Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Päivän väärinpysäköinti
ViestiLähetetty: 23.10.2013 13:51 

Kuva

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 23.10.2013 18:20 

Niil on rollaattorit tuol hameiden alla :lol:

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 23.10.2013 18:55 
Käyttäjän avatar

hai kyl myö tähä mahutaan....

Poissa

ViestiLähetetty: 23.10.2013 22:44 
Käyttäjän avatar

entisen asuinpaikan pihapiirissä oli liike,jossa mustalaiset asioivat. Tuli nähtyä noita pysäköintisuorituksia. Vaikka parkkipaikka olisi tyhjä niin varmasti pysäköidään päin vi**ua siitäkin huolimatta. Pahempia ku itäturistit.

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 28.03.2014 08:10 
Käyttäjän avatar

Päivän wnkr merkityn pysäköintialueen ulkopuolella ja perä kiinni sähköajoneuvojen latauspisteessä. Quattro ei ollut kuitenkaan e-Tron malli... :D

Eikä tuo Kia-kuskikaan oikein loista suoritteellaan...

Liitteet:
wnkr.jpg
wnkr.jpg [ 93.92 KiB | Katsottu 18662 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 28.03.2014 16:17 
Käyttäjän avatar

eipä paljoa poikkea hyvinkään ns. kopin parkkipaikalla parin naisen pysäköintityylistä. piruuttani ajoin perä edellä viereiseen ruutuun siten, että peilistä jäi 15-20 senttiä kylkeen. apukuskin puolelta ulos ja parikymmentä minuuttia poissa kulkimelta. takaisin tultuani muijat marisivat minulle liian lähelle pysäköinnistä ,nuorempi oli onnistunu keinottelemaan ittensä kuskin jakkaralle ja vanhempi palloili vielä apukuskin puolella. siinä heitin herjan ,että kannattaisiko opetella pysäköimään kunnolla ruutuun , niin helpommalla selviäisi. nuorempi alkoi uhitella poliisilla , joten naureskelin ja tuumasin , että mitähän nekin tuumaisivat kun mun santtu on siististi ruudun sisällä , mutta heidan kotteronsa on 20-30 senttiä naapuriruudun puolella ja vieläpä pikkuesen vinottain. en viitsiny jäädä kinastelemaan. jälkeenpäin harmitti etten kuvannut ko. kuljinta numeroineen.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.04.2014 13:55 
Käyttäjän avatar

Tässäkin olis saumaa valtion ahdingon helpottamiseen, nyt kun yksityinen pysäköinninvalvonta on mennyt jotenkin läpi.
Tällainen toimintahan on myös yksityistä pysäköinninvalvontaa, kuva valvojalle ja lappu postiin omistajalle.
Pieni lainmuutos ehkä tarvitaan, omistaja velvollinen selvitämään kuljettajan tai omistaja vastuussa ajoneuvostaan, mikäli ei ole varastettu.

Kuvan Santtu kierrossa, nykyisin Relluillen. Sydänvertaitkien joudun nyt jo Ooppeloimaan.
Poissa

ViestiLähetetty: 01.04.2014 13:58 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kuva
http://aijaa.com/FwRwWp

Ja täälläkin olisi ollut niitä ns perheruutuja, jotka on sen verran leveämpiä, ettei naapuri ihan helpolla osu ovella tuohon velka-aarteeseen...

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 01.04.2014 15:51 

zX-files kirjoitti:
Kuva
http://aijaa.com/FwRwWp

Ja täälläkin olisi ollut niitä ns perheruutuja, jotka on sen verran leveämpiä, ettei naapuri ihan helpolla osu ovella tuohon velka-aarteeseen...

Pari päivää sitten katselin Pohjois-Helsingissä kun pojat näyttivät mopoautoillaan miten tällaisia pysäköinnin mestareita motivoidaan pysäköimällä mopoautot molemmin puolin mestarin autoa, tietysti ruudun sisään... Kukahan tällaisessa tilanteessa saa lapun lasiinsa, mopoautoilijat vai tuplaparkkia käyttävät? Mopoautothan ovat omissa ruuduissaan.

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa

ViestiLähetetty: 01.04.2014 18:02 

PietuG kirjoitti:
zX-files kirjoitti:

Pari päivää sitten katselin Pohjois-Helsingissä kun pojat näyttivät mopoautoillaan miten tällaisia pysäköinnin mestareita motivoidaan pysäköimällä mopoautot molemmin puolin mestarin autoa, tietysti ruudun sisään... Kukahan tällaisessa tilanteessa saa lapun lasiinsa, mopoautoilijat vai tuplaparkkia käyttävät? Mopoautothan ovat omissa ruuduissaan.

TLL 28 §:
"Pysäköinti on kielletty:
...
4) siten, että pääsy toiseen ajoneuvoon tai sen kuljettaminen pois paikalta estyy;"
Eli kaikille lappu

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2014 23:31 
Käyttäjän avatar

Tiedä sitten onko toi kovin väärin, mutta on niillä melko härski tyyli.
Kauppaan lähtiessä oli mersu samassa paikassa keskellä tietä.
Alkaa kohdasta 2:30, noin suunnilleen.
http://youtu.be/E1Gy0CRjpCM

Jos haluaa alusta katsoa niin käyn vilkaisemassa mustien miesten konttia, johon pakataan mielenkiintoisia tavaroita. :)

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 04.04.2014 00:33 
Käyttäjän avatar

Harri126 kirjoitti:
Tiedä sitten onko toi kovin väärin, mutta on niillä melko härski tyyli.
Kauppaan lähtiessä oli mersu samassa paikassa keskellä tietä.
Alkaa kohdasta 2:30, noin suunnilleen.
http://youtu.be/E1Gy0CRjpCM

Jos haluaa alusta katsoa niin käyn vilkaisemassa mustien miesten konttia, johon pakataan mielenkiintoisia tavaroita. :)

Alustahan tässä ei näy, mutta se kontti sinne joskus menee. :)

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 05.04.2014 10:38 
Käyttäjän avatar

Hyvin menee.

Liitteet:
C5.jpg
C5.jpg [ 84.84 KiB | Katsottu 18072 kertaa ]
rane.jpg
rane.jpg [ 112.96 KiB | Katsottu 18072 kertaa ]

Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
Poissa

ViestiLähetetty: 05.04.2014 11:50 

↑ Tuo alempi kuva. Riippuu vähän siitä, mistä se roikkuu.

Pitäisi nähdä laajemmin ko. parkkipaikka, minkälaisia ruutuja siellä on ja kuinka täynnä muut paikat. Viipyykö pitkään. Jos iso parkkipaikka, jonka reunaa tuo on, niin ei mitään haittaa kenellekään. Noi reunapaikat eivät ketään kiinnosta, sieltä kun saattaa joutua kävelemään useita kymmeniä metrejä ovelle.
Tänään juuri seurasin yhden rouva parkkeeraamista kaupan edessä. Suttas ja vekslas, ees ja taas, kävi välillä autosta ulkona kiertämässä auton ja siirsi sen jälkeenkin autoa vielä noin 10 cm taaksepäin. Reilun 10 metrin päässä olisi ollut useitakin paikkoja, joihin olisi voinut ajaa suoraan. Mutta ilmeisesti se ovisuupaikka piti saada vaikka töitä teetti.
Samalla parkkipaikalla on myös tuollaisia reunapaikkoja jotain parinkymmenen paikkeilla. Niistä matkaa ovelle 30-40 m. Miltei aina kaikki tyhjänä.
Tuttua asiaa varmaan kaikille.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 14:09 
Käyttäjän avatar

Päivän suoritukset ja vielä samalla kentällä!

Pihaan on tarkoitus pysäköidä rinnakkain kahteen pitkään riviin. Kuvassa näkyvät valotolpat ovat vastakkaisten ruutujen välisellä linjalla pihan poikki.

Liitteet:
1.jpg
1.jpg [ 120.38 KiB | Katsottu 17463 kertaa ]
2.jpg
2.jpg [ 132 KiB | Katsottu 17463 kertaa ]
3.jpg
3.jpg [ 137.79 KiB | Katsottu 17463 kertaa ]

Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 15:32 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Juu, samaa talviälyä kuin keskiviikkona kävi mulle. Täti parkkasi kinnerinsä mun auton taakse, huomaamatta, että mun auton edessäkin oli auto. No, täti ei ehtinyt vielä kauas kun huomasin tilanteen, ja huikkasin, että katsos nyt vähän miten tuli parkattua. No täti meni autoon, starttasi, ja siirsi autoa kymmenisen sentttiä. Silloin meinasi kiehahtaa, mutta sain pidettyä, ja sanottua vain pikkusen ilkeästi, että milläs meinaat mun pääsevän pois, siirräs nyt se kippos siitä.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 16:23 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
zX-files kirjoitti:
Juu, samaa talviälyä kuin keskiviikkona kävi mulle. Täti parkkasi kinnerinsä mun auton taakse, huomaamatta, että mun auton edessäkin oli auto. No, täti ei ehtinyt vielä kauas kun huomasin tilanteen, ja huikkasin, että katsos nyt vähän miten tuli parkattua. No täti meni autoon, starttasi, ja siirsi autoa kymmenisen sentttiä. Silloin meinasi kiehahtaa, mutta sain pidettyä, ja sanottua vain pikkusen ilkeästi, että milläs meinaat mun pääsevän pois, siirräs nyt se kippos siitä.

Mulle kävi joskus vastaava tilanne. Tulin kaupasta, hypääsin autoon ja läksin pakittamaan. Jotenkin alitajuisesti kuvittelin taustapeilissä näkyvän fiestan olevan tietenkin ajoväylän toisella puolella olevassa ruudussa. Kymmenen senttiä taaksepäin ja kopsahti. Fiesta oli keskellä ajoväylää poikittain :D

Tuosta on vuosia aikaa, en muista olisinkohan istunut autossa tovin ennen liikkellelähtöä ja fiesta ilmestynyt taakse sillä välin. Olisihan se pitänyt autolle saapuessa huomata. Papparainen kuitenkin oli vielä kaupan pihassa kun itse nousin autosta ihmettelemään tilannetta...

Minähän siinä pääsyyllinen olin, onneksi selvittiin ilman vahinkoja.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 16:56 

Teuski kirjoitti:
...Tulin kaupasta, hypääsin autoon ja läksin pakittamaan...

Erittäin harvoin on kauppojen parkkipaikoilla tarvetta parkkeerata auto keula edellä parkkiruutuun.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 16:56 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
r_a_n_u kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
...Tulin kaupasta, hypääsin autoon ja läksin pakittamaan...

Erittäin harvoin on kauppojen parkkipaikoilla tarvetta parkkeerata auto keula edellä parkkiruutuun.

En koe tarvetta vartavasten peruuttaakaan ruutuun...
Sitäpaitsi takapaksiin on paljon mukavampi lastata tavaraa kun siinä ei ole toista autoa kiinni.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 17:29 

Teuski kirjoitti:
...En koe tarvetta vartavasten peruuttaakaan ruutuun...

Sen huomion olen kyllä tehnyt, että hyvin harva kokee siihen tarvetta.
Lainaa:
Sitäpaitsi takapaksiin on paljon mukavampi lastata tavaraa kun siinä ei ole toista autoa kiinni.

Tuossa taas haiskahtaa tekosyy edellä olevaan. En ainakaan koskaan ole moista harmia todennut. Samaa selitystä kyllä täällä joku joskus aiemminkin samaan asiaan tarjosi. Joissain paikoissahan on myös käytävä siinä välissä.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 17:44 

Just tänään kävi mulle paikallisessa Sittarissa niin, että kun olin suunnitellut pullot palauttavani ja olin kärryä hakemassa, oli joku spede parkkeerannut Mondeonsa mun auton vastakkaiseen ruutuun nokka kiinni Femman takapuskurissa. Ei sitten saatana, eipä ne pullot siellä ruokaa pyydä. (Ja joo, ei tuo olisi sitä pullojen palauttamista estänyt mutta en jaksanut säätää)

Harvemmin kyllä jätän autoani "manneparkkiin", eikös tuo nyt ole vähän preferenssistä kiinni, haluaako sen peruuttelun tehdä ennen vai jälkeen kauppareissun?

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 17:58 
Käyttäjän avatar

ENNEN . on helpompi lähtee ruudusta eteenpäin.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 18:22 

r_a_n_u kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
...En koe tarvetta vartavasten peruuttaakaan ruutuun...

Sen huomion olen kyllä tehnyt, että hyvin harva kokee siihen tarvetta.
Lainaa:

Tuossa taas haiskahtaa tekosyy edellä olevaan. En ainakaan koskaan ole moista harmia todennut. Samaa selitystä kyllä täällä joku joskus aiemminkin samaan asiaan tarjosi. Joissain paikoissahan on myös käytävä siinä välissä.

Kyllä esim. lapsiperhe, jolla kärry täynnä tavaraa saa ostoksensa paljon helpommin takapaksiin, jos se ei ole siellä autojen välissä. Se on totta, että parkista on mukavampi lähteä kun auto on valmiiksi käänetty.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.01.2015 18:33 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
ENNEN . on helpompi lähtee ruudusta eteenpäin.

Juu, alkanut itsekin harrastaa ruutuun peruuttamista, koska silloin ei tarvi panikoida, kun joku ruusperi yrittää tulla takakulmasta sisään kun pakittaisi ruudusta.
Tosin kanssa-autoilijat yleensä heittelee niitä palkopeltoja nenuihinsa kun on hetken aikaa poikittain jo tullessa.
Ja jätän surutta lapsiperheruutuun, onhan mulla lapsia, vaikkakin aikuisia ja poissa mun kotoa jo. Mutta kun ne normaaliruudut on usein tehty jollekin Rättärin kokoisille :D

Poissa

ViestiLähetetty: 24.01.2015 12:47 
Käyttäjän avatar

Meillä firman liikenneturvallisuusohje (sic!) nimenomaan suosittelee parkkeeraamista ruutuun perä edellä, jos mahdollista.
Perusteena on se, että vilkkaalla parkkipaikalla on todennäköistä, että siellä ruudussa liikkuu vähemmän väkeä, kuin ajoväylällä.
Ajatus on, että ruudusta on turvallisempi poistua keula edellä, sillä eteenpäin on helpompi havainnoida muita liikkujia.

Englanninkielinen koulutusvideo parkkipaikan vaaroista:
https://www.youtube.com/watch?v=aI033rBoL_g

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava