|
Kirjoittaja |
Viesti |
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 18.09.2013 23:30 |
Viestit: 261
|
Tässä jotain tietoa, jos siitä on apua:
Kääntyvien valojen systeemissä on sisemmät kaukovalot kiinnitetty kehykseen, joka menee ylä- ja alapuolelta umpion muovikotelon läpi muodostaen saranoinnin. Itse umpio on sama kuin kiinteässäkin vaihtoehdossa. Valokotelon alapuolella on muistaakseni vaijerin kiinnike, johon kiinnitetään lyhyet vaijerit sekä jousi.
Apusimpukkaan kiinnitetään järjestelmän käyttötanko, joka liikuttaa vivun kautta vaijereita.
Varapyörän alla olevassa poikkipalkissa, joka pitää paikallaan ilmatunnelia on osa vivuista, ilmatunneliin tulee muovisilmukka, jonka läpi poikittainen käyttövaijeri menee.
Eli kääntyvään valosysteemiin tarvitsee parin kääntyvien umpioiden kehyksiä, poikkipalkin vivuston, jouset, vaijerit, käyttötangon, läpivientisilmukan ilmatunneliin ja säätöholkit vaijereihin. Ykinkertainen systeemi loppujen lopuksi.
Minulla on omassani ko systeemi kiinni ja toimii hyvin.
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 14.12.2013 14:55 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 14.12.2013 14:57 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
|
|
|
 |
jarsund
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 14.12.2013 17:42 |
Viestit: 104
|
Tekemällä oppii! eiköhän tuosta vielä auto tule ,intoahan tuo vaatii,itse aloitin d super 5 entisöinnin kone täytyisi ensiksi irroittaa ja hitsata pohjaa,ei paha projekti,viimekesänä sain ds 23ie kasaan ja museorekisteriin.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 14.12.2013 20:56 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Toi palanen on vasta raakile, ei vielä edes leikattu lopulliseen muotoonsa, eikä ole vielä kiinni hepattu...... Mietin, josko pyrkis tekemään tuon vain kahdesta palasta, nyt vain tuosta yläpalasta tulee pikkusen isompi, saatan tuonkin vielä vaihtaa jos ei miellytä omaan silmään. Eikä näillä ammuta, eikä näistä mikään osa jää näkyviin.... Intoa on kyllä.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Pekkax
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 19.12.2013 22:57 |
Viestit: 230 Paikkakunta: Oulu
|
Mukava nähä, että tuota hitsattavaa riittää muillaki ja intoa myös. Pariin viikkon ei ite ole saanu mitään aikaan, mutta pari viikkoa, se on lyhyt aika. Tsemppiä projektille!
DS7 eTense 4x4 300 - 2020 ID 20 D super - 1971 B11 Normale - 1955
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 19.12.2013 23:59 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Tsemppiä matkaan. On se niin mukava kun saa valmiiksi.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 20.12.2013 12:25 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Kyllä uskon itsekkin saavani tuosta edes kohtuullisen menopelin. Oli ehkä tässä välissä pieni yleinen saamattomuus projektin tiimoilta ja pientä motivaatio/aika pulaa, tavallaan tuntui ettei saa edes aloitettua hommia....... Noi kolme asiaa on yhdistelmänä kettumainen, kun tietää et pitäis tota sitä ja tätä tehdä ja on kuitenkin tumput suorana. No, osittain ehkä hitsauskaverinkin puute on vaivannut, mutta se lienee ennemmin tekosyy. Eräs pitkäaikainen kaverini lupas jeesailla tuon kanssa, mutta olen kuunnellut tyhjiä lupauksia monesti ja joutunut häneen pettymään, jopa niin paljon, että mietin 19 vuoden ystävyyden päättämistä....... Sain itselleni erittäin hyvän mielen, kun sain aloitettua hommat. Nyt kun huomasi miten nopeasti ja mitä muutamassa tunnissa saa aikaan, on motivaatiot taas kohdillaan. Peltiosasia puuttuu enää muutama, vasen norsunkorva, suorat pellit takalaidean oikealta ja vasemmalta puolelta, takaluukun alin tiivistelista ja toinen runkoon tuleva puskurin kiinnike. Ei siis paljon mitään! Tänään alkaa muuten talviloma, joten saatan taas viettää ehtoota tämän kanssa. Peltiä kiinni ja leimankiilto silmässä, ei se muuten etene Tuolla citroen-foorumin puolella on muuten juttua yhdestä toisesta D-superista, kaveri on tehnyt itse mm. lähes kaikki pohjapellit, takonut itse suorasta tavarasta jopa jäykisteurat jne. Itse en välttämättä olisi noin kovaan savottaan lähtenyt. Tässä on hatun noston paikka hänelle. Siihen verrattuna tämä minun projekti on pientä näpertämistä.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 22.12.2013 22:17 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Balsamia on annettu ruostepeikon tekemille vaurioille. Joku kirjoitteli hitsisauman ulkonäöstä jotain, oisko ollu toisella foorumilla.... Kuitenkin, olen joutunut Kempakin korjaamaan jo kolmesti, eikä se tahdo pikkutehoilla tehdä kun hiirenpapana saumaa ja kun nostan tehoja, syntyy reikiä, joten puolikuntoisen koneen jälkiä on kuvissa, mutta paikat on kiinni, sehän se pääasia on.
Hitsisaumat voi halutessaa silottaa, itse ajattelin vain tasotella pahimmat patit, koska näistä rungon hitsauksista ei jää juuri mitään näkyviin. Ruostesuojaus ja massaus tulee sit joskus, kunhan saan kunnolla valmista.
Tässä kuveja:
Liitteet: |

tmp_20131222_201251745087222.jpg [ 118.17 KiB | Katsottu 22006 kertaa ]
|

tmp_20131222_201159-1438101991.jpg [ 117.95 KiB | Katsottu 22006 kertaa ]
|

tmp_20131222_201336-562904491.jpg [ 107.62 KiB | Katsottu 22006 kertaa ]
|
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 22.12.2013 22:28 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Jatkoa
Liitteet: |

tmp_20131222_201323745087222.jpg [ 101.79 KiB | Katsottu 22000 kertaa ]
|

tmp_20131222_201206-1438101991.jpg [ 114.51 KiB | Katsottu 22000 kertaa ]
|
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 22.12.2013 22:50 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Höhlää, kun voi ladata kolme kuvaa kerralla ja tämä viimeinen oli tietty vielä liian iso ja editointi aika ehti kulua umpeen. Yhden kuvatuksen takia vielä postaus. Ainii, tippakouru ei ole vielä kunnolla kiinni, se kun täytyy passata kohilleen takalokarin kanssa, jos joku ihmettelee..... ja onhan vielä tossa hommia vaik hurumycket... Näillä mennään.
Liitteet: |

tmp_20131222_201226-562904491.jpg [ 60.81 KiB | Katsottu 21908 kertaa ]
|
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 06.01.2014 02:48 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Takakontin lattian leikkelin pois tieltä, kun kuskin puolella peräpeilissä oli omasta mielestä semmonen reikä, etten viittiny alkaa ratsupaikalla laitteleen. Hyvä sinänsä, että tuli otettus pois tieltä, pääsi näkemään ton takajousisylinterin taakse. Pikku reikä sieltä löytyi, muuten on kaikki kovaa siellä suunnalla. Mitäs mieltä raati on, kokeilisko pelastaa ton alkuperäisen lattian vai laittaisko ihan uuden? Tuossa on kolme, neljä pientä reikää, mutta vaatisi kauluksen teon reunoille, niin sais nätiksi taas. Askartelin tuohon takaluukun peltilistaan pätkän, omasta mielestä onnistui ok. Tein kanssa yhden huomion tuosta lokarin kourusta, tais mennä repsikanpuolen yläpätkä nyt kuskin puolelle, mutta ei kait tuosta ammuta ketään, eihän? Eräs kanssapotija kirjoitti joskus kommentin, "Kyllä mä tästä vielä Iidun teen"! Tässä muutama kuva:
Liitteet: |

tmp_IMG_20140106_012732-906874342.jpg [ 39.78 KiB | Katsottu 21388 kertaa ]
|

tmp_IMG_20140106_0127052141425527.jpg [ 33.35 KiB | Katsottu 21388 kertaa ]
|

tmp_IMG_20140106_014407-810331878.jpg [ 28.43 KiB | Katsottu 21388 kertaa ]
|
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 06.01.2014 02:58 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Kuvatus vielä lattiasta, se kun jäi matkasta. Oli mulla vielä yks juttu, mukava nähdä noinkin monta lukukertaa tälle mun projektille ja onhan tämä poikinut ihan kavereitakin, joistakin voisi sanoa jopa ystäviä.... Sitten kun aika on kypsä ja hommaan sen oikean DS:n, lienee tämän siirtäminen toiseen kotiin helppoa kun ainakin projektin seuraajia on näinkin paljon... Mene ja tiedä, vaimokin tuumas, että yksi D-malli kerrallaan. Myynnissä tämä ei missään nimessä ole, kilpiin ja ajoon tämä tehdään. Museokatsastusta tuskin koitan, vaimon mielestä tämä maalataan mustaksi ja omasta mielestä kanssa. Dsuperia on saanut mustana nettitietojen mukaan vuosina 1969 ja 1973 eteenpäin, joten ainakin tuleva väri on väärä, joten eiköhän tästä tule harrastusauto jolla saa ajella milloin huvittaa.
Kuva lattiasta vielä:
Liitteet: |

tmp_IMG_20140106_014439-1948171467.jpg [ 26.25 KiB | Katsottu 21387 kertaa ]
|
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
CDV
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 07.01.2014 00:34 |
Viestit: 31
|
Uuden lattian laittamalla pääsisi helpommalla ja saisi siistimmän pienemmällä vaivalla. Vanhan paikkaaminen tuppaa aina lähtemään käsistä kun sitä ruostetta on yleensä enemmän kuin aluksi luulee.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 07.01.2014 01:31 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
CDV kirjoitti: Uuden lattian laittamalla pääsisi helpommalla ja saisi siistimmän pienemmällä vaivalla. Vanhan paikkaaminen tuppaa aina lähtemään käsistä kun sitä ruostetta on yleensä enemmän kuin aluksi luulee. Juuri näin. Eilen ehtoolla päädyin itsekkin samaan lopputulokseen. Tänään irrottelin kuskinpuolen etulokarin ja hämmästelin noita hydrauliputkia, ovat jo kovasti pintaruosteessa, joten lähes kaikki menee uusiksi. Ostan moponetistä sen työkalun jolla tehdään jarruputkiin päitä ja sorvautan siihen plummipäät joilla voi tehdä sitikkaan sopivat päät ja hommailen uutta putkea kans. Tehdään kuntoon nekin. Samalla kertaa ajattelin hommata soodapuhallus vermeen, kellään kokemuksia tuosta harrastustason vehkeestä, tekeekö sillä mitään? Kompurani on astetta parempi, hönkä siinä pitäisi tohon riittää. Kypsyttelin ajatuksia näiden vanhojen sitikoiden harrastamisesta. Laitan ja yritän tehdä tästä niin hyvän kun voin ja tämä jää meille harrastusajoneuvoksi. Eilen vielä mietin jos joskus hommais DS:n, mutta se ajatus jää nyt unholaan. Tähän kun on jo kiintynyt ja kun itselle auton tekee, tietää tasan tarkkaan mitä se on syönyt. Sisustuksen laitan kanssa kuntoon. Kova yritys olisi saada tämä ensi kesäksi ajoon. Tulevaisuus sen näyttää, mutta ei ole millään muotoa mahdoton tehtävä. Edespäin täysillä, jatkoa seuraa taas projektini tiimoilta!
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 07.01.2014 11:06 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Eikö kannattaisi tehdä/teettää ne putket oikeilla päillä? Ei mitään jarruputkihelmiä.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 07.01.2014 11:17 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tuossa jarru/hydrauliikkaputkiasiassa Sitikkapuoskarin kanssa samalla linjalla. Alkuperäiset on kuitenkin varsin toimivia, useaan kertaan purettavissa ja uudelleenkasattavissakin, ja varsinkin jos nyt uusintakasauksessa käyttää kupari-nikkeliputkia. Järkihintaisiakin kun vieläpä ovat...
Ja saattaa se sorvari hieman hymähtää sovituskappaleita teettäessa, kun havaitsee liittimissä olevan M9-kierteen...
PS. Jousipallojutuista kun kysäisit, yksityisemmällä viestillä. Täyttäminen onnistuu, alkuperäisnipoilla. Pallojen avaamisen kanssa on vielä jousipallojen kanssa tekemistä, mutta kyllä ne työkalutkin vielä jossain vaiheessa tehtyä saadaan...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 07.01.2014 12:29 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Tarkoitus onkin teettää jarruputkityökaluun sopivat prässipäät alkuperäistä putkea mallina käyttäen, niin se tulee oikein tehtyä ja pyrkimyksenä on että päistä tulee identtiset tehtaan pään kanssa ja putket vedetään täyspitkinä juntturista juntturiin, ilman liitoksia välissä. Tämä oli ideologina tässä. Kyse on kuitenkin turvallisuudesta, niin omasta kuin muittenkin tiellä liikkujien. Katson mitä sorvari sanoo, jos hän ei pidä ajatusta hyvänä, niin sitten täytyy putket teettää jollakin. (Wink Wink, kuka noita jarruputkia tekee, kertokaas kysyjälle). Jotain puhetta oli jo Mäntyharjun miehen kanssa noista. Ainakin uskoisin että teettämällä täsmälleen oikeanlaiset prässipäät, voisi ainakin jousituksen putket tehdä itse, jarrupuolen putket sitten kaupasta tai harrastajalta erikseen, eiks näin ois homma ok?
Juu, ei missään nimessä helmiliitoksia tähän autoon tule, se ainakin on varma, siitä en tingi.
Ja vielä noista boltseista, voin laitella noi tuleen ja vois kokeilla jos niistä jossakin olis ehjä kalvo... Eipä ne kyllä kaupassakaan paljoa maksa.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 07.01.2014 13:39 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Meidän pajalta löytyy vehkeet. Mittojen mukaan toimitetaan.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 16.01.2014 00:01 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Nyt on isoja uutisia. Tilasin tähän kaikki puuttuvat peltiosat, ovat siis matkalla jo. Varaosia sain ostettua armottoman läjän, ohjaustehostimen, jarruventtiilin, sisäverhoiluja, hydeputkia, jarrujen tuuletuskanavat ja lähes uudenveroisen etuhiekkapellin, jne jne, joten tekniikka puoli on hallussa. Suurin uutinen on se, että pintapellit lähtee maalaukseen ihan tässä lähiaikoina ja tästä tulee musta. Liittyen noihin kääntyviin valoihin, tajusin pari päivää sitten, että autoon on vaihdettu vain toinen etulokari, joka on peräisin autosta jossa oli kääntyvät etuvalot. Näin sen täytyy olla, koska autosta ei löydy mitään muuta osaa liittyen kääntyviin valoihin kun yksi rauta, sekin on kiinni siinä vaihdetussa etulokarissa. Kyllä, tämä valmistuu ensi kesäksi, se alkaa olla melko saletissa Jatkoa tulee jutulle 
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
CDV
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 16.01.2014 21:36 |
Viestit: 31
|
Mistä tilasit peltiosia? Pitäisi ruveta itsekin suunnittelemaan tilausta.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 16.01.2014 22:38 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Kyllä siitä auto tuolla menolla kesäksi tulee 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 16.01.2014 23:07 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
CDV kirjoitti: Mistä tilasit peltiosia? Pitäisi ruveta itsekin suunnittelemaan tilausta. Otin nuo puuttuvat peltiosat Sitrosen kautta, koska sain eräältä harrastajalta alkuperäisiä osia sopivasti tuonne repsikan puolelle, eikä ne nyt kovin montaa kymppiä enemmän ollut tuota kautta tilattuna ja vähän sponssimielessä, ei ilmeisesti enää kauaa saa Sitroselta osia...... Aika näyttää. Ulkomailta saa peltiosia Deehen ainakin DsSassenilta, Franzoselta ja Citroen-pieces firmoista. On toki muitakin olemassa, kooklaa. Minua joskus opastettiin noista toimituskuluista, jollain noista ulkom. peltiosia myyvällä firmalla oli poskettomat toimituskulut, muistaakseni näin.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 21.02.2014 22:53 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Nonni. Auto on purettuna tallissa, otettiin katto, etuloksut, konepeitto ja etuovet vekka. Ruoste on raiskannut huolella etulasin yläkehää, se tuli lähes kokonaan tuulilasin tiivisteen mukana alas. Tuulilasikin otettiin veks. Kattolista korissa on, ihme kyllä, täysin ruosteeton, eikä tuo tuulilasin tiivisteurakaan ole kun U-profiililla olevaa kanttikamaa, joten mistään avaruustiedettä vaativasta korjaustoimenpiteestä ei ole kyse. Yks kohta lisää korjattavien asioiden listaan, ei muuta.
Sitten sain tänään puhelun yhdestä kotimaisesta osia myyvästä firmasta...... Osat ovat NYT saapuneet vaikka tilattu on aikoja sitten, lähes kuukausi on mennyt aikaa, silti tilauksestani puuttuu edelleen yksi iso peltiosa. Suorastaan ottaa kupoliin, kalliimpi osa kyllä löytyy..... En oikein nyt tykännyt tyylistä, kun ensin tarjottiin kaksi eri hintaista vaihtoehtoa, en sitä halvempaa saanutkaan vaikka odotin viikkotolkulla osia ja silti tarjotaan KAHDESTI vaihtoehdoksi sitä kalliimpaa... Saattaa olla, että tästäedespäin ostan osat jostain muualta. Luvataan, mutta totuus on muuta.
Nyt kun tuo on purettuna, on aika keskittyä pelti- ja mekaanikan korjaamiseen. Olen odottanut myös kuukauden sorvaamosta hydeputken prässipäitä, ei tunnu saavan aikaan noita, joudun odottamaan vielä ensivkon loppupuolelle prässiäni. Verenpaine alkaa nousta pikkuhiljaa kovin korkeaksi, intoa on ja haluja tehdä, mutta kun tämä on kiinni muista kun itsestä tällä hetkellä, eikä nämä tahot toimi nyt toivotulla tavalla. Kohta lopetan tän kans painimisen ja se valmistuu sit joskus, ehkä 2017 kesällä...
No, pikkuhilut irti pikkuhiljaa pelleistä ja maalaamoon kiikutusta tiedossa lähiaikoina jos ei muuta tapahdu sillä välin.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Pekkax
|
Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970 Lähetetty: 22.02.2014 14:28 |
Viestit: 230 Paikkakunta: Oulu
|
Kuinkahan monessa D-mallissa on tosiaan tuo tuulilasin yläreuna ihan mätä. Tuossa minunkin projektissa juurikin se yläreuna on lahonnut olemattomiin, muuten on tiivisteprofiili ehyt ja ruosteeton. Tosiaan helpon näköistä osaa on korjata. ajattelin vetästä koko ylä-U-profiilin pois ja laittaa uutta tilalle. Ajattelin joko tilata luottopeltisepältä U-profiilia tai sitten tehdä itse ja pakottaa se sitten tuonne paikoilleen kaarevaan muotoonsa. Oma projekti on vähän hidastunut kiivaimmasta tahdista, pohja on kasassa, samaten toinen kynnyskotelo. Toinen kynnys on purettu ja uutta pitäs alkaa väsäämään tilalle. Sen jälkeen sais periaatteessa kääntää korin pystyyn ja alkaa haalimaan osia paikoilleen. Tuon tuulilasin yläreunan ja takasisälokasuojien yläreunat yms. voi sitte tehä pystyasennossa. Samaten kuten tuon etupenkkien alla olevan kotelon alareunat myös.
DS7 eTense 4x4 300 - 2020 ID 20 D super - 1971 B11 Normale - 1955
|
|
|
|
 |
|
|