|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 25.02.2014 00:46 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Aion päivittää nosturini parempaan ja samoin tekee kärkimerkkiystäväni Maasturisti. Aiomme ostaa kimpassa kunnon "tunkin" Eli, 4 tonnin 2-pilarinosturin. Kyseinen tuote maksaa yksittäin ostettuna noin 1845 eur mutta siitä saattas voida jopa tingata suuremmalla ostoerällä, varmaan kaffepaketin verran Onko halukkaita kimppaan? Tiedän laitteesta sen verran hyvää että eräs asentaja on näitä immeisille asennellut useampia ja tämän vehkeen toimivuus on ollut kiitettävää luokkaa. Vain sitovat ilmoittautumiset vastaanotetaan Ohessa kuva 2-pilarivehkeestä... ja linkki tietenkin: http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&g ... 10&item=12
Liitteet: |

2_pilari.JPG [ 37.79 KiB | Katsottu 14827 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 25.02.2014 01:07 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Parilla kaffepaketilla (tumma paahto) voin toimia kyytimiehenä ja tiputtaaa raudat hiabilla autotien päähän. Ajoitus olisi toukokuun loppupuoli.
Kiinalaiset nosturit ovat autoille ja tekijöille turvallisia, sillä kiinan rauta joustaa.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 25.02.2014 01:17 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Voikohan tuota myyntipuhetta paljoa paremmaksi laittaa... Minulta "saa" tarvittaessa aidon Tanskalaisen Stenhöj:n 2.5 tonnisen. Saa tarjota ja kysellä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 26.02.2014 00:25 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Nosturia olen kyllä katsellut, mutta toistaiseksi hankinta on jäänyt. Nyt käytössä on ruuvikierrepeli, jonka kunto tulisi selvittää. Tuo hankintaehdotus voi olla ihan toimiva laite, mutta tuollainen pieni pilarin alaosan pinta-ala vaatii tukevan betonikakun alleen. Toiseksi, kuinka tuo huydrauliikkanosturi toimii kylmässä tallissa? Tuskin ainakaan orkkisöljyillä. Ja aina ei kerkiä tallia lämmittämään jos nopea käytön tarve iskee. 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 26.02.2014 01:11 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Niissä on hydeöljyt mutta, periaatteessa tuollaisia ei ole suunniteltu kylmään käytettäväksi. Ruuvinostin on munkin Stenhöj mutta voimpa kertoa että muutaman kerran olen käyttänyt - 20 pakkasessa ja vaikka kierteet ovat vaseliinissa niin kyllä nousi ripeesti. Kuvassa näkyvä vekotin on ilmoitettu näin: Käyttölämpötila: 5-40 C Käyttölämpötila on rajattu varmaan teräksen varmistuksen takia plussan puolella.
Yleenäs näiden asennus on teräsbetonilattialle vähintään 100 mm betonia.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 26.02.2014 07:46 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Näköjään rakennesuunnittelija speksasi 120mm verkolla vahvistettua teräsbetonia. Se peruslaatta tulee 80mm lattiavalun ja 100 mm eps kerroksen alle, eli kylmäsilloiksi pitäisi nostaa tassut nosturin kiinnityspisteiden kohdalle,pitää vielä tarkistaa.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 26.02.2014 09:51 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
4T Ohjeessa on 120 mm ja 3T ohjeessa näytti olevan tuo 100 mm. Mutta, jos epäilee lattiaansa, ihan sama vaikka olis siis maalattia sillä nosturin voi aina sijoittaa suurehkon 20 millisen teräslevyn päälle ja pultit läpi. Asennus ei siis lattian puutteeseen kaadu.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 26.02.2014 14:25 |
Viestit: 5851 Paikkakunta: Lahti
|
maasturisti kirjoitti: Näköjään rakennesuunnittelija speksasi 120mm verkolla vahvistettua teräsbetonia. Se peruslaatta tulee 80mm lattiavalun ja 100 mm eps kerroksen alle, eli kylmäsilloiksi pitäisi nostaa tassut nosturin kiinnityspisteiden kohdalle,pitää vielä tarkistaa.  Ei sinne kyllä varmaan eristettä väliin tule vaan yhtenäinen valu ja noiden vahvennoksien alle varmaan vielä kantavampi eriste, finnfoam tai vastaava styroksin sijasta ja raudoitus vielä sen verkon kanssa. Voi sen nosturin varmaan kiinittää vaikka mihin eikä se siltikään ole ensimmäinen nosturi joka kaatuu mut mä en halua olla silloin sen alla.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 26.02.2014 14:56 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Juu on se styrox, eps joka tulee 120mm tb valun ja 80 mm pintavalun väliin ja molemmat on verkolla vahvistettuja.
Annoin suunnittelijalle speksit nosturista. On onnistunut tähän mennessä suunnittelemaan pystyssä pysyviä rakenteita (aloittanut 70 luvun taitteessa)
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 26.02.2014 15:51 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Kuva vielä vakuudeksi. Muistin pintalaatan paksuuden vanhasta kuvasta, eli se on hiukan vahvistunut nosturin myötä.
Liitteet: |

at.jpg [ 112.82 KiB | Katsottu 14347 kertaa ]
|
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 27.02.2014 03:40 |
Viestit: 5851 Paikkakunta: Lahti
|
Mä kyllä varmistaisin tuon lattian rakenteen, ei se eriste sinne väliin kuulu 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 27.02.2014 06:32 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Xari kirjoitti: Mä kyllä varmistaisin tuon lattian rakenteen, ei se eriste sinne väliin kuulu  Tähän hommaan onneksi sattui suunnittelija jonka ratkaisut *kantavat. Muutaman muun projektia sivunneen kohdalla pikainen alanvaihto olisi paikallaan. Ml se putkisuunnittelija, joka piirsi viemärilinjat 4m syvyyteen kallioon. Rakentamisesta ja remontoinnista muutamia muistiinpanoja linkin takaa: http://avantplanet.com/F1/viewtopic.php ... Talvivaara
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 27.02.2014 16:10 |
Viestit: 5851 Paikkakunta: Lahti
|
Meillä ei kyllä ole nosturia mut toi uuni piippuineen painaa 3000kg ja sen vahvennoksessa ei kyllä ole eristettä kun alapuolella ja sekin on normaalia lujempaa, harjateräksellä raudotin DI:n piirrustusten mukaan. Mut lattianpinnoitusvinkkiä, tuossa yksi vaihtoehto, ei kaunis mut kestävä, liipataan koneellisesti pintaan, vaatii ammattimiehen tai ainakin koneen, ei vaadi mitään jälkikäsittelyä, valmis pinta kerralla, maksoi 3,5€ neliö + ALV valutyön lisäksi. http://www.basf-cc.fi/fi/Lattiapinnoitteet/Sementtipohjaiset_lattiapinnoitteet/Pages/Mastertop450.aspx
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 28.02.2014 00:25 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Nykyaikainen pistekuormamitoistus on käsittääkseni noin 20 kN per 100x100 alue ja sehän on 2000 kg per tuo läntti. Tarttisko huolestua  Edellisen duunipaikan hallissa oli 120 mm teräsbetonilattia johon kiskottiin 28 tonnista lentokonetta jatkuvasti Kolmen laskutelineen varassa ja kyllä, parin vuoden kuluttua lattia alkoi murtumaan päätelineiden kohdalta. Että ihan nyt vaan järki käteen autonosturin asennuksen kanssa  Oliko halukkaita nosturin tilaajia? Vois saada tilauksensa kotiovelle. Sanoisin että halukkaita kuunnellaan ja vastaanotetaan maaliskuun loppuun asti. Sen jälkeen hankinta suoritetaan.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 28.02.2014 00:40 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Xari kirjoitti: Meillä ei kyllä ole nosturia mut toi uuni piippuineen painaa 3000kg ja sen vahvennoksessa ei kyllä ole eristettä kun alapuolella ja sekin on normaalia lujempaa, harjateräksellä raudotin DI:n piirrustusten mukaan. http://www.basf-cc.fi/fi/Lattiapinnoitteet/Sementtipohjaiset_lattiapinnoitteet/Pages/Mastertop450.aspxToi 3000 takka jakaantuu melko isolle alueelle nosturiin verrattuna. Toi epsi toimii vissiin kapilaarikatkona. Ja sen päällä oleva 150mm ilmeisesti yksin kantaa nosturin painon. Sitten jos homman vielä tekee niin että raudoittaa kiinnityksen alhaalta saakka niin siittä tulee vissiin hiukan vääntöjäykkyyttä kaupan tekijäisiksi. Mutta oletan että rakennesuunnittelijamme osaa suunnitella autotallin lattian. Hän on kuitenkin ollut perustamassa rakennevirhekantaa ja toiminut aktiivisesti betonirakenneyhdistyksessä.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 28.02.2014 00:50 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Nykyaikainen pistekuormamitoistus on käsittääkseni noin 20 kN per 100x100 alue ja sehän on 2000 kg per tuo läntti."
Tarkoitin 100x100 mm
Piippu ja takka sentään jakautuu about karkeasti 1000 x 1000 mm alalle.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 01.03.2014 00:00 |
Viestit: 5851 Paikkakunta: Lahti
|
Salaojasora toimii kapillaarikatkona, juu, uunissa tuo pistekuorma on pienempi, silti siellä alla on yhtenäinen vahvennos.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 06.03.2014 21:16 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tilaukseen menossa 2 kpl nostureita. Onko muita vakavasti harkitsevia?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 20.03.2014 21:40 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tällä hetkellä kaksi neljätonnista nosturia tilataan huhtikuussa. Vielä pääsee mukaan. Halukkaat saa ilmoittautua.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 21.03.2014 08:46 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Laittelinkin sulle tuolla Facessa viestiä tuosta vanhasta nosturista mutta et ole sitä tainut huomata. Mutta jos saadaan nykyinen talo kuivattua, myytyä ja tuo uusi ostettua niin kiinnostaisi tuo työttömäksi jäävä versio.
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Pilarinostureita ostamaan kimpassa Lähetetty: 22.03.2014 02:02 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
No kato, informaatiovirtaa on PALJON. Sori en huomannut, tosin kuin vasta äsken. Tuu katsomaan niin voit koeajaa  Tää on muuten helppo kuljettaa trailerilla. Painaan noin 600 kg ja onnistuu kuljettaa purkamatta. Trailerin kanssa koko roska vain vähän yli 3 m korkea. Laitehan on siis Tanskalaista laatua, aidosti. Itse tarvitsen nelitonnisen koska tulevaisuus on sitä 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|