Haulla en löytänyt aiheesta, joten kyselläämpä tässä uudessa topikissa...
Ajelin metillä ja alko remmi haisemaan ja hihnalta kuulumaan ääntä. Selvähän se oli, että joku on irronnut tai leikannut kiinni, mutta ajelin silti kotia asti, virhe:
https://www.dropbox.com/s/0s71uo5uumqcr ... .21.14.jpgNoh, tuota muovipaskaa on varmaan lentäny väärälleki puolelle, joten edessä vaihto ja samalla lie syytä vaihtaa jakopään kilikkeet, ku nuin pitkälle paskaan on käet upotettava.
Pihassa seisoo täsmälleen samanlainen varaosa-auto, josta tarkoitus irroittaa tuo kotelo ja hihnapyörä, jakopään osat ja vesipumppu ehtii luultavasti bussikyytillä vielä tälle päivää, joten viikonloppu, ja luultavasti lomamaanantaikin on pilalla. Vielä valitettavampaa on, etten kovalla yrittämiselläkään keksi ketään muuta, jota tästä katastrofista voisi syyttää. Jos tuon muovin jostain halpalla saisi ostettua, niin en varmastikaan viitsi sitä romuautosta alkaa purkamaan, koska auto tällä hetkellä hankien ja korkeiden nietosten ympäröimänä ja rullan saisi kuitenkin irti autoa siirtämättä.
Periaatteen tasollahan tuon vaihtamisen ei pitäisi olla mikään valtaisan tekninen suoritus, aikaa vievä ja sitäkin vittumaisempi kylläkin. Haynesin manuaalia olen lueskellut ja Youtubestakin on
http://www.youtube.com/watch?v=k66VwGX4uGk videota katseltu. Ilmeisesti tuo jakopää on sama tuossa 110 heposisessa? Miten olette kireyden tarkistaneet?
Nyt olisinki vailla mitä tahansa vinkkiä, jonka luulette ensikertalaista tuossa operaatiossa helpottavan. Ahdistavaksihan asian tekee ennenkaikkea se, että minulla ei ole käytössä nosturia, onneksi sentään lämmin talli, jonka lattialla köllötellä. Töiden päälle käyn vielä ostamassa riittävästi masennuskaljaa, joten edessä on mitä luultavammin totaalinen epäonnistuminen.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!