Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kuinka moni tunnustaa olevansa "tavallinen" kuski?
ViestiLähetetty: 13.01.2014 14:56 

On se varmaan raskasta olla aina oikeassa, n. 7,5 miljardia ihmistä jostain kumman
syystä ovat siis väärässä. Ei ole helppo Besserwisserin osa.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2014 15:04 

Teuski kirjoitti:
Kun seuraa sikäläisten ja muiden balttien ynnä puolalaisten sankarien liikennöintiä täällä Suomessa niin väkisinkin sitä tulee mieleen, että sielläpäin piittamattomuus liikenteessä on ihan eri luokkaa kuin täällä :roll:

Kyllä on myös paljon Viron rekisterissä olevia autoja, jotka ajavat ihan nätisti, kun eivät halua joutua poliisin kanssa mihinkään tekemisiin. Siis näitä: http://yle.fi/uutiset/joka_toinen_virolaisauto_vilunkipelilla_suomessa/5466093

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2014 15:40 

Pasis kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Kun seuraa sikäläisten ja muiden balttien ynnä puolalaisten sankarien liikennöintiä täällä Suomessa niin väkisinkin sitä tulee mieleen, että sielläpäin piittamattomuus liikenteessä on ihan eri luokkaa kuin täällä :roll:

Kyllä on myös paljon Viron rekisterissä olevia autoja, jotka ajavat ihan nätisti, kun eivät halua joutua poliisin kanssa mihinkään tekemisiin. Siis näitä: http://yle.fi/uutiset/joka_toinen_virolaisauto_vilunkipelilla_suomessa/5466093

Lopuilla taas ei ole juuri väliä koska Virossa ei panna maksuun suomen poliisin määräämiä sakkoja, vain oikeuden määrämät peritään joten pienemmistä rikkeistä pääsee rankaisematta.

Venäläiset taas ajaa nätisti kun isommat tötöilyt vie viisumin ja pienemmätkit menee rajalla maksuun.

Mikä se sakon suuruus niiden tuloilla on on taas toisen ihmettelyn aika.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2014 20:05 

ds-jekkeri kirjoitti:
Peksi kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
Kysyttiin miten päädyin 96%:ttiin. Sehän on helppo kaava, aktiivijäsenistä (noin 450) 15 tunnusti olevansa keskivertoja (tai huonompia), se on rapiat 3%. Joten yli 96% joko uskoo olevansa keskivertoa parempia, tai ei halua tunnustaa olevansa keskiverto...

Ai noin.. :? Itse päädyin annetusta aineistosta siihen tulokseen, että 100% citroen-kuljettajista pitää itseään noin keskitason kuljettajina.

Elikkä Populaatio on 450. Otos on 15. Otos kuvaa Populaatiota (pienoiskoossa). Teemme siis päätelmät otoksen perusteella koko Populaatiosta. Joten otoksen 15/15 kuljettajaa piti itseään kutakuinkin taviksena. Lopputulemana on että Citroenkuskit pitävät itseään taviskuskeina 100%:sti.

:o :)

Virheellinen päätelmä. Otsikon kysymyksen muoto ja varsinkin leipäteksti sulkee pois ei-vastaukset muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Kysymyksenasettelusta huolimatta muutavat näkivät tarpeelliseksi tunnustaa erinomaisuutensa, oliko kysymys ymmärretty puutteellisesti, tai ehkä haõuttiin maustaa keskustelua.

Haha, siis tyypillinen kommunistinen ansa. "Oikea" vastaus on määritelty etukäteen. Mutta karkeampaa sen sijaan on, että vastaamattajättäminen on tulkittu kyvyttömyydeksi tunnustaa taitamattomuuttaan/puutteitaan kuljettajana. Miten se on mahdollista, kuinka noin voi sanoa?? Tämäpä mielenkiintoista...

Poissa

ViestiLähetetty: 14.01.2014 00:30 
Käyttäjän avatar

Peksi kirjoitti:
Haha, siis tyypillinen kommunistinen ansa. "Oikea" vastaus on määritelty etukäteen. Mutta karkeampaa sen sijaan on, että vastaamattajättäminen on tulkittu kyvyttömyydeksi tunnustaa taitamattomuuttaan/puutteitaan kuljettajana. Miten se on mahdollista, kuinka noin voi sanoa?? Tämäpä mielenkiintoista...

Ei suinkaan. Nyt ilmeisesti tarkoituksella luetaan tekstini puutteellisesti. Ensinnäkin, olkaa hyvä ja lukekaa tarkasti tulkintatekstini:

"Joten yli 96% joko uskoo olevansa keskivertoa parempia, tai ei halua tunnustaa olevansa keskiverto. Jälkimmäisen ryhmän osuus voi tietysti olla suurinkin. Monilla perustelu voi olla "ei tommoseen tyhmään threadiin kannata mitään vastata"."

Nimenomaan otan ylläolevassa huomioon tässä ne, jotka eivät halua vastata. Ja jopa spekuloin, että se osuus voi olla suurikin. Eihän se, että uskoo olevansa keskivertoa parempi, estä olemasta keskivertoa parempi! Ensimmäinen virke siis sisältää ilman muuta, ja itsestään selvästi myös kaikki todellisuudessa keskivertoa paremmat kuskit. Olen valmis heti kättelyssä, hatusta vedettynä, olettamaan että yli 50% s-patongin aktiivilukijoista on keskivertoa parempia kuskeja. Mutta aivan varmasti ei 96%:tia...

Nyt voidaan sanoa taas tarkempaa, kun threadin ikä lisääntyy. Lukukertoja on tullut pianpa neljä tuhatta, jolloin viestien määrästä johtaen voidaan olettaa että kukin aktiivisesti threadia seuraava on lukenut sen jo noin kymmenen kertaa. Päädytään samanlaisiin lukemiin, hieman parempii toki: 20 tunnusti olevansa keskinkertainen tai huonompi, noin neljästäsadasta juuri tämän threadin aktiivilukijasta. Päästään siis osuuteen:

95% joko uskoo olevansa keskivertoa parempia, tai ei halua tunnustaa olevansa keskiverto.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 14.01.2014 00:45 
Käyttäjän avatar

Pasis kirjoitti:
Teuski kirjoitti:

Tämä on valitettava totuus, tosin vähenemään päin nuo varsinaiset väärinkäytökset. Viron kilvissä näkyy paljon autoja varsinkin E-suomessa siksi, että täältä käydään omilla autoilla siellä useinkin. Vakituisesti suomalaisia asuu virossa yli 6000, ja he käyvät usein omilla vironkilpisillä autoillaan suomessa. Pitää kuitenkin muistaa, että muuten "laillista" viron kilpistä autoa saa käyttää suomessa vuoden aikana päivää vaille puoli vuotta.

Väärinkäytöksistä on seuraksena mm.se, että käydessäni taannoin hybridi-Lexuksella, joka on suomessa kalliimman hintaluokan auto, pohjoisessa kotiseudulla, paikkakunnan poliisi oli hyvin kiinnostunut autosta ja minusta. Selvittivät oikein väestötietokannasta että kyllä, jekkeri ei asu suomessa! Matka jatkui, mutta poliisi pitäytyi toivottamasta "hyvää matkaa". Lähtivät itse toinen etupyörä sutia lyöden ransitilla liikenteeseen, etsimään oikeita rikollisia...?

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 14.01.2014 04:12 
Käyttäjän avatar

jptcool kirjoitti:
Sen valkoisen Cx farkun lunastukseen vieneen kolarin saa kyllä ottaa kontolleen se kolmion takaa eteen ajanut suntio. Ja saa olla kiitollinenkin, kun en ajanut kuskin ovesta sisään, vaan väistin etupyörään. Jos farkku olisi tullut nissanin ovesta sisään
sata lasissa, olisi suntion seurakunta vaihtunut sillä hetkellä. Ja muutenkin olen ihan
tavallinen kuski, väistäkää.

Prikulleen samanlaisen kolarin ajoin CX:llä vuonna 2002. Opponentti oli uusi Fiesta ja kas, kolmion takaa. Sen etupyörä kaatui kivasti konehuoneen puolelle. CX käynnistyi kun olin vaihtanut pelkän puolan onnettomuuden jälkeen :lol:

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 14.01.2014 12:37 

http://www.kauppalehti.fi/auto/koeajot/ ... 1209261329

Tuollaisia siis on pohjoissuomessa maijat nykyään vai ? ainakin ds jekkerin kirjoituksesta niin voi lukea. Eipä ole enään täällä etelässä poliisilla ransiitteja.

https://www.google.com/search?q=ford+tr ... 80&bih=817

ja tossa parempaa kuvaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.01.2014 12:59 

idefix kirjoitti:
http://www.kauppalehti.fi/auto/koeajot/legendaarinen+ford+transit+kulkee+kuin+henkiloauto/201209261329

Tuollaisia siis on pohjoissuomessa maijat nykyään vai ? ainakin ds jekkerin kirjoituksesta niin voi lukea. Eipä ole enään täällä etelässä poliisilla ransiitteja.

ja tossa parempaa kuvaa.

Näitäkään ei eteläsä polliisilla näe.

connektia tosin ns: kameraautona.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.01.2014 14:06 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
No entäs tällanen:
Kuva

Wikipedia mukaan poliisilla on ollut ransitteja aina 2005 asti ja samana vuonna Lexuksellakin oli jo hybridimalleja.
Ei tuo nyt täysin mahdotonta ole siis, ei olis ihme jos viimeiset Transitit oliskin ollut jossain peräpohjolan poliisilaitoksella :)
Eikä toi automalli tossa varmaan niin oleellinen ollut, eiköhän ne volkkaritkin sudi ;) Niin tosiaan, etupyörästähän tossa puhuttiinkin...

Jos kyseessä taas on jonkunlainen ahdistus, niin suosittelen näitä ;)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 14.01.2014 16:40 

ds-jekkeri kirjoitti:
Lähtivät itse toinen etupyörä sutia lyöden ransitilla liikenteeseen, etsimään oikeita rikollisia...?

Teuski hyvä, linkittämäsi ransiitti ei kyllä "sudi" etupyöristä. Olen ajanut eri versioilla kyseisen mallin ransiitilla useampia satoja tuhansia km ja kaikki olivat takavetoisia. Silloin kun vielä poliisilla oli transiitteja virka autoina, ransiitteja ei edes valmistettu etuvetoisena.
Sitäpaitsi, kyllä noilla virolaisilla kilvillä varustetuilla autoilla, merkistä ja mallista riippumatta liikutaan rikollisissa puuhissa Suomen puolella aika usein. Veropakolaisiakin usein kuulee pendlaavan maiden väliä, sitten on tietysti nämä öhöm, niin sanotut, äkki hyppy jippii hipit joiden kalliimmanpuoleiset autot ovatkin useasti osoittauneet euroopasta varastetuiksi ja virossa pikkupajoilla väärennetyiksi ja rekisteröidyiksi autoiksi. Paljon kuulee myös tarinaa kuinka virossa väärennetään mittarilukemia edullisesti. Maamme johtava autolehti mm julkaisi taannoin artikkelin virolaisista mittarin rukkaajista.
Henkilökohtaisesti en uskaltaisi taloudellisen riskin takia ostaa citikkaa esim, tuolta puolen rajaa.

Koska jossain kohtaa luin, ettei joku ilmeisesti ole ymmärtänyt aiheen kysymystä ja haluaa ilmoittautua keskivertoa paremmaksi kuljettajaksi, jos piikki on minulle suunnattu niin oikein nautin saamastani huomion osoituksesta. Mielenkiinnolla seuraan mikä prosenttiluku on huomenna kun näitä otoksia vedellään :o

Ei ahista ei,teuski.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.01.2014 17:01 

Ei etuvetomallia näistä. Vasta tästä korimallista alakaen on edestä vetoa

Kuviin on eksynyt yksi tai kaksi vanhaa ransiittia, älä nytt siihen takerru. :)

Poissa

ViestiLähetetty: 19.01.2014 04:20 
Käyttäjän avatar

Tarjoan kaikille tässä ketjussa tunnustaneille lounaan viineineen Tallinnassa, ja tarvittaessa jopa haen satamasta jollakin laatukulkuneuvolla.

Keskihintaisessa ravintolassa, keskihintainen lounas. Ei keskinkertaisuudessa ole mitään pahaa!

Ja - ei turistien suosimissa paikoissa vaan piilossa, siellä, missä paikalliset mahtimiehet liikkuvat harmaassa eminenssissään. Siellä ette tule kuulemaan suomenkieltä. Minä tulkkaan tarvittaessa.

Yhteyttä voi ottaa yksityisviestillä tämän palstan kautta.

Ilmaisia lounaita on olemassa! Ainakin Citroen-harrastajille...

Poissa

ViestiLähetetty: 08.02.2014 15:02 
Käyttäjän avatar

En myönnä olevani tavallinen kuski koska:
Teen liikenteessä virheitä, mutta useimmiten huomaan ja myönnän sen itsekin.
Pyrin ennakoimaan liikennetilanteet mahdollisimman hyvin, niin ettei yleensä tarvitse jarruun koskea kuin alle 40 km/h nopeudessa.
Lisäksi poikkeuksellisen liukkaan kelin aikana harkitsen matkan tarpeellisuutta kyseisenä ajankohtana.
Ajan melko usein alle nopeusrajoituksen, ellei se haittaa muuta liikennettä tai säästetty aika (useimmiten minuutteja) ole minulle erityisen tärkeä.
Vastaavasti ajan kovaa huvikseni, mutta silloin kun siitä ei aiheudu kovin suurta vaaraa itselleni eikä varsinkaan muille.
En kuvittele edellä ajavan auton nopeuden nousevan, jos ajan oikein lähellä.
Ajoneuvojen hallinnassa varsinkin ääritilanteissa luulen olevani keskimääräistä parempi, mutta tämä johtuu pääosin muiden huonoudesta, eikä omasta ylivertaisuudesta. Radalla en ole kovin nopea, johtuen kurinalaisuuden puutteesta tai oikeammin siitä ettei sitä riitä koko tai ainakaan useammalle kierrokselle. Sladit on hienompi juttu kuin nopeus 8-)
Rauhallisessa liikenteessä ja hitaassa nopeudessa varsinkin tutussa ympäristössä en jaksa keskittyä ajamiseen, joten risteyksestä saattaa tulla käännyttyä samaan suuntaan kuin yleensä kotiin mennessä vaikka olisinkin menossa muualle.
Tavallisen sijaan olen ehkä enemmänkin keskimääräinen kuski, koska joskus olen parempi ja joskus huonompi kuin muut.

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 08.02.2014 17:39 
Käyttäjän avatar

Les Excentriques kirjoitti:
En myönnä olevani tavallinen kuski koska:
Teen liikenteessä virheitä, mutta useimmiten huomaan ja myönnän sen itsekin.
Pyrin ennakoimaan liikennetilanteet mahdollisimman hyvin, niin ettei yleensä tarvitse jarruun koskea kuin alle 40 km/h nopeudessa.
Lisäksi poikkeuksellisen liukkaan kelin aikana harkitsen matkan tarpeellisuutta kyseisenä ajankohtana.
Ajan melko usein alle nopeusrajoituksen, ellei se haittaa muuta liikennettä tai säästetty aika (useimmiten minuutteja) ole minulle erityisen tärkeä.
Vastaavasti ajan kovaa huvikseni, mutta silloin kun siitä ei aiheudu kovin suurta vaaraa itselleni eikä varsinkaan muille.
En kuvittele edellä ajavan auton nopeuden nousevan, jos ajan oikein lähellä.
Ajoneuvojen hallinnassa varsinkin ääritilanteissa luulen olevani keskimääräistä parempi, mutta tämä johtuu pääosin muiden huonoudesta, eikä omasta ylivertaisuudesta. Radalla en ole kovin nopea, johtuen kurinalaisuuden puutteesta tai oikeammin siitä ettei sitä riitä koko tai ainakaan useammalle kierrokselle. Sladit on hienompi juttu kuin nopeus 8-)
Rauhallisessa liikenteessä ja hitaassa nopeudessa varsinkin tutussa ympäristössä en jaksa keskittyä ajamiseen, joten risteyksestä saattaa tulla käännyttyä samaan suuntaan kuin yleensä kotiin mennessä vaikka olisinkin menossa muualle.
Tavallisen sijaan olen ehkä enemmänkin keskimääräinen kuski, koska joskus olen parempi ja joskus huonompi kuin muut.

Näin se menee täälläkin. :)
Tosin harvoin ajan alle nopeusrajoitusten.

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 08.02.2014 18:31 

Lähes kaikki aloittavat "juu ihan tavallinenhan minä olen, mutta..."
Ihan oikeesti: koskapa suomalainen mies myöntäisi olevansa keskivertokuski tai jopa keskivertoa huonompi? Ennemmin helvetti jäätyy kuin näin tapahtuisi.
Tämä ajotaito tuntuu olevan tosiaan ihan elämää suurempi hlökohtainen kysymys suomalaismiehille. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 10.02.2014 17:12 
Käyttäjän avatar

Itse uskaltaisin jopa pitkän harkinnan jälkeen allekirjoittaa, että olen tavallinen kuski. Ja jopa ihan keskivertoa tasoa tai jopa sen alle.

Ja miksi olen tähän päätynyt: no, kortin olen ajanut 1996 kesällä, tuolloin alla oli sen aikainen 1. koppainen Mondeo ja selvisin ilman osumia ja haavereita Salossa, joka on ollut yksi Suomen liikenteen murheenkryyneistä, mitä tulee vilkun käyttöön ja ryhmittymiseen.
Kortin alkuvaiheessa alla oli isän Xantiaa, takatuuppari-volvoja, äidin 306 pösöä ja myös "ylitehokasta Daimler Double Sixiä ja sen jälkeen Lexuksen LS430:stä isän YK-tuonnista johtuen, ja tietysti nuo kaksi "rutpo-volvoa" faijan omin sanoin"....
Kertaankaan en ulos ajanut, vaikka takatuuppareilla oli lähellä monta kertaa.

Tässä viimeiset yksitoista vuotta olen Turussa pörrännyt ja aina joko Volvoa tai PSA:laista alla (myös pari Toyotaa sekä Audi A6 menneessä elämässä) ja olen todennyt, että oma taskuparkkikyky on nykyisin huonontunut selvästi, ajan parkkiin mielellään perä ruutuun ja keula poispäin, taskuun hyvin harvoin, SE missä joudun ajamaan on Turun oikeustalon kulma, eli poliisilaitoksen puolella laitan sitten taskuun, C6 tai 607 eivät ole kaikkein helpoimpia pituudesta johtuen (+ ettei takaluukun yli näe yhtään mitään kummassakaan takavinkkeliin, eikä paljon auta pakkiasentoon peruuttavat hanttarin peilit) ja tutkat vielä "yliherkkiä", eli huutavat jopa puoli metriä ennen turhaa (kokeiltu). MUTTA, ilman tutkia en varmasti saisi nykyisin noista kumpaakaan parkkiin yhtään mihinkään, - kauppojen parkkipaikoilla taas haittaa matala etuhelma (607 pahempi) ja emäntä joutuu usein näyttämään ulkona seisten, että vieläkö uskaltaa ajaa eteenpäin ja kuinka paljon, ettei takapuoli seiso ruudusta ulkona kovin pahasti.

Sakkoja olen vain kerran saanut ja se riitti: viimeinen päivä Loimaan kauppaoppilaitoksessa keväällä 2000 ja sain lukukauden viimeisen päivän kunniaksi isän Daimlerin lainaan. 9-tiellä vanha "amis-Ascona" vetelee edessä reilusti alle rajoituksen ja kun tullaan Sarkan maatalousmuseon kohdalle, päätän mennä ohi, kun tie on tyhjä taivaanrantaan asti. - No, vastaan tulee Rellun Megane Scenic, ehkä 400m ja vedän ohi, mutta kun amishoppa kiihdyttää ohitusyrityksessä, niin päätin vetää sitten kunnolla ohi.

- Scencin takana oli "panda-Mondeo" ja ei ollut kovin vaikea arvata, kuka tässä päätyy pysäytetyksi, kun tuo lähti perään mehulinko vilkkuen. 100:sen alue, 146 mittarissa, mutta nykyisen Sarkan kohdalla 80 rajoitus, vaikka ehdin ennen vetämään omalle kaistalle ennen sulkuviivan jatkuvaksi muuttumista. No, ensin kysyttiin lentolupakirjaa (oikeasti, olivat liikkuvien kaksi oikein DDR:n kasvattia) ja kun selvisi kyseessä olevan isän auto, niin sain armollisesti kaksi tuntia aikaa siirtää auton kotiin ja määräyksen tulla kuullusteltavaksi Loimaalle... Ascona sai jatkaa matkaansa..

Kortti hyllyyn nukkumaan kolmeksi kuukautta ja sakkoja 60:n päiväsakon edestä, onneksi käräjillä syytteet putosivat ja nuo LP:n kaverit eivät pystyneetkään todistamaan väitteistään huolimatta, että olisin ajanut ohi 80:n alueella.

Tämän jälkeen kaasujalka on kummasti rauhoittunut, etenkin emäntä kyydissä ajaessa cruise päällä ja kiireiset saa mennä ohi. Mutta silti tuo pikkupiru elää, että kun joku oikein "sikailee", niin tulee lähdettyä leikkiin mukaan ja oltua 10v - liikenteessä, vaikka nykyisen työn puolesta oikeuslaitoksessa jopa se ensimmäinen rikesakko voi olla moitittava ja johtaa seurauksiin, ei irtisanomiseen, mutta julkisiiin haukkuihin.... :cry:

Ja muuten aiheeseen: ajotaidot ovat paljon heikentyneet kaluston parantuessa, - olen itse arempi ja varovaisempi paikoittaessa ja ajamisessa usein unohtuu tuo vanha rattitaito, kun nämä nykyiset ESP:llä pilaavat kaiken yrityksen, kun ei kummasaskaan isossa autossa saa pois päältä. Volvoilla voi kyllä leikkiä, mutta kummassakin on sen ajan luistonesto ETC-II, eli kengi kaasu vaikka ihan pohjassa kuinka paljon hyvänsä, mutta jos abs-anturit kertovat luistelevan, puhaltaa ahdin pakoputkeen ja joka toinen ruiskutussykli jää sylintereiltä saamatta, kunnes loppuu sutiminen... : , tätä siis ei ollut 740 Turbossa tai 940 Turbossa vakiona.

Mutta 307:llä eli kauppakassilla tulee joskus leikittyä, vaikka tuossakin ESP pilaa kaiken, vaimon entinen 206 pösö oli enkeli ajaa ja muistutti omista 309 GTI ajoista, kuten myös faijan santuilla ajoista, tosin jälkimmäistä ei tahtonut saada millään peffaa irti, kun ensin mainittu taas oli vuoroin ali- ja yliohjaava. Ajettavuudessa tuo on herkkä ja käteen sopiva, tulee vanhat muistot mieleen, on vielä "ajamisen nautintoa" ja tuntumaa tiehen, mitä ei voi sanoa 607:sta tai vielä vähemmän C6:sta.

Kai se on niin, että kun ikää tulee lisää ja vatsa kasvaa (kirjaimellisesti), mukavuudenhalu lisääntyy ja ajotaidot alkavat sitten kadota, kai kuulun siihen porukkaan, joka ensimmäisillä liukkailla jatkossa vetää sitten ulos. (ei sentään, ensimmäisillä liukkailla esim. 1 -tiellä näkyy pihalla Mersun ja Bemarin katumaastureita, joilla ajettavuus on kunnolla ulosmitattu) ja itse en moista kaappia ole koskaan hankkimassa.
Jos projekti etenee, niin pääsee ensi kesänä leikkimään toivon mukana Visalla, missä mutkatie on ajonautintoa, mutta ylämäkeen nikerrytään (kokemus vanhasta muistista), ja Super E:llä ylinopeuden ajaminen edes vahingossa on lähes mahdottomuus.

Ja asiaan, uskallan myöntää olevani keskivertokuski, en mikään rattimies, joka seuraa kelinvaihteluita ja valitsee sen mukaan auton, välttää ylämäkiä ja taskuparkkia sekä ahtaita pysäköintiruutuja. Kai olisi paikallaan käydä ajokursseilla, kun kortin ajoin, kävin Timo Mäkisen vetämillä Volvon talviajoikursseilla pohjoisessa (viikko ja muistaakseni nelisen tuhatta mummon markkaa), ovat taidot unohtuneet matkalla ja meillä emäntä on aivan oikeasti parempi kuski, niin hahmotuskyvyltään kuin hermoiltaan provosointiin, vaikka on sitä nähty kuitenkin, kuinka joko Pösöllä tai Situkalla on jätetty "Hajotan D4D = Diesel For Dorks" - anjoviksia sekä gorilla versoja miettimään, että miksi piti tulla sikailemaan kurat PSA:laisten silmiin! ;)

Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa.
"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa

ViestiLähetetty: 22.02.2014 18:17 
Käyttäjän avatar

Kaksi ilmaista lounasta jo lunastettu ja tarjottu.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.02.2014 18:21 
Käyttäjän avatar

"ja nuo LP:n kaverit eivät pystyneetkään todistamaan väitteistään huolimatta"

Tämä on käsittämätön väite. Nimittäin Suomessa kahden poliisin sana liikennetilanteen kuvailussa on oikeudessa valaehtoisesti pitävä (yhden poliisin ei, mutta ilmeisesti tähänkin on tulossa tai tullut muutos että olisi), mitään muita todisteita ei tarvita. Ja kyllä, minulla on valitettavasti omakohtaista kokemusta. Miten tämä on mahdollista, että näin ei olisi käräjillä menetelty.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 19:58 
Käyttäjän avatar

Vastataan vähän myöhässä tässä kyselijälle, ihan hyvä, että toit tuon asian esiin.

Kyseessä oli LP:n Panda-Mondeo, tekopaikka VT 9 maatalousmuseo Sarkan suora, tuolloin 2000 keväällä museota vielä ollut, nykyisin siinä on "telkänpöntöt" molempiin suuntiin.

Suora on pitkä, en huomannyt viimeksi mitata, mutta arviolta n. 1,5 km vähintään, tuosta Asconasta halusin jo lähteä ohi heti, kun Loimaan keskustan jälkeen 80:n rajoitus päättyi tuon nykyisen "Loimaan Portin" kohdalla, eli komea liittymä, joka toisesta päästä vie keskelle peltoa ja toisessa teollisuusalueelle...

Mutta, Ascona vaihteli tuota nopeuttaan ja etäisyys poliisi-Mondeoon oli oman arvion mukaan ohitusvaiheessa vähintään seitsemän - kahdeksan sekunnin matka, heillä edessä oli tuo Meganen Scenic pikkutila-auto.

Mondeo oli varustettu asiaankuuluvasti Providia keskinopeusmittarilla, tutkalla (en muista merkkiä) kojelaudan päällä sekä videokameralla.

Tästä tuo ongelma siis syntyy ja mikä vaikutti oikeudessa, minulle eduksi tosiaan.
Hanttimiehen puolella järjestelmiä käyttänyt kaveri ei nähyt kunnolla koko tilannetta sen KOKO keston ajan, kun käytteli järjestelmiä tuon todetun "liikennetilanteen" aikaan, tutka oli mitannut kaksi eri nopeutta, joista alempi oli 129 eli tuon Asconan nopeus, 146 joka oli Daimlerin nopeus huipussaan Turkuun vievällä kaistalla roikkuessaan.

Matkaa oli kamerassa sen verran, että sen kuvassa oli hyvin vaikea päättää, kurvasinko takaisin oikealle kaistalle ennen tuota 80:n rajoitusaluetta. Tuota kojelautakameran kuvaa käytettiin käsittelyssä tuolloin todisteena juuri törkeän liikenteenvaarantamisen osalta ja juuri tuo kaatui oikeudessa, koska etäisyys oli liian suuri selvästi osoittaa auton olleen vielä risteysalueella sulkuviivan alkaessa väärällä puolella. Jarrutin myös voimakkaasti tottakai tuon risteyksen tullessa ja myönnän olleeni sika tuolle amis-asconalle ja tässä sitten tulee mielenkiintoinen juttu tutkan osoittamista....

Tuo silloin tutka "jumittuu" näyttämään hetkeksi korkeinta mitattua nopeutta ja sikäli oma selitys hiljentämisestä on heikoilla. Lisäksi Daimlerissa eli Jaguarissa on taka-akselistossa ja etupäässä tuoa "nyökkimisenstojärjestelmä" geometriassa, ettei perä nouse kiihdytyksissä ja nenä "sukella" jarrutuksissa, joten tuo korin käytös vaikea arvioida.

NYT tulee pointti, eli tuossa LP:n partiossa kaverit olivat ensin samaa mieltä ajamisestani, mutta jo kuulustelussa Loimaalla selvisi, että on tarjottu kahta eri nopeutta - syyttäjän syytekirjelmässä oli tuo korkeampi, kuinka ollakaan, joka oli partion kuljettajan mielipide, hän siis näki tilanteen omalta puoleltaan luonnossa - vaikka käräjillä hänelläkin oli vaikeus arvioida juuri tuolla suoralla tarkkaan etäisyyttä (käykää perkule paikalla, ei tuo risteysalue taida olla kuin joku alle 100m keskellä hiton pitkää peltosuoraa).

Ja vaikka kuinka hullulta ja uskomattomalta kuulostaakin, niin tuo hanttimiehen paikalla ja tutkaa käytellyt kaveri, joka näki tilanteen keskikonsolin kameran näytöstä oli kuitenkin oikeudessa sitä mieltä, että hän ei voi varmasti todeta minun ajaneen juuri risteysalueella ohi. Tämä ja kuvanauhan huono erottelukyky tuolta osalta johtivat siihen, että käräjäoikeus päätti ottaa nopeuden tuon alemman lukeman mukaan, mutta silti se oli 46 km/h mitattu valtatie 9:llä, tarkka tutkatieto puuttui juuri tuosta risteyksen alueelta, sanoin jarruttaneeni ja jos kerran tutka jää hetkeksi vilkuttamaan korkeinta mitattua nopeutta, niin kuten tämä hanttari sanoi - "ei mitattu n.n:lle tarkkaa nopeutta risteysalueella".
Olipahan kaveri, joka todistamaan joutuessaan totesi omantuntonsa mukaan, toisin kuin tämä "lentolupakirjan-kysyjä", eli kuski.

Silti tuo hävettää ja v*tuttaa, koko työajan valtiolla saanut aina pelätä, että miten suhtaudutaan, kuitenkin aina turvallisuusselvityksistä päästy läpi ja tuo näkyy enää vain yhdessä hassussa poliisin järjestelmässä, Patjasta (Poliisi Asian Tietojärjestelmä) sekä RiKiTripistä poistuneet jo ajat sitten.

Ja työn puolesta noita löytyy kyllä vastaavia arkistosta, kun nopeusarviota on laskettu tai partion jäsenet olleet jopa eri mieltä asiasta, vaikka näin ei saisi tietenkään olla. Käytännön esimerkkejä tietysti voisi yrittää ottaa järjestelmästä tiedot, mutta laillisesti en näin saa tehdä ja omien S- ja R-merkintöjen käsittely tapausen osalta täällä ei ole viisasta - tulee henkilöllisyys esiin, sekä täällä lukee myös muitakin kuin jäseniä juttuja ja kun joku "työn kautta tutuista" käsiteltävien asioiden "dependanteista" keksii, niin aamen. Itse haluan mielluummin menneiden olla, jos ette usko, ei ole pakko ja ei asia siltä muutu, kyllä päätös löytyy aikanaan Loimaan käräjäoikeuden päätöksistä, jos joku tuntee niin syvää mielenkiintoa sekä halua selvittää asian, samalla saatte selville sitten allekirjoittaneen henkilöllisyydenkin, jos se jotakuta kiinnostaa (tuskin). :lol:

Ei ole kenenkään pakko uskoa tapausta, idiootti olen, jos ilmoitan suoraan S- tai R-tunnukset, (tosin kuinka moni pääsee näihin käsiksi sitten, eli viranomaisrekistereihin), näin kävi kerran käräjillä, olen tyytyväinen ja sen jälkeen en ole enää hölmöillyt. Kerrasta opin, en sano, että onni myötä tai mitään muuta, v*tuttaa vain, että kilpaa-ajaminen kostautui kortin päälle, toinen sai jatkaa matkaa ja itse sain kärsiä sitten seuraamukset, vaikka aina vanhemmat opettaneet, että nopea ohitus on aina se turvallisin.. Kyllä enemmän taidettiin lyödä auton mukaan tuota penaltia, olisi vain pitänyt sitten pitää pää kylmänä ja antaa moisen "köröttelijän" sitten nysvätä edessä ja kun ohi haluat, niin antaa sitten pitää paikkansa....
Ai niin, olin tänään työasioissa Loimaalla käymässä ja lähes identtisessa paikassa tuli Panda-Mondeo vastaan, seuraava ex-Mellilän Mukkelsin kohdalla, mutta vakkari nykyisin päällä ja nopeusrajoitin.

Ja kuulisin mielläni, että millaisessa liikennetilanteessa itse kohtasit "Konsta-Aapelit", olivatko liikkuvat, oliko tutka, keskinopeusmittari päällä yms., vai jouduitko vain näiden sinisuikkien perinteisen, eli "yhdessä päätettiin ja siitä pidetään" -mentaliteetin uhriksi...
Kyllä itse voin ihan rehellisesti todeta, että Varsinais-Suomen Syyttäjänviraston tehtävissä välillä liikenneasiota valmistellessa törmään, että partion jäsenet saattavatkin olla jopa eri mieltä... harvinaista, mutta totta. ;)
Noiden lausuntojen perusteella me valmistelemme syyttäjän toiminnan ja arvatkaapa, mitä tapahtuu silloin harvoin, kuin kaksi sama partion jäsentä on samassa salissa todistamassa ja ovatkin eri mieltä.... ei vinkki kenellekään lain rikkojalle, älkää kokeilko.

Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa.
"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 20:26 
Käyttäjän avatar

Omalta osaltani kyseessä oli törkeä liikenteen vaarantaminen ylinopeudella joka ei sinänsä olisi törkeä vielä, kahden poliisin yhtenevän lausunnon perusteella oikeus päätti minun kannaltani negatiivisesti, eikä nähnyt edes tarpeelliseksi katsoa videonauhaa joka ajosta olisi ollut olemassa - poliisien lausunnot riittivät. Koin oikeusturvaani rikotun erityisesti, koska tuota videota ei näytetty eikä analysoitu oikeudessa pyynnöstäni huolimatta. Mielestäni se olisi yksiselitteisesti todistanut, että törkeästä liikenteen vaarantamisesta ei ollut kyse.

Mutta törkeäksi se meni.

Ja tästä on aikaa pitkästi yli kymmenen vuotta.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2014 21:03 

Ds-jekkerille:
Tuntematta tapausta on sana vs. kaksi sanaa, joista jälkimmäiset ovat yhteneviä.
Tietääkseni lait on laadittu noudatettaviksi. Sinä et noudattanut, vaan toimit
liikenteessä omien mieltymystesi mukaisesti. Jos, ja kun toimintaasi puututtiin
virkavallan taholta, sitä ei tehty piruuttaan, vaan koska ei voitu olla puuttumatta.
Mutta eipä syytä huoleen. Rahalla siitä selvisi, ja sitä käsittääkseni sinulla on.
Pahinta taisi olla egon saama kolaus. ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 03:17 

Lait on laadittu noudatettavaksi, se lainvalvoja vois noudattaa niitä sitten kyllä itsekin, huvitavinta on että kun poliisilaitoksen työajan alku lähestyy niin sinnepäin menee aika paljon autoja ylinopeudella :lol:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 10:34 
Käyttäjän avatar

Monessa asiassa kuten nopeusrajoituksissa laki on neliskulmainen kun taas elävä elämä on pyöreä. Siksi nämä tuntuvat joskus epäoikedenmukaisilta. Turvallisen nopeuden muuttujia on monia, silti rajoitus on absoluuttinen.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 13:45 

Taitaa olla niin, että suomalaisille nopeusrajoitusten noudattaminen on
vähintään yhtä vaikeaa kuin seisominen nakkikiskan jonossa. :lol:

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava