|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 09:48 |
|
Ohituspaikkaa kytätessä tulee väkisin oltua aika lähellä edelläajavaa. Mutta sitten on niitä jotka roikkuvat siellä ilman ohituksen aikeita tai pätkällä jossa ei ohitusmahdollisuuksia ole. Silloin voi jättäytyä sen turvavälin verran taakse. Ettei turhaan nuoku persiissä.... Ja kun tulee paikka niin voi juurikin antaa tietä. Näin teen itse. Yritän ainakin 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 09:50 |
|
Minnuu ahistaa XM:n jäykkä etupää ja kytkimestä(?) tuleva pärinä, kuin olisi painelaakeri sökö, vaikka on uusi.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Laura78401
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 09:53 |
|
Citrotar...sehän ihan riippuu siitä kuinka paljon olet valmis sijoittamaan rahaa mieluisaan kulkupeliin. Jos muuten löytyy sopiva ja teknisesti hyvä yksilö, jolla on tarkoitus itse ajella vielä maailman tappiin, niin onhan ne automaalaamot keksitty. Eikun vain uutta (punaista) väriä pintaan!!! Kun itse etsiskelin toista Xantiaa, niin olisin tod.näk. maalauttanut auton jossain vaiheessa mustaksi tai tummansiniseksi jos väri ei olisi miellyttänyt. Mutta, minä nyt aina keskitynkin tällaisiin epäolennaisuuksiin.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 11:54 |
|
quai_de_javel kirjoitti: Cikatti kirjoitti: "Ahistaako joku pahasti? Onko olkatappi kireässä?" Että perkele pitää tota "laajenna foorumit" namiskuukkelia olla painamassa koko ajan. Minkä helvetin takia? Tässä pitää tehdä ihan turhia näppi- ja ranneliikkeitä koko ajan.  Miksi sitä "laajenna foorumit" pitää painella? En ole vielä löytänyt sille mitään käyttöä kun esim. kaikki uudet viestit voi lukea klikattuaan "Näytä uudet viestit". Ja etusivulta näkee kaiken saman painaa sitten sitä laajennusta tai ei.  Kiitos, empä ollut tuota huomannut tuolla reunassa. Nyt alkoi v-käyrä mennä laskusuuntaan 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Jallu
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 12:07 |
|
Putkimies22 kirjoitti: Miksi joillekkin töissä pitää aina vääntää kaikki rautalangasta? Miksi meili jossa kolme kysymystä saa vastauksen vain ensimmäiseen?  Joudutko sinäkin tekemisiin Intialaisten konsulttien kanssa. Se on kiva, kun on vääntänyt rautalangasta pitkään jotain juttua ja lopulta yksinkertaistaa asian (jotta se etenis johonkin) kahteen vaihtoehtoon A ja B. Sitten kysymään: "Kumpi vaihtoehto valitaan, A vai B" Vastaukseksi tulee lyhyt ja ytimekäs: "Yes sir!" 
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 12:41 |
|
Kaikki perässä roikkujat korpeaa, oli ne sitten ohittamassa tai ei. Ohitus on sitä paitsi helpompi & turvallisempi suorittaa kun on vähän välimatkaa siihen edellä menevään... näkee pidemmälle sitä edessä olevaa tietä, ja ehtii keräämään vähän vauhtia ennen siirtymistä vastustajan kaistalle. Ainoa konsti jolla perässä roikkujista pääsee eroon ilman kilvanajoa, on vauhdin hidastaminen. Sitkeinkin puskurinhalaaja porhaltaa ohi, kun nopeutta laskee tarpeeksi. Toki tämä on syytä tehdä sellaisessa paikassa jossa ohittaminen on ylipäätään mahdollista. Jos taas puskurissasi roikkuu kokonainen autojono, niin suosittelen jotain muuta ratkaisua, sillä ongelma saattaa olla jossain ihan muualla kuin siellä takana tulevan auton ratissa. 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 12:57 |
|
r_a_n_u kirjoitti: Jos takaa lähestyy toinen ajoneuvo kovaa vauhtia, niin mikset näytä heti sopivassa paikassa vinkkarilla merkkiä, 'ole hyvä, mene ohi'? Eikös siitäkin tulisi hyvä mieli?
Niinpä, pimeällä kun ajaa outoa tietä on tosi hankalaa erottaa sopivia ohituspaikkoja toisen takaa, vilkulla merkkiä sopivan paikan tullen niin kyllä se yleensä ohi menee ja jos ei mee niin seuraavassa paikassa sama reilun hidastuksen kera.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 13:02 |
|
citrotar kirjoitti: No tietenkin se., että talvi, jää, pakkanen sun muu ihmisten riesaksi keksitty ei tunnu tänä vuonna loppuvan koskaan.  Kuka on tappanut kevään? Siitepöly/heinäallergisena poistaisin kevään ja kesän vuoden ajoista, elämä on silloin yhtä helvettiä. Jatkukoon siis tämä luminen pakkastalvi mahdollisimman pitkään. Tappituntumalla ajaville näytän yleensä vilkkua, että älyäisivät mennä ohi. Useammat älyävät.
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 13:41 |
|
Ks. kuva, tarvitseeko enempää mainita, mikä vituttaa? 
Liitteet: |

01122008017.jpg [ 36.98 KiB | Katsottu 13309 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 13:50 |
|
Ramsi kirjoitti: Ks. kuva, tarvitseeko enempää mainita, mikä vituttaa?  Tuon pulman saa yleensä poistettua pienellä konstilla. Peruuta autosi parkkiin.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 13:55 |
|
Mitä se olis auttanu? Toisella puolella on betonitolppa ja sen jälkeen taas autopaikka eli ei siellä puolella kamalan paljon enempää ole tilaa. Ja huomattakoon, että olin itse tuossa parkissa ensin ja tämä hieno v... tuli sitten jälkikäteen. Ja kaiken lisäksi pahimmillaan tämä toistuu päivittäin, kuva kun on työpaikan hallista ja paikat on nimettyjä... Mutta eihän "herra iso herra" välitä, miten autonsa laittaa. Ja yllättäen kukaan ei suostu vaihtamaan paikkaa, koska kaikki tietävät tämän ongelman...
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 14:03 |
|
Ramsi kirjoitti: Mitä se olis auttanu? Toisella puolella on betonitolppa ja sen jälkeen taas autopaikka eli ei siellä puolella kamalan paljon enempää ole tilaa. Ja huomattakoon, että olin itse tuossa parkissa ensin ja tämä hieno v... tuli sitten jälkikäteen. Ja kaiken lisäksi pahimmillaan tämä toistuu päivittäin, kuva kun on työpaikan hallista ja paikat on nimettyjä... Mutta eihän "herra iso herra" välitä, miten autonsa laittaa. Ja yllättäen kukaan ei suostu vaihtamaan paikkaa, koska kaikki tietävät tämän ongelman... Sen se auttaa, että kuljettajan oven puoleinen on jättänyt itselleen tilaa päästäkseen pois autosta. Tuo sama tila on sinulla. Ja toimii joka parkkipaikalla. Harva viitsii kääntää autoaan laittaessaan sitä parkkiin.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 14:18 |
|
r_a_n_u kirjoitti: Harva viitsii kääntää autoaan laittaessaan sitä parkkiin. Minä en edes osaa Tai sitten vaan haluan, että ostokset on helppo lastata peräluukkuun 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
lukkis
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 14:21 |
|
Tuohan väärin pysäköity (V... siis). Jos oikein hankalaksi itsensä haluaa laittaa, niin pysäköintivalvojalle pieni kierroksenpyynnön paikka  Edelyttäen että on yleinen parkki, mutta sen voi varmistaa samalla onko se näin... Eräs sakotuksen peruste on että ei ole ruudussa 
|
|
|
|
 |
Savitaipale
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 14:34 |
|
Väärinpysäköiville voi kirjoittaa kohteliaan viestin tuulilasiin. Itse olen suosinut kirjoitusvälineenä kahden sormen leveydeltä vaseliinia...
-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm -03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm -74 Dyane
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 14:43 |
|
niko kirjoitti: r_a_n_u kirjoitti: Harva viitsii kääntää autoaan laittaessaan sitä parkkiin. Minä en edes osaa Tai sitten vaan haluan, että ostokset on helppo lastata peräluukkuun  Riippuu parkkipaikasta. On myös sellaisia, joissa lastaus käy olipa auto kummin päin tahansa ruudussa.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 14:59 |
|
Savitaipale kirjoitti: Väärinpysäköiville voi kirjoittaa kohteliaan viestin tuulilasiin. Itse olen suosinut kirjoitusvälineenä kahden sormen leveydeltä vaseliinia... Minulla on autossa mukana musta tussi (ei vesiliukoinen), jolla voi kohteliaasti kirjoittaa muistutuksen suoraan "lähelle pysäköivän" tuulilasille. Myös kyljen mäiskiminen ovella lommoille auttaa muistamaan pysäköinnin säännöt  En ole näitä "niksejä" vielä käytännössä kokeillut, mutta luulen niiden toimivan. Tai sitten voi ihan naamat vastakkain mennä asiasta sanomaan, jos kerran tietää kuka "lähelle parkkeeraaja" on.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 15:25 |
|
Jallu kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Miksi joillekkin töissä pitää aina vääntää kaikki rautalangasta? Miksi meili jossa kolme kysymystä saa vastauksen vain ensimmäiseen?  Joudutko sinäkin tekemisiin Intialaisten konsulttien kanssa. Se on kiva, kun on vääntänyt rautalangasta pitkään jotain juttua ja lopulta yksinkertaistaa asian (jotta se etenis johonkin) kahteen vaihtoehtoon A ja B. Sitten kysymään: "Kumpi vaihtoehto valitaan, A vai B" Vastaukseksi tulee lyhyt ja ytimekäs: "Yes sir!"  Kyllä nää on ihan vaan kotimaisia intiaaneja... 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 15:25 |
|
Josta päästään siihen, että tämä parkkeeraaja on n. 60v mies ja meikäläinen 30v nainen.... Noh, tuosta tuleekin sitten se mikä myös ärsyttää, arvatkaapas mitä tapahtuu kun menen "neuvomaan" herraa pysäköinnissä? Häntä on huomautettu ennenkin asiasta, mutta tulos kesti ehkä n. 2 viikkoa ja ongelma palasi. Minkäs teet kun ei vaan osaa... ja auto on tietenkin firman työsuhdeauto (minkä takia yksinäiselle miehelle annetaan noin helvetin iso kottero! pärjäisi se pienemmälläkin, jota osaisi ajaakin) joten eipä korjauskulujakaan hänelle siitä tietenkään tulisi. Täytyy vaan toivoa, että meneillään oleva YT aiheuttaisi "luonnollisen poistuman" tässä kohtaa.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 15:26 |
|
"Vai onko tarinasi keksitty? Olethan Patongissa ennenkin kertonut vastaavista tapahtumista." Edellinen oli Imatran ohikulkutiellä. Pajon kun liikuu niin paljon tapahtuu. Niin ja aa aiemmin oli se Xm:n juttu 88 tiellä. Ei noita juttuja tarvise keksiä. Siis ajelin sitä 80 ja takaa tuli Volvo jos sanon 150 niin tuskin paljoa erehdyn. Jos olis ollutkin suomalainen niin olisin kyllä tietä antanut. Ai olenko Rasisti? No tuota, en tietenkään
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 16:07 |
|
Tirehtööri kirjoitti: Eilen illalla tuli tämä viestiketju mieleeni:
Ostin muutamia CD-levyjä ja illalla siinä varttia yli kahdeksan ajattelin siirtää uusia musiikkikappaleita Applen mp3-soittimelle kun tämä nykyaika on niin kehittynyttä ja tietotekniikka on tehty auttamaan ihmistä... Ajattelin hyväntuulisena, että niitä kappaleitahan sitten ilolla kuuntelee seuraavana päivänä ja työnteko luistaa kuin rasvattu. Kymmentä vailla yhdeksän ei ainoakaan muusiikkikappale ollut vielä siirtynyt soittimeen, mutta sen sijaan tietokone oli pitänyt käynnistää neljä (!) kertaa uudelleen ja se Applen hel****n Itunes myös muutamia kertoja. Hyväntuulisuus oli kaikonnut jo aikaa sitten ja teki mieli nakata tietokone kaikkine kilkkeineen parvekkeelta kadulle. Myös supisuomalaisen perinteikkäät voimasanat tuli mielessä kerrattua ja manattua kaikki tietotekniikkaan liittyvä ties minne manan majoille.
Tulipahan taas todistettua asia, että mitä vähäpätöisemmältä homma etukäteen tuntuu, sen suurempi ja hermoja raastavampi työ siinä on. Totta on myös se, että tietokoneet tekevät ihmisistä agressiivisia... Tietokone ei vissiin ollut Apple merkkinen 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 16:43 |
|
Sitikkapuoskari kirjoitti: Tietokone ei vissiin ollut Apple merkkinen  Ei ollut, mutta olisi jos olisivat edukkaampia uutena  Olen jo pitkään haaveillut kotona Windows-ajan loppumisesta... Xp:kin pelitti aikanaan (viisi vuotta sitten kun koneen ostin) hyvin, mutta Service Pack 2:n jälkeen alkoi selkeä alamäki toimivuudessa.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 17:47 |
|
 HAA. nyt ne Hyvinkääläiset ovat tulleet jo sinnekkin. se on taitolaji viedä yhdellä katiskalla kolmen auton tila. täällä se onnistuu ikäänkuin luonnostaan. ovat harjoitelleet hyvin. kele....... 
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Haista itte! Lähetetty: 10.02.2009 18:07 |
|
Mie kun olen kai luonnostani pikksaen ilkeä niin seuraava juttu on kiva tehdä.
Imatralla olen useasti huomannut pitkäkilpisten parkeevan sillai, että kuskinpuoli on tyhjän viereisen parkkiruudun puolella. No mie kun sellaisen paikan huomaan, niin heti siihen viereen auto parkkiin, ja sen vertya lähelle ettei varmaan pitkäkilpisen kuski mahdu autojen väliin Ai miekö rasisti, no en kai
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
|
|