Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/8 [ 179 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Haista itte!
ViestiLähetetty: 10.02.2009 18:19 
Käyttäjän avatar

:twisted: tuota samaa itekkin harrastan täällä kotikylällä vastaavissa tilanteissa , ja yleensä ite pyrin ruutuun peruuttamalla jotta pääsen lähtemään eteenpäin kummemmin vekslailematta. kuitenkin täällä on tyylinä ajaa aina peruuttajan taakse, jos hommissa joku tekee tommosta niin ei tee pitkään. siis ajaa peruuttajan taakse tai takaa vaikka ohi. aina annetaan peruuttajalle tilaa . :|

Poissa

ViestiLähetetty: 10.02.2009 19:54 
Igor kirjoitti:
Ainoa konsti jolla perässä roikkujista pääsee eroon ilman kilvanajoa, on vauhdin hidastaminen. Sitkeinkin puskurinhalaaja porhaltaa ohi, kun nopeutta laskee tarpeeksi. Toki tämä on syytä tehdä sellaisessa paikassa jossa ohittaminen on ylipäätään mahdollista.

Ei se auta aina tuokaan. Viime syksynä kerran kokeilin yöllä kun ajoin motaria pitkin töistä kotiin. Tiellä rajoitus 120 mulla mittarissa 85-90 ja henkilöauto roikkuu perässä. Nostin nopeuden 100-110, auto roikkuu aina vaan perässä. Laskin nopeuden 60, ei vaikutusta perässä hiihtäjään. Ja koko tieosuudella ei ollut muita autoja liikkeellä samaan suuntaan. Vasta kun pudotin nopeuden 40 ja siirryin vielä pientareelle niin silloin lähti ohi. Ja oli hesalainen taxi tyhjänä. :?: Ja sillä oli vielä yli 100 km ajoa edessä.

ViestiLähetetty: 10.02.2009 19:56 

Tuli vaan mieleen, jotta josko taksikuski sinua rattijuopoksi epäili, kun niin hiljaa ajelit. Ja mietti, tekeekö ilmoituksen.

C5 Break HDi204 A vm 2011
Poissa

ViestiLähetetty: 10.02.2009 19:57 
Käyttäjän avatar

:cry: mistä tiesit sen olevan hesalainen taksi ? vai olisko ollu sittenkin sellainen " salapolliisi "

Poissa

ViestiLähetetty: 10.02.2009 19:58 
kokemjne kirjoitti:
:cry: mistä tiesit sen olevan hesalainen taksi ? vai olisko ollu sittenkin sellainen " salapolliisi "

Se kun luki siinä "juustokuvussa".

ViestiLähetetty: 10.02.2009 19:59 
TeeKoo kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, jotta josko taksikuski sinua rattijuopoksi epäili, kun niin hiljaa ajelit. Ja mietti, tekeekö ilmoituksen.

Se sama mullekin tuli mieleen. Vaan eipä sillä ollut kiirettä senkään jälkeen kun musta ohi meni.

ViestiLähetetty: 10.02.2009 21:29 
Käyttäjän avatar

Kenguru kirjoitti:
Jos tuntuu että pysäköintipaikoilla olisi usen tarvetta mainita toisen suorituksesta, niin tulostelkaa nuita hanskalokeroon: http://www.coldcockedcards.com/shop/ima ... b1-d.2.jpg
Siitä sitten ruksaa tarvittavan kommentin ;)

Siinä on vain sellainen juju, että yksityishenkilö ei saa jättää mitään negatiivista juttua tuulilasiin. Laki suojelee väärin pysäköityjä.
Itse sain aikoinaan uhkauksen oikeuteen menemisestä, vaikka olin laittanut ihan neutraalin lapun kun auto oli jätetty purkupaikalle, jossa oli kieltomerkit. Oikeusoppineet sanoivat, että olisin jopa hävinnyt oikeusjutun todennäköisesti. Sattui olemaan se auto jonkun yli-innokkaan juristin.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 10.02.2009 21:37 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Aakku kirjoitti:
Siinä on vain sellainen juju, että yksityishenkilö ei saa jättää mitään negatiivista juttua tuulilasiin. Laki suojelee väärin pysäköityjä.
Itse sain aikoinaan uhkauksen oikeuteen menemisestä, vaikka olin laittanut ihan neutraalin lapun kun auto oli jätetty purkupaikalle, jossa oli kieltomerkit. Oikeusoppineet sanoivat, että olisin jopa hävinnyt oikeusjutun todennäköisesti. Sattui olemaan se auto jonkun yli-innokkaan juristin.

Öh, mitään en laista ymmärrä, mutta mikä mahtaa olla se, mistä tuollaisessa tapauksessa sitten syytettäisiin?

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 10.02.2009 21:44 
Käyttäjän avatar

niko kirjoitti:
Aakku kirjoitti:

Öh, mitään en laista ymmärrä, mutta mikä mahtaa olla se, mistä tuollaisessa tapauksessa sitten syytettäisiin?

En mää vaan tiedä, mutta sen koommin en ole lappuja kirjoitellut.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 11.02.2009 12:36 
Käyttäjän avatar

quai_de_javel kirjoitti:
Igor kirjoitti:
Ainoa konsti jolla perässä roikkujista pääsee eroon ilman kilvanajoa, on vauhdin hidastaminen. Sitkeinkin puskurinhalaaja porhaltaa ohi, kun nopeutta laskee tarpeeksi. Toki tämä on syytä tehdä sellaisessa paikassa jossa ohittaminen on ylipäätään mahdollista.

Ei se auta aina tuokaan. Viime syksynä kerran kokeilin yöllä kun ajoin motaria pitkin töistä kotiin. Tiellä rajoitus 120 mulla mittarissa 85-90 ja henkilöauto roikkuu perässä. Nostin nopeuden 100-110, auto roikkuu aina vaan perässä. Laskin nopeuden 60, ei vaikutusta perässä hiihtäjään. Ja koko tieosuudella ei ollut muita autoja liikkeellä samaan suuntaan. Vasta kun pudotin nopeuden 40 ja siirryin vielä pientareelle niin silloin lähti ohi.

Eli auttoihan se.

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 11.02.2009 12:46 
Käyttäjän avatar

Savitaipale kirjoitti:
Väärinpysäköiville voi kirjoittaa kohteliaan viestin tuulilasiin. Itse olen suosinut kirjoitusvälineenä kahden sormen leveydeltä vaseliinia...

Tää on käyttökelpoinen lappu myös:
http://img112.imageshack.us/img112/966/pysakointi1jz3.jpg

Poissa

ViestiLähetetty: 11.02.2009 12:59 
Näitä Jallun suosittelemia lappuja olen nähnyt (muistaakseni punaiselle paperille printattuna). Yhden lähiön parkkipaikalla joku oli jaellut noita, ja närkästyneet laputetut olivat kiikuttaneet niitä isännöitisijän toimistoon. En tiedä miten isännöitsijä reagoi niihin, koska se oli ajalta ennen mua.

ViestiLähetetty: 11.02.2009 13:47 
Igor kirjoitti:
quai_de_javel kirjoitti:
Igor kirjoitti:

Ei se auta aina tuokaan. Viime syksynä kerran kokeilin yöllä kun ajoin motaria pitkin töistä kotiin. Tiellä rajoitus 120 mulla mittarissa 85-90 ja henkilöauto roikkuu perässä. Nostin nopeuden 100-110, auto roikkuu aina vaan perässä. Laskin nopeuden 60, ei vaikutusta perässä hiihtäjään. Ja koko tieosuudella ei ollut muita autoja liikkeellä samaan suuntaan. Vasta kun pudotin nopeuden 40 ja siirryin vielä pientareelle niin silloin lähti ohi.

Eli auttoihan se.

No joo, auttoi ja auttoi mutta kun piti melkein pysähtyä ensin. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 11.02.2009 14:08 

No tietenkin se., että talvi, jää, pakkanen sun muu ihmisten riesaksi keksitty ei tunnu tänä vuonna loppuvan koskaa

No joo. Autoillessa ei yhtään hauskaa, varsinkin kun on nastat alla ropisemassa.

Mutta! Täällä etelässä on ollut todella harvinaista herkkua pitkään aikaan pikkupakkanen sekä melkein aurinkoinen sää ja kunnon jää. Hokkarit jalkaan ja baanalle! Just tuli neljäs tunti putket jalassa täyteen. Pikku tauko ja pari tuntia lisää luikkaa. HEMMETIN NASTAA. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 11.02.2009 14:17 
Tane N. kirjoitti:
No tietenkin se., että talvi, jää, pakkanen sun muu ihmisten riesaksi keksitty ei tunnu tänä vuonna loppuvan koskaa

No joo. Autoillessa ei yhtään hauskaa, varsinkin kun on nastat alla ropisemassa.
Mutta! Täällä etelässä on ollut todella harvinaista herkkua pitkään aikaan pikkupakkanen

Eipä ropise nastat alla, viikko sitten alle laitettiin kitkarenkaat! Täällä etelässähän minäkin manailen... ja niin kauan kun on jääkelejä, saastutan ympäristöä: koska ei huvita liukastelle polkupyörällä tai jalan, käynnistän zx:ni joka arkipäivä, vaikka työmatka on lyhyt. Kesäkelillä ei tulisi mieleeni tulla töihin autolla.

ViestiLähetetty: 11.02.2009 14:24 

Fiksu työmatkapyöräilijä pistää pyöräänsä nastarenkaat joten talvikaan ei ole tekosyy saastuttaa luontoa turhalla pätkäajolla.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.02.2009 14:48 
jarruventtiili kirjoitti:
Fiksu työmatkapyöräilijä pistää pyöräänsä nastarenkaat joten talvikaan ei ole tekosyy saastuttaa luontoa turhalla pätkäajolla.

Ja just tässä menee se raja, jossa mun ympäristöystävällisyys loppuu ja itsekkyys alkaa. :D

ViestiLähetetty: 11.02.2009 21:15 

citrotar kirjoitti:
No tietenkin se., että talvi, jää, pakkanen sun muu ihmisten riesaksi keksitty ei tunnu tänä vuonna loppuvan koskaan. :evil: Kuka on tappanut kevään? :(

Tota, eikö helmikuun alkupuoli ole sydäntalvea eikä kevättä ? Jos kevät alkaisi helmikuun alussa, niin Juhannuksena olisi jo syksy. :shock:

Poissa

ViestiLähetetty: 11.02.2009 21:34 
Käyttäjän avatar

Eilen joku puolusteli sumareilla ajoa koska ajovalot ei toimi :shock: Tänään toinen puolusteli kapealle sillalle tunkemista etuajooikeutettuja vastaan sillä ettei nähnyt edellä ajav isomman auton takaa :shock:

Onkohan mulla "ne" kun vuorokauden sisään mahtui kaksi suukopua kun yleensä en koskaan? :mrgreen: Toisaalta olin Hondalla liikenteessä :?

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 12.02.2009 09:16 

Minua ottaa pattiin kaupunkiliikenteessä ne, jotka eivät osaa ryhmittyä. Kapeahkolla kadulla, missä kuitenkin hyvin mahtuu kaksi rinnakkain, vasemmalle kääntyjä odottaa keskellä kaistaa ja minä kun mahtuisin mainiosti oikealta ohi ja pääsisin kääntymään oikealle.

Samat tohelot vasemmalle kääntyessään oikaisevat niin, että melkein vasemmat pyörät menevät jalkakäytävälle. Ja minä kun tulen sieltä vasemmalta, olen sitten muka heidän tiellään.

Lisätään nyt vielä nekin, jotka kääntyessään jompaan kumpaan suuntaan, koukkaavat ensin sivulle. Esim. vasemmalle kääntyvät tulevet metrin verran ensin oikealle ja sitten kääntävät vasemmalle. ja minä siinä viereisellä kaistalla odotan, koska kolahtaa.

Ja jatkoa vielä. Risteyksen jälkeen koitetaan suoraan päästä sille omalle kaistalle, vaikka se olisi kuinka tukossa. Sitten jäädään risteykseen poikittain, vaikka se reunimmainen kaista olisi ihan tyhjä.

Huh. Helpotti. ;)

C5 Break HDi204 A vm 2011
Poissa

ViestiLähetetty: 12.02.2009 09:28 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Edeltävään liittyen: Kaksi kaistaa samaan suuntaan ja oikealta muutamia sivuteiden liitoksia. Kaikki ajavat sitä oikeanpuoleista kaistaa ja vasen on kokoajan tyhjä. Kukaan ei vaihda vasemmalle kaistalle että sivutieltä pääsisi liikkeelle. Siinä sitten odotellaan koko ruuhka-aika. Onneksi täällä Kouvolassa tuo aamuruuhka kestää vain noin 20 minuuttia mutta jos sitä ennen ei kotoa kerkeä lähteä, niin työmatka venyy 15 minuutista 30 minuuttiin.. Tuossa sitten näkee vaikka minkälaista rynnistys yritystä ruuhkakaistan yli. Kesällä ei ongelmia mutta luikkaalla ei niin helppoa. Poliisilaitos on tosin tien toisella puolella ja rauhoittaa hieman pahimpia yrittäjiä :D

C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa

ViestiLähetetty: 12.02.2009 09:47 

citrotar kirjoitti:
Ja just tässä menee se raja, jossa mun ympäristöystävällisyys loppuu ja itsekkyys alkaa. :D

Ja sitten kirotaan, kun lukot on jäässä ja ovet ei pysy kiinni ja auton lasit on tukossa sisältä jne jne. Ihan itseaiheutettuja ongelmia talviautoilussa, kun pätkäajossa ei auto lämpene kokonaan ja on sisältä kylmän kostea kuin lehmän hönkä. Huvinsa kullakin. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 12.02.2009 12:55 
jarruventtiili kirjoitti:
Ja sitten kirotaan, kun lukot on jäässä ja ovet ei pysy kiinni ja auton lasit on tukossa sisältä jne jne. Ihan itseaiheutettuja ongelmia talviautoilussa, kun pätkäajossa ei auto lämpene kokonaan ja on sisältä kylmän kostea kuin lehmän hönkä. Huvinsa kullakin. :lol:

Olen jo niin iso, että osaan itse päätellä, kumpi on mukavampi tapa liikkua näillä jäisillä maalaisteillä, kun molemmista on kokemusta! :!:

ViestiLähetetty: 12.02.2009 13:17 

Toisin sanoen et ole koskaan ajanut pyörällä jossa on nastarenkaat? Jäiselle tielle ei ole mitään asiaa pyörällä jossa ei ole nastarenkaita. Itsellä loppui kesärenkailla leikkiminen pahan kaatumisen jälkeen, pyörä vaan lähti alta jäisellä tiellä. Sen jälkeen olen ajanut talvet Schwalben nastarenkailla joiden kanssa nauttii jopa peilijäällä ajamisesta. Lopetan keskustelun aiheesta tähän.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.02.2009 16:04 
Käyttäjän avatar

Ei kuulosta kyllä hyvältä yhtälöltä tuo "jäiset maalaistiet ja kitkarenkaat" :o
Sen verran on itsellä niistä kokemusta, että ei ne kitkat kyllä jäällä pidä. Lumella kyllä varsin mainiostikin! :D

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/8 [ 179 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Seuraava