Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 ostamassa.
ViestiLähetetty: 12.04.2014 21:34 

Olen tämmöistä Citroen C5 2.0i-16 SX Berline vm 2007 aj 150tkm ostamassa eikä minulla ole Citikoista kokemusta, onko noilla km:llä vielä järkevää ostaa Citikkaa, onko tuo kone hyvä, mitä vikoja on ollut tuon ikäisissä ja mitä huollot ja korjaukset on teillä maksaneet?, olisi hyvä tietää noista ennen kuin teen kaupat, jos teen. KIITOS vastauksista.

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 ostamassa.
ViestiLähetetty: 12.04.2014 22:09 
Käyttäjän avatar

Mulla on 2005 Hdi. Ostaessa 2007 oli taulussa 205 tkm (taksi) ja nyt on 380 tkm ajattettelin ehkä vaihtaa puolen miljoonan kohdalla neljän vuoden päästä.

Kynkät eli takatukivarsien laakerit menee n. 300 tkm kohdalla vaihtoon. Tonnin remontti teetettynä. Pyörän laakerit menee n. 200-300 tkm kohdalla. Bensa koneessa on halvempi kytkin, xantiassa se kesti 350 tkm, C5 kytkin antautui 320 tkm kohdalla. Etujarrupalat kestivät 150 tkm :) ajelen Helsingin keskustassa ja kehällä päivittäin, mutta tapaan ennakoida.

Paljon autoa vähällä rahalla. Jos epäilyttää, niin osta passat tuplahintaan. Samat osat siinäkin kuluu.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2014 22:50 

maasturisti kirjoitti:
Mulla on 2005 Hdi. Ostaessa 2007 oli taulussa 205 tkm (taksi) ja nyt on 380 tkm ajattettelin ehkä vaihtaa puolen miljoonan kohdalla neljän vuoden päästä.

Kynkät eli takatukivarsien laakerit menee n. 300 tkm kohdalla vaihtoon. Tonnin remontti teetettynä. Pyörän laakerit menee n. 200-300 tkm kohdalla. Bensa koneessa on halvempi kytkin, xantiassa se kesti 350 tkm, C5 kytkin antautui 320 tkm kohdalla. Etujarrupalat kestivät 150 tkm :) ajelen Helsingin keskustassa ja kehällä päivittäin, mutta tapaan ennakoida.

Paljon autoa vähällä rahalla. Jos epäilyttää, niin osta passat tuplahintaan. Samat osat siinäkin kuluu.

Kiitos vastauksesta, joo en osta passattia pumppusuuttimien korjaus turhan kallista, nyt on Volvo S80, 200tkm kohalla sai vaihtaa osia ihan sikana, osien hinnatkin pirun kalliita.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2014 22:54 

Mulla noi tukivarren laakerit oli paskana 176 tuhatta ajetussa ja vaihto maksoi karvan alle 500 e. Tuo on varmaankin automaatti? AL4-laatikossa menee ennemmin tai myöhemmin jotain venttiileitä vaihtoon ellei ole jo uusittu. Lisäksi lämmityslaitteen säätöläpät porsii 100% varmuudella, ~700e pajalla teetettynä, ellei ole jo tehty. Omassa oli ostaessa lisäksi takaoven lukko hajalla, kahvaa vetämällä aukesivat kaikki lukot. Kannattaa tsekata että viimasuojat löytyy mukaan, hyvä käyttää talvella.

Jonkin verran noita ominaisuuksia löytyy, mutta kaikkinensa sanoisin Sitikan tarjoavan käytettynä hyvän vastineen rahoille. Ite oon ainakin tykännyt ja tykkään edelleen :)

Edit: Se hyvä puoli Passatissa on, ettei kukaan koskaan kyseenalaista sun järkeä vaikka ostaisit minkälaisen pommiyksilön tahansa.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2014 23:06 

vibes kirjoitti:
Mulla noi tukivarren laakerit oli paskana 176 tuhatta ajetussa ja vaihto maksoi karvan alle 500 e. Tuo on varmaankin automaatti? AL4-laatikossa menee ennemmin tai myöhemmin jotain venttiileitä vaihtoon ellei ole jo uusittu. Lisäksi lämmityslaitteen säätöläpät porsii 100% varmuudella, ~700e pajalla teetettynä, ellei ole jo tehty. Omassa oli ostaessa lisäksi takaoven lukko hajalla, kahvaa vetämällä aukesivat kaikki lukot. Kannattaa tsekata että viimasuojat löytyy mukaan, hyvä käyttää talvella.

Jonkin verran noita ominaisuuksia löytyy, mutta kaikkinensa sanoisin Sitikan tarjoavan käytettynä hyvän vastineen rahoille. Ite oon ainakin tykännyt ja tykkään edelleen :)

Edit: Se hyvä puoli Passatissa on, ettei kukaan koskaan kyseenalaista sun järkeä vaikka ostaisit minkälaisen pommiyksilön tahansa.

Tuo jota olen ostamassa on Manuaali (5).

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2014 23:12 
Käyttäjän avatar

vibes kirjoitti:
. Lisäksi lämmityslaitteen säätöläpät porsii 100% varmuudella, ~700e pajalla teetettynä, ellei ole jo tehty. Omassa oli ostaessa lisäksi takaoven lukko hajalla, kahvaa vetämällä aukesivat kaikki lukot. Kannattaa tsekata että viimasuojat löytyy mukaan, hyvä käyttää talvella.
.

Hyvin lämppäri höpisee liki 400 tkm ajetussa. Eikä ole tietääkseni vaihdettu läppiä.

Jaa juu. Farkussa hajoo takaluukun johtosarja ja myös parkkitutkan johtosarja on melko vikaherkkä.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2014 06:05 

^Sulla on sitten käyny todella hyvä säkä. Käyttämälläni pajalla tuo läppäremontti löytyi nettisivujen hinnastosta, sen verran yleinen se on.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2014 12:32 

Ainakin bensakoneen kytkimestä menee ensimmäisenä asetelma ja painelaakeri, kannattaa heittää vapaalle eikä seisottaa pidempään kytkin pohjassa.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ]