Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 23.02.2014 19:47 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Johan tuolla ostoksella tuli itsepäisyyspäivän aikoihin tapahtuneen hankinnan jälkeen ajeltua 7 tkm ilman ongelmia. Juniori oli valalomalla ja lähti lauantaina "esittelemään armeijakaverilleen Citroenin ominaisuuksia". Tällä kertaa oikein konkreettisesti, koska kotiinpäin tullessa STOP ilmestyi kojetauluun ja kun varovasti jatkoi matkaa katos pihalle kaartaessa ohjaustehostus ja aamulla kun päivänvalossa kävin katsomassa seisoo nyt tuossa pihalla hyökkäysasennossa keula tontissa ja perä ylhäällä :shock:
En viitsinyt pyhäpäivää tuon kanssa pilata, vaan huomenna sitten ajokki pukkien päälle ja ihmettelemään, mistä on oksentanut lehmät ulos. Koiria kusettaessani tuossa kylätiellä oli vesipojan puoleisella puolella öljyvanaa. Konepellin alle kurkkasin, niin siellä ei mitään sotkua näkynyt eli altapäin sitten huomenissa ihmettelemään pidätyskyvyn pettämistä,,,



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 23.02.2014 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
oikeanpuoleinen paineputki tolpalle......on arvaus


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 23.02.2014 20:27 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
kokemjne kirjoitti:
oikeanpuoleinen paineputki tolpalle......on arvaus


Kiitos ekasta veikkauksesta, raportoin huomenissa löydöksistä,,,



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 23.02.2014 23:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
puuparta kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
oikeanpuoleinen paineputki tolpalle......on arvaus


Kiitos ekasta veikkauksesta, raportoin huomenissa löydöksistä,,,

Vahvistusta tarkastukselle antaa sumuvalosta valuva LHM :D



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 15:48 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sumaria likempänä olisi itse pumppu ja sen putket, liitokset. Joskus BX:stä halkesi lähtevä paineputki. Siitä olisi kyllä kastunut sumarikin, jos sellaiset olisi ollut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 16:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Keulan painuminen alas rajaa vianetsintäalueen korkeudensäätäjän ja jousijalan väliseen putkeen.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 17:15 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Eipäs vuoto olekaan edessä ja oikealla vaan takana ja keskellä


Liitteet:
kusee.jpg
kusee.jpg [ 39.28 KiB | Katsottu 15027 kertaa ]



Onkos tuo oranssijutskale hiihtoliiton hyväksymä juttu vai jokin kyläsepän viritys ?



Liitteet:
vuotokohta.JPG
vuotokohta.JPG [ 105.43 KiB | Katsottu 15027 kertaa ]



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 17:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:) menihän siinä muutama vuorokausi selvittää kulkimen päät ja sitten vielä ,että mikä on jommalla kummalla puolella vai onko sittenkin keskellä :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 17:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
puuparta kirjoitti:
Eipäs vuoto olekaan edessä ja oikealla vaan takana ja keskellä

Onkos tuo oranssijutskale hiihtoliiton hyväksymä juttu vai jokin kyläsepän viritys ?

Kuvien perusteella en kyllä pysty varmaksi sanomaan mitään. Vuotaako aina kun moottori käy vai vaikuttaako korkeudensäätövipu tilanteeseen, entä jarrun painaminen? Vajuuko keula tai perä sammutuksen jälkeen tai nouseeko normaaliin korkeuteen enää ollenkaan.

Jos tuo vuoto on tuossa oranssissa osassa niin ota se pois ja katso tarkemmin onko putket muovia (paluupuoli) vai metallia (painepuoli). Jos paluupuolella on noin kova vuoto niin jostain pukkaa kyllä lientä huti kovasti. Jos taas painepuolella niin veikkaan että tuo oranssi on joku kyläsepän patenttikorjaus vuotavaan paineputkeen ja nyt sille on tullut tunnit täyteen.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 18:17 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
kokemjne kirjoitti:
:) menihän siinä muutama vuorokausi selvittää kulkimen päät ja sitten vielä ,että mikä on jommalla kummalla puolella vai onko sittenkin keskellä :lol:


Kiirekös tässä valmiissa maailmassa minnekään on,,,
Alkuperäinen oletus perustui kuten tuolla alussa kerroin koirankusetuslenkillä näkemääni öljyiseen vanaan märällä soratiellä. Eikä tää Santtu mikään kuljin ole vaan auto. Kulkimella ajoin silloin kun mulla oli sätkäkone :)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 18:35 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
RPekka kirjoitti:
puuparta kirjoitti:
Eipäs vuoto olekaan edessä ja oikealla vaan takana ja keskellä

Onkos tuo oranssijutskale hiihtoliiton hyväksymä juttu vai jokin kyläsepän viritys ?

Kuvien perusteella en kyllä pysty varmaksi sanomaan mitään. Vuotaako aina kun moottori käy vai vaikuttaako korkeudensäätövipu tilanteeseen, entä jarrun painaminen? Vajuuko keula tai perä sammutuksen jälkeen tai nouseeko normaaliin korkeuteen enää ollenkaan.



Nyt kun sai paikat kuivattua rievulla ja sai apurin käynnistämään auton siinä vaiheessa kun olin itse asemoinut itseni auton alle otsalampulla ja suojalasein varustautuneena pääs zoomailemaan tarkemmin. Vuoto on joka tapauksessa kohtisuoraan tuon mikälieoranssin yläpuolella. Suihkuaa pienellä viiveellä moottorin käynnistämisen jälkeen mutta putkea, josta suihkuaa ei näe. Nyt auto on pölkkyjen päällä mutta kun sitä tuossa pihalla aiemmin käynnisteli ja siirsi tuohon remonttipaikalla, niin perän ja/tai keulan asento ei ole muuttunut miksikään eli vahva etukeno edelleen. Bensatankkia laskemaan tässä nyt on joka tapauksessa ryhtyminen, koska muuten ei vuotokohtaan joka tapauksessa pääse käsiksi puhumattakaan että sitä pääsis korjaamaan. Mikäs putkenpätkä tuolla tankin yläpuolella on ja missä sen liitoskohdat ovat ? Normaalia tuuria taas matkassa: varmaan kukaan toinen ei ole moista joutunut ikinä vaihtamaan :(



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 18:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei siellä tankin päällä pitäis olla mitään hydrauliikkaan liittyvää........


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 20:42 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Niin minäkin olettaisin, että kaikki putkethan pitäis olla about näkyvillä. Vois yrittää huomenna ottaa päivänvalossa videota siitä suihkuamisesta varoen samalla ettei tule uitettua iLuuria LHM:ssä siinä samalla ;)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 21:10 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Oranssi letkuineen lienee haitarien huohotisysteemi, tuosta haarasta taitaa mennä putki jonnekin Haitarissahan on 2 putkea, ohivuodon paluukierrätys ja huohotin. Rajumpi ohivuoto saanee nuo letkut irtoamaankin, ainakin edestä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 24.02.2014 21:45 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
ealab kirjoitti:
Oranssi letkuineen lienee haitarien huohotisysteemi, tuosta haarasta taitaa mennä putki jonnekin Haitarissahan on 2 putkea, ohivuodon paluukierrätys ja huohotin. Rajumpi ohivuoto saanee nuo letkut irtoamaankin, ainakin edestä.


Haarasta sukeltaa varmaankin yksi putki apurungon syövereihin. En tuota alakanut sen enempää roplaamaan kun vuoto ei kuitenkaan ole tuossa. Muoviletkua muuten tuo oranssin molemmin puolin oleva.



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 25.02.2014 15:00 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Höpisin eilen ihan levottomia kun puhuin tankin päällä olevasta vuotokohdasta. Apurungon päällähän se kuseva putki on. Emännän meikkipeilin ja otsalampun avulla tuonne näin. On vaan hieman haastavaa tehdä diagnoosia kun ei ole tallia vaan auto on takapihalla mäntypölkkyjen päällä ja asentaja 38 asteen kuumeessa. Noinkohan tuota vielä jaksaa ruveta korjaamaan kun parinkymmenen kilsan päässä on myynnissä -99 farkku jossa leimaa mutta kansivika. Mulla taas olis tuossa kaikin puolin iskussa oleva kone. Tai sitten jätän nämä nostalgiset patonkiseikkailut tähän ja ostan talouteen kolmannen Volvon. Huolettomia pelejä joskin bensalle persoja :)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 25.02.2014 16:16 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Siinä on se korroosiotauti jaka minun kulkimisa on aina iskenyt ensiksi takimmaisen apurungon poikittaisen putken päällä oleviin putkiin. Xantiaa en ole koskaan omistanut enkä edes nähnyt läheltä mutta ei se voi paljon erota muista mehusitikoista. Siitä puuttunee se paksu poikittaisrunkoputki mutta mehuputket on kuitenkin samassa kusessa paskan peitossa ja hapanee pirullisesti piilossa. Siinä on varmaankin taka-apurunko neljällä pultilla kiinni ja vasenta puolta voi laskea helposti alemmas että näkee ne piilossa lymyävät putket. Auto vaan tunkin korvakkeiden varaan. Jos yksi putki on ruostunut niin että vuotaa, on viereinenkin pahassa ruosteessa. Niiden vaihto on aikas vaikeaa pihalla tähän aikaan vuodesta. Tallissa se homma ei ole kovin paha juttu mutta aikaa kuluu näpertelyyn


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 25.02.2014 16:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei näy santussa noin menevän. beksissä kylläkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 25.02.2014 17:02 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Yritin ottaa noista apurungon päällä poikittain menevistä putkista kuvaa kännykällä, mutta ei niistä sellaisia saanut että olis saanut selvää. Peilin kanssa tuonne kuitenkin näkee, mutta se ei korjaamista valitettavasti helpota. Pirullista kertakäyttöajattelua nuo tuonne joka tapauksessa on jemmmata. Ei kai tuo Santtu muuten Sitikka olisikaan ;)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 25.02.2014 19:24 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Apurunkoa saa kyllä laskettua, onnistuu helpommin, jos pakoputki olisi pois. Paljon ei voi laskea. Sen verran, että saisi putkia laitettua. Ala aluksi CRC-/WD40- käsittelyt putkijunttureille. Käytä juntturi-avolenkkiavainta. Putkia on molemmin puolin apurunkoa, vuotava voisi olla alapuolinenkin, lyhyt, juntturit molemmissa päissä. Ps. keväiset painepesut varapyörättömänä vähän estänevät ao. tapahtumia, myös sitten ruostesuojasprayt.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 25.02.2014 20:19 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Kyllä se vuoto yläpuolella on. Könysin auton alle otsalamppu päässä ja vaimon meikkipeili kädessä. Peilin kun laittoi apurungon takapuolelta koria vasten sopivaan kulmaan ja pyys apuria käynnistämään autoon niin siinähän se voimakkaasti liemiä ulospuskeva vuotokohta näkyi. Yksi putkista noin 10 sentin matkalta "kauniin" ruskea eli tukevasti ruosteessa ja vuoto siinä. Suihku oli niin terhakka ja voimakas, että koriin osuessaan muuttui viuhkamaiseksi ja kääntyi eteenpäin ja taittui sitten bensatankin kiinnitysraudan kohdalta alas ja se erehdytti eilen luulemaan, että vuotava putki muka olis tankin päällä. Taidan huomenna pitää projektissa välipäivän, ei ihan hirveesti innosta jatkamaan ennen tuumaustaukoa. Jos silloinkaan,,,



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 25.02.2014 21:51 

Viestit: 474
puuparta kirjoitti:
Höpisin eilen ihan levottomia kun puhuin tankin päällä olevasta vuotokohdasta. Apurungon päällähän se kuseva putki on. Emännän meikkipeilin ja otsalampun avulla tuonne näin. On vaan hieman haastavaa tehdä diagnoosia kun ei ole tallia vaan auto on takapihalla mäntypölkkyjen päällä ja asentaja 38 asteen kuumeessa. Noinkohan tuota vielä jaksaa ruveta korjaamaan kun parinkymmenen kilsan päässä on myynnissä -99 farkku jossa leimaa mutta kansivika. Mulla taas olis tuossa kaikin puolin iskussa oleva kone. Tai sitten jätän nämä nostalgiset patonkiseikkailut tähän ja ostan talouteen kolmannen Volvon. Huolettomia pelejä joskin bensalle persoja :)

Xantian koneen vaihdon tehneenä ja jonkun verran niitä takapään hydeputkia vaihtaneena, voin vakuuttaa, että putken vaihtotyö on näistä kahdesta puhteesta se "vähän" helpompi.

Jos siinä myynnissä olevassa kansivikaisessa autossa on sama kone kuin sinun autossasi, niin voithan aina vaihtaa siihen kannen. Ja samalla voit tehdä jakopään huollon. Tämä onnistuu vaikka parkkipaikalla.

Ja näitä patonkiseikkailuja ei voi, eikä saa jättää väliin. Niitä kokemattomat eivät vaan voi tietää mitä oikea autoilu on ;)



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 25.02.2014 23:51 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Kiitos PietuG noista lohdutuksen sanoista :)
Moottorit on molemmissa samat ja sen lisäksi tuohon omaan tuli just jakopääremppa vesipumpun vaihtoineen tehtyä.



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 26.02.2014 10:05 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Eipä tuo takapään hommakaan hankala ole, riippuu olosuhteista. Jos on talli ja pientä hallitunkkia....Näin siksi, kun olen koko taka-apurungon vaihtanut. Se homma vaan odotti sen verran, että tuli pakoputken vaihtoaika, meni samalla. Alkuperäisen t-a-rungon vikana oli tolkuton alkuperäinen aurauskulma.
Toki taitaa palkinpäälliset putket olla pitkiä, eteen asti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta LHM:t pihalle
ViestiLähetetty: 26.02.2014 11:36 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
ealab kirjoitti:
Eipä tuo takapään hommakaan hankala ole, riippuu olosuhteista. Jos on talli ja pientä hallitunkkia....


Tais tuolla aiemmin tulla mainittua, että talliton mies on munaton mies ja sellainen minä olen :(
Appiukkokokelaalla sitä vastoin on hallinosturein, renkaanvaihto- ja tasapainoituskonein ynnä muine herkkuineen varustettu iso korjaustalli tai oikeammin sanottuna korjausHALLI, mutta se on 12 kilsan päässä se. Olen toisaalta tottunut tekemään pieniä ihmeitä tuossa takapihallakin, kaikkihan on asenteesta kiinni. Toiseen takavetoskandinaaviin pari vuotta sitten tein vaihdelaatikon vaihdon ja kytkinrempan siinä samalla ja vaihtuihan saman session yhteydessä myös taka-akselisto toiseen :)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: