|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 15.09.2012 00:51 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Aijaijai... nyt on keskikulutus lukema jo 13.4 l / 100 km. Eli nousua jo melkein 3 l.... Nyt tankattu 50 litraa (65 l tankki) E85:tä eli seos on jo varmaan 98% E85:tä ja katsotaan maanantaina tankkauksen yhteydessä paljonko on laskennallinen kulutus.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 15.09.2012 08:20 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Harri126 kirjoitti: Onyxia tankkasin tyyliin kympillä RE85:ttä (oli hinta noussut 10% viimekerrasta), kahdella kympillä 98:a Miksi ihmeessä 98:a? Bensiiniä saat seokseen 95:stäkin, 50% E85:ttä nostaa joka tapauksessa oktaanilukua yli 98:n ja seoksen etanolipitoisuutta yli 10%iin.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 15.09.2012 09:12 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
svc kirjoitti: Harri126 kirjoitti: Onyxia tankkasin tyyliin kympillä RE85:ttä (oli hinta noussut 10% viimekerrasta), kahdella kympillä 98:a Miksi ihmeessä 98:a? Bensiiniä saat seokseen 95:stäkin, 50% E85:ttä nostaa joka tapauksessa oktaanilukua yli 98:n ja seoksen etanolipitoisuutta yli 10%iin. Liikaa rahaa. Myöhemmin rupesi possauttelemaan imusarjassa, joten laitoin lisää 98 tankkiin. Kokeilu päättyköön tähän. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 13.01.2013 01:48 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Noniin. Olinpas hölmö. Kaikki aiemmat ongelmani johtuivat perusrikastuksen liian pienestä arvosta. Kokeilin huvikseni vaihtaa Bioadapterin auto-asennosta (20% rikastus) aluksi E70:lle (35%) ja nyt E85:lle (42%). Kiihtyy normaalisti ja tyhjääkin käy. Lambda kun ei taida olla täyskaasulla mukana lainkaan, niin eihän tuo alkuperäinen 20% rikastus voinut riittää mitenkään. Eli on käynyt liika laihalla ja siksi tökkinyt. Lisärikastus minulla on nyt 70%, mutta olen ajatellut nostaa sen takaisin alkuperäiseen 100%:n. Kyllä tuo tuolla 70%:lla lähtee työpäivän jälkeen ekalla käyntiin (ja vetää heti normaalisti), mutta tänään kokeilin 24h seisonnan jälkeen -20 lämpötilassa eikä se riittänyt, lähti vasta kolmannella, eikä vetokaan ensimmäisen kilometrin aikana ollut normaalia.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 13.01.2013 18:22 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
pistetään ny tähän "off-topickina": myydään 2kpl e85 bio-adaptereita, kun ne ei toimi XM v6-Fenix-ecun kanssa, tarkoitettu boschilaisen kaveriksi. Liittimet valmiina bosch ev1-tyyppisille suuttimille. Liitteet:
E85-3.JPG [ 40.57 KiB | Katsottu 16817 kertaa ]
maksoivat 95e/kpl liittimineen, tarjouksia?
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 13.01.2013 18:26 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 13.01.2013 18:27 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 14.01.2013 13:13 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
mun sahlaily sen viinalitkun kaa loppu ainakin suomessa kunnon ysivitosella kulkee pinella Tampereelta Torreviejaan keskikulutus 7,3 litraa. Menovesi makso keskimaarin 1,35€ litra nikslantiassa ja taall spaniardien maalla saa parempaakin menovetta edullisemmin.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 14.01.2013 22:17 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Kyllä minäkin voin tuon 50e tarjota toisesta boksista 
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 16.01.2013 12:26 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Toisesta purkista tehty kaupat, tarjottiin enemmän kuin 50e.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Ropeliz
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 23.01.2013 12:25 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Orivesi
|
Onnistuisiko tuon Re85-kitin korvaaminen säätämällä ecua?
C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 23.01.2013 12:31 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
kyllä varmaan, kerrotaan vaan eculle, että pitää suuttimia n. 25% pidempään auki... toinen tapa olisi vaihtaa vain suuttimet, jotka antaa riittävänpaljon enemmän polttoainetta.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Prof. Dr. Holzauge
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 23.01.2013 15:51 |
Viestit: 165 Paikkakunta: Tampere
|
cxtb2 kirjoitti: kyllä varmaan, kerrotaan vaan eculle, että pitää suuttimia n. 25% pidempään auki... toinen tapa olisi vaihtaa vain suuttimet, jotka antaa riittävänpaljon enemmän polttoainetta. Ei se ihan riitä. Esim. suuttimien kasvattaminen tai bensanpaineen nosto voi riittää siihen että saadaan seokset kohdilleen silloin kun lambdasäätö on aktiivinen. Sen lisäksi ECUun täytyy ohjelmoida uudet bensakartat (tai siis viinakartat) open loop -tilanteita varten. Siis kylmäkäynnistys, vajaalämpöinen kone jne. Etanolin kylmäkäynnistysominaisuudet ovat hyvin erilaiset kuin bensalla! Sitten kun ECU on oikeasti ohjelmoitu viinalle, se ei enää pelaakaan oikein bensan kanssa vaan menee liian rikkaalle. Toisin sanoen jos pitää ajaa välillä bensalla, pitäisi matkassa olla myös bensasäädöissä oleva ECU jonka sitten heittäisi viina-ECUn tilalle. Jotkut sitten harrastavat sitä, että kylmäkäynnistyksiä helpotetaan ronkkimalla moottorinlämpöanturin signaalia, jolloin ECU luulee konetta kylmemmäksi kuin se todellisuudessa on. Esim. potentiometri siihen signaalijohtimeen kiinni. Itse pidän vaivattomampana ratkaisuna lambdaohjauttua muunnossarjaa, joka tutkii moottorin lämpötilaa ja hoitaa kylmäkäynnistystoiminnon kohdilleen sen perusteella ihan automaattisesti.
C5 II 3.0 V6 Break ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 24.03.2014 20:02 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 24.03.2014 20:41 |
Viestit: 352
|
Olen myös tätä etanoliasiaa pähkäillyt yhteen vääränmerkkiseen. Hyllyssä odottaa zpj 12v megaruuttaa, etanolia ja turboa. Vääränmerkkisen muovinen tankki pitänee vaihtaa alumiiniseen. Ajattelin koittaa ensin alkuperäisillä männillä, kestäneeköhän niillä?
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 24.03.2014 20:46 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ei tarvii vaihella mitään tankkeja, ehdit päästä eroon koko vehkeestä ennen tankin hajoomista. mulla on myös muovitankkin ja haluun nähdä kauanko kestää enne niitä kuuluisia ongelmia , sama koskee kaikkia letkuja +pumppua+suuttimia.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 25.03.2014 09:28 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
sitikan vanki kirjoitti: Olen myös tätä etanoliasiaa pähkäillyt yhteen vääränmerkkiseen. Hyllyssä odottaa zpj 12v megaruuttaa, etanolia ja turboa. Vääränmerkkisen muovinen tankki pitänee vaihtaa alumiiniseen. Ajattelin koittaa ensin alkuperäisillä männillä, kestäneeköhän niillä? Aiai, kuulostaa kivalta. Kokeilemallahan se alkuperäisten mäntien kesto selviää. Kun alkaa virittää, niin aina se heikoin lenkki jossain vaiheessa löytyy  Saakos MegaSquirtilla nykyään FlexiFuelin helposti tehtyä?
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 25.03.2014 10:57 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
niko kirjoitti: Saakos MegaSquirtilla nykyään FlexiFuelin helposti tehtyä? Pitäisi onnistua. Kakkos- ja kolmosprossulla, laittamalla polttoainelinjaan anturi joka haistelee etanolin määrää, Megan pitäisi osata tehdä suoraan polttoaineen määrän lisäys sekä ennakoiden muutos... Jos sitten "korjauskertoimet" eivät ole olevinaan oikeanlaiset, niin niitäkin voi mennä muuttelemaan... Syy miksi lauseissani on mukana tuo sana "pitäisi", johtuu siitä että omassa Megaruutallisessa laitteessa anturi on vasta pöydännurkalla, sekä kakkosprossu hyllynpäällä. Ykkösprossullinen ei noita juttuja osaa, tähän johdotukset on jo asennettuna, mutta jostain syystä ei ole tullut loppuun asti tehtyä asennusta (olisiko ehkä talvella ja lämpöisen tallin puutteella osuutta)...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: E85 Lähetetty: 25.03.2014 11:34 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
 Tuosta anturista löytyy tietoa täältä, josta sen voi myös ostaa. Hintakin on kivasti laskenut siitä kun itse mokoman ostin... Ainahan sitä saa kuulla miten epäluotettava Mega on, ja vaikea säätää saati pitää säädöissä. No, reipas viisi vuotta on sen voimin Dyanella menty, ilman mitään Megassa ollutta vikaa, imusarjan repeämistä hitsauksen vierestä, bensan esisuodattimen tukkeutumista ja bensapumpun ikääntymistä ei lie Megan piikkiin laittaa voi..? Bensaakin kuluu vähemmän, ja lisääntyneen alakierrosten väännön ansiosta on voinut laittaa pisimmät välitykset mitä GeeSusta löytyy, nyt kierrokset koneessa on yli tuhannen kierrosta vähemmän satasen vauhdissa kuin vakiovaihteistolla. Moottoriin ei ole muita muutoksia tehty, joten eipä tuota lisävääntöä oikein millään muullakaan selittää voi...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|