Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 20.01.2014 21:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 32
Paikkakunta: Pohojanmaa
Tuli tehtyä sellainen havainto kulkineessa että ei ole minkäänlaista moottorin lämmitintä :evil: En viitsisi lohkolämmitintä alkaa ostelemaan eikä asentelemaan siksi kysynkin kun tallista löytyi vesiletkulämmitin ja vieläpä toimiva että alavesiletkuunko annetaan Moraa ja lämmitin väliin ja klemmareilla kiinni? Näinkö homma menee?
1,8 bensakone oli kyseessä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 08:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 32
Paikkakunta: Pohojanmaa
Jaa eikö kukaan ole moista laittanut vai onko se niin itsestään selvä homma ettei viitsi vastata :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 09:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Itsestään selvä tapa hankkiaharmeja, ei toimi.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 11:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 32
Paikkakunta: Pohojanmaa
zX-files kirjoitti:
Itsestään selvä tapa hankkiaharmeja, ei toimi.


No nytpähän senkin tietää, olkoon ilman


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 17:59 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Ei se nyt välttämättä aiheuta mitään kun antaa lämpöjen tasaantua nimiä.kok on.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 19:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 32
Paikkakunta: Pohojanmaa
kaselin kirjoitti:
Ei se nyt välttämättä aiheuta mitään kun antaa lämpöjen tasaantua nimiä.kok on.


Mitä se voi aiheuttaa jos aiheuttaa? Eikö se kierrätä moottorissa vettä jos alavesiletkuun laittaa, ei sitä ainakaan muuallekkaan voi asentaa, luulis että että se on parempi siellä letkussa kuin tallin hyllyssä :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 19:30 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Aiheuttanut käynti/käynnistyshäiriöitä "sekoittanut" anturit eihän se mitään maksa paa kokeillen vaan eli ei riko mitään.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 20:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ei noi lämmitintehtaat turhaan tai kiusallaan tee niitä ratkaisuja, että lämmitetään öljypohjaa, lohkon kylkeä tai lämppärin letkua. Kyllä ne on siksi, että lohkoon ei saa, ja isoissa letkuissa sekoittaa moottorinohjausta. Lisäksi niissä on se vika, että palavat helposti, kun lämpö ei siirrykään eteenpäin.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 32
Paikkakunta: Pohojanmaa
Eli sekö on viisaampaa vaan vääntää käyntiin kelillä kuin kelillä vaikka olis 30 pakkasta, kyllä mun autoilu-urani aikana on kaikissa ollut jonkinlainen vesilämmitin joko lohkossa tai letkussa eikä ole mitään sekoittanut, päinvastoin miellyttävämpi käynnistyvyys, alkaa heti tulla sisään lämmintä, ym. on ollut uudempia ja vanhempia, micrasta 500 mersuun eikä tuollaisia ongelmia. Onpa nämä fransmannit sitten ihme keksintöjä, eikös se webastokin vettä lämmitä, eikö silloin anturit sekoile?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 21:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ei se käsiryypyllinen kaasutinmoottori mitään seonnutkaan, ja holon termarin läpi meni lämpökin. Viissatanen Mesen vinkkeli nyt joi sen verran, että sillä hukkalämmöllä olisi pitänyt vaikka pienen saunan lämpöisenä, ilman kiuasta. Ja yksi karkea lämpötunnistin ohjaamassa ruiskua, periaatteella lisää kakkua vaan, ei se käry ketään tapa.
Webastossa on sitten kiertovesipumppu, jos se lämmittää jo ilman moottorin käymistä = ilman sen vesipumpun kiertoa.
Ja se oikea tapa on siis laittaa ihan semmoinen lämmitinvalmistajan toimivaksi testaama versio, jollei halua yrittää pellepelotonta. Yleensä se vaan tulee kuitenkin kallimmaksi ja toimii huonommin...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 21:37 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Laita vaan se letkuun on niitä muillakin toisella voorumilla on jollain lohkis ja säteily ja ei se mitään riko jollei pelitä ota pois. Onhan niitä kaikkia muitakin sääntöjä ja juttuja joihin uskotaan kun raamattuun että se siitä........ 8-)



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 22:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 32
Paikkakunta: Pohojanmaa
zX-files kirjoitti:
Ei se käsiryypyllinen kaasutinmoottori mitään seonnutkaan, ja holon termarin läpi meni lämpökin. Viissatanen Mesen vinkkeli nyt joi sen verran, että sillä hukkalämmöllä olisi pitänyt vaikka pienen saunan lämpöisenä, ilman kiuasta. Ja yksi karkea lämpötunnistin ohjaamassa ruiskua, periaatteella lisää kakkua vaan, ei se käry ketään tapa.


Kai niitä haistelijoita ja tunnistimia on ollut muissakin nykyautoissa kuin sitikassa eikä ne ainakaan ole sekoillut. Ei se mitään, pitää nyt miettiä kokeilenko kuitenkin kun kerran sellainen on jouten. Kiitos muutamasta asiallisestakin vastauksesta. On se kyllä ihme foorumi tämä, osti, myi tai kysyy jotain tietämättään niin aina sama tunnelma, eikai sitä kysyisikkään jos tietäis ja myyntiin en ainakaan laita tänne enää mitään arvosteltavaksi, jos ei muuta niin onpa kallis.
Hyvää vuoden alkua vaan silti kaikille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 22:21 

Viestit: 511
Vähän perusteita noille aiemmille vastauksille. Aikanaan vaimokkeen pikkusiskolla oli vaiva V40 vm2002 joka talvella aina välillä käynnistyksen jälkeen sytytti kaikki varoitusvalot mittaristoon (moottori, lämpö ja vika). Ihmettelivät sitä paikallisella volvokorjaamolla moneen kertaan löytämättä vikaa. Olivat jo vaihtaneet auton pois, kun vika selvisi. Lyhyt n 15-30min lämmitys sai letkuun annoksen lämmintä vettä joka anturille tullessaan sai aivot luulemaan, että moottori on ylikuumenemassa etc.... Öljypohjan lämmittimen etuna on se, että tärkein eli öljy on lämmintä ja notkeaa käynnistettäessä. Lohkoa (vesitilaa) lämmittäessä on "moottori" lämmin, mutta öljypohja pahimmillaan jopa -25 pakkasella. Tiedän useammankin "laatu merkin" edustajan joissa pohjoisessa on kone (nokka) hajonnut parin talven jälkeen vaikka on käytetty lohkolämmitintä. Tähän ilmiöön on fysiikan perus lait eli lämpö siirtyy helpoimmin ylös päin jaalumiini johtaa sitä helposti (useimmissa autoissa öljypohja on peltiä). Ainakin omassa femmassa tuo säteilylämmitin toimii hyvin. Pienestä tehosta huolimatta lyhytkin 1/2h riittää, mutta 3-5h saa jo koko moottorin lämpiämään liki yhtä hyvin kuin perinteinen lohkolämmitin ja sähköä ei silti kulu juuri enempää kuin perinteisellä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 22:42 

Viestit: 2699
berline501 kirjoitti:
...On se kyllä ihme foorumi tämä, osti, myi tai kysyy jotain tietämättään niin aina sama tunnelma, eikai sitä kysyisikkään jos tietäis ja myyntiin en ainakaan laita tänne enää mitään arvosteltavaksi, jos ei muuta niin onpa kallis.
Hyvää vuoden alkua vaan silti kaikille.

Anteeksi nyt, kun tartuin tuohon. Jos myyt jotain ja siihen tulee asiatonta kannanottoa niin anna tulla. Veulaajia ja leukailijoita on aina ja kaikissa porukoissa. Ei sellaiseen kannata reakoida mitenkään. Aina on myös joukossa niitä asiallisia kauppakumppaneita. Ja niihin ei vaikuta yhtään mitään mitä täällä räävitään. Kauppa syntyy sivuhuomautuksista välittämättä, jos on syntyäkseen.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 23:06 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Ei kai ny kannata kirvestä kaivoon heivata.
Niin on monimuotoisia vastauksia kun on ihmisiä, kaikki ollaan erilaisia, sehän kaiketi on jollain tapaa jutun suolakin.
Eipä mulla muuta, älä ota sitä vakavasti.



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 21.01.2014 23:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Kai tuohon lohkoon lämmittimen saa. Itsellä oli joskus Pontiac Trans sport ja siinä oli letkulämmitin. Ihan mahdoton oli saada käyntiin jos auto oli lohkossa,eli sai väärää tietoa. Voihan tuohon viitoseen kokeilla,voi olla että toimii ja voi olla ettei. Lohkoon tuleva taitaa olla varmin. Eikö niitä malleja saa asennettua?



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 22.01.2014 00:02 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Niitä sekoiluja tuli juuri liian pitkällä ja tai lyhyellä lämmityksellä ja oliko riisselikin vielä mutta toi on helppo kokeilla ja vapaa maa eikä paljon menetettävää. Pitää olla vaihtoehtoja ja kokeiluhenkee kohta ajaa kaikki pian tohjota anjoviiksellä :lol: :lol:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 22.01.2014 07:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
No tuskin aloittajalla olikaan epäilystä siitä, olisiko moinen jossain laissa kiellettyä. Eiköhän haettu ennemmin vahvistusta sille, onko kyseessä alavesiletkun tuohoaminen ja ajan haaskaus, vai toimiva ratkaisu. Ja siihen toimivuuteen on mahdoton vastata etukäteen ihan varmaksi, mutta mahdollisuudet onnistua ovat heikot. Sen verran heikot, ettei sitä jo olemassa olevaa ns ilmaistakaan vastusta kannata kokeilla.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 22.01.2014 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
zX-files kirjoitti:
Eiköhän haettu ennemmin vahvistusta sille, onko kyseessä alavesiletkun tuohoaminen ja ajan haaskaus, vai toimiva ratkaisu. Ja siihen toimivuuteen on mahdoton vastata etukäteen ihan varmaksi, mutta mahdollisuudet onnistua ovat heikot. Sen verran heikot, ettei sitä jo olemassa olevaa ns ilmaistakaan vastusta kannata kokeilla.

Veikkaan että alavesiletkuun sijoitettu vesilämmitin voisi olla paras paikka moottorin esilämmitykselle. Säteilylämmittimen(kin) kanssa kun on noita käynnistymisongelmia ollut. Lämpöanturit kun on siellä termarikotelon alapuolella niin se lämpö saattaisi tasaantua melko hyvin koko moottoriin ennen kuin lämpöanturit sanoo että sata astetta, peli seis.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 23.01.2014 20:30 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Mulla ainakin on pelittänyt se letkulämmitin hyvin c-crosserissa kyseessä diesel ja lämmitin on asennettu ihan merkkiliikkeessä ja tunnostas , että ei ne sitä olis laittanut jos siitä nuin kauhiat ropleemat tulisi.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 23.01.2014 20:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Isossa jäähdyttimen alavesiletkussa, vai sormenpaksuisessa lämmityslaitteen letkussa :?:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c5 moottorin lämmitin
ViestiLähetetty: 24.01.2014 11:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
itse jos tuommoiseen lämmitintä laittaisin, niin lämmityslaitteen kennolle menevään letkuun kiertovesipumpullinen olisi se hyvä, kustantaa vaan 2-3x normi lohkoon asennettavan verran. vesi kiertäisi koko moottorissa, mutta ei (välttämättä) jäähdyttäjänkennossa, jonka termari estäisi.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 22 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: