Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian jarruputki
ViestiLähetetty: 04.01.2014 13:18 

Pitkä jarruputki (edestä takajakajalle) vuotaa. Seinällä roikkuu pitkiä bexin putkia. Voikohan sillä korvata risan putken? Xantia on vuosimallia 99.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantian jarruputki
ViestiLähetetty: 04.01.2014 13:50 
Käyttäjän avatar

Mikä jottei, jos vain pituus piisaa ja putki sekä juntturit ovat oikeaa kokoa. Hyvin useinhan se on sitä 3,5-millistä putkea ja kahdeksanmillisillä junttureilla.

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 04.01.2014 14:56 

Helppo korvata tämä ruostunut pätkä, laita uudet liittimet molemmin puolin vanhaan, saa täältä Ruotsista 3 päivässä tilaamalla, älytön homma vaihtaa koko putki.

VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa

ViestiLähetetty: 04.01.2014 15:54 

catmatti kirjoitti:
Helppo korvata tämä ruostunut pätkä, laita uudet liittimet molemmin puolin vanhaan, saa täältä Ruotsista 3 päivässä tilaamalla, älytön homma vaihtaa koko putki.

Nosturilla tehden työ ottaa pari-kolme tuntia, ei vaikea homma ollenkaan, mutta on ihan erinomaisen v****mainen. Ketutus nousee kyllä ihan uusiin ulottuvuuksiin jos joudut tekemään homman ihan vaan lattialla maaten. Lattialla maaten homma kesti ekalla kerralla meikäläisen olemattomilla taidoilla 8 tuntia.

Minä onnistuin molemmilla kerroilla saamaan putken irti jakajasta parin tunnin liottelun ja lämpöhoidon avulla. Toivottavasti sinulla on yhtä hyvä tuuri, muuten joudut hankkimaan työkalut junttureiden ja liitosten tekemiseen... Tai hankkimaan uuden jakajan/uudet putket jakajaan.

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa

ViestiLähetetty: 04.01.2014 16:29 

Ei taida bexin putki sopia. Toisen pään junttura on erilainen. Saako jarruputkea jatkaa liitoskappaleella? Olen putkittanut XM:n makuuasennossa. Joten riemu on tiedossa.

Poissa

ViestiLähetetty: 05.01.2014 01:22 
Käyttäjän avatar

biätare kirjoitti:
Ei taida bexin putki sopia. Toisen pään junttura on erilainen. Saako jarruputkea jatkaa liitoskappaleella? Olen putkittanut XM:n makuuasennossa. Joten riemu on tiedossa.

Jarruputkiliitoksen saa käsittääkseni tehdä. :roll:

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 05.01.2014 10:58 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Jatkoa ei saa tehdä jarruputkeen. Toinen asia on se, jääkö siitä kiinni. Ja löytääkö onnettomuustutkintalautakunta jatkon?

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 02:04 
Käyttäjän avatar

zX-files kirjoitti:
Jatkoa ei saa tehdä jarruputkeen. Toinen asia on se, jääkö siitä kiinni. Ja löytääkö onnettomuustutkintalautakunta jatkon?

Jarruputkeen tosiaan ei saa tehdä jatkoja. Kerran olen tähän GS:llä pakkotilanteessa sortunut ja kreisiä oli että käytin jopa konttorilla ja läpi meni vaikka jatko oli 150 mm päässä satulasta.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 09:51 

Taitaa olla katsastusasemasta kiinni tuo putken jatkoliitoksen hyväksyntä sillä minä olen käynyt katsastuksessa laittamani liitoksen kanssa eikä ollut mitään ongelmaa, Biltema myy kyllä kupariseoksista jarruputkea jota on helppo taivutella sormissa ja laittamalla uudet nipat saa kokonaan uuden putken haluaa sitten miten pitkän tahansa ja biltemasta löytyy jarruputken pään muotoilutyökalukin ja minulla on vuosia ollut tällainen halpa jotain 35 euroa ja olen ollut tyytyväinen työkaluun.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 10:06 

En ole mikään Bilteman edustaja vaan asiakas, sillä sieltä löytyy moneen tarpeseen tavaraa.
Kaksoiskartiotyökalu 19-837 34,90
Jarruputki 5M 66-499 22,90
Useita jarruputkinippoja, mutta itse olen käyttänyt vanhaa kierrettävää jos olen saanut ehjänä irti
Kupari jarruputken liitosnippa 66-450 2,99
Hinnat ja varaosanumerot katsoin vanhasta luettelosta joten hinnat saattavat olla hiukan nousseet???

Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 10:08 

Vielä tarkennusta sillä tuo kupari, jarruputken liitosnippa 66-450 on juuri se millä jatketaan vanhaa jarruputkea.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 12:04 

Nuo Biluteeman härvelit on 3/16 tuumaisille jarruputkille. Niistä ei ole mitään hyötyä sitikan 3,5 mm putkille. Se on kumma että Suomen Bilteeman luettelossa mainitaan että niiden jarruputken liitosnippa on turvallinen jarruputkiliitoksiin. Yleensä Bilteema on tarkka ja varoittaa mikä on sääntöjen vastaista niden tuotteiden kohdalla. Tilasin CTA Serviceltä heebeleitä ja ne kertoo niiden sivuilla että niiden jatkokappaleet on turvallisia liitoksia. Vaikuttaa että Ruotsissa katsotaan jarruosia erilaisilla silmillä.
Se CTA Service on asiallinen firma, vastaa heti sähköpostiin. Niiden tuotteet on Sitikoiden mitoille. Niille pitää maksaa ensin niiden pankkitilille että toimitus alkaa

Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 18:56 
Käyttäjän avatar

Kysytäänpä täältä, kun toisessa ketjussa ei tullut vastausta.

Käykö perinteinen jarruputken kaksoiskartiopää sitikan hydrauliputken liitokseen, jossa on m8 juntturin sisäkierre? :?:

Siis jos tekee tuolla jarruputkityökalulla pään, niin tiivistyykö se sitikan hydrauliikkaosiin?

Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 19:24 

Uskoisin et kyllä jos on silmämääräisesti samankokoinen ja Bilteman työkalusarjassa on eri putkille työkalut, kannattaa kokeilla.
Eiks se olekkin niin et kokenut kaiken tietää.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 20:03 

Kyl vaan tuo Bilteman jarruputken jatkamiseen käy tuo nippa sillä siinä on helmiliitokset ja on kyllä mahdollista asentaa eri vahvuiset putket.
Muutama vuosi sitten kun jatkoin jarruputkea oli auto Renault Laguna ja tuskinpa citroeniin nyt tehdas niinpaljon ohuempaa putkea laittaa kun sama tehdas valmistaa renujakin, sillä sama tavaran toimittaja näille tehtaille varaosia toimittaa ja valmistaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 20:48 
Käyttäjän avatar

citax kirjoitti:
kannattaa kokeilla.
Eiks se olekkin niin et kokenut kaiken tietää.
Kaikki kokeilijat eivät ole jääneet henkiin raportoimaan kokeilunsa lopputuloksista. Yksittäisen kokeilun perusteella ei ole syytä tehdä laajempia johtopäätöksiä ainakaan ilman kyseisen asian teoreettista tuntemista. Laajakaan tilastollinen näyttö ei aina pelasta (tutussa tasoristeyksessä ei aiemminkaan ole tullut junaa, mutta viimeisellä kerralla tuli)

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 20:50 

Laitan täyspitkän putken. Onpahan enemmän askarteltavaa. :geek:

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ]