|
Kirjoittaja |
Viesti |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 07.03.2014 19:58 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Tiedoksi, kun tuossa ilmoittautumisessa tarvitaan rekisterinumeroa (lauttamatkan varaamista varten), ja oma yksilöni on ilman moista, niin Joost selvitti lauttayhtiöstä että riittää kun kilvet ilmoitetaan kesäkuussa. Senkin jälkeen vaihtaminen varmaan onnistuu. Nyt tarvitsevat vain nuppiluvun Göteborgin ja Kielin väliselle lautalle. Eli ilmoittautumaan vaan vaikka kulkine ei vielä olisi valittu -tai kilvissä 
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Sitruunasafööri
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 14.03.2014 21:59 |
Viestit: 155 Paikkakunta: Suomenmaa
|
I can't decide about this before the deadline.  Mostly it's about time, not so much about money.
"Tavanomaisiin ajokkeihin tottuneille CX on kuin jonkin tieteiselokuvan rekvisiittaa." - TM 6/1975
|
|
|
|
 |
cxt2
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 16.03.2014 14:31 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Vihti
|
Ilmoittautumiset jätetty ja vastauskin Hollannista saatii. Meno matka on nyt buukattu mut paluu on vielä touhuussa. Katit pääty trave-vuosaari vaihtoehtoon. Ajateltiin nauttia pariisista pari päivää raidin jälkeen,jonka jälkeen cx:än keulat pohjosta kohti.
|
|
|
|
 |
RensKorevaar
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 16.03.2014 15:21 |
Viestit: 20 Paikkakunta: Luxembourg
|
So far, 12 teams have registered: 7 from Holland, 3 from Finland (!), 1 from Russia and 1 from Luxembourg. All types of CX are represented: berline, Prestige, break, series 1 and series 2. It's going to be a very nice event!
Of course, for those who can only decide later, we will try to reserve additional rooms and an additional place on the ferry. We just can't guarantee the availablity...
|
|
|
|
 |
sitronen
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 16.03.2014 22:09 |
Viestit: 23
|
täältäkin paperit laitettu menemään ja vastaus myöskin saatu .niin että citikkaa pitää kohta alkaa kasaamaan että reissuun mennessä kilvet vielä sais
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 16.03.2014 22:26 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
sitronen kirjoitti: täältäkin paperit laitettu menemään ja vastaus myöskin saatu .niin että citikkaa pitää kohta alkaa kasaamaan että reissuun mennessä kilvet vielä sais Yhdyn sanasta sanaan tähän 
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 17.03.2014 23:51 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Laitoin Rensille privaa kysyen mahdollisuudesta tavoittaa pääjoukko saksassa. Ajatusta ei tyrmätty, vaan toivotettiin jonon jatkeeksi Kielissä tai Kölnissä.
Nyt olisikin sitten plänit A, B ja C
Plan A: Helsinki - Travemunde lautta, kulut n. 480 eur 1-4 h+ auto Plan B: Turku - Tukholma lautta (n. 100 e), Tukholma-Terelleborg (680 km) auto ja Trelleborg - Sassnitz (n. 80 eur) lautalla Plan C: Turku - Tukholma lautta, Tukholma - Köln autolla (Tanskan sillat n. 50 eur)
Aikatauluiltaan epävarmin on vaihtari B, koska lauttoja lähtee vain muutama päivässä. A versioon tarttis saada repsikka, on muuten niin kovin tyyris. C olisi mukavin, kun saisi ajaa eniten. Siinä vaan aikataulu menee melko hilkulle, kun päivässä pitäisi päästä 1300 km. A ja B vaihtareilla on mahdollista saada pääjoukko jo aamusta kiinni Kielissä.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 18.03.2014 00:44 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Vantaa-Turku-Tukholma-Helsingborg-Helsingör-Rödby-Puttgarden on C25 Dieselillä mennyt 20-22h. Bensa CX:llä tankkauksiin saattaa mennä enemmän aikaa.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 18.03.2014 07:40 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Puttgarden säästää ajassa vain jos lauttaan pääsee suoraan. Tietysti lauttamatkalla voisi sapuskoida.
Tankilla pääsee n. 500 km, jolloin lienee tauon paikka joka tapauksessa.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
RensKorevaar
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 21.03.2014 02:25 |
Viestit: 20 Paikkakunta: Luxembourg
|
The Nordic character of the Raid Arctique is being strengthened, which is very good for an event with this name. We have just welcomed a team from Norway. Also the Swedish Citroën Club has taken an interest. There might be a "meet and greet" along the route from Kiruna to Göteborg. You'll be kept informed!
|
|
|
|
 |
RensKorevaar
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 31.03.2014 01:18 |
Viestit: 20 Paikkakunta: Luxembourg
|
Hyvää ilta! All participants have received a mail about the travel documents and the technical inspection of the CXs. It reads as follows.Dear participants in the Raid Arctique 2014, Saturday the 28th of June the Dutch CXs participating in the Raid Arctique 2014 will be subjected to a technical inspection at the premises of our sponsor Garage Johan Oldenhage. It will be the occasion to get to know each other, to verify our travel documents and to check that our vehicles are fit for the long journey. The goal of this technical inspection is not to put a financial burden on the participants, but to increase our confidence that each of us will make it all the way to Paris. Of course, you are very welcome to show up on Saturday, June 28th as of 1 PM at Garage Johan Oldenhage, Tarwestraat 9, 2153GE Nieuw-Vennep, Netherlands. However, for most of you that will be too far. Therefore, around the same date we will request you to make a declaration of honour stating that you have sorted out all the travel documents and that your CX is technically fit for the journey. The travel documents needed for the Raid include: - Valid vehicle registration in the name of one of the participants; - Passport or internationally recognized identity card valid at least until the end September; - Driver’s license valid at least until the end September; - Vehicle insurance valid at least until the end September; - Travel insurance with coverage for the repatriation of the insured at least until the end September; - Membership of a car club with European assistance and repatriation of the vehicle valid at least until the end September; - A German emission control sticker “Umweltplakette” for CXs of less than 30 years old that are equipped with a catalyser, to be obtained through http://www.gtue.de/apps2/feinstaub/international/. The technical inspection of the CXs will focus on the following points: - Periodic inspection (known as MOT in the UK) valid at least until the end of September; - Brake pads with a remaining thickness of at least 50%; - Proper functioning of the parking brake with no more than 30% difference in break force between left and right; - Proper functioning of the suspension system; - Five (!) tires with a minimum profile depth of 5mm, no signs of hardening/dryness, same design left and right on the same axis, no mix of summer and winter tires; - Good condition of the exhaust system, including flex pipe and fixation material. Exhaust pipe should not be welded, such that it could be repaired during the Raid, if needed; - Good condition of the battery (less than 3 years old) and the alternator; - Good condition of the cooling system, most notably the radiator and the coolant hoses; - Good condition of the front wheel mounting and steering. We would like to thank our sponsors, the teams of Garage Johan Oldenhage, Garage Hydraulique and the ANWB roadside assistance team, for having made this list well in advance, such that we all have enough time for preparing our travel documents and our cars for the wonderful adventure of the Raid Arctique. If you have questions regarding the above, if you need technical advice of if you would like parts to be shipped to you, please let us know: our sponsors would be glad to help!
|
|
|
|
 |
citronaattori
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 10.04.2014 09:02 |
Viestit: 10 Paikkakunta: Ds 21 pallas 66 museo, XM 20i kohta museo,c5 2,0 aut 2004 säykki
|
mortonki Tampereelta,
citronaattorin musta 25 gti turbo sattaisi olla kiinnostunut myös tapauksesta....
|
|
|
|
 |
cxt2
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 12.04.2014 10:52 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Vihti
|
citronaattori kirjoitti: mortonki Tampereelta,
citronaattorin musta 25 gti turbo sattaisi olla kiinnostunut myös tapauksesta.... Jee  Mukaan vaan. Tälläsiä reissuja ei tuu kovin usein tarjolle. Kerranki autojuttu missä ajetaan niillä autoilla. Täällä Fami edistyy. Hitsaukset tehty  CX ku ei oo kovin ruostuvaa mallia niin pääsin aika vähällä Katit sai paluun Finlinesiltä sillein et yks hytti ja kaks cx:ää rapiat 160€ per citikkaharrastaja.
|
|
|
|
 |
cxt2
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 25.05.2014 08:10 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Vihti
|
Nonii. Katsastusmies löi leiman cx:n otteeseen  Testit Raid ajoa varten alkakoot 
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 25.05.2014 14:05 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Hieno homma! Onnea vain.
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
cxt2
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 03.07.2014 22:50 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Vihti
|
Jep,jep. Nyt on maksut raidista hoidettu  Enää alle kaks kuukautta tän vuoden päätapahtuman alkuun  Cx ottanu tuntumaa tiehen nyt alku "kesän" ja meno eiku paranee 
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 03.07.2014 23:46 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
cxt2 kirjoitti: Jep,jep. Nyt on maksut raidista hoidettu  Enää alle kaks kuukautta tän vuoden päätapahtuman alkuun  Cx ottanu tuntumaa tiehen nyt alku "kesän" ja meno eiku paranee  Hieno homma, itsellä jatkuu farkun leimakunnostus, jotta päästään "saattokeikalle".
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 30.07.2014 01:43 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Heips Raidiin osallistujat, onko teillä tarkempaa aikataulua Prologin osalta? Koska letka saapuu Jällivaaraan ja mihin se siellä kerääntyy? Koitamme olla samaan aikaan Jällivaarassa ja jatkaa seuraavana päivänä Lofooteille.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 30.07.2014 13:55 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
jptcool kirjoitti: Heips Raidiin osallistujat, onko teillä tarkempaa aikataulua Prologin osalta? Koska letka saapuu Jällivaaraan ja mihin se siellä kerääntyy? Koitamme olla samaan aikaan Jällivaarassa ja jatkaa seuraavana päivänä Lofooteille. Tarkempaa aikataulua en tiedä. Kick off on 26.8 klo 9:30 Kiirunan City Hallissa ja ohjelmaan kuuluu myös kaivosexcu Kiirunassa. Jossain vaiheessa kohti Jällivaaraa ja matkaan kolmisen tuntia.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 19.08.2014 23:41 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Kyllä taas v niin kuin harmittaa. Piti vielä vaihtaa Cx:n ylätukivarsi, mutta kun joku neropatti on joskus laittanut sen laakeripultin apurungon väärältä puolelta paikoilleen, eli koneen puolelta( kone on ollut pois). Pultti ei siis mahdu tulemaan pois ja on vielä ryytynyt kiinni laakeriputkeen, ettei liikahda sen vertaa, että saisi sahattua kannan pois. Eikä aika enää riitä koneen pois nostamiseen. Emme siis lähde Cx farkulla vaan jollain korvikkeella Kiirunaan ja Lofooteille. Citikalla kuitenkin.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 20.08.2014 12:58 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
jptcool kirjoitti: Kyllä taas v niin kuin harmittaa. Piti vielä vaihtaa Cx:n ylätukivarsi, mutta kun joku neropatti on joskus laittanut sen laakeripultin apurungon väärältä puolelta paikoilleen, eli koneen puolelta( kone on ollut pois). Pultti ei siis mahdu tulemaan pois ja on vielä ryytynyt kiinni laakeriputkeen, ettei liikahda sen vertaa, että saisi sahattua kannan pois. Eikä aika enää riitä koneen pois nostamiseen. Emme siis lähde Cx farkulla vaan jollain korvikkeella Kiirunaan ja Lofooteille. Citikalla kuitenkin. Haluaisitkos Turbon lainaksi? Olisi leimaa ja toimii kohtuudella. Ilmastointi tosin uupuu. Itse en kerkiä reissuun ennakko-odotuksista poiketen
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 20.08.2014 15:00 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Haluaisitkos Turbon lainaksi? Olisi leimaa ja toimii kohtuudella. Ilmastointi tosin uupuu. Itse en kerkiä reissuun ennakko-odotuksista poiketen[/quote]
Kiitos vaan tarjouksesta mutta viiden hengen matkatavarat viikoksi ja Cx sedanin peräkontti on likimain mahdoton yhtälö.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Cx Raid Arctique 2014 Lähetetty: 20.08.2014 19:53 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Jos on ylimääräinen tukivarsi (mulla olis) niin vedä puukkosahalla poikki siitä laakerin ja tiivisteholkin välistä molemmin puolin rikkomatta runkoa. En tiedä onko se ulkopusla sen verran pehmyt että saha pystyy? Ilmeisesti apukuskin puoleinen? Ei sitä mottia saa sen verran kallistettua ja siirrettyä siitä päästä jos alapultti, takatuki, pakoputki ja syyläri irti?
Mulla oma ei vielä ole käynnistyskunnossa, vara-autoa jo testaillaan...
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
|