Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: cx tärisyttää
ViestiLähetetty: 30.03.2014 10:21 

Viestit: 10
Vajaa 500000 ajettu farkku 25 TRI tärisyttää ylämäkeen tai peräkärryä vetäen lähdössä. Moottorin ylätuenta on ok, olisiko vetonivelissä jotain kulumaa jo nyt?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: cx tärisyttää
ViestiLähetetty: 30.03.2014 10:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Mulla oli joskus 2.4 + 5r paketin kytkimen värinänvaimennusjouset kulahtaneet niin että pyörivät koloissaan. Tästä seurasi lopulta niin hillitön tärinä että liikkeelle pääsi vain kakkosella.

Eli veikataan kytkintä jos heti lähdössä ravistelee.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: cx tärisyttää
ViestiLähetetty: 30.03.2014 13:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Vetkuaako vaihdekeppi vasemmalta oikealle kun rupeaa täristämään. Jos kyllä, niin vikaa voi olla myös vetoakselien sisäpäissä.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: cx tärisyttää
ViestiLähetetty: 01.04.2014 01:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tarkasta moottorin alla oleva tuki, se kun pettää pitkän öljyisen kautensa jälkeen niin se alkaa hakemaan tukea apurungosta metalli metallia vasten. Vetarien sisäpäitä tosin vahtaisin myös aluksi noilla kilometreillä. Tsekkaus vain ei ole kovin näppärää ;)
Alatuki on edestä katsoen vasemmalla, öljypohjan kupeessa. Tuon voi vaihtaa konetta keventämällä niin että myös ylätuki irroitetaan siksi aikaa. Alatuki on kahdella pienellä pultilla raamissa ja tuki on konetta kohta yhdellä isolla 17 kannan pultilla moottorissa kiinni. Kevennykseen riittää tunkki.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: cx tärisyttää
ViestiLähetetty: 01.04.2014 13:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jakopään alla. palkissa on reikä ja pultti on 19mm hylsyllä avattavissa , eikä kannata hukata sitä helv.isoo aluslevyä. kiinni kierrettäessä kannattaa varmistaa pultin pysyminen vaikka loctitella. niitä pultteja ei oikein löydy joka rautakaupasta. mulla on pysyny , mutta kaverilla ei.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: cx tärisyttää
ViestiLähetetty: 17.06.2014 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Hiljakkoin viisastuneena totean, että kannattaa tarkastaa CX:n keulan ajokorkeus ja tarkkaan. Jos etupää seilaa parikin senttiä liian korkealla, kunnossa olevatkin tripoidinivelet siellä vetareiden sisäpäässä rupeavat vetkuttamaan. Ks. Xantian ihmeellinen vetoakselivärinä -ketju.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: