|
Kirjoittaja |
Viesti |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.02.2014 02:35 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Sen kunniaksi, että sain raivattua talliin auton kokoisen pläntin paljasta lattiaa, vaihdoin juniorin beksiin jarruventtiilin. Loppui perän tontiinmeno.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.02.2014 10:55 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
MustaKuukkaan Uusi Akku paikalleen, voipi vertailla, kestääkö yhtäpitkään kuin Optiman akku (on Jellonassa tällähetkellä), Exiden vastaava rullakenno XM:ään siis, tyyppiä EM1000 (50Ah, 1000A 0°c, 800A CCA (-18°c)). Suoritusarvot kutakuinkin samat kuin optimassa, ja startissa ottaa kyllä paremmin kierroksia kuin 10v. wanha Banner 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.02.2014 11:15 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Ai Exidelläkin on rulla-akkuja. Paljos makso?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.02.2014 15:54 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
soomalaisesta nettikaupasta 150e (+postikulut), eli 30-40e edullisempi kuin Optiman vastaava 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Halonhakkaaja
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.02.2014 23:21 |
Viestit: 110 Paikkakunta: Laukaa
|
Sain laitettua talvirenkaat sm:n alle ja heitettyä koeajolenkin. On se mukava auto talvellakin!
Liitteet: |

talvirsm.jpg [ 109.33 KiB | Katsottu 15705 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.02.2014 10:40 |
Viestit: 1114
|
cxtb2 kirjoitti: ... Exiden vastaava rullakenno XM:ään siis, tyyppiä EM1000 (50Ah, 1000A 0°c, 800A CCA (-18°c)). Suoritusarvot kutakuinkin samat kuin optimassa, ja startissa ottaa kyllä paremmin kierroksia kuin 10v. wanha Banner  Lantikkaan pitäisi miettiä uutta akkua, diisseli jossa on ajonaikainen webasto, ja tulee paljon lyhyttä ajoa eli akku ei ehdi aina latautua ajon aikana. Tuo 50 Ah ei kuulosta paljolta omiin tarpeisiin, mutta nuo kylmäkäynnistysvirrat onkin jo toista luokkaa kuin normiakulla. Saakohan näitä isommilla Ah-määrillä?
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.02.2014 10:54 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
tuossa "pienessä" Ah.-määrässä on sekin puoli, että se latautuukin nopeammin täyteen ja ainakin Exiden esitteissä ( http://exide.fi.loopiadns.com/?page_id=2041 tuolta lataa "exide marine" esitteen) mukaan löytyy kapasiteetiltaan isompia, akkuja, ja sitten "Dual-AGM" akkuja jotka ilmeisesti kestää purkausta paremmin... tiedä sitten noiden hinnoista. Eivät taida vaan noi kapasiteetiltaan isommat olla rullakennoja.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.02.2014 00:16 |
Viestit: 3655
|
Ehjäsin näppäimistön. Nyt voin kaas käyttää merkkejä , ja ;
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.02.2014 18:15 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Mietin kyllä ensin että tämän pitäs olla päivän kevenys... Ostin Bäksän käsijarruvaijerit, viimeiset Porin motonestissa, eli koiras ei ihan poikinut, jotain supistuksia vain 
Liitteet: |

Bäksän_narut.JPG [ 33.38 KiB | Katsottu 15292 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.02.2014 18:47 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
Tänään tuli kelattua l***lla nuo meitin sitruunan asetusvalikot läpi, chekattiin vikakoodit jne. Vielä pitäs keksiä joku näpsä keino imuroida tuo koko logi koneelle lähempiä tutkimuksia varten, mitä on tuolle yksilölle tapahtunut milläkin km 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.02.2014 19:03 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Pesastu MustaKuukka. tunti TI-hallissa riitti juuri  nyt on taas kutakuinkin musta, epämääräisen tummanharmaan sijaan.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.02.2014 19:27 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
^Et oo vissiin ehtiny vielä kotiin ajamaan sitten? Mua odotti torstaina vimpanpäälle puhas auto Vehon pihassa puskurin vaihdon jäljiltä mut eipä ole enää puhas :/
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.02.2014 19:51 |
Viestit: 3655
|
ZX on pesty tässä parin viime viikon aikana ties miten monta kertaa, ja nyt se on taas niin likainen että ei huvita edes takaluukkua avata. 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.02.2014 19:52 |
Viestit: 2699
|
Cikatti kirjoitti: ...Ostin Bäksän käsijarruvaijerit... ...eli koiras ei ihan poikinut...  :->
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.02.2014 20:45 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
vibes kirjoitti: ^Et oo vissiin ehtiny vielä kotiin ajamaan sitten? Mua odotti torstaina vimpanpäälle puhas auto Vehon pihassa puskurin vaihdon jäljiltä mut eipä ole enää puhas :/ ajelin pesuhallilta kotipihaan ne pari kilometria "keskustan" läpi, tiet oli aika kuivia, ja nopeutta kun ei tarvinnu nostaa 30-40kmh. yli, niin eipä raparoiskunu, ja muuta liikennettä ei juurikaan ollu, eikä siis edessä ajavia, jotka olisi nostanu tienpinnasta pisaroita ilmaan... 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
public
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.02.2014 00:40 |
Viestit: 87
|
Ostin ekan Citikan!
Parkkiruudussa on nyt 97-mallinen pääosin yhden omistajan ajelema Xantia-farmari Athena-varustelulla ja 1.8 16V koneella. Mittarissa 211tkm ja hanskiksessa Vehon kuitteja iso nivaska, yhteissumma karmea kun vertaa maksamaani ostohintaan. Ei ole takakyljet ruosteessa ja koteloiden tutut ruosteetkin ovat pysyneet vielä käytännössä olemattomina. Endoskoopilla en ole toki päässyt katselemaan. Alusta pelaa ja konekin vetää hyvin. Tykkään!
Pari juttua tuossa toki on, eli takaovet ei mene kakella lukkoon ja kuskin penkkiin tarttis saada lisää alcantaraa puhki menneen sivutuen tilalle. Niin, ja nopeusmittarin neula tykkää 60:n näyttämisestä vähän liikaa. Onko näihin jotain tunnettua fiksiä?
Autohan tuli tänne kylälle Oulusta ja kulki minulle yhden varaosia myyvän (ex-?) foorumistin käsien kautta. Jakohihna on onneksi oululaisuudesta huolimatta suht tuore, vai koskiko jakohihnan nopea kuluminen edes näitä oikeanmerkkisiä?
1992 Mi16 XU9J4Z
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.02.2014 11:08 |
Viestit: 162 Paikkakunta: Tuusula
|
Eilistä satoa oli laturin vaihto Xantiaan. On se myrkky kuinka ihminen voi lykätä moista pikkuhommaa viikkokausia. Olisiko se 2.1 TD:n konetila sitten muka näyttänyt niin ahtaalta vai oliko syynä se, että vara-autona "joutui" käyttämään BX 4WD:tä. cxtb2 kirjoitti: ajelin pesuhallilta kotipihaan ne pari kilometria "keskustan" läpi, tiet oli aika kuivia, ja nopeutta kun ei tarvinnu nostaa 30-40kmh. yli, niin eipä raparoiskunu, ja muuta liikennettä ei juurikaan ollu, eikä siis edessä ajavia, jotka olisi nostanu tienpinnasta pisaroita ilmaan...  Tämä puolestaan pitäisi saada aikaiseksi vaikka tänä iltana, niin saisi tuon Beksän taas kuivaan talteen puhtaana.
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.02.2014 12:55 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Vaihdoin xantun polttoainesuodattimen kotelon pohjatiivisteen. Vanha oli siinä kunnossa että kun käsipumpulla pumppasi painetta ja kevyesti väänsi koteloa niin välistä ruiskahti oikein kunnolla naftaa...
Service ilmoittaa tuon o-renkaan kooksi 65x73. Pistin 64,5mmx3mm renkulan ja vanha oli samanpaksuinen mutta varmaankin sen 0,5mm suurempi halkaisijaltaan.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
public
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.02.2014 21:37 |
Viestit: 87
|
Siivosin ostamani Xantian sisältä ja ulkoa. Nyt alkaa tuntua omalta autolta, kun on imuroitu, putsattu sisustan muovit, vedetty ulkopinta claybarilla ja myllytetty hyvin keskinkertaisia aineita käyttäen. Laukaisin sisällä Sonaxin anti-bakteeripanoksen, nyt ei haisekaan kulahtaneelle sisältä.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.02.2014 01:09 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
CX TRD II laukesi lopullisesti siirtäessäni sitä talliin... Kaadoin ensin koneeseen öljyä ja kyllä sitä meni noin 4.5 litraa elikkäs aika paljon. Käyntiin ja kas se siirtyi noin 40 metriä mutta tallin ovella leipoi kone kiinni. Loput työntämällä ja koska ei ollut voimia puskea nosturin kynnyksen yli niin eikun nosturin pitkillä tassuilla keula ylös ja etupyörien alle koroketta niin taas jaksoi työntää yli... mut voih, toki maavara katosi kuten CX:ssä on tapana jos sitä menet kevittämään. Oli siis hieman töitä saada peli pois nosturilta kun CX:n masu makas nosturin ketjutunnelin päällä. Maasturisti sitten ystävällisesti avusti farkun siirrossa takas pihamaalle ja mitenkäs se jarruton CX pysäytetään? C5 siis veti vetokoukulla CX farkun vetokoukusta ja melko vauhdikasta kyytiä. Epäilin että puskuripusu tulee ja ihan loppumetreillä ohjasin CX:n perän C5:stä ohi ja kyllä, jarrutus tehtiin hinausvaijerilla Ei vaurioita.
Liitteet: |

CX_vs_C5.JPG [ 44.74 KiB | Katsottu 14742 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.02.2014 00:05 |
Viestit: 532
|
Vaihdoin kahteen sitikkaan tänään kallistuksenvakaajan pystykolisijat kuskin puolille. Nyt on mukavan hiljaista kun ajelee  Noi on kyllä merkillisiä osia...aina tuntuvat kolisevan näissä.
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.02.2014 00:10 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Jätin kärryn ylämäkeen parkkiin tänään ja sehän oli startatessa sitä mieltä että öljyä tarttee lisätä. Öljytikku kastui hieman alle puolenvälin joten holautin 0.75 litraa Totalia sisään ja tilanne alkoi näyttää huomattavasti paremmalta. Kiva tietää että tuo varoitussysteemi toimii noinkin ajoissa.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
annar
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 24.02.2014 14:18 |
Viestit: 3
|
Otin itseäni niskasta kiinni ja kävin puunaamassa auton jo aamulla sekä sisältä, että ulkoa. 
|
|
|
|
 |
public
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 24.02.2014 16:27 |
Viestit: 87
|
vibes kirjoitti: Jätin kärryn ylämäkeen parkkiin tänään ja sehän oli startatessa sitä mieltä että öljyä tarttee lisätä. Öljytikku kastui hieman alle puolenvälin joten holautin 0.75 litraa Totalia sisään ja tilanne alkoi näyttää huomattavasti paremmalta. Kiva tietää että tuo varoitussysteemi toimii noinkin ajoissa. Xantian öljyvalo tuntuu olevan myös aika hätäinen. Suoraan ajosta kun pysäköi eikä vatupassilla katso parkkipaikan tasaisuutta, niin käynnistäessä vilkuttelee öljytason valoa hyvän tovin. Öljyt on vaihdettu viime viikolla 1300km sitten ja lorautin pienet satsit nyt itse perään, eiköhän siellä ole tarpeeksi...
1992 Mi16 XU9J4Z
|
|
|
|
 |
|
|