustolle ja kun se niin lupaavalta vaikutti päätin rekisteröityä. kaseva-nickiä olen käyttänyt jo aiemminkin muualla internetissä vuodesta 1996 saakka... onhan kaupunginosanikin Tampereella Kaleva. Kaseva on todellakin yksi suosikeistani, mutta en siis ole missään tekemisissä itse yhtyeen kanssa.

"kamut tiesi Kalevassa / jotain oli tullut / jäämään" (A. Raivio)

ViestiLähetetty: 26.12.2013 12:53 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
En ole/diggaile Dannya.
Nimimerkki tuli ihan siitä että D-malli on Iso, fyysisesti sekä henkisellä tasolla. The Great One.
Danny yhteys aukeni minullekin vasta rekisteröinnin jälkeen o_0
Siis ei mielikuvitusta tässäkään tapauksessa...

Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa

ViestiLähetetty: 26.12.2013 14:39 

Aikanaan ensimmäisen Xantiani hankkiessani (tais olla 2003) omistimme vaimon kanssa parta-agama liskon, jolle olimme antaneet nimen Kami. Liskolaji on lähtöisin Australiasta.
Kami tarkoittaa yhdellä Australian Koorien kielistä 'pilkullinen lisko'.
Liskomme nimen siis lainasin...
En ole itse liskomainen eikä se kuvasta edes Citikoita mitenkään...

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 26.12.2013 15:30 
Käyttäjän avatar

En keksinyt itse Cikatti-nimeä. Sen keksi pieni esikoistyttöni ja se tapahtui saunan lauteilla kun tyttö osoitti pihassa olevaa Prestigeäni noin 2003 keväällä. Hän osoitti pienellä sormellaan ikkunaan ja sanoi: "isin romu cikatti" ...siis naisiin yleisesti istuu jo pienenä suuhun se että Citroen on romua, ja onhan se, kuten muutkin merkit :D Siitä lähtien olen käyttänyt Cikatti-nimeä koska se vaan kuvaa Citikkaa ja samalla hyvin kissaakin, omat ajatukset, oma vahva tahto ja sitkeä saalistusvietti mitä tahansa asiaa kohtaan ja sitä että mm kaikki on ratkaistavissa. Hyde-Citroen on aina jousitukseltaan kissamainen. Minäkin haluaisin olla jousitukseltani kissamaisempi mutta riittää että olen sitä omasta nupista eli joustavuuttaa, venyvyyttä ja toivottavasti vanhemmiten vielä enemmänkin suvaitsevaisuutta. Kissa ja Citroenkin ovat suvaitsevia mutta se ei näy kovin helposti ulospäin. Kissan perusajatus on periaatteessa: "To know me is to love me" ja juuri sen takia tiedän että minun on ihan turha yrittää tehdä mitään typeriä irtiottoja Citroen harrastuksesta. Minulla on varmuudella jatkuvasti vähintään yksi CX farmari tulevaisuudessakin.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.12.2013 19:32 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
"isin romu cikatti"

Loistava! :D
Näinhän se on että totuus kuuluu lasten ja imeväisten suusta.

:lol:

Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa

ViestiLähetetty: 26.12.2013 22:23 
Käyttäjän avatar

Maasturisti nimimerkki on kymmenen vuoden takaa, jolloin hommasin maailmaa nähneen Nissan King cap 4x4 muiden romujen vetämiseen. Tälle ilmestyi luonnollisesti hetken päästä pihaan varaosatoveri jne. Sinänsä nimimerkki muodostui erilaisten nickien jälkeen siten että tuo väännös oli harvinaisempi, jolloin se toimi useimmilla saiteilla. Maasturiprojekteista mainittavampia oli pitkälle pohdinnan asteelle viety Safarihanke, johon sopiva Unimog oli jo katsottuna. Kimppa vaan laukesi perinteisesti siinä kohtaa kun olisi pitänyt laittaa käteistä hankintoihin. Edelleen kaiholla muistelen tuota 18 + 18 vaihteista oranssia juhtaa.

Muita mainittavia maastureita on matkan varrella ollut mm. VW LT 4x4 pariskunta, joka jatkoi matkaansa Oriveden kultakaivokselle.

Nick ei nyt sinänsä tänne patonkiin ole paras mahdollinen mutta mielikuvitus ei muuhun riittänyt rekisteröintivaiheessa. Ehkäpä se turisti on täällä toistaiseksi pääosissa.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 00:24 
Käyttäjän avatar

Miksi täällä ei olla omilla nimillämme? Minä olen, en tosin aivan ristimänimelläni mutta sillä, jolla tutut ovat minua kutsuneet nyt jo reilut 49 vuotta.

Veteraanimoottoripyöräklubin ja brittiläisen Norton Owners' Clubin keskustelupalstoille hyväksytään rekisteröityminen vain omalla nimellä. Se ehkä vähentää suoraa v----ilua (jota ei kyllä täälläkään paljoa ole) mutta ei ole poistanut hyvää keskustelua, keskinäistä huumoria ja avunantoa. Ja on minusta kaikin tavoin rehellisempää ja kätevämpää.

Oli nyt vähän off-topic, sorry!

[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 00:26 

Mulla tuon nimen keksi vaimo, kun olin tänne rekisteröitymässä ja mietiskelin ääneen omaa nikkiäni, niin emäntä sanoi, että laita tuo vinosilmä, kun sulla on tuossa pihassa sellainen ja siitä niin kovasti pidät, sen otin ja moni on luullut että olen oikeasti joku kinkki,kiinalainen tai joku muu sieltä päin ja keltainen....haittansa tästäkin,olen monesti meinannut lisätä tuon nimen perään vielä ds, mutta en ole saanut aikaiseksi vielä

Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 08:07 

Rundvik on vain pieni kylä jossain ruotsissa.Rikoin kerran sielläpäin jäätä entisellä naantalin maalaiskunnan vanhalla satamahinaajalla.Valtakunnan jäänmurtaja teki ne isot väylät.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 11:15 

Nikki on peruja aikojen takaa, jolloin joku koulukavereista alkoi kutsumaan tuolla nimellä. Ei nyt mikään kovin yleisesti käytetty silloinkaan, mutta jotkut kavereista sitä käyttivät ja niiltä ajoilta se tarttui mukaan. Tosin internet-elämäni alkuaikoina joskus `97 olin jossain karvanoppaelviksenä. Jotenkin ei hetken käytön jälkeen se enää iskenyt, joten jo vanhassa patongissa olin nykyisellä nikillä. Samaa käytän kyllä muuallakin.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 12:45 

Nimimerkki tuli toistakymmentävuotta sitten kun olin kirjautumassa eräälle toiselle autoaiheiselle foorumille ja en muistanut silloista nimimerkkiäni, jotenkin vaan oli unohtunut. :lol: heh heh
No uudelleen rekisteröinti ja olkoon nimimerkki sitten heh heh.
Copyright merkki tuli myöhemmin erottamaan nicin tavallisesta nauruskelusta :lol:
Kuvaa myös asennetta, että ei olla turhan vakavia.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 12:54 

kaseva kirjoitti:
Galaksissa nimeltä internet surfatessani eksyin msn.com/sitruunapatonki nimiselle sivustolle ja kun se niin lupaavalta vaikutti päätin rekisteröityä. kaseva-nickiä olen käyttänyt jo aiemminkin muualla internetissä vuodesta 1996 saakka... onhan kaupunginosanikin Tampereella Kaleva. Kaseva on todellakin yksi suosikeistani, mutta en siis ole missään tekemisissä itse yhtyeen kanssa.

"kamut tiesi Kalevassa / jotain oli tullut / jäämään" (A. Raivio)

Heh niin, kasevahan tarkoittaa kätevää :D

Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 13:01 
Käyttäjän avatar

Mielikuvitukseton on minunkin nikki.
Olin rekisteröitymässä mersuforumille ja pelkkä etunimi oli jo jonkun rekisteröimä joten piti jotain lisätä.
Mersuharrastus oli juuri lähdössä lapasesta ja ässiä oli 4 kpl pihassa.
Mallit olivat C126, V126 ja 2 kpl W126. ;)

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 16:48 
Käyttäjän avatar

Harri126 kirjoitti:

Miten voi yksi ihminen haalia noin monta autoa. Tuohan on pöyristyttävää ;)

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 17:22 

Mun nikki kehittyi joskus teinivuosina silleen, kun yhden kaverin faija sanoi mua Vipeksi ja sukunimen eka kirjain on S. Siitä on lyhyt matka vibesiin.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.12.2013 20:57 
Käyttäjän avatar

maasturisti kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:

Miten voi yksi ihminen haalia noin monta autoa. Tuohan on pöyristyttävää ;)

On se kerrostalossa asuvalle hiukan haastavaa. :)
Nyt on ranskattaria 4 kpl pihassa.
Saksattaret ovat tallissa.
Ei mitään järkeä, jos vuokria ajattelee. :?

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava