Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX 96 farkku - jäätävä kolina takaa
ViestiLähetetty: 10.07.2009 22:26 
Käyttäjän avatar

Morjens vain. Onkelma on seuraava: niinkauan kuin jaksan muistaa (10v) on autosta (ZX -96 1,9TD farkku) kuulunu takaa hirveä kolahdus jossain terävissä moukuissa (esim hiastehyppyri) sekä nopeassa/terävässä jarrutuksessa. Viime vuonna katsastus pomppasi (ensimmäisen kerran ko. auton historiassa ko. syystä) taka-akselin tuennan takimmaisten puslien takia, katsastajan mielestä kolina kuului niistä. Osat vaihdoin, ei mitään merkitystä kolinalle. Läpi meni kuitenkin kun osat oli vaihdettu vaikkei kolina muuksi muuttunu. Joskus vikaa oli etsitty Raahen Suzu-Autossa, ei löytyny.

Ajoon en tiedä vaikuttaako, alkaa vain pikkuhiljaa jo tympiä se kolina (ite oon kuunnellu sitä nyt kohta neljä vuotta, ja isä kuunteli sitä ennen mua kuus vuotta :D

Onko ongelma iso? Hintava? Mitä jos sitä ei korjaa, onko joskus odottettavissa jotain isompaa hommaa jos sen vielä antaa siellä kolista..?

-96 ZX 1.9TD Avantage 5hlö pa
Poissa

Viestin otsikko: Re: ZX 96 farkku - jäätävä kolina takaa
ViestiLähetetty: 10.07.2009 23:08 

Yleinen kolinan aiheuttaja on ne taka-akselin etummaiset kumityynyt. Eli auton alle tarkastamaan kunto.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.07.2010 20:22 

Hah, löytyipä tämmönenkin aihe sopivasti. Mulla on nimittäin aivan samanmoinen ja samanvuotinen kapistus, ja kuvatulla tavalla kolisee. En oo vielä aiheuttajaa löytänyt, tosin auto on ollut mulla vasta pari viikkoa. Sama yksilö ei kuitenkaan liene kyseessä, koska tää on 2 hlön paku ja Pirkanmaa/Pohjois-Satakunta-akselilla vaikuttanut.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.07.2010 21:04 
Käyttäjän avatar

excluxan00 kirjoitti:
Yleinen kolinan aiheuttaja on ne taka-akselin etummaiset kumityynyt. Eli auton alle tarkastamaan kunto.

Niistähän se syy todennäköisesti löytyy. Niistä vaan ei välttämättä päällepäin näy mitään hälyyttävää. Toisaalta, jos jo 10 vuotta ovat kolisseet, niin luulisi jo näkyvänkin...

Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa

ViestiLähetetty: 07.10.2010 23:01 
Käyttäjän avatar

Oikean puolen etummainen tyyny oli väljä minullakin. Uudet tyynyt, ja kas: kolina loppui.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]