Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Harmittaa toisen puolesta
ViestiLähetetty: 06.02.2014 15:48 

Törmäsin tuossa harrastajaan jolla oli työn alla aikas makea harrasteauto(ei citroen).Hän oli tehnyt alustan pohjatöitä hitsaamalla kuumasinkitystä pellistä,kuvitellen tulevan hyvän.Olen törmännyt metallityökokemukseni (35v)aikana muutaman kerran samaan ilmiöön ja lopputulos on ollut vuoden päästä surkeaa katsottavaa.Vois ehkä toimiakkin jos sinkitys saataisiin pois hitsauskohdista molemmilta puolilta kunnolleen pois ja jopa peltiäkin jäis vielä jäljelle.Unohtamatta hitsauksen jälkeisiä toimenpiteitä eikä niin mitä lähes kaikki vastaan tulleet on ollut,eli pensselillä massaa suoraan päälle ja sillä hyvä.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Harmittaa toisen puolesta
ViestiLähetetty: 06.02.2014 20:29 
Käyttäjän avatar

Jos homman hoitaa vaan "oikein", niin ei kai se sinkitty sen huonompi ole? Vastaavasti jos taas tekee "väärin" niin onko sinkitsemätön sitten parempi?

Poissa

ViestiLähetetty: 06.02.2014 21:06 

Kyllä aika harvassa on taitajat jotkapystyy liittämään kuumasinkityn ja vanhan pellin niin ettei saumasta tule ruostepesää.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.02.2014 21:53 

Ja ne höyryt + roiskeet. Ei kovinkaan kivoja tai terveellistä (kaikilla "harraste" autohitsareillahan on raitisilmanaamarit tai ainakin ABEK3 hengityssuojaimia ;) )

Poissa

ViestiLähetetty: 06.02.2014 23:41 

Ei kai yleensä kuumasinkittyä kukaan käytä hitsauspeltinä ei kovin terveellistä ja huonoa hitsata. Sähkösinkitty on paljon parempi vaihtoehto.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.02.2014 10:34 
Käyttäjän avatar

Mistä edes saa kuumasinkittyä levyä, never seen...
Sinkkilevyä on helppo säilöä, vaikka hangessa :D

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 07.02.2014 14:52 

Kuumasinkittyä levyä saat mm.peltisepänliikkeistä.Itse olen noutanut Kontinolta sekä Asvalta.Löytyy arkkikoko 1000*2000 paksuudet 0,5.0,75.1,0 jne olen ostanut joskus 3mm paksunakin.Kellokoskella on Suotulan romuliike jossa hinnat on noin puolet Kontinon hinnoista ja saa tarvittaessa leikattuna sopiviin paloihin.Mulla on vaan paljon lyhempi matka tuohon Kontinolle vain muutama kilometri.En tosin osta kuumasinkittyä autojen laittoon vaan ilmastointi hommiin.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]