Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 06.12.2013 08:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Noniin, homma on edennyt taas.

Luin jostain suositukseksi tulppien kärkivälille 1,1mm ja kokeilin sitä. Vika ei muuttunut mutta röpöttämisen alkaessa vaan sammui helpommin. Tulpat on vaihdettu keväällä, pistin samanlaiset nelikärkiset Valeo RF80LZDC3:t jotka siellä olikin.

Äsken vaihdoin etummaisen lambdan ja nollasin Lexialla ECUn opitut arvot. Yhden kylmäkäynnistyksen perusteella vika on poissa. Tyhjäkäynnillä tärisi kyllä vähän. Viisi minuuttia kävi kaasuun koskematta, mutta pois tallista peruuttaessa takerteli ja sammui. Ei kuitenkaan tullut mitään faultteja.

Oletan, että voisi johtua noista tulpista joten sääsin kärkivälin takaisin 0,8mm (jotain sitä luokkaa se alunperin oli). Nyt kone saa jäähtyä ja kokeilen päivällä uudestaan.

Joka tapauksessa ajattelin huomenna hakea uudet tulpat ja öljyt, ajattelin kokeilla noita Motonetin Bosch SuperPlus FR8SC+ "+42" yksikärkistä tulppaa...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 08.12.2013 08:08 

Viestit: 216
Tietty jossain kohtaa vois tarkistaa että löytyyhän kaikista pytyistä täydet puristukset, vaikkakin nuo oireet ei kyllä yhtään viittaa siihen että jossain pytyssä ois vajausta.
Antoiko tulpan värit mitään vinkkiä oisko siellä vajaatoimisuutta jossain pytyssä, tuon röpötys session jälkeen ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 08.12.2013 10:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
dbwarrior kirjoitti:
Antoiko tulpan värit mitään vinkkiä oisko siellä vajaatoimisuutta jossain pytyssä, tuon röpötys session jälkeen ?

ei, kyllä kaikki tulpat on näyttänyt aina hyvältä ja samalta keskenään. Tarkistettu myös heti röpöttämällä sammumisen jälkeen.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 12.12.2013 07:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Kyllä vieläkin vähän voi takellella tyhjäkäynnillä sen verran, että herjoja tulee mutta ei kuitenkaan enää sammu. Hydepumppu kyykää konetta turhankin paljon tyhjäkäynnillä kylmänä, eikös noissakin jotain ole ollut?

Takalambdan taidan vielä varmuudeksi vaihtaa...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 27.12.2013 12:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Etulambdan vaihto ei poistanutkaan vikaa. Takalambdankin vaihdoin mutta ei sekään auttanut.
Nyt putsattu vielä tyhjäkäyntisäädintä ja todettu, ettei flektin hidas nopeus toimi ja etuvastukset ovatkin aika happamassa kunnossa. Ruskea tilattu kun löytyi halvalla ebaysta, harmaa pitänee hakea liikkeestä...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 13.01.2014 09:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ja taas on tutkittu, nyt on tulppina Boschin yksikärkiset, flektin etuvastukset on vaihdettu ja tyhjäkäyntimoottoriakin putsailtu.
Lexialla ajellessa tyhjäkäyntimoottori kuulostaa liikkuvan kunnolla. Eilen sain aikaan Lexialle vikakoodin sytytyskatkoksista ykkössylinterissä kun ennen on aina ollut satunnainen sylinteri.

Bensa haisee ja savuttaa, voiskohan vika olla jossain suuttimessa? Kulutuskin tuntuu olevan puoltoista litraa yläkanttiin...
Lämmettyään toimii kuitenkin kunnolla mutta silti tuntuu kuluttavan liikaa.

1.8:n suuttimet ei taida olla samanlaiset?

Kun käynti on huonoa niin hydepumppu tuntuu haittaavan sitä aika pahasti, eikös noitakin ole putsailtu hiilipölystä?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 16.01.2014 18:43 

Viestit: 1
Samoja oireita oli 2kk kuukautta sitten c5:seni lähti huonosti käymään kylmästä siis moottori oli kylmä,montakertaa sai startata,moottori kävi jokusen sekunnin.Lopulta moottori alkoi pysyä käynissä ja näyttötauluun ilmestyi tuo antipollution fault,korjaamolla vaihtoivat sytytyspuolan niin nyt on pelittänyt.Tuo ilmoitus antipollution fault antaa ilmoituksen joko huonoista tulpista tai sytytyspuolasta puolasta,jokaisella tulpalla on oma sytytyspuolansa näin kertoi huolto mies.Jotain pikkaisen yli 260.00 euroa maksoi tuo korjaus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 16.01.2014 19:08 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Tuo kommentti tuossa yllä on aikamoista "legendaa". Antipollution fault tulee myös useista muista lukemattomista syistä, se kun lävähtää tauluun milloin minkäkin vikakoodin kanssa.

Näin minulle kertoili Keuruun Citroën velho, kun asiasta kysäisin.



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 16.01.2014 20:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
citka kirjoitti:
Samoja oireita oli 2kk kuukautta sitten c5:seni lähti huonosti käymään kylmästä siis moottori oli kylmä,montakertaa sai startata,moottori kävi jokusen sekunnin.


no eihän noi nyt ole samoja oireita ensinkään :)
puolakasettikin on vaihdettu. Eikä joka tulpalla omaa puolaa ole ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 17.01.2014 12:54 

Viestit: 167
Paikkakunta: Turku
Dsharrastelija kirjoitti:
Tuo kommentti tuossa yllä on aikamoista "legendaa". Antipollution fault tulee myös useista muista lukemattomista syistä, se kun lävähtää tauluun milloin minkäkin vikakoodin kanssa.

Näin minulle kertoili Keuruun Citroën velho, kun asiasta kysäisin.


Juu, mm. toisioilmapumpun häiriö antaa antipöllöt (kokemuksesta tiedän...). Keljuin antipöllöjen kanssa on se että se (yleensä) vaatii vikamuistin nollauksen ennen katsastusta. Mikäli siellä antipöllön jättämä vikakoodi on, niin se on auttamatta OBD-hylky. "Luottopajan" korjaajaa totesi ytimekkäästi että "yhtä s****nanmoista pelleilyä näitten OBD-lappujen kanssa" kun lappusta sieltä hain OBD-hylyn jälkeen...



Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 17.01.2014 13:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
No mutta kyllähän joka poika ne vikakoodit nykyään kotona nollaa, eihän se ongelma ole 8-)

alle kympillä saa laitteen ja se on siinä.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 18.01.2014 18:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mittailin taas tänään lexialla:

0:00 käynnistys, open loop
0:15 vaihtuu closed looppiin
1:00 lisäilmapumppu sammuu
2:30 vaihtuu open looppiin ja alkaa saman tien käymään huonosti

Injection time (onko tuo sitten suuttimien aukioloaika?) on 5,85-6,25ms closed loopissa, open loopissa 7,00-8.60ms.
n. 3000rpm tuo injection time pysyy samoissa lukemissa.

MAPin lukema on reilut 500Mb kunnes open looppiin siirryttäessä pomppaa 700-800Mb tietämiin ja alkaa heittelemään. Tuo nyt varmaan johtuu siitä heittelevästä käynnistä...
MAPin putsasin muutama päivä sitten ihan vaan paineilmalla. Ei se kyllä likaiselta vaikuttanut.

Lisäksi näkyvissä oli imuilman ja jäähdytysnesteen lämpötilat jotka näyttivät tolkullisia lukemia koko ajan.

Mikäköhän tuon saa menemään open looppiin?

Lambdajännitteitä ei ollut nyt näkyvissä, ajattelin katsoa nekin kunhan auto tuolla pari-kolme tuntia jäähtyy.
Jälkeenpäin auton käydessä normaalisti closed loopissa etummaisen lambdan jännite heitteli siinä nollan ja yhden voltin välissä edestakaisin kun takalambda nousi nopeasti käynnistyksestä 800mV tietämiin ja pysyi suht tasaisesti siinä.

Miksiköhän toi sitten käy open loopissa huonosti? Silloinhan ei lambdoilla pitäisi olla mitään vaikutusta?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 18.01.2014 19:01 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
On juurikin näin, kuten maximin korjaaja on todennut "saatan pelleilyä nää obd mittaukset" Emme pelasta yhtään neekeripoikaa sillä, että Suomessa katsastuksessa hylätään autoja sen takia että on esim joskus startatessa ollut hetkellinen häiriö.
Tuntuu että nää c 5 citikat ovat yksiä antipöllöjä kaikki tyyni, toista on xantian kanssa. Ei ole pöllöjä koelaudalla, kuskin paikalla tosin joskus istuu sellainen, mutta muuten on kaikki yhtä harmoniaa.
Olen ihan vakavasti miettinyt c femman ostoa, kun tarjolla olis halvalla hyvä yksilö, mutta pelkään noita pöllöjä. Näin luontoihmisenä taidan päästää pöllöt lentoon.

Eikös femmassakin ole ilmamääräanturi, auttaiskohan se tommosiin vaivoihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 18.01.2014 19:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei siinä ole. Eikä tämä pöllö katsastusta haittaa kun koodit voi aina nollata mutta mä ainakin haluan että auto toimii ja pysyy käynnissä silloinkin kun emäntä krapaa ikkunoita :D

en mäkään kyllä helpolla xanttua femmaan vaihda... Pitää sitä talossa yks hyväkin auto olla ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 18.01.2014 19:31 

Viestit: 150
Oletko kokeillut sitä kaasupolkimen/kaasuläpän kalibrointia ihan kotikonstein, ohjeet löytyy jostain täältä patongin sivuilta,ei taida vaikuttaa vaijerikäyttöiseen kaasuun.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 18.01.2014 19:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
toiras kirjoitti:
Oletko kokeillut sitä kaasupolkimen/kaasuläpän kalibrointia ihan kotikonstein, ohjeet löytyy jostain täältä patongin sivuilta,ei taida vaikuttaa vaijerikäyttöiseen kaasuun.

vaijerikaasulla on tämä. Lexia on kyllä muihinkin sanonut ettei nykyisellä ohjelmistoversiolla voi eikä tarvitse tuota kalibroida...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 10:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tässä vähän tiivistelmää tilanteesta:

Kyseessä siis '02 C5 2.0 automaatti vaijerikaasulla. 270tkm ajettu.

Kylmänä käynnistettäessä ulkolämpötilasta riippumatta alkaa yleensä n. 2 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen käymään kolmella pytyllä ja usein sammuukin.
Antipollution fault, Catalytic converter fault, savuttaa ja tuntuu että kulutuskin on normaalia suurempi.
Kun alkaa käymään oikein huonosti seoksen ohjaus siirtyy open loppiin (ainakin joskus). Syytä en ole löytänyt.

Lämmettyään toimii normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä nätisti.
Jos heti lähtee ajamaan niin vikaa ei yleensä esiinny ellei sitten ekan kilsan-parin sisällä joudu pysähtymään.

OBD herjaa "multiple/random misfire in multiple cylinders"
Lexialla joskus misfire ykkössylinterissä, joskus random/multiple.

Lambdat, tulpat , puolakasetti, flektin etuvastukset vaihdettu. 0W-öljyt lisäaineella, sitä ennen huuhdeltu.
Sähköliittimiä puhdisteltu, MAP-anturi puhdistettu, suuttimet mitattu 14.8-15.0ohm.

Lexian mukaan jäähdytysnesteen ja imuilman lämpöanturit toimii, lambdat ja niiden lämmitys toimii.
Lisäilmapumppu toimii.
Tyhjäkäyntisäädin ja EGR kuulostavat Lexialla ajettaessa liikkuvan oikein.

Nyt tankissa ollut n. 100km ajan suuttimien puhdistusainetta. Enää ei vika ole joka kerta niin paha, että sammuisi tai tulisi faultteja vaikka tyhjäkäynti onkin tärisevää. Seoksen ohjaus pysyy closed loopissa.
Kierroksia kun antaa ja nostaa kaasun nopeasti niin meinaa sammua mutta tyhjäkäyntisäädin pelastaa.

Olen yrittänyt saada Lexialla käppyröitä moottorin sielunelämästä, mutta juuri niillä kerroilla ei sitten ole vika ilmennyt kunnolla.
Käyrät löytyy täältä Citroën-foorumin ketjusta.

Tarkoitus olisi laittaa uusi satsi suuttimien puhdistusainetta vajaaseen tankkiin ja pitää peukut pystyssä että tuo auttaisi. Mahdollisesti suuttimet ultraäänipesuriin.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 12:05 

Viestit: 150
Tuntuu kuin vika olis kaasuläppä osastolla,vaijerinsäätö,asennontunnistin,imuilman lämpötila.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 12:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
toiras kirjoitti:
Tuntuu kuin vika olis kaasuläppä osastolla,vaijerinsäätö,asennontunnistin,imuilman lämpötila.

Imuilman lämpöanturi ainakin normaalisti toimii kunnolla. En ole vielä käyrää saanut otettua siitä kun tuo käy oikein huonosti.
Kaasuvaijerin säätö tuskin vaikuttaisi vasta parin minuutin kuluttua käynnistyksestä ja kun muuten toimii normaalisti.
Kaasuläpän asentotunnistinhan on kuvan osa numero 9? Ainakin Lexia saa tunnistettua kaasun asennon joten ei sekään täysin mykkä voi olla.

Koitan saada käyrät kierrosluvusta, seoksensäädön tilasta, imuilman lämmöstä ja kaasun asennosta niin nähdään mitä noille tapahtuu silloin kun menee open loop päälle ja auto yleensä sammuu...

On nyt vaan aina osunut kohdalle sellainen onnistuneempi käynnistys kun olen käyriä yrittänyt ottaa. Kylmäkäynnistyksiä kun ei montaa vuorokaudessa saa järjestettyä kun emäntäkin vielä ajaa työajonsa autolla :D

Kuva



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 12:48 

Viestit: 150
Olikohan siinnä kaasuläpän säätö kaasuläppäkotelossa vai imukanavan kyljessä meinaan vaan että jos läppä jumittaa niin vois vähän avata että pelaa kunnolla,eli ei lähde aukeemaan vaan auto ns.tukehtuu tyhjäkäynnillä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 13:15 

Viestit: 150
Imusarjan painetunnistin aiheuttaa myös tukehtumisilmiön.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 14:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
toiras kirjoitti:
Olikohan siinnä kaasuläpän säätö kaasuläppäkotelossa vai imukanavan kyljessä meinaan vaan että jos läppä jumittaa niin vois vähän avata että pelaa kunnolla,eli ei lähde aukeemaan vaan auto ns.tukehtuu tyhjäkäynnillä.

Tarkoitatko tyhjäkäyntisäädintä?
Kaasuläppäkotelossa se on. Tyhjäkäyntisäädin kyllä tuntuu hoitavan asiansa.

MAP on putsattu, ei ollut likainen ja näyttää kyllä ihan ok arvoja (tuolla Citroën-Foorumin linkin takana on kuvia). Toisaalta edelleenkään ei ole kuvaa siitä mitä juuri silloin tapahtuu kun tuo oikein huono käynti alkaa. Mutta ainakaan kokonaan mykkä MAP ei ole.

Sehän tässä on kummallista, että vika ilmenee vasta vähän ajan päästä käynnistyksestä kylmällä koneella, oli sitten 20 astetta miinusta tai plussaa.
Oletettavasti siihen liittyy joka kerta tuo, että pari-kolme minuuttia käytyään kone siirtyy yhtäkkiä open looppiin.

Onkohan jossain ton ECUn (MM48P) brosyyriä josta selviäisi mistä kaikista arvoista tuo seoksen säädön tila riippuu?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 16:02 

Viestit: 150
Ja käynnistys vasta sitten kun varoitusvalot ovat sammuneet että ecu kerkee laskea oikeat seokset kulloisenkin lämpötilan mukaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 16:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
toiras kirjoitti:
Ja käynnistys vasta sitten kun varoitusvalot ovat sammuneet että ecu kerkee laskea oikeat seokset kulloisenkin lämpötilan mukaan.

Tietenkin.

Jos se laskisi ne pieleen niin miksi se käynti menee pieleen vasta parin-kolmen minuutin päästä? :D



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 EW antipollution fault
ViestiLähetetty: 20.01.2014 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Noniin, sainpas vihdoinkin käyrää vikatilanteesta.
Tänään emännän työreissun aikana oli tullut lexialle virhekoodi kaasuläpän asentotunnistimelta: "Temporary fault. Throttle position sensor signal. Coherence". Tuota ei ole koskaan ennen tullut. Eikä se ilmestynyt tämän kokeilun aikana uudestaan.

Tällä kertaa uudelleenkäynnistysten jälkeen kävi kohtalaisen hyvin eikä sammunut, paitsi kun nosti kierroksia ja hellitti kaasusta niin sammui yleensä heti.

Nyt käyrät sii seuraavasti: RPM, tyhjäkäyntisäädin, kaasuläpän asentotunnistin, seoksen säätö, imuilman lämpötila ja MAP.

Tässä selvennystä mitä tapahtuu:

sekunnit
005 - käynnistys
100 - alkaa käymään kolmella ja tulee faultit näytölle
123 - sammui
130 - käynnistys, käy paljon paremmin
180 - kierrosten nosto 3000 RPM
195 - kaasupoljin ylös, sammui heti
205 - käynnistys, käy taas ihan hyvin
265 - kierrosten nosto 2500 RPM
285 - kaasupoljin ylös, sammui heti. Saman tien uudelleen käyntiin ja käy hyvin.
360 - kaasuläpän asentotunnistimen liitin irti, tyhjäkäynti alkoi seilaamaan reilusti
410 - liitin takaisin, edelleen tyhjäkäynti seilaa
430 - uudelleenkäynnistys, tyhjäkäynti taas normaalia. Nyt sai jo kaasutella ilman että sammui

Mä en noista käyristä mitään erikoista hoksaa. Samalla kun alkaa käymään kolmella pytyllä ja kierrokset laskee, tyhjäkäyntisäädin alkaa korjaamaan ja se näkyy myös MAPissa.

Kaasuläpän asentotunnistin näyttää ainakin kierroslukuun verratessa toimivan ihan ok. Tuo liittimen irrottamisesta aiheutunut piikki pilasi ton skaalan ikävästi...

Kuva



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: