Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 01:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Jotkin planeetat lienee nyt huonossa asennossa...
Kirjoitin tämän tarinan jo tunteja sitten omaan s-postiini josta sitten vaan kopypastella Patonkiin, mutta, jopa inbox:n lukemattomien meilien määrä oli 666 :shock:

Matkalla XM V6:lla 10-tien ja kolmostien risteysalueella. Olen tuntevinani hyvin matalataajuista vouvausta käsiin ja jopa korviin. Pah, XM rullaa hienosti ja ilmastointi työntää kivasti kylmää ja tyttöset vahtaa asenteellisesti hyvää ohjelmaa takapenkillä. Kaistotun vasemmalla odottamaan motarin alkua kunnes viereeni ajaa iso paku ja kuski näyttää eturengasta oikealla. Nostin peukun tälle ja kiitin nyökäten... Matkataan siis ABC:n pihaan koska oletettavasti eturengas on tyhjä ja samalla tajusin hienoisen matalataajuisen vouvauksen syyn. Eli XM:ssä näköjään ei voi kovin helposti huomata renkaan rikkoutumista. (GS ja CX ajaessa huomaa vasta kun tulee savua taustapeiliin eli alusta on OIKEIN suunniteltu) Kaiken näköisissä autonkuvatuksissa vetely alkaa heti renkaan tyhjentyessä.

Rengas edestä oikealla paskana kun sitä tarkastelen ABC:n parkkiksella. Kaivan avaimen konetilasta, löysään pyörän (XM:n avain on yksi parhaita tapaamiani orkkisavaimia). Kaivan varapyörän idioottimaisesta paikasta auton alta ja toivon että siellä on pultit ja tunkki. ON NE! Tosin vain 4 pulttia (miksi helvetissä?!) ja jopa hienohelmoille näppyhanskat?
Mutta ei saatana sitä tunkkia, sehän on sama kuin GS.ssä!!! Katselen että nyt on asiat hyvin sillä alla on todella tasainen asvaltti ja mikään ei voi mennä pieleen. Johan se nyt perkele oli 900 kg GS:n nostoon ok mutta 1650 kg XM ja etupyörä paskana. Tein yhden fataalin virheen...
Aloitan ja veivaan paskaa ylös tantereesta ja katselen miten kynnyksen naurettava pelti ei kestä nostoa vaikka ruostetta ei ole missään, so not sanois nykänen ja eikun nakki irti ja auton alle turvaksi jos jotain pettää, ja totta helvetissä pettää, kässäri muka päällä ja ykkönen vaihteena sisässä... auto liikkuu vähän taakse, tunkin 100x100 mm aluslätkä vääntyy (ei ikinä vääntynyt GS painosta). Onneksi isä jo opetti pentuna että älä jätä autoa sekunnin murto-osaksikaan tunkin varaan eli nyt XM lepää reteesti lappeelleen alle heittämäni XM V6 24 V orkkisvanteen varassa. Toisaalta hydesitikassahan ei ole niin väliä onko alla jotain koska tunkin kaatuessa hydemystiikalla auton voi pumputa ylös sen verran että aina mahtuu hallitunkki alle.
Vääntyneen GS-tunkin kanssa koitan paria juttua mutta täysin turhaan...
Fataali virhe: syy miksi XM kaatuu tunkilta täysin tasaisella asvaltilla on se että takapenkillä kaksi tenavaa vahtaa videota ja aikas pienestä liikkeestä tuo paska GS-tunkki pettää vaikka oli jarrut ja vaihteet suojana. Tyttöpaviaaneja kun EN halunnut pörräämään parkkipaikalle jossa mm driftaa teinejä pmv:llä ja paljon rekkoja yms yms eläkeläisiä.
Tytöt ulos ja ovet lukkoon. Sanon että nyt käppäillään ekan auton luo joka pysää parkkikselle, se on Mersu. Oli mullakin dementia... Mersussahan oli jo 50-luvulla tietty tappitunkki joka tungetaan kynnyksen reikään, ei sillä voi tehdä mitään. Kiitin ja sanoin että "pidä tunkkis". Minua ja Mesemiestä nauratti. Mietin että kyllä tämä hydetekniikalla pumpataan, niin olen ennenkin tehnyt kun vauhdissa GS.n pyörä irtos... mutta ei mitään jota laittas auton alle, ei edes isoja tai pieniä kiviä. Tytöt mukaan taas je mennään pysäyttämään seuraava uhri: se on Corolla kuski. Sanoin tuttavallisesti että "moro! sulla on haitaritunkki, tiedän sen, näethän tuossa nurkalla, mulla hajos tunkki, voitko auttaa ja onko mahdollisesti aikaa?" Heppu oli hyvin avulias ja kaivoi tietämäni haitarin takaloosterin sekamelskasta. Kysyin veiviä, että olisko? Sain "veivin" joka oli 100 mm pultti jolla vararengas pidetään kiinnin tavaratilassa. Kerroin että tiedän että tällä voi nostaa kortsun ja on jopa kokemusta koska olen ollut jopa tilanteessa jossa Cortsu nostetaan ilman veiviä mutta tunkkia käyttäen ja 100 mm vääntövarrella. Cortsun kone painaa noin 80-100 kg mutta nyt oli 300 kg moottorilla varustettu keula tarjolla. Pulttiviritys ei kääntänyt tunkkia asteen osiakaan mutta onneksi XM:n pyörän avaimessa oli toisessa päässä vipu joka sopi Cortsun tunkkiin. Lopulta pyörä oli alla ja 4 pulttia jopa kiinni, tunkin lasku. No stana, renkaan pine oli varmaan luokkaa 1 bar. Eikun ilmapisteelle... Letku oli ja mittarikin mutta ei täyttöletkua saati kahvaa josta ilma päästetään renkaaseen. Jostain syystä en kuitenkaan enää kiroillut, kovin paljoa. Jatketaan matkaa, hitaasti moteuritiellä ja tankaan ilmat Hyvinkään huoltsikalla jossa homma onnistuikin renkaan ollessa jo hyvin kuuma... siellä oli vain todella 1 bar paine...

Corollan kuskilta otin puh nron ja sanoin että lähetän sinulle ruostumattomasta valmistetun veivin tunkkiisi (mulla on oikeasti sellainen koska olin kypsynyt aikanaan sellaisen puutteeseen naiseni autossa). Cortsukuski väitti näet vaihtaneensa 3 rengasta sillä helvetin vararengaspultilla jolla vanne sidotaan tavaratilaan = 100 mm vääntövarsi.

Tarinan opetus oikeastaan on: Autossa pitää olla hallitunkki. Nyt sen sinne asennan.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 09:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Kiitos tarinasta, noin siis osaava voittaa vaikeudet. Mutta pyyntö; selitätkö (tai joku muu taitava) lyhyesti käytännössä, miten se hydrauliikalla kikkailu parhaiten toteutetaan, jos vastaavaan tunkittomaan pulaan joskus joutuu? Ei ole vielä tarvinnut käytännössä koettaa kohta viiden Xanttuvuoden aikana.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 10:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Olihan taas tapahtumia renkaanvaihdossa..!

Vaan sitten se "tunkiton renkaanvaihto", joskus on tullut suoritettua..:

-hydrauliikalla ylös
-sopiva palikka, puupölli tms, esim apurungon (tai helman, jos uskaltaa, minä en ainakaan Xm:n kanssa) alle
-hydrauliikalla vähän matkaa alaspäin, tällöin kallistuksenvaimennin pitää huolen että "pöllinpuoleinen" rengas tiestä irtoaa
-sitten renkaanvaihto perinteisin menetelmin...

Takapyöräthän pystyy ylösnostamaan kun vain katselee maastosta epätasaisen paikan, kunkin vuorollaan, jousituksen ollessa ylimmässä asennossaan... Hydromystiikan riemuja ovat nämä..!



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 10:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Hydellä kikkailu on sitä että käytännössä tunkkia ei tarvita.

Kun pyörän napa makaa maassa (yleensä alatukivarren pallonivelen pultin/mutterin varassa, tai huonoimmillaan jarrulevyn varassa niin laitetaan auto käymään ja nostetaan hydemysteeriolla auto ylös ja laitetaan puuta/kiviä apurungon alle. Lasketaan nyt auton ihan ala-asentoon jolloin napa nousee maasta ylös. Sen jälkeen laitetaan puuta pyörän navan alle ja taas nostetaan yläasentoon. Nyt auto on jo korkeammalla ja tod näk tunkki sopii hyvinkin johonkin alle.

....Niin, XMssä on turvallista laittaa tukea apurungon alle edessä vain siihen kohtaa johon alatukivarsin on kiinnitetty. Muut paikat todella ovat arvalluttavia kuten Jasu sanoo.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 11:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Kiitän ohjeista, arkistoidaan korvien väliin mahdollisen vaan ei toivottavan tarpeen varalle! :P



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 11:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 343
Juuri tästä syystä ostettiin halpa hallitunkki (Motonet, alle 20 euroa) XM:ään jo heti seuraavana päivänä auton hankinnasta. Eikä ole veivattu sitä alkuperäistä kokeilua enempää.
Hyvin on hallitunkki toiminut jo monet renkaanvaihdot - helmat ovat edelleen ehjät 8-)

Vararengashan kannattaa tarkistaa joka kevät / syksy renkaiden vaihdon yhteydessä...



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 13:19 
Ishmael kirjoitti:
Vararengashan kannattaa tarkistaa joka kevät / syksy renkaiden vaihdon yhteydessä...

Niin, tulee välistä vilkaistua että vieläks se on siellä :?


   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 13:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Niin, tulee välistä vilkaistua että vieläks se on siellä"

Joo, kun rengas on viritetty auton alle :twisted: niin sen ilman tarkastus on yhtä kiinnostavaa kuin kilo mutaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 14:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Lemon kirjoitti:
Ishmael kirjoitti:
Vararengashan kannattaa tarkistaa joka kevät / syksy renkaiden vaihdon yhteydessä...

Niin, tulee välistä vilkaistua että vieläks se on siellä :?

Ja tämänkin muistin tehdä vasta kun alkoi kuulua takaa epämääräistä kolinaa... aika monta kierrosta sai sitä vararengastelineen pulttia pyöritellä ennen kuin se kiristyi. :oops:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 14:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Cikatti kirjoitti:
....Niin, XMssä on turvallista laittaa tukea apurungon alle edessä vain siihen kohtaa johon alatukivarsin on kiinnitetty. Muut paikat todella ovat arvalluttavia kuten Jasu sanoo.


Xantiassa lienee sama homma...?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 14:43 
Cikatti kirjoitti:
Joo, kun rengas on viritetty auton alle :twisted: niin sen ilman tarkastus on yhtä kiinnostavaa kuin kilo mutaa.

Loistava verbaalinen lahjakkuus :lol:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 19:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Juu, vaikkakin XM:ssä on mitä erinomaisin pyöränpultinavain, niin se tunkki ja nostokohta ovat todella surkeat, helmat pettävät ihan järjestään, ja hauskahan sitä hökötystä on sinne etuapurungon alle viritellä, ilman pullotunkkia renkaanvaihdoista ei tulisi mitään.
Hallitunkki olisi tietenkin parempi, mutta eihän farkussa nyt moiselle tilaa ole. Pitäisi ehkä siivota. :mrgreen:


Asiasta kolmanteen, ZX:ssä oli taannoin kuskinpuoleinen eturengas lähteä omille teilleen, eikä allekirjoittanut sitä edes huomannut ennen kuin ratti alkoi tärisemään (pakoputki oli poikki enkä sen räminän alta sitten kuullut muita soraääniä) ja pyörää piteli enää kaksi pahasti syötyä pulttia jotka irrottaessa tietenkin katkesivat, joten napahan siitä meni kätevästi vaihtoon. Todellinen onni onnettomuudessa oli se että tuo sattui melkein Xmfanin pihalla, joten hieman odotettua pidemmäksi venyneen pakoputkenvaihdon jälkeen matka pääsi jatkumaan.
Jutun juju? Eihän siellä autossa mitään tunkkia ollut, vaikka varapyörä kiltisti paikallaan lokoili. Eipä muuten taida vieläkään olla, pitääkin muistaa korjata asianlaita. :oops:



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 19:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
XM:n pyöräavain todella on nerokas ja kätevä. Se on tukeva ja pitkä joten tämmöinen linnunluinen rokkipoikakin saa pultit auki helposti ja lisäksi kun varsi on nivelöity niin että sillä pitää kiinnittää pultit puolta lyhyemmällä momenttivarrella niin tosi tosi voimat omaava pultin vääntäjäkään ei saa pultteja liian kireälle.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 21:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2642
Paikkakunta: Päijät-Häme
Palloidiootti kirjoitti:
...ZX:ssä..
Jutun juju? Eihän siellä autossa mitään tunkkia ollut, vaikka varapyörä kiltisti paikallaan lokoili. Eipä muuten taida vieläkään olla, pitääkin muistaa korjata asianlaita. :oops:

Ei siinä varapyörätelineessä, renkaan vieressä muovikotelossa missä sen kuuluisi olla omalla paikallaan? Beksissähän sen tunkin paikka olisi vararenkaan keskellä kuminauhalla kiinni, en vaan ole ikinä sitä siellä nähnyt, aina se on sisätiloissa (onneksi) ollut.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 22:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Hydraulitunkin huono puoli on se, että se ei toimi kovemmilla pakkasilla. Öljyt jäykistyy ja nostohommat jää haaveeksi. :x

Täytyy kaivaa tallin kätköistä esille pakokaasutunkki ja laittaa se xm:n perään. Sillä mehuautonkin saa nousemaan vaikka rengas olisi tipahtanut.
Eikä sillä ei riko helmakoteloitakaan, koska tyyny muotoutuu auton alustan malliseksi.
Ja sen käyttö on helppoa, tyynynkuoret vain auton alle ja letku pakoputkeen, ja auton käynnistys. Hetken päästä pirssi on kulma koholla ja sit vaan pyörän irrotukseen käsiksi. ;)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 23:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 176
Paikkakunta: Helsinki / Käpylä
eskere kirjoitti:
Täytyy kaivaa tallin kätköistä esille pakokaasutunkki ja laittaa se xm:n perään. Sillä mehuautonkin saa nousemaan vaikka rengas olisi tipahtanut.


Joo, muistan 80 -luvun lopulla kun ajelimme vanhalla Corsairilla jossa tuollainen tyynytunkki oli vakiovarusteena. Kumi puhkesi, ja muten varmaan hyvä värkki, mutta kun pakoputkisto vuoti kun seula, niin eipä nousst vaikka kuinka kaasutteli. Kyllä siinä muistaakseni jouduttiin lainatunkkiin turvautumaan.



2CV AZU -64, 2CV4/6 -74, C4 -06, Royal Enfield Bullet
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 20.07.2009 23:33 

Viestit: 287
Niin hydrauliikan riemusta, ei tartte kuin kaksi nostoa niin on renkaiden sesonkivaihto tehty. Joskus kikkailtu pukin kanssa että yhdellä nostolla, mutta tuntui väjän huteralta :shock:
Auto hydrauliikalla yläasentoon, kunnon tunkki eteen etupalkin alle. Avot; kolme rengasta ylhäällä :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 21.07.2009 00:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Kaapelimies kirjoitti:
Ei siinä varapyörätelineessä, renkaan vieressä muovikotelossa missä sen kuuluisi olla omalla paikallaan? Beksissähän sen tunkin paikka olisi vararenkaan keskellä kuminauhalla kiinni, en vaan ole ikinä sitä siellä nähnyt, aina se on sisätiloissa (onneksi) ollut.

Kiitos vinkistä, täytyypi tarkistaa, ei sitä tunkkia silloin turhan pitkään etsiä viitsinyt kun hallitunkkikin löytyi, joten on voinut outo kapistus jäädä huomaamatta.

ZX:lle traktori on tosin tähänastisiin vaivoihin ollut tunkkia oleellisempi apu, mitenkähän sellaisen saisi kätevimmin takakonttiin, tai pitäisiköhän laittaa katolle? :mrgreen:



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 21.07.2009 08:14 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Onko XM'n helmat alkujansa jo niin pehmeät ettei tunkilla uskalla nostaa, vai onko tämä ikääntyneiden yksilöiden ongelma? Kaippa helmoissa kuitenkin jotkut tunkille tehdyt vahvikkeet on? Onko XM'ssä järjestäen helmat lytyssä?



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 21.07.2009 09:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Siis XM:n ehjät helmat ei kestä orkkis tunkkia edessä, varsinkaan V6 pannussa, keula on todella raskas.
Kun esim laitan 4-pistenosturille V6:n niin takaa voi ne nosturin 100 mm pyörälätkät laittaa helman alle mutta edessä on haettava tuki sieltä sisempää, auton pohjapalkista.

"Hydraulitunkin huono puoli on se, että se ei toimi kovemmilla pakkasilla. Öljyt jäykistyy ja nostohommat jää haaveeksi. "

Tätä en ymmärrä sillä olen käyttänyt vuosia pullotunkkeja sikapakkasilla ja pullo on voinut olla jopa viikkoja esim -20 asteessa. Jos joku menee lorauttamaan moottoriöljyt tunkkiin niin eihän se toimi mutta ihan oikealla hydeöljyllä toimii ja minä siis en ole itse varsin koskaan vaihtanut LHM:iä tunkkiin vaikka kyllä oikeasti pitäs :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 21.07.2009 09:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Tuossa juuri loman alkajaisiksi korjautin ZX:n takarenkaan. Huomasin kotipihassa renkaan olevan vajaa, ja ruuvihan sieltä löytyi.

Tulipahan samalla huollettua molemmista autoista varapyörät, tunkit yms.
Spray-terva on hyvä keksintö telineen ruuvin kierteisiin. Suojaa ruostumiselta ja kestää vettä. Ei myöskään kuivuttuaan kerää itseensä hiekkaa, kuten vaseliini.

Yleensä katson varapyörän kunnon aina keväällä ja syksyllä renkaidenvaihdon yhteydessä mutta nyt tuli samalla tehtyä perusteellisempi huolto.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 21.07.2009 11:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
T.mupez kirjoitti:
Onko XM'n helmat alkujansa jo niin pehmeät ettei tunkilla uskalla nostaa, vai onko tämä ikääntyneiden yksilöiden ongelma? Kaippa helmoissa kuitenkin jotkut tunkille tehdyt vahvikkeet on? Onko XM'ssä järjestäen helmat lytyssä?

Kyllä ne helmat kestää, alkujaan, mutta jos on sitten vähänkin vinossa menty nostamaan sillä originaalitunkilla, niin tulee äkkiä vahinko. Tai jos siitä oikeasta nostopaikasta nostetaan hallitunkilla, niin taas vahinkoa tulee...

Kolmea Saksantuonti-Xm:ää on tullut ihmeteltyä, siis sellaisia missä on itse tullut oltua osallisena, sekä tätä nykyistä joka sekin on alkujaan Germaaniasta kulkeutunut, kaikissa on vähintään toinen etummaisista nostokorvakkeista runnottu kasaan. Ei ne mitenkään pehmoisia edes ole olleet, vaan ihan vaan voimalla eli väärällä tekniikalla/työkalulla aiheutettu on vahingot...

Ja juu, sattuneesta syystä kulkee pieni hallitunkki Xm:n kyydissä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erillainen renkaan hajoaminen, huono karma
ViestiLähetetty: 28.07.2009 00:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tämä on ihan selvä tapaus, V6:seen liittyy jotain pahaa, tai sen menneisyyteen. Käsittämättömät jutut jatkuu...
Kysyin perjantaina työkaverilta että et hinais mun roinaa kotiin. Vastaus oli selkeä, ei voi kun Mersun automaattiaski ei kestä moista. Kumma kun vanhan XM:n tomaattiaski kesti CX:n vedon... no joo, ymmärsin yskän, hänellä oli kiire mökille ja sanoinkin että molemmat vastaukset otetaan ilolla vastaan ja sain kuitenkin itse kyydin reteellä Mersulla. Tämä reteä Mersu sitten sanoi POKS erään itään johtavan tien ABC:n luona sen jälkeen kun poistuin itse kyydistä :lol:

Meinasin menne museo-mofalla sunnuntaina jeesaamaan V6:n vaihdetoosan hänksättimiä kun olin koheltanut lasten kanssa ensin koko vkonlopun. Museo-mopon rivikuutonen käymään ja vaihdetta pesään, ei perks! Hirvee rolina koneen käydessä. Kokeilen aluksi laturin kylkeä > värisee. Mopo sammuksiin ja laturi kouraan: toinen laakeri vainaa. Ajattelin että eikun irti ja putsaus ja siitähän tuli sika hyvä pesun jälkeen, mutta, laakeripesissähän on aina ahdistussovite ja kun laakerin kehää alkoi taas ahistamaan laturin kuoressa niin kuulien meno alkoi olla ryppyistä ja totesin ettei tuolla kasata laturia. Ostin tänään varastoon kourallisen laakeria joka muuten näytti olevan samaa SKF nroa kuin ainakin CX 2400:n vauhtipyörän keskisilmän laakeri, eli se johon uppoaa laatikon akseli. Kätevää, tästä tämän noidankehän täytyy johtua.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aapo ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: