Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Aiheuttaako Citikka riippuvuutta...
ViestiLähetetty: 17.07.2009 22:39 
Voisko olla...onko mahdollista...Olin muutaman päivän ajamatta ja olin myös pahantuulinen kuin...no kuin mikäkin. Vähän sen jälkeen kun oltiin eilen tultu sillä toisenmerkkisellä kotiin, lähdin ajelemaan ZX:llä. Uimaan, kuten sanoin, mutta tosiasia oli että mun oli pakko päästä vain ajamaan. Ja kun tulin takaisin olin kuin toinen ihminen, pahantuulisuus oli pois. Voiko sitä tulla riippuvaiseksi ajamisesta? Eikä ollut eka kerta...

Viestin otsikko: Re: Aiheuttaako Citikka riippuvuutta...
ViestiLähetetty: 17.07.2009 23:37 

Lemon kirjoitti:
Voisko olla...onko mahdollista...Olin muutaman päivän ajamatta ja olin myös pahantuulinen kuin...no kuin mikäkin. Vähän sen jälkeen kun oltiin eilen tultu sillä toisenmerkkisellä kotiin, lähdin ajelemaan ZX:llä. Uimaan, kuten sanoin, mutta tosiasia oli että mun oli pakko päästä vain ajamaan. Ja kun tulin takaisin olin kuin toinen ihminen, pahantuulisuus oli pois. Voiko sitä tulla riippuvaiseksi ajamisesta? Eikä ollut eka kerta...

Olet aivan oikeassa.
Sitikalla ajo hoitaa niin vaivan kuin vaivan.
Eikä sen parempaa ole :lol:
Nimim. Xm:llä selkänsä kuntoon saanut

Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2009 09:22 

Kyllä minä ainakin olen onnellisempi Sitikassa, kuin monessa muussa paikassa...

XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2009 16:15 
Käyttäjän avatar

:shock: no lääkkeitä kai ne nuokin ovat, mutta kunhan kilometrejä on tarpeeksi takana ,niin kääntyy homma toisinpäin. kysykää vaikka vaarilta ja nimimerkiltä. kun ootte muutamia kertoja ajelleet matkan ( vaikka sitikalla ) joka vastaa joitakin edestakaista kuureissua,niin karisee halut ratin taakse. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2009 17:56 
Käyttäjän avatar

No eihän tässä vielä ole päästy kuin reippaasti pari kertaa kuuhun ja takaisin, mutta eivät ole karisseet halut ratin taakse. :roll:

Kun on riittävän hyvä Sitikka alla, ei näin käy. Kysykää vaikka nimimerkiltä!

[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2009 23:41 
Käyttäjän avatar

Kyllä aiheuttaa. Ja ilman oleminen päivittäistä levottomuutta.

Nimim. "CX pihaan heti, kun on piha."

ViestiLähetetty: 18.07.2009 23:48 
Käyttäjän avatar

Juuson menopelejä ei voi kuin kadehtia, mutta kyllähän XM:lläkin on kiva pöristellä. Jopa ZX:llä, jonka penkit tosin pidemmän päälle ovat varsin surkeat.
kokemjne kirjoitti:
:shock: no lääkkeitä kai ne nuokin ovat, mutta kunhan kilometrejä on tarpeeksi takana ,niin kääntyy homma toisinpäin. kysykää vaikka vaarilta ja nimimerkiltä. kun ootte muutamia kertoja ajelleet matkan ( vaikka sitikalla ) joka vastaa joitakin edestakaista kuureissua,niin karisee halut ratin taakse. :roll:

Picasson ratin takan elämisen halu varmasti nopeasti katoaakin, mutta miksi ihmeessä et hanki kunnon sitikkaa jos ajaminen pahalta tuntuu? :?

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2009 23:59 
Palloidiootti kirjoitti:
Jopa ZX:llä, jonka penkit tosin pidemmän päälle ovat varsin surkeat.

Ei ne nyt niin surkeat ole verrattuna moniin muihin! No tosin GTi:n penkit ovat paaalljooon mukavammat, mutta joskus joutuu ottamaan syystä tai toisesta tuon Maailman Kauneimman :P ja lähden sitten kummalla tahansa, niin terapeuttinen vaikutus on huomattava

ViestiLähetetty: 19.07.2009 01:01 
Käyttäjän avatar

Totta, on niitä paljon huonompiakin, on sitä esim Varistakin (ihan järjettömän kauhea laite, ja suorastaan pelottava ajaa) tullut ajettua. Silti ei ole kiva jos selkä jo parin tunnin ajon jälkeen valittaa.

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 19.07.2009 10:37 
Käyttäjän avatar

Palloidiootti kirjoitti:
Picasson ratin takan elämisen halu varmasti nopeasti katoaakin

... Jeremy Clarkson joskus totesi miehen elinkaaren olevan "konttaus/juokseminen/tila-auto/rollaattori" ... ;)

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 19.07.2009 11:44 

Lähes täysin aiheen vierestä: Mikähän niitä sitikan insinöörejä on vaivannut, kun eivät ole tajunneet tehdä tila-autoa hydejousituksella?

XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa

ViestiLähetetty: 19.07.2009 12:06 
jpop kirjoitti:
Lähes täysin aiheen vierestä: Mikähän niitä sitikan insinöörejä on vaivannut, kun eivät ole tajunneet tehdä tila-autoa hydejousituksella?

Kai se on ollut ihan kustannuskysymys. Viisaat laskentapuolen ihmiset ovat laskeneet päissään, että markkinaosuus olisi sen verran pieni että pitää tyytyä rautajousiin.

ViestiLähetetty: 19.07.2009 19:59 

kaseva kirjoitti:
Kyllä aiheuttaa. Ja ilman oleminen päivittäistä levottomuutta.

Nimim. "CX pihaan heti, kun on piha."

Älä Kaseva hermostu. Viikon päästä pääset ajelemaan taas vaikkapa Xantialla. Liekö riemulla rajaa?

Poissa

ViestiLähetetty: 19.07.2009 20:52 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Voisko olla...onko mahdollista... Voiko sitä tulla riippuvaiseksi ajamisesta? Eikä ollut eka kerta...

Ei! Nyt on maailmankirjat sen verran epäjärjestyksessä todeten ajavani vieläkin CEE-4:sta toukokuun lopun tankkauksella ja puolitankillista on yhä jäljellä.
Kesän henkilökohtaisen maailmankatsomuksen polttopisteessä on tämä juttu ja tämä tapahtuma ja tällä liikutaan.

25 C5 X PureTech 225
21 C4 PureTech 130
19 C3 Aircross 110
15 C4 Aircross 1,6i
12 C4 VTi 120 Exclusive
05 C4 1,6i 16v VTR coupé
03 C5 2,0i 16v SX berline
98 Xsara 2,0i VTS coupé
95 ZX 1,9i Volcane berline
93 BX GTI berline
91 Visa 14 TRS berline
Poissa

ViestiLähetetty: 19.07.2009 21:10 
Upeita pohkeita ja kovaa menoa... itsekin pyöräilen, mutta en veren maku suussa vaan hyötyliikunnan ja harrastuksen nimissä. Siten pystyn nauttimaan pyöräilystä!

ViestiLähetetty: 19.07.2009 21:24 
Käyttäjän avatar

kaseva: kohta alkaa olemaan 1 oma piha 8-) , mutta omia CX:iä seisoo 3:lla eri pihalla... :mrgreen:

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 20.07.2009 00:20 
Käyttäjän avatar

Päivittäinen, erityisesti hydejousitusannos, tekee erittäin gutaa ja välillä on vaan ihan turhan päiten ajettava muka kauppaan jotta saa "sitä" :lol:

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 04.08.2009 23:08 
En halua loukata ketään, mutta voi että olen taas nauttinut ZXllä ajosta parin viikon tauon jälkeen 8-) !

ViestiLähetetty: 05.08.2009 01:00 
Käyttäjän avatar

Mitä hiton riippuvuutta? Minäkin olen parhaillaan autolomalla, kolmella CX:llä. Elikkä kesäloma alkoi ja kunnostan kolmea CX:ää, jos sataa, niin huomion saa sisällä oleva pretige från Haparanda, se on edennyt siihen vaiheeseen, että kaikki hitsaukset on tehty ja
kasaus on aloitettu. Paljon kivempi vaihe, kuin ruosteen metsästys( ei paljoa tarvinnut edes metsästää). Pihalla leijailee lyhyempi
pikkumusta renkaat ilmassa saaden uusia verisuonia ( kaikki takapään putket ja sinne menevät), Ei kovin mukavaa hommaa, kun
ei ole nosturia käytössä. Mutta eipä tarvitse taas kymmeneen vuoteen niistä putkista murehtia. Akuutein potilas makoilee edellisen
vieressä keula pystyssä elikkä peltipuskuri prestige, joka saa palvella hetken vaimon työmatkakulkimena. Piti vaihtaa vain pakosarjan
tiivisteet, kun kone piti niin ilkeää säksätystä katkenneen tiivisteen raosta. No todellisuudessa jouduin irrottamaan kannen, koska
kaksi pakosarjan pinnapulttia oli katkennut kanteen ja niitä ei mahtunut poraamaan pois kansi paikalla. Onni onnettomuudessa oli,
ettei Sitrosella ollut pelkkiä pakosarjan tiivisteitä vaan jouduin ostamaan koko tiivistesarjan. Nyt sillä on käyttöä. Ilmansuodinta
vaihtaessa jäi suodatinkotelon pohja paikalleen muun kotelon poistuessa paikalta. Pikkumusta sai nyt toimia elimenluovuttajana
kunnes sille löydetään uusi elin. Pihassa on toistakymmentä CX:ää muttei sopivaa suodinkoteloa. Joko ne on dieseleitä tai bensa-
turboja tai muuten sopimattomalla koneella varustettuja. Kyllä Citikat aiheuttaa riippuvuutta, nyt olen riippuvainen ulkopuolisesta
osatoimittajasta, jolta löytyy kyseinen suodinpönttö. Tai sitten unohdetaan koko pönttö ja laitetaan vapaavirtaus kärpässihti
tilalle. Terapeuttista touhua kertakaikkiaan askarrella 10 tuntia päivässä nyrkit tervassa sitikoiden kimpussa, kyllä työasiat unohtuu.

Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa

ViestiLähetetty: 05.08.2009 10:26 
Mutta hyvä puoli on, että ei sun jptcool tarvi ihmetellä miten saisit ajan kulumaan lomalla :mrgreen:

ViestiLähetetty: 05.08.2009 11:41 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
En halua loukata ketään, mutta voi että olen taas nauttinut ZXllä ajosta parin viikon tauon jälkeen 8-) !

Oliks tää joku provo. :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 05.08.2009 11:56 
Ei kun olen ajanut rättärillä pari viikkoa... enkä halua loukata niitä jotka pitävät siitä. Mulle vaan ZX sopii paremmin. Mun kirjoitukset taitaa olla liian vaikeatajuisia Jallulle :mrgreen:

ViestiLähetetty: 05.08.2009 21:59 

Jaa että riippuvuutta. Parinkymmenen vuoden aikana taloudessa on ollut kymmenen sitikkaa. Oli siinä pari vuotta -04 corollakin (anteeksi kiroilu :oops: ) mutta en saanut sitä pysymään tiellä.
Niin, voiko tuota riippuvuudeksi vielä sanoa. Nytkin on tullut ajeltua pauttirallaa 3000 km parin viikon aikana. Teepä sama corollalla!

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 05.08.2009 23:20 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Päivittäinen, erityisesti hydejousitusannos, tekee erittäin gutaa ja välillä on vaan ihan turhan päiten ajettava muka kauppaan jotta saa "sitä" :lol:

Siis, kun vaimo sanoo jotta käytkö kaupasta hakemassa hakemassa maitoo, niin JOO lähen mää. Ja aina menee mahdollisimman pitkän kaava kautta. Joskus niinkin että vaimo soittelee perään jotta missä ihmeessä sitä oikein ollaan????

Ja kyllä se vaan niin on, jotta kun työasiat oikein vaivaa, niin sitä tekee "tikusta asiaa" ja Citroen pärähtää käyntiin ja miestä ei kuulu takaisin kotiin ainakaan kolmeen varttiin =)

Et revi siitä =)

Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2009 10:12 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Ei kun olen ajanut rättärillä pari viikkoa... enkä halua loukata niitä jotka pitävät siitä. Mulle vaan ZX sopii paremmin. Mun kirjoitukset taitaa olla liian vaikeatajuisia Jallulle :mrgreen:

Päin vastoin. :mrgreen: Fiiliksiä varmaan on rättärillä ajaessa, mutta mitä extraa saa revittyä ZX:llä kurvailusta. Makuasioita tietty, mutta kuitenkin.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava