|
Tuollaisesta loppusarjan pitkään perheessä ja tuttavapiirissä pyörineestä autosta alkaa kytkimen painelaakeri vedellä viimeisiään. Olen vuosikymmeniä sitten tehnyt tuollaisiin useita kytkinremontteja, mutta näin seniili-iällä ei palaudu rakenne mieleen. Sen verran muistan, että koko kytkimen vaihdossa piti saada irti pirun tiukassa kolmikulmakartion vuoksi oleva vauhtipyörä. Entäs painelaakeri? Onko sekin siellä vauhtipyörän takana? Todennäköisesti? Moottori ja vaihteisto ovat samassa paketissa päällekkäin ja käyttävät samaa öljyä. Visassa muistelen samaa rakennetta olleen. Osia jos tuollaiseen vielä löytyisi jonkun nurkista? Ilmeisesti kytkin on sama moottorin tilavuudesta (1.1-1.5) riippumatta. Se kuuluisa sulake, booriholkki, pitänee vaihtaa samalla.
|