Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM hydractive, huijausmenetelmä
ViestiLähetetty: 17.07.2009 01:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tänään meni käpy nenään ja kärvähti... XM V6:ssa SPORT-suspension tunki päälle vähän väliä vaikka ajoin vaihteeksi nopeusrajoitusten mukaan. Jos oikein poljen mutkaisella vanhalla 1500-luvun valtatielle niin mitään SPORT-valoa ei syty. Mutta, muuten pukkaa valoa vähän väliä ja se tarkoittaa HYVIN kovaa jousitusta ja valtavaa kärsimystä.
Noh, ongelmasta pääsee kun vain painaa AUTO/SPORT-kytkintä ilman että edes liikuttaa sitä ylöspäin. Niinpä kehittelin mielessäni kaavion joka vois olla helppo korjaus: mitä sanoo foorumin hilahatut asiasta?

Aina kun kun "jousivalo" syttyy se käskee relettä vetämään ja näin rele kytkee SPORT/AUTO napin nastat kuittausta varten.

Pls, comments: http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... Kytkri.jpg



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive, huijausmenetelmä
ViestiLähetetty: 17.07.2009 11:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ongelmasta pääset kun putsaat siitä nappulan ympäriltä kertyneet p*skat pois, tai nyppäät liittimen katkaisijalta irti...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive, huijausmenetelmä
ViestiLähetetty: 17.07.2009 11:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ja vielä tarkennuksia, siitä milloin Hydractive I "tempaisee" jousitusta jäykemmälle ajossa. Sehän lukee ajossa ollessa seuraavia antureita..:

-etujousituksen liikettä (ja liikenopeutta)
-kaasupolkimen liikettä (ja liikenopeutta)
-ohjauspyörän liikettä (ja liikenopeutta)
-etujarrupainetta
-ajonopeutta
-keskikonsolissa olevaa katkaisijaa

Näistä se sitten päättelee milloin olisi syytä laitella jousitusta kovaksi, tai pehmeäksi, mikäli nappula on asennossa "Normal". Mittaritaulussa oleva merkkivalo ei pitäisi vilkahdella toiminnan mukaan, paitsi ihan alkusarjan malleissa (siis joissain 89-90 malleissa), jos siis valo vilahtelee niin oletettavasti kyseessä on Hydractiven purkin maavika oikeanpuoleisen ajovalon takana...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive, huijausmenetelmä
ViestiLähetetty: 17.07.2009 12:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Yleisin vika valon syttymiseen on sen katkaisijan valasrasvojen kovettuminen. Purkaa katkaisijan ja puhdistaa kontaktin hän. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive, huijausmenetelmä
ViestiLähetetty: 17.07.2009 12:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kiitos! Niimpä tietenkin, viat tuppaavat olemaan yksikertaisia. Pitääpä ensin purkaa kytkin.
Aina kun valo tosiaan syttyy niin ajan erittäin tasaisesti ja suoraan ja kytkin on AUTO modessa joka siis on se normaali mode. Nappia tosaan e itarvitse edes tuupata eteen vaan het kun painaa liukukytkimen vapautusnappia niin valo sammuu.
On se kyllä niin turha tuo SPORT-asento... Nii vehjehän on -91 joten kyseessä kait H1 versio.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: