Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 142/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 237  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 09.03.2014 19:03 
Käyttäjän avatar

Näin se tuntuu menevän työnjakojen puolesta, kai pitäisi sanoa valitettavasti.

Käytännön esimerkki on nahkaverhoilut, en ole kertaakaan nähnyt emännän näitä yhdessäolovuosien aikana hoitaneen. Autoissa jää mulle, on neljä nahkaverhoilullista ja vanhimmasta päästä tottunut itse hoitamaan. Siivouskaapissa on kuitenkin Leahter Masterin sekä Softcaren hoitosetit, - ainoa, joka niitä käyttää olen minä. Vain tuosta kyllästysaineesta motkotetaan, kun liuottimet käryvät sen pari- kolme tuntia. Ja autokaapin päältä löytyy pari eri AG:n sekä Turtlewaxin pulloa - ei käytetä.

Sama koskee kyllä kotipuoltakin, en tiedä mistä emännälle on jäänyt käsitys, että nahka on ikuista ja pysyy hoitamattakin, mutta ei kyllä olohuoneen sohva tai tuolit ole hänen käsittelyissään kuluneet, pikapuhdistukseen hankittu jo vuosia noita Armor All:in liinoja, törpössä kai 20 kpl ja ei näitä kulu muuten kuin joka perjantai nuo läpi käydessä, ei siinä nokka kymmentä minuuttia kauemmin tuhise..

Mutta auta armias, kun tulet tallista sisälle jää lattialle kengän jäljet näillä kurakeleillä, - siinä Sini tai muu moppi hyvin usein (tai rikkaharja) vilahtaa ääntä nopeammin ja paremmalla osumistarkkuudella kuin U.S. Airforcen Smart-weaponit jakaukseen tai rättinä kasvoihin + se meteli, tiedän kyllä kenet käyn nakkaamassa Turun korkeimman talon katolle, jos tulee ydinkriisi tai Venäjä hyökkää tänne, kun emäntä päättää metelöidä niin varmasti naapuritkin kuulevat..

Kai meilläkin ollaan stereotypia, allekirjoittanut hoitaa autot ja emäntä kotona, kyllä sitä itsekin tulee imuroitua ja sitten kuunneltua, kuinka meillä voi olkkarissa tai keittiössä olla pyöreät nurkat, mihin törky jää tai mattojen alle..... Intissä opittu jo, että miksi tehdä liian hyvin kerralla valmista, kun sen kerran joutuu kuitenkin tekemään uudelleen. Emäntä kyllä välillä turhan siivousfriikki, etenkin mun villapaitoihin iskee aina ulos lähtiessä kuin haukka, ettei mitään karvoja tai kuituja vain "törrötä", edes mutsi ollut noin paha ala-asteella, joten kai se on vain suomalaisen miehen valintakysymys ja poikkeus vahvistaa säännön, ainakin meillä olla niin keskivertoa kuin vain voi olla ja stereotypiää... (siis jos hallitukselta kysytte, mä en uskalla) :lol:

Viimeksi muokannut Visalainen päivämäärä 09.03.2014 19:07, muokattu yhteensä 1 kerran

Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa.
"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2014 19:07 

Visalainen kirjoitti:
...Kai meilläkin ollaan stereotypia, allekirjoittanut hoitaa autot ja emäntä kotona...

Juu kukin tavallaan... Pääasia että kotona ollaan tyytyväisiä kaikin puolin, eikö?

Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2014 19:11 
Käyttäjän avatar

Kyllä, rauha maassa ja asukkailla hyvä tahto, ettei kuitenkaan ryhdytä mitään "Berliinin jakolinjoja" maalailemaan keskelle olohuoneen lattiaa: "toi on sun puoli, tää on mun puoli, älä tule tänne"...
Näinhän se on tosiaan.

"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2014 21:30 

Mitäs jos Visalainen otat emännän (sana jota inhoon...) mukaasi ja tulette seuraavaan miittiin Auran ABC:lle niin puhutaan asiat kohilleen :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 10.03.2014 00:19 
Käyttäjän avatar

Visalainen kirjoitti:
Näin se tuntuu menevän työnjakojen puolesta, kai pitäisi sanoa valitettavasti.

Käytännön esimerkki on nahkaverhoilut, en ole kertaakaan nähnyt emännän näitä yhdessäolovuosien aikana hoitaneen. Autoissa jää mulle, on neljä nahkaverhoilullista ja vanhimmasta päästä tottunut itse hoitamaan. Siivouskaapissa on kuitenkin Leahter Masterin sekä Softcaren hoitosetit, - ainoa, joka niitä käyttää olen minä. Vain tuosta kyllästysaineesta motkotetaan, kun liuottimet käryvät sen pari- kolme tuntia. Ja autokaapin päältä löytyy pari eri AG:n sekä Turtlewaxin pulloa - ei käytetä.

Sama koskee kyllä kotipuoltakin, en tiedä mistä emännälle on jäänyt käsitys, että nahka on ikuista ja pysyy hoitamattakin, mutta ei kyllä olohuoneen sohva tai tuolit ole hänen käsittelyissään kuluneet, pikapuhdistukseen hankittu jo vuosia noita Armor All:in liinoja, törpössä kai 20 kpl ja ei näitä kulu muuten kuin joka perjantai nuo läpi käydessä, ei siinä nokka kymmentä minuuttia kauemmin tuhise..

Mutta auta armias, kun tulet tallista sisälle jää lattialle kengän jäljet näillä kurakeleillä, - siinä Sini tai muu moppi hyvin usein (tai rikkaharja) vilahtaa ääntä nopeammin ja paremmalla osumistarkkuudella kuin U.S. Airforcen Smart-weaponit jakaukseen tai rättinä kasvoihin + se meteli, tiedän kyllä kenet käyn nakkaamassa Turun korkeimman talon katolle, jos tulee ydinkriisi tai Venäjä hyökkää tänne, kun emäntä päättää metelöidä niin varmasti naapuritkin kuulevat..

Kai meilläkin ollaan stereotypia, allekirjoittanut hoitaa autot ja emäntä kotona, kyllä sitä itsekin tulee imuroitua ja sitten kuunneltua, kuinka meillä voi olkkarissa tai keittiössä olla pyöreät nurkat, mihin törky jää tai mattojen alle..... Intissä opittu jo, että miksi tehdä liian hyvin kerralla valmista, kun sen kerran joutuu kuitenkin tekemään uudelleen. Emäntä kyllä välillä turhan siivousfriikki, etenkin mun villapaitoihin iskee aina ulos lähtiessä kuin haukka, ettei mitään karvoja tai kuituja vain "törrötä", edes mutsi ollut noin paha ala-asteella, joten kai se on vain suomalaisen miehen valintakysymys ja poikkeus vahvistaa säännön, ainakin meillä olla niin keskivertoa kuin vain voi olla ja stereotypiää... (siis jos hallitukselta kysytte, mä en uskalla) :lol:

Ihmettelen, miksi teillä ei ole tällaista?
http://kauppa.robokeskus.fi/index.php?r ... uct_id=712

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 10.03.2014 05:03 

Vihdoin oli aikaa, innostusta ja kelikin hyvä joten sain aikaiseksi paloitella parit myrskyjen kaatamat rungot metsässä. Vielä jäi kymmenkunta paloiteltavaa.
Ei vaa yksinkertaisesti jaksanut enempää yhdellä kertaa... toimistotyössä treenattu vartalo ei kestänyt kuin neljän rungon paloittelun ja niiden 3-4 m pöllien käsin siirron lähemmäksin traktorin väylää (rinteessä olivat he).
Tarttee jatkaa heti kun valoa, intoa ja aikaa on taas...
Ja tulihan lapsille taas pystytettyä trampoliini. Oli aika turha se syksyllä purkaa, kun ei tullut lunta kuin kaksi kertaa koko talvena... nyt varmaan tulee sit hirvee lumimyräkkä, kun se on taas käytössä... :-o

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 10.03.2014 15:04 

D-mallin hitsaus hommia viety eteenpäin.

Kaveri soitteli, oli saanut rivakassa kiihdytyksessä C5 Hodariin vikakoodin päälle, oli vissiin turbon ylipaine tms. vikakoodin mukaan.
Pyysin käymään meillä ja kas, Lexia hoiti homman, koodi läks ja vikavalot sammui.
On se vaan hyvä värkki.
Olipas kivaa touhuta jonkun muunkin sitroenin kanssa :D

Ps. Voin tarvittaessa lainata värkkiä jos joku haluaa koodit poistella.
Vaatii käynnin meillä.

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa

ViestiLähetetty: 10.03.2014 20:52 
Käyttäjän avatar

Oltu jo päivällä aiemmin puhelimen välityksellä ruokiksella yhteydessä, mutta vastataan nyt pariin tänne osoitettuun kommenttiin sitten kerralla (olen autotallissa ja kannettavalla nakuttelen, eli jos on hymiöitä viestissä, niin olen nakutellut joko jommalla kummalla kannettavalla, tabletilla tai pöytäkoneella, ilman hymiöitä sitten joko työ-Lumialla (vikapesä) tai omalla kommu-II:sella) (kyllä, olen vanhanaikainen). :lol:

Lemonille heti rehellinen vastaus, että kyllä perkule tullaan, kunhan vain aikataulu sopii tapaamiseen. Meillä tässä kuussa on kahdet ristiäiset ja yhdet monttuunpanijaiset, eli kai se keskiarvo voittaa elämä vs. poistuma. Tosin appiukko on sokerien takia Jorvissa ja kun 1.-diabetes on ja nyt jo jouduttu viemään varpaita, niin tuolla tulee käytyä joka viikonloppu. On v-mäinen tauti ja itse pelkään kuin ruttoa, enolla ollut 14-vuotiaasta, toisella 72-vuotiaasta ja isoäidillä puhkesi 78-vuotiaana, faijalla taas 2. 52-vuotiaana ja vanhimmalla sedällä 47-vuotiaana, onneksi nuorin setä välttynyt ja itse tämän takia ruokavaliota tarkkailee.

Mutta tänään sain jotain aikaiseksi käydessäni hovissa ja myös poliisissa, kiitos Dsharrastelijalle, nostit muuten auton kuvauksella ihan aidosti sellaisen "helmen" selvitettäväksi lainkäytöstä, että olen tänään saanut hovissa neljä toimaria ja yhden jäsenen tutkimaan asiaa, poliisissa taas kaksi vanhempaa kostaa ja jopa ylikomisarion...

HEI, tämä ei ollut tyhmä kysymys kuvaamisesta, vaan nyt aidosti näkee, kuinka jopa oikeuslaitos jumppaa hankalamman kysymyksen ollessa, SE vastaus ei tullut apteekin hyllyltä... Ihan oikeasti, kiitos!!!!
Ja mitä väliä, sanoin vähän pissattaen, että valmistelen tällaista juttua käräjille, että mites muuten on..... Ja alkaa tuhina sekä asian selvittäminen, mutta rehellistä vastausta ei tullut kuitenkaan.... :oops:

Mutta, yksityisalueella kuvaaminen ei sovi pirtaan, jatkossa on paras, että jos tällaisia tyyppejä tulee tontille, niin voit pyytää ihan laillisesti (en nyt hae ja erittele lakipykäliä kaikkia, muttä näitä löytyy useita) kaveria näyttämään sitten omalla tontilla kuvatut fotot - jos havaitset mielestäsi yksityisyyttäsi rikotun, niin pyydä kaveria poistamaan kuvat muistikortilta, siis vain ne, joissa on autosi tai omaisuuttasi. Filmikameralla on toteennäyttäminen ongelma.

Jokainen oikealla asialla liikkuva varmasti osaa perustella asiana, meilläkin Turun Pansiossa on ollut ongelmaa jo kymmenisen vuotta, mitä itse olen asunut tässä. Ja en asu loistoalueella, Laivateollisuudenkatu menee läheltä, eli asutaan Pansion siistimmällä puolella, etupiha ahdas, takana tilaa kalliolle ja iso tontti, mutta lähialueen "räkäporukka" tästä ohi kulkee ja on naapureista viety työkaluja sekä skoottereita, jopa autoja.

Dsharrastelijan mainitsemat polakkien taulunmyyjät ja lappu kaulassa "auta köyhää opiskelijaa" enemmän tai vähemmän väärin kirjoitettuna -tapaukset tuttuja, nämä "tiedustelijat" ovat käyneet ovilla ja sitten viety meilläkin työkaluvajasta (meilläkin pihalla sellainen peltikiska vastapäätä kaaritalli, "pressukiska, 6,2 X 2,4 x tai jotain" )"kauppakassille", tosin sisällä on toinen pienempi kaaritalli, hankittiin aluperin ja kun rätti tuulessa repesi ja ihan vastaavaa ei löytynyt, niin kävin tuo Motonetin suuremman mallin hakemassa ja päälle kasattiin....

Kyllä meilläkin kävi jotain baltialaisia ja sitten lähtikin peltitallista (työkaluvaja), liukuovet lukitaan munalukolla tai vastaavalla trimmeri ja suhteellisen uudenkarhea Jonsereedin moottorisaha tykötarpeineen, v*tuttaa vieläkin, kun oli vähän parempi ammattilaismalli ja tarkoittu Juvan kesämökille kunnon pöllien kaatoon. Mutta, vanha "harrastajasaha" eli myös Jonsereed ei näille merkkitietoisille kelvannut.

Olivat kummia tyyppejä ja laatutietoisia, kun vain merkkikamat kiinnostivat ja jopa vietiin ruohonleikkurin pari hoitosettiä (öljy, tulppa ja ilmansuodatin, joka ei sovi yhteenkään nykyiseen Briggs & Stratton leikkuriin, jossa mallisuodatin, ei mikään vaahtomuovi-yleismalli)...

Itse parikin kertaa auton kuvailijoihin tullut törmäiltyä, ei mistään unelma-autosta kyse, vaan tuo faijan Volvon 780 Coupé jenkkiturbona ja helmiäisviininpunaisena.
Noita ei Suomeen alunperin tullut kaiketi yhtään verollista, vuosien varrella nähtyjä on juuri pari Burgundi-helmiäistä jenkkikeulalla, edestä noita muuten edes tunnista, kuin läheltä katsomalla. Jenkeissä lyhdyt on muovia, ei ole valonpesureita ja etukulman sivuvilkut on pystyssä, vilkku on pystyssä sitruunankeltaisena ja lokareissa ei ole sivuvilkkuja, vain mustapohjaiset volvo-laatat reiän päällä.

Tämä tuttua, kun kaksi näitä 700-sarjan jenkkiä, farkku 760 jouduttiin jenkkilyhdyt jo Israelissa ollessa vaihtamaan saadakseen yk-kilvet eli (UNP-643), valkoinen pohja, vaaleansiniset kirjaimet ja kertoo tuolla olleelle, että kolminumeroinen kuuluu tarkkailijoille, 1-alkuinen Libanon ja 3- alkuinen Golan / Ein Zivan ja tuolloin neljä numeroa tunnuksessa.

780 taas oli UNP-911 ja tämä kiinnostaa volvoharrastajia, kun on coupé, joka kasattu Italiassa Bertonella, näitä tehtiin 1986 - 1990 reilut 5000 yksilöä, vaikka tuo on muodoiltaan kuin 740 alkaen pyyhkimien sijoittelusta erilliseen "saarekkeeseen" tuulilasin ja konepellin väliin + ilmanottoaukot 740 ja 760 A-malli (1982 - 1986) tyyliin tuohon ja aina täynnä lunta tuiskukeleillä, jos ollut ulkona (äärimmäisen harvoin).

Molemmat vain tunnistaa takaapäin, kun on "Israel-nauhat takapuskurissa", eli kaksi täyttä punaista palkkia ja kaksi viistottua, lukee myös läheltä katsottuna hepreankieliset teksit numeroilla ja hepreailaisilla kirjaimilla. Ennen nuo ajelleet vain punaisilla nauhoilla ja joskus 80-luvun lopussa tuli tuo ruudutettu versio. Olivat pakolliset Yk-kilpien saamiseksi ja tuli molempiin liimattua puskurin mustaan osaan taakse, ei takaluukkuun, kuten olisi pitänyt...
Ja näköjään tuolla luovuttu noista 2000-luvun alussa, kun ei nykydokumenteissä näy yhdessäkään Israelin puolella olevassa, mutta Palestiinan puolella kyllä, kun ajavat vanhemmilla j heillä siniset kilvet, kun Israelissa paikallisilla keltaiset. Ja vanhoissa 80-luvun taitteen Subaruissa etenkin näkyy noita, leffoista Sally Fieldsin "lastani ette saa" sekä Chuck Norriksen " Delta Force" näkyy autoissa takana noita punaisia vaakanauhoja, korkeus n. 8cm ja pituus n. 25 cm....

Sisällä kojelauta on vanha 740 / 760:an kulmikas, jossa rattia ei saa säädettyä ja keksikonsoli on käännetty kuljettajaan päin, tässä 760 on fiksumpi ja sama autohan oli farkkuna moottoria lukuunottamatta tuotannossa 94 asti, kun tuli 960 b-malli ja tuli vielä uudempi taka-akseli.
Mutta, nahkapenkit on Connollyltä näissä kalliimmissa malleissa (sama kuin Rolls-Royce, kojelaudassa ja ovissa jalopuut saarnipuuta, paremmin viimeistelty ja sävyt jopa siisimmät kuin C6:ssa, katto ja kaikki tolpat paksua sävy-sävyyn plyyshiä, tosin turvavyöt on mustat ja kojelauta, volvo ei näitä sävytellyt kuin esim. pösö 607:n varusteluversioita ja sisustuspaketteja... ) :?

Niin mitä sain tänään aikaseksi oikeasti, C6:sen Turtle Waxin mustalaatikko (se mystinen Black Box) on kesken, mutta hain tänään 760:sen töiden jälkeen kotiin pihalle tilaa viemään ja nyt huomaa, että paritalli edessä, missä C6 ja 607 majailevat, vasemmalla sivulla kaaritalli, jossa kauppakassi eli 307 majailee ja oikealla työkaluvaja, jossa Murrayn päältäajettava sekä ruoholeikkuri sekä muut pihan "kuritustarpeet" majailevat, niin eihän tuohon piru mahdu mitään pihalle...... :oops:
Aamulla pitää jättää oikea puoli tyhjäksi, kun emäntä lainaa taas Situkkaa (hän meillä tätä nykyä pääasiassa muuten ajelee ja mulle jää kauppakassi (jippii, kässäri keksitty ja 309 GTI:n rintaperillisenä lapsettaessa tulee myös ajeltua, vaikka 21 heppaa uupuu ja painoa liikaa).

Mutta käsittelin penkit hoitoaineella ja kävin vähän hakemassa tuntumaa turbo-volvon sielunelämään, kyllä sillä liikenteessä vieläkin pärjää, vaikkei se mikään raketti olekaan Turbo+2 - teho-chipistä ja tehtaan tehoputkisto huolimatta, MotorTrend- lehti Jenkeissä kellotti tuon 16v:n 0-60 mph 7,3 sekuntia tomaatilla, käsivalintaista edes saanutkaan... , kai ne kaikki 162 kw:tä paikalla on vielä, tämä siis vakiolle, ilman chippiä ja ajettu 127t, joten tuskin kovin moni polle vielä on karannut autuaammille laitumille ja aina tuon Keskusautohallilla käytän mittarilukemista huolimatta.

Ja nyt saa riittää tämä vääräuskoisista puhuminen, itse tässä kieli vyön alla sekoilee näin rehellisesti sanottuna töissä, kun viime viikolla vietiin selästä taas melanooman takia lisää kudosta ja nyt näyttää siltä, että kerroskuvauksen perusteella joudun uudelleen puukotettavaksi, kun tuota taitaa olla enemmän kuin "vika" havaittaessa.
Mutta pikkuasioista tässä innostuu ihan eri lailla.... ;)

Pitkä viesti, mutta näistä lainkäyttöasioista tänään olen ollut innostunut ja tietysti toisen ruotsalaisen kotiin ilmestymisestä pihaa tukkimaan, toinen kaiketi tulee vapun kierteissä ja silloin taas C6 ja 607 jää talliin sitten syksyä odottamaan, kun "traktoreilla" ajetaan.... Paitsi kauppakassi.

Poissa

ViestiLähetetty: 10.03.2014 22:10 

^Mä taidan asua aika lähellä sua, Laivateollisuudenkatu näkyy keittiön ikkunasta :)

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 10.03.2014 23:45 
Käyttäjän avatar

Okei, täällä muitakin Turun saman alueen jäseniä, TOSI KIVA kuulla.

Itse olen asunut näillä nurkilla vuodesta 2003, kun palasin Oulusta AMK:sta Turkuun ja en pidä aluetta pahana. Mä olen alunperin asunut Pansion Kivilinnanmäellä ja kessuna laivastoasemalla ollessa myös hetken Valmetinkadulla niissä tornitaloissa, ne vasta mielenkiintoisia alueita olivat...
Ja Hövelin "kauppakeskus", mutta tosiaan Laivateollisuudenkatu on mielestäni ihan siisti, mulla setä asuu siinä vaimoineen pienen matkan päässä ja itse asutaan niillä nurkilla, eli tunnistat varmasti kun sanon, että omakotitaloalueella.

Mutta, jos terveysasiat omalla kohdalla menee tulevaisuudessa ok, niin varmasti meille saa tulla grillailemaan ja kökköä puhumaan, ainakin silloin kuin hallitus ja jälkikasvu on pois kotoa ja usein viikonloppuisin on näinkin positiitivinen tilanne... Hänellä siis sukulaiset koillis-Suomesta ja käy usein siellä, ilman muakin, tosin isänsä asuu pääkaupunkiseudulla ja nyt kun on paha 1. diabeetes ja viedään jo jaloista varpaita, kohta kai polvesta poikki, niin siellä käydään viikonloput ja osan arki-illoista, itse tottakai osan ajasta kuskina, paitsi silloin kun emännällä itkukohtauksia ja haluaa ajaa yksin.

Do diin, kerron liian avoimesti varmasti asioita, mutta on se oikeasti mielenkiintoista, että mä tunnen lähimmät naapurit ja pari kauempaa, asunut kymmenisen vuotta ja kun tulee Sitikalle, niin heti alkaa naapureja ponnahtaa esiin. Mutta parempi näin.

Ai niin, oikea nimi on Oskari ja kutsutaan Oskuksi ja jos viiksivallulla tai noilla Jellonoilla tullaan vastaan, niin moikkaillaan toki ISO tassu pystyssä oman merkkisiä. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2014 11:48 

Kittausta, maalaamista, teippaamista, hiontaa sun muuta pientä pintaremonttia jo toista kuukautta. Ja jatkuu 8-)

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 13.03.2014 23:37 
Käyttäjän avatar

Eilen tuli maalämpöpumppu tekniseen tilaan, asennus sujui kahdelta ammattilaiselta hyvin, ja tää ilta on menny laitetta ihmetellessä. Mökki ja käyttövesi tuntuu hyvin lämpiävän, tulis ny hetkeks pakkasiakin.. laitoin oman kwh-mittarin mittaamaan pumpun kulutusta, pysyy vähän paremmin kärryillä lämmityskuluista..

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 01:08 
Käyttäjän avatar

C5:n ihmettelyä alapuolelta käsin. Ihan alumiininen apurunko takana :D

Laakerin ja alapallonivelen vaihto... Että on berberistä se kierteinen alapallo siinä sitten. Samaa saastetta kuin Xantiassa. Killuin nivelessä kuumentamisen jälkeen metrisen jatkovarren päässä eikä hievahda (napa oli penkissä). Joutui ottamaan vasaran ja katkaisumeisselin, jo lähti.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 01:29 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
C5:n ihmettelyä alapuolelta käsin. Ihan alumiininen apurunko takana :D

Laakerin ja alapallonivelen vaihto... Että on berberistä se kierteinen alapallo siinä sitten. Samaa saastetta kuin Xantiassa. Killuin nivelessä kuumentamisen jälkeen metrisen jatkovarren päässä eikä hievahda (napa oli penkissä). Joutui ottamaan vasaran ja katkaisumeisselin, jo lähti.

Ou nou, lupauduin vahtamaan Xantian alapallonivelen viikonloppuna ja ajattelin pärjätä ihan putkareilla. :shock:
Näinkö meni persiilleen tämä tuumailu, en siis ollenkaan ajatellut ottaa tukivartta irti.
Kyse siis etualapallosta.

-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 01:37 
Käyttäjän avatar

Tukivarsi on kyllä irrotettava ensin nivelestä, muuten sen voi jättää apuraamiin kiinni :D

Siis mulla oli 2006-mallin C5 etunapa kiinni 40-kiloisessa Gdansk-mallisessa ruuvipenkissä ja valtavat putlarit ja tultakin oli. Lopulta, vasara ja suuri, käden suojapanssarilla varustettu meisseli avas pallonivelen.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 01:47 
Käyttäjän avatar

Öh, eikös se xantian pallonivel ole kiinni siinä alatukivarressa?
Se irti navasta ja reilu vääntö putkareilla, jos ei ole hitsattu varmuudeksi kiinni kuten oli tuossa varaosa xantiassa. :?

-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 01:55 
Käyttäjän avatar

Kyllä se on tukevasti navassa kiinni, siitä se putlareilla yleensä irrotetaan. Kartio-osuus on tukivarressa.... Niin puhun edelleen C5-roinasta... Eli kiinnitys muistaakseni tasan sama kuin Xantiassa.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 02:01 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
Kyllä se on tukevasti navassa kiinni, siitä se putlareilla yleensä irrotetaan. Kartio-osuus on tukivarressa.... Niin puhun edelleen C5-roinasta... Eli kiinnitys muistaakseni tasan sama kuin Xantiassa.

Eiku vitt* niinhän se tais ollakkii.
On tää niin väärin.

-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 02:04 
Käyttäjän avatar

:lol: Onneksi on!

Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 08:13 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Pallonivelen auki kiertämistä helpottaa kun pitää sen edes löysästi kiinni alatukivarressa niin ei käänny tolppa niin paljon mukana. Mä hitsasin pirun ison mutterin alapalloon että sain paikallaan irti, putkareilla ei tehnyt mitään...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2014 20:31 
Käyttäjän avatar

Kuljetin itseni vapaapäivänä vastoin omaa tahtoani Audi-museoon Ingolstadtiin ja vielä tehdaskierrokselle katsomaan
A3:n valmistumista. Bemarimuseoon Müncheniin asti en viittinyt lähteä :lol:

Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa

ViestiLähetetty: 16.03.2014 15:49 
Käyttäjän avatar

MustaKuukan vakionopeussäädin laitettu toimimaan, oli löystynyt vaijerin säätömutterit ja pompannu vaijerin pää pois kiinnittimestään.

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 23.03.2014 02:16 
Käyttäjän avatar

Ajoin 600 km folkkarilla (vastaa 10000 km sitikalla)
Kyyditsin Pallaksen uuteen kotiin.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 23.03.2014 02:22 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
Pallonivelen auki kiertämistä helpottaa kun pitää sen edes löysästi kiinni alatukivarressa niin ei käänny tolppa niin paljon mukana. Mä hitsasin pirun ison mutterin alapalloon että sain paikallaan irti, putkareilla ei tehnyt mitään...

Jep, hiljattain metrin mittaisella putkarilla ja lämmöllä testattu = ei tee mitään. Iso mutteri hitsaten tai iso meisseli ja vasara tosin niin että napa on asennettu 40 kg painavaan ruuvipenkkiin joka on pultattu raskaaseen Intialaiseen jalopuupöytään.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.03.2014 18:48 
Käyttäjän avatar

Vihdoin tuli tehtyä Tämä:
Kuva

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 142/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 237  Seuraava