|
Kirjoittaja |
Viesti |
Raatokalle
|
Viestin otsikko: Citroen XM 2.0 91 ja korkea joutokäynti lämpimänä Lähetetty: 22.02.2014 23:42 |
Viestit: 136
|
Auton kun starttaa kylmänä, niin joutokäynti heijaa hetken aikaa sammumisen ja käynnissä pysymisen rajoilla, mutta noin minuutin sisään tasaantuu vajaaseen tuhanteen kierrokseen. Ei siis vielä mitään vakavaa(?) ja siinä vaiheessa kierrokset on vielä ihan OK. Mutta itse ongelmaksi muodostuu se, kun auton on ajanut lämpimäksi, niin tyhjäkäynnillä kierrokset huutaa parhaillaan siellä 1600 hujakoilla, eikä siitä enää laskeudu. Välillä saattaa käväistä 1400-1500 paikkeilla, mutta pääosin ulvoo kovaa ja korkealta, kunnes auton sammuttaa ja kone kylmenee.
Mistä tälläistä kannattaisi lähteä ratkomaan? Olen koittanut etsiä netin ihmeellisestä mailmasta vinkkejä, mutta aika huonolta näyttää.
|
|
|
|
 |
swap
|
Viestin otsikko: Re: Citroen XM 2.0 91 ja korkea joutokäynti lämpim Lähetetty: 23.02.2014 22:40 |
Viestit: 66
|
Kun autolla on jo ikää ja tai ajettu parisataa tkm,alkaa puolat olemaan lopussa,tai putsauksen paikka kaasuläppäkotelon,tyhjäkäyntisäätimen ym. osalta,ruiskusuuttimien ja jakoputken irr.+ puhallus roskahiutaleista.. Mulla meni Meganessa kiekat neljään tonniin ja ylikin.. kivaa liikennevaloissa sammuttaa,herätti huomiota.Kytkintä hieman nostamalla jarru päällä kierr.t laskee,mutta odottavan aika on pitkä ja kytkinlevy kärsii. Toki tuo kannattaisi heti viedä diagnoosipistokkeeseen ja maksaa parikypää vikalistasta,saa selville samalla paperilla,onko lambdassakin vikaa ja tunnistimissa.. Löyty toisesta puolasta vika ym.. Muita oireita ku puola pätkähtää on surkea veto ja nykyttely,bensaa palaa!käy vajaalla sytytyksellä.Siis pahimmillaan ja ei käy tyhjäkäyntiä. Välillä vika häipyy,kostealla useammin palaa. Voihan se olla putsaustakin vaativaa vain,Xantiassa oli öljylimaa ja mustaa pölyä kotelon aukossa ja ontelossa t.k.säätimen kärkeä kohti.Purkamistahan ahtauden takia on,mutta lämmin ilmanala vallitsee pian ulkona..
[color=#FF8000]Anxti Neortic`a; Xantia 1.8i16V hb-96, + to pieces xsara Picasso 1.6hdi-04,Xantia1.8i8V hb-94/color]
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Citroen XM 2.0 91 ja korkea joutokäynti lämpimänä Lähetetty: 24.02.2014 00:20 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Mahtaako tyhjäkäyntimoottori takerrella?
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
xmfani
|
Viestin otsikko: Re: Citroen XM 2.0 91 ja korkea joutokäynti lämpimänä Lähetetty: 24.02.2014 09:46 |
Viestit: 574 Paikkakunta: Loimaa
|
|
|
|
 |
Raatokalle
|
Viestin otsikko: Re: Citroen XM 2.0 91 ja korkea joutokäynti lämpim Lähetetty: 24.02.2014 23:39 |
Viestit: 136
|
swap kirjoitti: ... Muita oireita ku puola pätkähtää on surkea veto ja nykyttely,bensaa palaa... Kyllähän tuo parilitrainen aika luumu on kiihtyvyyden suhteen, mutta se taitaa olla enemmänkin ominaisuus? Eipä siinä, kiitoksia vinkeistä. Pitää ottaa auto tutkintaan tässä, kunhan seuraavan kerran lähtee pajalla käymään.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Citroen XM 2.0 91 ja korkea joutokäynti lämpim Lähetetty: 25.02.2014 00:24 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
swap kirjoitti: Mulla meni Meganessa kiekat neljään tonniin ja ylikin..kivaa liikennevaloissa sammuttaa,herätti huomiota.Kytkintä hieman nostamalla jarru päällä kierr.t laskee,mutta odottavan aika on pitkä ja kytkinlevy kärsii. Mieluummin hajottaa kuin nolottaa? 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
|
|