|
Kirjoittaja |
Viesti |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Ds 23 break Lähetetty: 15.02.2014 22:22 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Jostain syystä on semisti alkanut kiinnostamaan tuommoinen ds farkku, jos hyvä ja halpa sattuisi kohdalle.
Mitenkäs näissä menee varustetasot, elikkäs onko 23 kaasutinversio farkkujen lippulaiva, vai onko peräti saanut ruiskulla? Onko näitä suomessa montakin? Mihin hintaan ajokuntoisista on tehty kauppaa?
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 15.02.2014 23:59 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Mutta tässä ihan jotain muuta, 1975 Break 2.5 diesel... http://www.leboncoin.fr/voitures/580579483.htm?ca=5_s
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 16.02.2014 00:05 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Kuinkahan tuommoisen saisi suomeen leimalle? 0% tuontiautona? Sitten suoraan museorekkariin ja d-verot pois. Ei nyt just ole vaadittuja myötäjäisiä, mutta onneksi unelmat ovat ilmaisia. Kuvissa siistin näköinen peli.
Toi triangelin 23 ds oli nettiautossa syksyllä. Mikähän lieni silloin hinta?
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 16.02.2014 01:21 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
2cvkimmo kirjoitti: Mutta tässä ihan jotain muuta, 1975 Break 2.5 diesel... http://www.leboncoin.fr/voitures/580579483.htm?ca=5_sTaitaa olla C35 pakun kone, sopinee heittämällä D-mallin laatikon jatkeeksi.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 16.02.2014 07:59 |
Viestit: 725
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 16.02.2014 08:12 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Juu, tuo on se sama joka oli nettiautossa ja nyt triangelissa myynnissä. http://www.nettiauto.com/citroen/ds/5684965
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 16.02.2014 16:43 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Kyseinen DS oli muuten uusimmassa Mobilistissa. Salainen haaveeni myös mutta on se vaan niin ettei hyvää ja halpaa liene suomen maassa, lie muuallakaan.
Breakit on aina ID malleja mutta niihin saanut suurimmillaan tuon 2.3 kaasutinkoneen. Mehukepillä näitä on saanut 1985 cc DY ja 2175 cc DX koneilla (67-70). Isolla 2.3 koneella olleet mallit löytyy 72-> ja niitä sai vain manuaalilla. 72/73 eteenpäin Breakit on muuten markkinoitu DS:nä. Mallit oli sen jälkeen Break 23, Familiale 23 jne, ilman ID tunnusta. Ruiskua ei näissä reppuselkämalleissa koskaan tarjottu. Eikä tietysti Pallas varusteluakaan.
Eikös Vinosilmällä ollut syksyllä myynnissä joku patterilattia Break? Mites sen kävi?
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 16.02.2014 17:09 |
Viestit: 1090
|
Kyllä oli ja saattaa olla vieläkin, tosin välillä miettii, ettei pitäis, mutta se ainainen rahapula.........
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 16.02.2014 19:21 |
Viestit: 519
|
Mutta ei ne rahat kauaa säily. Huono syy myydä aarteitaan.
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
CDV
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 16.02.2014 23:27 |
Viestit: 31
|
Aika vähän noita break-malleja Suomessa näkyy. Tuo kultainen tais olla nettiautossa muutaman tonnin halvemmalla kun on nyt trianglessa. Hollolassa pyöri joitain vuosia sitten muistaakseni harmaa tuollainen.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 17.02.2014 07:36 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Juu, hiukan googlettelin ja aihiot näytti olevan tuplahintaisia *sedaneihin verrattuna. Täytyy siis jatkaa toistaiseksi ilman ja toivoa että cx:t kohtaavat odottamattoman arvonnousun, niin pääsee vaihtamaan päikseen 
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 17.02.2014 20:50 |
Viestit: 1090
|
ei ole huono syy, jos aarre menee vaan huonommaksi tossa pihassa, olisi hyvä joutua pikemmin osaaviin ja tekeviin käsiin, toinen syy on rahojen käyttö muihin projekteihin, tää on tämmöstä, olis kivaa saada d-superiinkin uusi maalipinta ja korjata sitäkin vähän, ettei menis pahemmaksi....tosin on sitä jo korjattukin, mutta vielä olis tekemistäkin, että sais siitä hienon ja ihan ehjän
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 19.02.2014 17:15 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
http://www.leboncoin.fr/voitures/579976391.htm?ca=7_sVuosmallin 1960 ID Break, alta 14k€... Uutta mm: -renkaat -jouspallot -syttyosat -ruosteet poistettu -kannentiiviste -jäähdytin -jne... Ekakeulainen malli, osiltaan varsin täydellisen oloinen, toki tekemistäkin on vielä jäljellä... Näitä ensimmäisen keulan Breakkeja ei ihan yhtenään vastaan tule, paitsi erään harrastajan takapihalla... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 19.02.2014 18:00 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
ja lähes sama tästä lähempää, 1964 ID break luxe http://citroenakuten.com/viewtopic.php?f=50&t=63357pikkasen halvempi ja olikohan mehukepilläkin jopa..joku siinä viestiketjussa sellaisesta mainitsee
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 19.02.2014 18:18 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tuo Ruotsalainen tapaus, ei ole mehukepillä ja on jo "facelift" -mallia eli ns. kakkoskeulanen...
Ekassa keulaversiossa ei ollut ollenkaan kumiosia törröllänsä...
Ei isoa hintaeroa ole tuossa, 120000 kruunua ei ole kovinkaan kaukana 14000 eurosta. Hakumatkaa tulee tosin vähemmän eli sitä kautta edullisempi olisi tuosta vierestä noutaminen...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 08:09 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Sanokaas nyt fiksummat, miten asia oikeasti on... Minulla on IsoD:n kanssa juuri sama käsitys, että kaikki D-mallin Breakit ovat ID-pohjaisia, jotenka ei mehukeppiä missään tilanteessa. Olenko tai olemmeko hakoteillä? Voihan tietty olla, että joku on sellaisen rakentanut, mutta noin niin kuin tehdaslähtöisesti tarkasteltuna. Hauska yksityiskohta minusta on muinaiset Michelinin renkaantestaus-ID:t, niitähän muokattiin sillä tavalla, että tavaratilaan saatiin tarpeellinen mittauslaitteisto ja laitettiinko osaan kuorma-auton rengaskin sisälle... Sitten tyyppihyväksyntään Ranskan viranomaisille, jotta niillä saatiin ajaa myös julkisilla teillä ja tuloksena oli Michelin ID 19 tai 20 tai 21, joissa numero ei tarkoittanut moottorin kokoa, vaan oli juokseva järjestysnumero. Nämä taitavat olla ihan yhtä harvinaisia kuin Mille Patteskin... 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
CX25GTI
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 11:46 |
Viestit: 33
|
Tulsku kirjoitti: Olenko tai olemmeko hakoteillä? Kyllä ja ei. Kaikki Breakit ovat ID-pohjaisia, kuitenkin sillä täsmennyksellä, että mallivuodesta 1973 lukien niitä markkinointiin DS-nimellä (DS23) ja koneeksi tuli silloin 2347 cc kaasariversio (DX4, 124 hv) eli sama kuin DS23 Berlinessä ilman ruiskua. Samaan aikaan Berlinepuolella vanhaa ID/DS-erottelua hämärrettiin uuden D Super 5 –mallin myötä, jossa oli sama 115 hv kone kuin vuosimallien 1969-1972 DS21:ssä (DX2) ja muutakin kivaa. Mehukepit ovat Breakeissa sangen harvinaisia. Tehtaan katalogien mukaan hydraulinen vaihteensiirto oli mahdollisuus valita optiona vuosimallien 1968-1970 Breakkeihin (ID19, ID20 ja ID21). Mutta asia ei tietenkään ole näin yksinkertainen: tietyissä Export-malleissa hydraulista vaihteensiirtoa esiintyy Breakeissa tämän jälkeenkin ja tuotannon loppuun saakka sellainen oli mahdollista saada tehtaalta erikoistilauksena kotimarkkinoillakin. Niinpä on olemassa loppupään ID21 ja DS23 Breakkeja alkuperäisellä hydraulisella vaihteensiirrolla, joskin ne ovat hyvin harvinaisia. 
DS21H Pallas 1966 SM Carbu 1972 CX25GTiA 1989 XM V6 Exclusive 1999 C6 V6 Exclusive 2007 C4 / C5 / C5 Aircross
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 12:18 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Entäpä sitten jarrut? Tiedossahan on että ID:ssä on perinteisemmällä polkimella varustetut, ja DS:ssä sitten pyöreällä tatilla olevat, aktiivisella jarrutasapainon säätimellä varustettu kahden erillisen jarruventtiilin paketti...
Alkupään Breakeissa oli (jos en ihan väärin muista) jopa niitä vastaavia alkupään Iidujen jarruja, joissa ei ole mitään korkeapaineeseen viittaavaakaan, vaan jarrupaine tehdään poljinta painamalla (Traction Avantin peruja). Uudemmissa Breakeissa taasen on tämä pyöreän tatin omaava systeemi, vaikka ID Break olisikin kyseessä. Tämä jarrujen(kin) ero on ollut aika selkeä ID/DS -erottaja, mutta Breakin kanssa nekin on sitten tehtaalle uskolliseen tyyliin sekoitettu...
Voin ihan hyvin olla täysin mettässä tuon ajatuksen kanssa, mutta näistä on kuitenkin tullut tässä menneiden vuosien aikana jutusteltua ihan paljon, parin pystylamppu-Breakin (projektin) omistajan kanssa...
Kuten perinteeseen merkillä kuuluu, varusteet ja ominaisuudet on osattu sekoitella sujuvasti...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
CX25GTI
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 15:02 |
Viestit: 33
|
Käsitykseni mukaan Breakkien jarrujärjestelmä oli tuotannon alusta lähtien samanlainen kuin DS:ssä eli erosi tässä suhteessa ID Berline -malleista. Varusteet ja ominaisuudet on tosiaan osattu tehtaalla sekoittaa. Ja sitten löytyy aina niitä poikkeuksen poikkeuksia, kuten oikeanpuoleisella ohjauksella varustetut ID Berlinet, joista lokakuusta 1962 lähtien löytyy pyöreä tatti, mutta jarrusysteemi on teknisesti samanlainen yksinkertaistettu versio kuin vasemmanpuoleisella ohjauksella varustetuissa ID Berlineissä, joissa siis on poljin. Pysy näissä sitten perässä… 
DS21H Pallas 1966 SM Carbu 1972 CX25GTiA 1989 XM V6 Exclusive 1999 C6 V6 Exclusive 2007 C4 / C5 / C5 Aircross
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 18:48 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Kun kulttuuriltaan kurinalaisemmissakin maissa autotehtaista on valmistunut autoja, joiden kaikki osat eivät juuri siihen malliin ole kuuluneet, vaan perusteluna lienee sopivuus paikalleen ja osuminen asentajan käteen, ei mikään varusteyhdistelmä Citikassa liene aukottomasti poissuljettu. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Halonhakkaaja
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 20:29 |
Viestit: 110 Paikkakunta: Laukaa
|
Oma varaosakirja kattaa vain vuodet -59 ja -60. Jarrut on aina ds malliset, tatilla ja kuormituksen mukaan säätyvät. Oli ohjaus sitten vasemmalla tai oikealla. Eri variaatioille antaa mahdollisuuden se, että farmareitahan on: ambulance, break, commerciale ja familiale. Näistä sitten vielä varustemallit. luxe, comfort, export ja u.s.a., ja niiden eri yhdistelmät. Niin kuin kaikki tietävät iidussahan on musta tuulilasin tiiviste ja deeässässä harmaa. Jos kaikki farkut on iiduja, niin mitähän nämä on? Harmaa tiiviste ja perässä mallimerkintänä DS 20.
Liitteet: |

ds20.JPG [ 113.91 KiB | Katsottu 13134 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 20:42 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Les Excentriques kirjoitti: ei mikään varusteyhdistelmä Citikassa liene aukottomasti poissuljettu.  Mää niin ihailen sun kykyä antaa lausuntoja... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 21:16 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
2cvkimmo kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: ei mikään varusteyhdistelmä Citikassa liene aukottomasti poissuljettu.  Mää niin ihailen sun kykyä antaa lausuntoja...  Mä oon harjotellu Usein luen kirjoittamani viestin pari kertaa ennen lähettämistä ja jos kummallakin kerralla saan erilaisen käsityksen ilmaisemastani asiasta, viesti on valmis julkaistavaksi. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 20.02.2014 22:31 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Halonhakkaaja kirjoitti: Oma varaosakirja kattaa vain vuodet -59 ja -60. Jarrut on aina ds malliset, tatilla ja kuormituksen mukaan säätyvät. Oli ohjaus sitten vasemmalla tai oikealla. Eri variaatioille antaa mahdollisuuden se, että farmareitahan on: ambulance, break, commerciale ja familiale. Näistä sitten vielä varustemallit. luxe, comfort, export ja u.s.a., ja niiden eri yhdistelmät. Niin kuin kaikki tietävät iidussahan on musta tuulilasin tiiviste ja deeässässä harmaa. Jos kaikki farkut on iiduja, niin mitähän nämä on? Harmaa tiiviste ja perässä mallimerkintänä DS 20. Mulla on Dsuper (id 20) vm.1970 ja etulasin tiiviste harmaa? Oletan ettei olisi koskaan vaihdettu tuulilasia/tiivistettä tähän, mutta enpä menisi vannomaan. Tuulilasissa on yläreunassa kans sellainen tummennus/viherrys...
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Ds 23 break Lähetetty: 27.02.2014 21:50 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
|
|