black_van kirjoitti:
Tietääkseni eräs patonkilainen kehitteli työkalun sitä varten että jos tien päällä hajoaa niin ei matka katkeaisi
Auto heti ala-asentoon ja matka jatkuu. Eihän siinä sen kummempaa. Paljonhan liikenteessä on autoja, jotka vartavasten värkätään sellaisiksi, joissa ei ole jousia.
Runsas kolme vuotta aikaa, kun Järvenpäähän mennessä hydrauliputki petti. Yli 400 km matkaa teimme siten. Pikkuisen piti vauhtia hiljentää, ei muuta kummempaa. Vaikka olisi ollut minkäkinlaisia jatkoja ja letkuja varalta mukana, en tienpäällä olisi sellaisten väsäämiseen kyllä ryhtynyt. Ja miksi?
Hydrauliöljyä kanisteri matkassa - aina. Jos ei, liikenneasemilla myydään polttoöljyä, joka ajaa saman asian. Sitä ei paljoa kulu. Eihän koko aikaa jarrutella kun matkaa tehdään.
Kun pulmaa ei edes ole, niin ei sitä kannata tehdäkään. Turhaa vohkotusta.
Ja tässähän oli alkujaan kyse jarruputkesta. Ei edes jousista tarvitse luopua.
Ja voihan sen vuotavan putken tukkia ruuvilla (millilukuja en muista) niin ainaki vuodon saa pysähtymään ,osa jousituksesta ja jarruista katoaa mutta ainaki osa pelaa.