Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 työautona
ViestiLähetetty: 08.05.2014 14:18 

Hankin tammikuussa 2014 työauton, koska sivutoimisena yrittäjänä työt oli alkanut hieman lisääntyä. Vaimon kauppakassi vaihtui hieman isompaan ja turvallisempaan autoon ( ajoin sillä vanhalla muutaman työreissun tammikuun pimeillä teillä ja hieman pelotti). C4 tuli hankittua, kun a) taloudellinen tilanne oli epävakaa ja b) ykkösautona ollut C4 G. Picasso oli jo toista vuotta ja 40 tht km ollut luotettava ja hyvä. Perushuolloilla sen kanssa selvinnyt.

Autoksi hankin tammikuun alussa hyvin huolletun 2007 1,6 hdi:n jolla oli rullattu 190tht km. Tai hyvin huollettu oli myyjän "slogan".

Maaliskuun alussa katsastus reputti, kun oikean etupyörän laakeri rohisi ja etujarrulevyt olivat 2mm liian ohuet. Ei muuta kun auton huoltoon hyvälle tamperelaiselle firmalle ja saatesanat "en tunne autoa, vois kattoo mitä muuta on.." Levyt ja laakeri sekä 200 tht huolto tehtiin maalikuun puolivälissä. Autolla olin silloin ajanut rapiat 6tonnia. Huoltoon paukahti 720€ ja vikalistassa mm. ilmastointi rikki, eolys-pussi tyhjä, jäähdyttimen hidasnopeus sökö, pa-suodatinta ei ole vaihdettu vissiin 100 tht kilsaan ( ilmankos välillä haki happea ku isolta tieltä tuli pois), takasumuvalo rikki ja egr oli vikamuistissa... Ei muuta kuin kiukkuinen viesti autoliikkeelle. Ei ottanut vastuulleen.

Pari viikkoa myöhemmin korjattiin kaikki muut paitti sumuvalo ja hintaa tuli 930€. Välitin myyjälle tiedot, muttei hän ollut kiinnostunut ja kehotti ottaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. No niinpä tein. Kyseinen mies ei voi auttaa yritysten välisissä ongelmissa, mutta suositteli käräjäoikeuteen viemistä. Taas viestittelin myyjälle ja ilmoitin vieväni asian oikeuteen. Sitten tuli vastine. Hän hoitaa ilmastoinnin aineen (koska ilmastointi toimi autoa ostaessa :shock: oli vaikea kumota sitä ku ulkona oli testattaessa -22), eolys-aineen ja pa-suodattimen. Mulle kävi, olihan se 300€ takas.

Viikkoa myöhemmin pääsiäisviikolla, ilmastointi päällä tulee pelkkää kuumaa ja auto ilmoittaa ylikuumenneen. Lavetilla korjaamolle ja siä ukot jo pahoitteli että moista harmia auto on aiheuttanut. Lämpötila-anturi oli hapettunut, ja siitä 190€ kustannus..

Nyt on mennyt kolme viikkoa eikä uutta ongelmaa ole ilmaantunut, ja toivottavasti suurimmat viat on korjattu :D

4kk on tullut mittariin 11 tonnia, joten on se auto ollut myös käytössä.

Muutoin auto on ollut hyvä ja miellyttävä ajaa..ja dieselin veto tuntuu hyvältä. Ei tartte ohituksissa huolestua.

Poissa

Viestin otsikko: Re: C4 työautona
ViestiLähetetty: 08.05.2014 15:00 

Nämä jutut on aina yhtä hyviä. Itsekin olen niitä kertonut joskus (sitikka)aikoina. Ensin kerrotaan kaikki mahdolliset ongelmat ja h..tinmoiset laskut, mitä on saatu autokorjamolta. Lopuksi kommentti "muuten auto on hyvä". Tämä(kin) muistuttaa omia C4-kokemuksista, rahaa sinne rahaa tänne. Sen verran tuli 24 (sitikka)vuoden aikana tuettua merkkihuoltoa, että melkein jo lähettivät jouluna kortin :lol: Työsuhdeautoksi kyllä ottaisin heti sitikan. Ei tarvitsisi artistin maksaa :twisted:

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 08.05.2014 15:47 

Niin,

ehkä sitä tarvii itse positiivista tsemppiä ja yrittää löytää edes jotain positiivista sanottavaa autosta :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 08.05.2014 17:40 

Itse luovutin 105 tkm ajetun 1,6 hdin kolmisen viikkoa sitten pois. Ei perkule ollut koko 7 vuoden aikana mitään vikaa, josta olisi päässyt kitisemään. Ekat 5 vuotta oli huolenpitosopimus, joten kusettivat siinäkin :evil:
Nyt alla uusi japsikinneri ja menossa huoltoon jo kolmatta kertaa. Kaiken lisäksi sähkövikojen vuoksi, kun niiden pitäisi olla ainoastaan ranskalaisten ominaisuus :shock:

Tällä hetkellä citikaton
Poissa

ViestiLähetetty: 08.05.2014 20:35 

Miksi ihmeessä vaihdoit japsikinneriin? Mä olen niistä oppinut että vikaisia ovat - niin tojotat, nissanit ku mazdat. Mun viattomin auto on ollut toi Grand Picasso vm.2010 ja mittarissa 196tht. Dieselinä tietenkin. Lapsia on kolme ja neljäs tulossa joten sitä tilaa tarvii myös.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.05.2014 23:01 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Mulla oli C4 1.4 2008-2011 ~0km-127433km ja vian vikaa ei ollut, jos keulaan osunutta supikoiraa ei lasketa. Siitäkään ei tullut vahinkoa kuin supikoiralle. Jäät toki lähti keulasta. Alati sammahtelevat ja vaihtoa vaativat ajovalopolttimot on C4-mallisarjan huolenaihe, oli sitten Grand Picassosta tai perusmallista kysymys.

Oman kokemuksen perusteella voidaan laskea kuitenkin täysin huolettomaksi ja luotettavaksi, ainakin tämä karvalakkimalli.

Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa

ViestiLähetetty: 08.05.2014 23:48 

Saloska kirjoitti:
Miksi ihmeessä vaihdoit japsikinneriin? Mä olen niistä oppinut että vikaisia ovat - niin tojotat, nissanit ku mazdat. Mun viattomin auto on ollut toi Grand Picasso vm.2010 ja mittarissa 196tht. Dieselinä tietenkin. Lapsia on kolme ja neljäs tulossa joten sitä tilaa tarvii myös.

Tyhmyyttäni :oops:
Piti löytää kulkine kremppaisille, jossa on:
- automaatti,
- penkin korkeus sopiva ettei tarvitse laskeutua tai kiivetä,
- hieman enemmän maavaraa,
- näkyvyys edessä olevan liikenteen yli,
- peruutettaessa hyvä näkyvyys ympärille vaikka sitten kamera-avusteisesti,
- kuolleen kulman varoitin.

Ja sen piti kelvata vaimolle.

Tällä hetkellä citikaton
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä