Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 4/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kuinka moni tunnustaa olevansa "tavallinen" kuski?
ViestiLähetetty: 27.02.2014 15:47 

xanpoke kirjoitti:
Taitaa olla niin, että suomalaisille nopeusrajoitusten noudattaminen on
vähintään yhtä vaikeaa kuin seisominen nakkikiskan jonossa. :lol:

Viimeksikin kun meni Hämeenlinnan päin niin ihan pilkulleen mentiin 80 neljän auton letkassa, rajoitus kun putosi 60 niin siitä ensimmäisestä pilkulleen menijästä mentiin porukalla ohitse, ensimmäisessä ohittajassa luki että POLIISI, toisessakin oli omituisia tieliikennelain vastaisia työvaloja, tosin ei ne minuakaan pysäyttäneet vaikka kaahasin niiden perässä ylinopeudella kohden keskustaa :lol:

Navista näkee sen nopeuden pilkulleen ;)

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 17:19 

Lemon kirjoitti:
Ihan oikeesti: koskapa suomalainen mies myöntäisi olevansa keskivertokuski tai jopa keskivertoa huonompi? Ennemmin helvetti jäätyy kuin näin tapahtuisi.
Tämä ajotaito tuntuu olevan tosiaan ihan elämää suurempi hlökohtainen kysymys suomalaismiehille. :lol:

Pidetään jatkossa tämä typerä ja asiaan kuulumaton sukupuolijaottelu viesteistä pois, ne ei kuulu tänne, ja kommentoidaan vain viestejä! Ollaan kaikki vaan ihmisiä ja sitruunapatonkiin kirjoittavia, Citikasta kiinnostuneita foorumilaisia. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 17:44 
Käyttäjän avatar

On paljon helpompi arvostella muiden tekemien kirjoitusten sisältöä ja tyyliä kuin omiansa. :lol:

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 17:45 

Me tekopyhät ja loukkaantuneet saatetaan ja saadaan kirjoittaa ihan mitä vaan! Meillon erikoisoikeus siihen ja olen kyllä analysoinut tätä tarkkaan, oikeasti kaikki tuntemani miehet ajattelevat (ainakin salaa) olevansa tavallista parempia kuljettajia! :lol: :mrgreen: :lol: :P
Tulikohan tarpeeks noita hymelöitä, tästä ei ehkä kuitenkaan seuraa päänsilityksiä. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 19:39 
Käyttäjän avatar

Löytyisikö tätä lukevista ammattikuljettajista tai muuten runsaasti ajavista itseanalyysikykyä ja -tahtoa:
Kuinka usein teet liikenteessä virheen, jonka itse huomaat?
Mitä virheitä teet?
Vastaukseksi kelpaa tietenkin myös ettei tee lainkaan virheitä. 8-)

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 22:14 

Les Excentriques kirjoitti:

Liikenne- ja viestintäviraston tutkimuksen mukaan: "Auton kuljettaja läpäisee kahden kilometrin matkalla 600 liikennetapahtumaa, tekee 240 havaintoa, 80 ratkaisua, 60 suoritusta ja yhden virheen. Yhden virheen joka toinen minuutti"

Ehkäpä patonkilaiset, jotka ovat elämässään ajaneet auto korkeintaan yhden minuutin, eivät ole koskaan syyllistyneet mihinkään rikolliseen liikenteessä??

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2014 02:22 
Käyttäjän avatar

Les Excentriques kirjoitti:
Löytyisikö tätä lukevista ammattikuljettajista tai muuten runsaasti ajavista itseanalyysikykyä ja -tahtoa:
Mitä virheitä teet?
Vastaukseksi kelpaa tietenkin myös ettei tee lainkaan virheitä. 8-)

Hyvä idea. Huomaan tekeväni liikenteessä virheen päivittäin. Tänään karkasin poliisia ja onnistuin. Ei se kivaa ole :lol:

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2014 12:40 

Pari vuotta sitten ajoin 500 km:n kesälomamatkaa leppoisissa olosuhteissa ja tuona aikana kanssa-autoilijat saivat sapen kiehumaan sekä meno-, että tulomatkalla. Muutuin siis kahdesti kunnon riskikuljettajaksi, jolloin voi sattua ihan mitä vaan. Toisen tilanteen nollasin ajamalla sivuun tauolle ja annoin edelle tunkeneen lakkiapinan soutaa horisonttiin. Toisessa yllättävässä tilanteessa kaista loppui kesken ja oikealla kaistalla oleva kiihdytteli tukkimaan edessä olevaa tilaa nilkka suorana. Kerta per päivä oli mielestäni aivan käsittämätöntä, että miten se voi mennä noin. Opettelua ja hermonhallintaa saa ilmeisesti kehittää jatkuvasti.

Arkiliikenteessä, tutussa ympäristössä käämi ei kyllä kärähdä ja tavoitteena on ajaa ennakoivasti/joustavasti ja jopa muiden virheitä maadoittaen, jos vain pystyy.

Vuodatus: Suomen erikoisuus on liityntärampilta suoraan ohituskaistalle puikkaavat premiumkuskit, jolloin pitää toivoa, että ei itse aja siihen kasaan jos alkaa rytistä. Joskus olen tuuminut, että kaskovakuutuksen (ja laina/fima/autoetujen) poisto parantaisi liikenneturvallisuutta hyvinkin, jos kaahaat ja ruttaat, niin maksat myös.

Joo, olen tavallinen suomalainen kuski (ei ole kylläkään yhtään rallin tai F1:n maailmanmestaruuksia).

Poissa

ViestiLähetetty: 03.03.2014 09:56 

Kaiketi rupean olla tavallinen kuski. Nuorempana en. Kun puhutaan ajotekniikasta, niin Wartburg hallittiin (sitä oli hyvä hallita!)mennentullen, suvereenisti*. Liikenne on aina hallittu. Siihen on vaikuttanut ammattinikin, sen vaatimukset ja näkemykset. Muutoin samoilla linjoilla, kuin "Xanpoke", itse olen 67 ja risat. Myös raskasliikenne (ei Xanpoke!) osaltani vaan eri juttu, ovat usein aiheuttaneet "sykähdyttäviä" tilanteita. Niistä on selvitty ehkä hengissäkin juuri ennakoinnin avulla. Nyt näyttäisi siltä, kuin tilanteet siltä osin ovat vähentyneet! Tai sitten olen ruvennut liikkua "oikeaan aikaan"?. Viime aikoina ainakin kolmeen firmaan olen antanut tulikivenkatkuista** palautetta näistä rekka-bussi-firmanpaku-kuskeista. Niiltä en ole saanut palautetta, ilmeisesti viestini ovat kelvanneet.
*Sitikasta en tiedä. Ei ole ollut enää mahdollisuutta jääradalla leikkimiseenkään. Sekin rauhoittaa. **Näin siksi, että vaikuttaisi paremmin ja käsittäisivät, että jos yksi näin, niin heitä on enemmänkin. Kaikki eivät vaan kirjoittele.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4