Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 23.12.2013 16:32 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Jumpper TD-97.Suuttimen reijät. Oisko kellään tietoa tai kuvaa ko.vehkeen suutimien reiken koosta,mulla nimittäin on kaikki erikokosia ja montako rikkaa sinne ylipäänsä kuuluu.
Tämä vekotin tekee semmosen jutun, että ykköspytyn suutin karstottuu muutamassa minuutissa js alkaa käymään kolmella ja sit sammuu kauheilla kierroksilla ja kolinalla.
Lisättäköön,että vekotin oli seissyt seitemän vuotta,kävi ihan nätisti kun oli maassa eikä savuttanut.
Sellaisen tyhmyyden tein, että käytin sitä kyseisen iän (7v) polttoaineella, kun oli paikoillaan,lisäsin kyllä 20litraa uutta polttoainetta.
Voiko vanha polttoaine hajottaa jotain jostain.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 23.12.2013 21:34 

Viestit: 216
Jos vaihtaa suuttimet ristiin, niin siirtyykö oire suutimen mukana vai väilyykö se tuossa samassa pytyssä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 23.12.2013 22:00 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
En ole kokeillut, mutta laitoin uuden suuttimen tilalle toimivasta koneesta, saman teki, se reikä on on vaan niin jumalattoman iso, että ilmeisesti alusrikka menee läpi, muissakin suuttimen seijissä näkyy olevan palamisen alkua, ovat niin epämuodostuneen näköisiä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 25.12.2013 19:25 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Edelliseen. Näyttää tältä ykkönen, muut on suunnilleen samanlaiset :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 25.12.2013 19:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2193
Paikkakunta: Laukaa
Näyttäis siltä, että suutinkupin pohja on palanut puhki, jolloin suuttimen kärjen tiiviste ei pidä ja räjähdyksen palokaasut pääsevät nokeamaan suuttimen kärjen. Myös männän työntämä puristuspaine heikkenee isomman puristustilan myötä, joka aiheuttaa huonoa polttoaineen palamista.
Kupit pitäis rassata ylös ja vaihtaa uusiin. Teoriassa ainakin onnistuu kantta irrottamatta.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 25.12.2013 19:51 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos. Tämän halusin tietää,että lähtevät pois. Oisko vanha polttoaine tehnyt tämän


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 25.12.2013 21:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2193
Paikkakunta: Laukaa
Ei polttoaineella mielstäni ole tuon kanssa mitään tekemistä. Todennäköisesti suuttimen kärjen ja maljan väilinen tiiviste on vuotanut ja päästänyt palopaineet pesään ja siten on ruiskutusreikä alkanut laajenemaan ja lopulta yhdestä suutinreiästä jo palanut kokonaan pois.

Ylemmän kuvan kuparinen suuttimen rungon tiivistekin vaikuttaa pitämättömältä (jos siinä jokin tiiviste edes on) ja on falskannut puristuspaineita.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 25.12.2013 21:31 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Molemmat kuvat ykköspytystä.se missä on kuparinen rikka,näytti tälläseltä suuttimen poisoton jälkeen.toinen kuva on ,kun kaavin ne karstat pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 26.12.2013 12:57 

Viestit: 1585
Paikkakunta: Tampere
Etukammio paskana kansi pois ja vaihtoon tai toinen kansi



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 26.12.2013 21:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2193
Paikkakunta: Laukaa
Tässä kuva pudonneen ja poistuneen esikammion puolelta Psa:n 1,9TD:stä. Kammion pohjalla näkyy suutinkupin pohja.

Kuva

Psa:n dieselissä ei ole esikammiossa kantta, joten esikammion kunnosta ei tuosta aloittajan kuvasta juuri mitään lopullista voi sanoa.
Sen verran asia rupesi vaivaamaan, että kävin tallissa ottamassa kuvan esikammiosta sekä suutinkupista (tai maljasta)

Kuva



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 26.12.2013 22:14 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Lähteekö nuo maljat yläkautta pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 29.12.2013 10:03 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Eipä näytä kovin hyvältä,hehkutkin on aikas loppu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 30.12.2013 00:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2193
Paikkakunta: Laukaa
Otit sitten kannen pois :roll:

Miten tuo kone on lähtenyt käyntiin kun hehkut ovat olleet poissa pelistä jo pidemmän aikaa :roll:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 30.12.2013 07:19 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Sahaamaan on joutunut pitkään. Edelinen omistaja ei kertonut ihan kaikkea.
Sitä ihmettelen miten nuo kammiot yleensäkkään pääsee putoomaan ykköspytyssä on syvä kolo palanut,että vika on ollu jo varmasti pitemmän aikaa
Paljonkohan nuo osat tulee maksamaan, kun uuden kannen saa 425€ Jyväskylästä, tosin purkaamolla pyytävät vähän enemmän käytetystä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpper TD suuttimien reijät.
ViestiLähetetty: 19.01.2014 23:40 

Viestit: 70
Paikkakunta: Jyväskylä
Jatkan tästä hieman keskustelua, meinaan,että kyllä vanhalla polttoaineella saapi tuhoa aikaan.
Tuossa em. viestiketjussa on suuttimien reikien kuvat.
Nämä kuvat on eri moottorista jonka ajoin Heinävedeltä Vihtavuoreen.
Alempi kuva/suutin on otettu pois ja tarkastettu ek laitettiin käymämään 7vuotta vanhalla kesädiisselillä, ylempi on 10minuutin käyön jälkeen ja hehku oli täysin uusi, kun laitettiin paikalleen, suuttimien reijät on samanmoiset kuin aikaisemmissa kuvissa.
Kantta en ole vielä irroittanut ja katsonut miltä alakammiot näyttää.
Johtopäätös tästä on, että kyllä vanha diisseli hajottaa kannen.
Jos joku on eri mieltä, niin ajakoon diisselinsä pihaan ja laitetaan Jumpperista tulemaan polttoainetta moottoriin, sitä on noin 40litraa vielä tankissa


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: