Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 34/50 [ 1235 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 50  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 26.03.2014 00:45 

Viestit: 236
hogander kirjoitti:
...huoletonta ajoa edessä :D


Optimistina elämä on helpompaa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.04.2014 18:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1717
Paikkakunta: Korpilahti
CX 25 GTI Turbo2 sai vuoden ajoaikaa 8-)

katsastusta edeltävässä tarkistelussa tuli huomattua, että yhdestä käsijarrupalasta oli pinta murentunut pois, edellisestä katsastuksesta ajettu n. 1000km. ja tämä oli niitä "parempia" eli Textar-merkkisia paloja.

saakohan CX:n käsijarrupaloja enään Suomesta, kun motonettikin myy ei-oota? Nyt tuli laitettua varaosa-CX:stä purettu osa tilalle. (en ole vielä marmoritiskiltä kyselly...)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.04.2014 19:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Sama tulos -92 Xm:n kanssa tänään...

Ja kivasti pääsi leukailemaan että "taitaapi vuotaa tuo teidän nosturi enemmän kuin miun Xm, tuota hydraulimehua". Letku petti nosturista, hetken kyllä mehua suihkusi aika reilusti, nosturilla kun yrittivät bussi-Transportteria ylös saada...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.04.2014 20:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Onyx ei kelvannut.
Vasemmalla oli väljää raidentagon sisä- ja ulkopäässä.
Minkälainen se sisäpää on vaihtaa?



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.04.2014 22:45 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Harri126 kirjoitti:
Onyx ei kelvannut.
Vasemmalla oli väljää raidentagon sisä- ja ulkopäässä.
Minkälainen se sisäpää on vaihtaa?


Muistaakseni vasemmalla eli kuskin puolella ei mikään iso homma. Sisäpää on kierteillä raidetangossa ja sen saa lukkopihdeillä tms. vääntymään irti.
Toisella puolella en päässyt jyvälle, miten sen vaihtaisi kun ohjaustehostimen kiinnityspultti näytti olevan jotenkin kytköksissä sisäniveleen eikä se pultti ainakaan mahdu kiertymään hammastangon paikallaan ollessa. Onneks en joutunut vaihtamaan - tuskailin vain suojakumin kanssa...



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.04.2014 22:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
aaltopelti_fun kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
Onyx ei kelvannut.
Vasemmalla oli väljää raidentagon sisä- ja ulkopäässä.
Minkälainen se sisäpää on vaihtaa?


Muistaakseni vasemmalla eli kuskin puolella ei mikään iso homma. Sisäpää on kierteillä raidetangossa ja sen saa lukkopihdeillä tms. vääntymään irti.
Toisella puolella en päässyt jyvälle, miten sen vaihtaisi kun ohjaustehostimen kiinnityspultti näytti olevan jotenkin kytköksissä sisäniveleen eikä se pultti ainakaan mahdu kiertymään hammastangon paikallaan ollessa. Onneks en joutunut vaihtamaan - tuskailin vain suojakumin kanssa...

Niijoo, olihan se suojakumikin rikki oikealla.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.04.2014 23:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Itse juuri kiersin yhden sisäpään irti... Käännä ratti ensin täysin oikealle jolloin pää on tyrkyllä paremmin. Sivele pään ympärille venttiilienläppäys tahnaa jotta saa huikeasti paremman gripin. Pihdeillä kiinni ja kääntö.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.04.2014 22:00 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Harri126 kirjoitti:
aaltopelti_fun kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
Onyx ei kelvannut.
Vasemmalla oli väljää raidentagon sisä- ja ulkopäässä.
Minkälainen se sisäpää on vaihtaa?


Muistaakseni vasemmalla eli kuskin puolella ei mikään iso homma. Sisäpää on kierteillä raidetangossa ja sen saa lukkopihdeillä tms. vääntymään irti.
Toisella puolella en päässyt jyvälle, miten sen vaihtaisi kun ohjaustehostimen kiinnityspultti näytti olevan jotenkin kytköksissä sisäniveleen eikä se pultti ainakaan mahdu kiertymään hammastangon paikallaan ollessa. Onneks en joutunut vaihtamaan - tuskailin vain suojakumin kanssa...

Niijoo, olihan se suojakumikin rikki oikealla.


Se oikeanpuoleinen suojakumi vaatii vähän uskoa kun sen vaihtaa. Mutta kyllä se onnistuu. Suosittelen minäkin orkkiskumia Motonetin tarvikkeen sijaan. Ainakin tuolta löytyy juttua:
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=16656&hilit=Xan*+raidetan*



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.04.2014 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos vinkeistä vinkeistä. :)
Täytyykin miettiä työjärjestys uusiksi.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.04.2014 23:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Suojakumin vaihdossa otin ensin sisänivelen irti oikealta. Tehostinsylinterin pään irroitus myös. Sitten sen kumin saa pujoteltua tehostimen tapin suunnsta paikalleen. Ja kannattaa laittaa orggiskumi. Tarvike ei pysy paikallaan ja on muutenkin vaikeampi asennettava. Hintakin oli suurinpiirtein sama.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 30.04.2014 12:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Bexä katsastettu. Tästä tullee pojan ensiauto ja muuttanee Vaasaan kesän jälkeen :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 05.05.2014 22:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Pojan xantia leimattu. Katsastusmies kysyi ekaksi että sulla taitaa olla näitä sitikoita enemmänkin. Pieni narina tuli venakopan öljyvuodosta. Olin tuon unohtanut fiksata. Toiseen santtuun tehty öljyputken o-renkaiden vaihto ja uusi venakopan tiiviste näyttäisi lopettaneen vuodon ja käryttämisen.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 06.05.2014 16:33 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
En vielä mutta varmaan tällä viikolla pitäis mennä. Tosin kyse ei ole määräaikaiskatsastuksesta vaan muutoskatsastuksesta opetuskäyttöön. Eli tuossa operaatiossahan ei käytännössä tehdä muuta kuin tsekataan, että vesipojan jalkatilaan väsäämäni opetuspoljin toimii. Niin ja pitäähän olla tietty se lisäpeili oikealla + valkoinen kolmio takana



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 06.05.2014 23:32 

Viestit: 86
puuparta kirjoitti:
En vielä mutta varmaan tällä viikolla pitäis mennä. Tosin kyse ei ole määräaikaiskatsastuksesta vaan muutoskatsastuksesta opetuskäyttöön. Eli tuossa operaatiossahan ei käytännössä tehdä muuta kuin tsekataan, että vesipojan jalkatilaan väsäämäni opetuspoljin toimii. Niin ja pitäähän olla tietty se lisäpeili oikealla + valkoinen kolmio takana

Xantia? Jarruvalon pitää toimia myös opetuspoljinta painaessa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 07:48 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Tottakai pitää :)
Opetuspoljinhan välittää poljettaessa liikkeen vaijerin välityksellä kuskin polkimeen. Vaati pienen lisävirityksen normaaliin verrattuna toki Xantun tapauksessa, jotta katkaisin tietää, että nyt himmaillaan ;)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 09:56 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Ei ole vielä Xantun ja minun 5 kk kestäneen suhteen aikana muuten montaa kertaa tullut vastaan tilannetta, jossa helpoinkin operaatio ei vaatisi ylimääräistä soveltamista ja ongelmanratkaisukykyä. Esimerkkinä toissapäiväinen vasemman parkkipolttimon vaihto. Ajattelin, että pianistin sormillani saa sen polttimon pidikkeineen ongittua sieltä umpion takaa esiin ilman umpion irroittamista. Sainkin, mutta takaisin laittaessani tapahtui ensi kertaa elämässäni sellainen ihme, että uusi parkkipolttimo putosi umpion sisään :shock:

Eli meni sitten kuitenkin umpion irroittamiseksi ja (toivottavasti) jo edesmenneiden Xanttu-suunnittelijoiden manaamiseksi sekin pieni askare :cry:



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 10:08 

Viestit: 1496
puuparta kirjoitti:
Esimerkkinä toissapäiväinen vasemman parkkipolttimon vaihto. Ajattelin, että pianistin sormillani saa sen polttimon pidikkeineen ongittua sieltä umpion takaa esiin ilman umpion irroittamista...


Etuparkki? Jos muistan oikein, niin "parkkiumpiotahan" pitää vain muoviklipsi paikallaan. Itse vaihdan parkit aina siten, että irrotan umpion. Irrotus ei vaadi työkaluja ja siten välttyy ahtaiden paikkojen nysväykseltä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 10:16 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Lauri kirjoitti:
puuparta kirjoitti:
Esimerkkinä toissapäiväinen vasemman parkkipolttimon vaihto. Ajattelin, että pianistin sormillani saa sen polttimon pidikkeineen ongittua sieltä umpion takaa esiin ilman umpion irroittamista...


Etuparkki? Jos muistan oikein, niin "parkkiumpiotahan" pitää vain muoviklipsi paikallaan. Itse vaihdan parkit aina siten, että irrotan umpion. Irrotus ei vaadi työkaluja ja siten välttyy ahtaiden paikkojen nysväykseltä.


Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta.



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 10:41 

Viestit: 1496
puuparta kirjoitti:
Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta.


Aivan totta. Muistin väärin, että parkki olisi ollut vilkun kanssa samassa kuupassa, mutta niinhän ei todellisuudessa ollutkaan. :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 10:58 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Lauri kirjoitti:
puuparta kirjoitti:
Se on vilkku, joka on klipsillä kiinni. Umpion irroitus vaatii -98 vuosimallissa konepellin alla umpioiden välissä olevan muovisuojan poistamisen, joka on kiinni kahdella torxilla ja kahdella painettavalla muovikiinnikkeellä. Umpio irrottamiseksi täytyy lisäksi avata kolme torxia, kaksi umpion yläpuolelta ja yksi alapuolelta.


Aivan totta. Muistin väärin, että parkki olisi ollut vilkun kanssa samassa kuupassa, mutta niinhän ei todellisuudessa ollutkaan. :oops:


Vaan perheen skandinaaveissa on. Tai itse asiassa vain seiskasatasessa farkkuvolvossa. Suoralla bensakutosella olevassa V90:ssä se on sijoitettuna xantiamaisesti umpioon lyhkästen ja pitkien polttimoiden seuraksi. Tosin vaihdettavissa ilman umpion irroittamista :)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 11:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? :shock:

Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen.

edit: niin tosiaan jos siellä umpion sisällä pyörii irtonainen polttimo niin irrotuskin on tarpeen...

Eikä pitäisi pudota jos se kanta on kunnossa. Sitäpaitsi jos sinne paikkaan irtonaista polttimoa tunkee niin kai se putoaakin umpion sisään kun kiinnitys tapahtuu siitä kannasta...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 11:31 

Viestit: 1496
Teuski kirjoitti:
Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? :shock:

Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen.


Ei sentään irroteta. :) Noin se homma hoituu helposti kuten kuvasit, mutta minä muistin väärin, että parkkipolttimo olisi vilkun kanssa saman kuvun sisässä. Vilkkuhan irtoaa nopeasti ja helposti eikä noiden muidenkaan ajopolttimoiden vaihto minusta mitenkään hankalaa ole.


Viimeksi muokannut Lauri päivämäärä 07.05.2014 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 11:33 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Teuski kirjoitti:
Mitä? Irrotatteko te umpion parkkipolttimon vaihtamiseksi kakkoskoppaisessa xantiassa? :shock:

Umpion takaa suojaluukku auki, paikallista parkkipolttimon johdot ja niistä kevyesti vetämällä polttimo tulee ulos kolostaan. samalla tapaa johtojen kanssa ohjaamalla sen saa ujutettu paikalleen.

edit: niin tosiaan jos siellä umpion sisällä pyörii irtonainen polttimo niin irrotuskin on tarpeen...

Eikä pitäisi pudota jos se kanta on kunnossa. Sitäpaitsi jos sinne paikkaan irtonaista polttimoa tunkee niin kai se putoaakin umpion sisään kun kiinnitys tapahtuu siitä kannasta...


Volvossa samanlainen lasikantapolttimo ja polttimonkanta, mutta ekaa kertaa tosiaan oli ne kannassa olevat metalliluiskat niin löysällä, että takaisin asennettaessa solahti polttimo umpioon :lol: Olis tietty pitänyt älytä niitä pikku ruuvarilla tökkiä tiukemmalle,,,
En tiedä, onko tuossa mun Xantussa ilmastoinnin hilppeet jotenkin poikkeavasti asennettu, mutta niiden takia en kyllä lähtis yrittämään parkkipolttimon vaihtoa OIKEALLE puolelle ilman umpion irroittamista. Tai sitten mun konttoristin kädet vaan ovat yksinkertaisesti liian mauno koivistomaiset. Ja perheessäkään ei ole enää pienikätistä lapsityövoimaa, jota orjuuttaa tässä(kään) asiassa :lol:



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.05.2014 14:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kyllä se onnistuu, mutta on tosiaan verrattavissa vieläkin uudempiin autoihin :) Toisille se on tekemätön paikka. Ecun kopan kun irroittaa, niin saa lisää tilaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 10:32 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Xantia katsastettu. Jarrutkin hyvin ok. Ainoa huomautus tuli liian valkeasta vilkusta. Pitää hankkia oransseja polttimoita. Nyt, poikkeuksena aiempiin mittauksiin, oli HC-arvo poikkeuksellisen alhainen. Muut arvot kutakuinkin samansorttiset. Syynäkö Boshin FR78x-tulpat, kärkivälit tarkistettuina. Aiemmat tulpat olleet Brisk- ja Eyguem-kaksikärkiset. Siitä huolimatta kone toimii jotenkin mukavammin. CO=0,0, HC= 1/5, CO2= 15, O2= 0,47/0,27, Lambda=1,011. HC:n vaihteluväli aiempina vuosina alin 5, ylin 30.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 34/50 [ 1235 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 50  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: