Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xara Hdi ei käynnistynyt ?
ViestiLähetetty: 05.01.2014 20:40 

Mikä ihme voisi vaivata -99 Xaraa, tyttö ajoi parkkihalliin ja hups. Kone lähti huonosti käyntiin ja sammuttamisen jälkeen ei sitten enää käynnistynyt.
Hihna ei ole poikki, koska nokka-akseli pyörii startatessa. Olisko kellään tietoa tällaisesta, konetta ei ole vielä avattu.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Xara Hdi ei käynnistynyt ?
ViestiLähetetty: 05.01.2014 20:47 

Itse olen näissä tilanteissa todennut sen, että jos hihnat on paikallaan ja nesteet/öljyt kunnossa, eikä vikaan liity vahvaa mekaanista kolinaa, niin sitten voi kokeilla anturivikoja lähteä eliminoimaan. Eli ilmamassamittarilta ja lämpöanturilta piuhaa irti vaan, että saa koneen vikatilaan/varaohjelmalle.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.01.2014 16:04 

Hei!
Itse kamppailen tällä hetkellä Xantia 2.0 hdi -99 kanssa vastaavanlaisen ongelman kanssa. Vian olen jo paikantanut akun napoihin. Navat ovat mallia euro napa eli napa on lyijyä johon tuodaan ainakin xantiassa +napaan 1 paksu ja kolme ohuempaa johtoa jotka on sitten vain puristettu jonkinlaisella puristimellä yhteen. Nyt aika on tehnyt tehtävänsä ja johtimet ovat löystyneet ja hapettuneet jolloin jännite romahtaa liitoksessa ja vaikka startti pyörittää konetta aivan normaalisti niin epäilisin että ajotietokoneelle menevän +johtimen jännite romahtaa jolloin ajotietokone estää auton käynnistymisen. Nopea diagnoosin teko on startata autoa monta kertaa peräkkäin ja heti tunnustella akun napoja ovatko kuumia. En ole varma onko xarassa samalla tavalla toteutettu jännitteen jako.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 01:55 
Käyttäjän avatar

Xsaran jänniteen/virran jako on supersäälittävä. Akun plus napa (tulee noin 3 johtoa) on sellainen "clamp-tyylinen" ja on tasan löysällä ja hapettunut. Avaa ja putsaa + napa ja purista pihdeillä clämpin tyvestä siitä tiukempi ja asenna. Jo pelittää :D

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2014 18:28 

Jos ajettu yli 300th voi kyllä polttoainepumppukin tankissa olla aika finaalissa.

2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]