|
Kirjoittaja |
Viesti |
citroen c5
|
Viestin otsikko: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 10.04.2014 20:45 |
Viestit: 20
|
Moi kaikki! tarvin apua. Lootan toiminta kiukuttaa: Siis kylmänä, sitten sytyi servis valo ja joku teksti... sitten samutan auto ja käynti uudestan ja toimii hyvin..
Ei minkäänlaista vaihtologiikkaa havaittavissa, vaihtaa miten sattuu..
Huvittavimpia" ovat tilanteet, joissa ajetaan tasakaasulla siten, että loota on vaihtamassa juuri nippanappa ylöspäin. Kun löysää kaasun, niin loota vaihtaa yllättäen ylöspäin ja auton nopeus lisääntyy eikä vähene kuten normaalisti, kun kaasu päästetään.
Voiko tuolle askille tehdä mitään vai jatkanko kärsimistä tai hukkaan romun eteenpäin?
siis kun se lämmin niintoimii hyvin, kylmänä ei...pitää samutta ja uudestaan käyntin niin kaikki ok..
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 10.04.2014 20:50 |
Viestit: 5864 Paikkakunta: Lahti
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 11.04.2014 08:55 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Öljymäärä kannattasi tarkistaa, jos lootassa vähän öljyä voi tehdä nuita oireta ,kokemusta on pojan autosta ja ne öljyt tarkistetaan lämpösenä.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 11.04.2014 09:25 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
JUKE kirjoitti: Öljymäärä kannattasi tarkistaa, jos lootassa vähän öljyä voi tehdä nuita oireta ,kokemusta on pojan autosta ja ne öljyt tarkistetaan lämpösenä. AL4:sta on aika hankala todeta onko öljyä oikea määrä vaiko liian vähän, joten ensin sitä kannattaa kuitenkin lisätä. Tai miksi ei vaihtaisi saman tien jos ei vaihdosta ole tietoa...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 11.04.2014 09:55 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
JUKE kirjoitti: ...... ja ne öljyt tarkistetaan lämpösenä. Hieman offtopikkia: Ohjeen mukaan öljyn pitää olla +60 asteista tarkastettaessa AL4 laatikon öljyn tasoa. Miksi öljyn määrä pitää tarkistaa lämpöisenä? Eihän öljyn tilavuus juurikaan lisäänny, vaikka öljyn lämpötila nousee n. 40 astetta peruslämpötilasta (+20). Onko tuolla öljyn lämmittämisellä oikeasti jotain merkitystä 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
citroen c5
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 11.04.2014 10:05 |
Viestit: 20
|
Mistä sitä öljyä voi tarkistaa..
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 11.04.2014 10:46 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 11.04.2014 14:08 |
Viestit: 5864 Paikkakunta: Lahti
|
eskere kirjoitti: Hieman offtopikkia: Ohjeen mukaan öljyn pitää olla +60 asteista tarkastettaessa AL4 laatikon öljyn tasoa. Miksi öljyn määrä pitää tarkistaa lämpöisenä? Eihän öljyn tilavuus juurikaan lisäänny, vaikka öljyn lämpötila nousee n. 40 astetta peruslämpötilasta (+20). Onko tuolla öljyn lämmittämisellä oikeasti jotain merkitystä  Kyllä minusta ainakin Beksissä ero on aika selvä jos kylmästä laatikosta oljyjä katsoo niin vajaata näyttää, tikullisesta kun tuo vertailu on aika helppoa, tässä se taas nähdään autotekniikan kehitys, pelkkää takapakkia 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
citroen c5
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 12.04.2014 11:49 |
Viestit: 20
|
Jep, tomaatti teki sen taas ... tuli kiihdytettyä punaisista ja tomaatti nytkähti pahasti ykkösen jälkeen, service valo syttyi ja samoin vikailmoitus Automatic Gear Fault.(automatic gear box fault) Ajettiin perille ilmeisesti jollain hätäohjelmalla. Kun taas parin tunnin päästä matkan piti jatkua, ei merkkiäkään service valosta tai muusta vikamuistin ilmoituksista ...
Miten ihmeessä tähän pitää suhtautua?
pitäiskö öljyt vaihtaa... huoltokirjan mukaan ei tavii ikinä vaihtaa...
|
|
|
|
 |
terppa76
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 12.04.2014 12:16 |
Viestit: 8
|
Meillä oireili aikanaan loota vastaavasti. Syyksi paljastui laatikon paineventtiilit. Kaksi kappeletta noita tuohon veholla vaihdettiin.
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 12.04.2014 14:12 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Jos joku tarvitsee noita solenoideja tai jopa vaihtoapua niin ottakaa yhteyttä 
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
citroen c5
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 12.04.2014 22:16 |
Viestit: 20
|
|
|
|
 |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 13.04.2014 20:54 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Nummela
|
Luetutappa jollain vikakoodi. Noi venttiilit mitkä jumii antaa paineesta koodin, minulla sama aski pösössä kiukutteli luistoa josta vikakoodi. Pösö korjaantuin öljynvaihdolla ja askin venttiiliyksikön purulla ja pesulla. Meni vikatilaan liki joka kiihdytyksessä, piti välivapaan kakkoselle vaihtaessa. Nyt toimii kuin hienommankin auton laatikko.
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 15.04.2014 14:52 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Kyllä sillä on väli onko tarkastus tehty kylmillä vai lämpösillä öljyllä,pojan autoon korjaamo teki kylmillä öljyllä ja anto nuita vika ilmotuksia piti lisätä 0,4 l loppu ilmotukset .Omaani asentaja kytki tietokoneen ja näki siitä millon litkut on 60 asteiset ja laski ylimääräset pois eikä ole vikoja ilmotellut ja vaihtaa kyllä tosi hyvin vaihteet kummallakin ajettu 200 000 th.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
Harba
|
Viestin otsikko: Re: C5 automaattiloota 2002 Lähetetty: 16.04.2014 07:54 |
Viestit: 95 Paikkakunta: Kuopio
|
Korjaamo sössinyt varmaan muutenkin koko vaihdon, kun kylmänä pitäisi jäädä liikaa öljyä laatikkoon. Oisko ollut kone sammuksissa tarkistuksen aikana 
C4 V8 - Vikakoodien luku -
|
|
|
|
 |
|
|