|
Kirjoittaja |
Viesti |
janme
|
Viestin otsikko: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 08.05.2014 13:47 |
Viestit: 99
|
Niinhän sitä taas kuulu riks raks ja poks, ku aamulla Saaralla töihin kaasuttelin. Vitonen ei ollut hetkeen pelannut ja ajatuksissani kiihdyttäessä survasin päälle, armoton räsäys ja vaihelaatikko ilmesesti sisuksiltaan ihan atomeiksi. Sainpas onneksi (jälleen kerran) rullattua värkin Seon pihalle odottamaan hinausta. Tosin hinauskin voi olla tekemisen takana, kun tuntui vapaalla rullatessakin tökkivän aika pahaisesti... Muttamutta, onko sattunut silmään jotain kaikenkattavaa ohjetta laatikon irroittamiseen tai löytyykö Heinesin manuaalista ohjetta? -Janme
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 09.05.2014 22:56 |
Viestit: 99
|
Jostaki se vielä mystisesti kanittaa, prkl... Monellako pultilla kiinni moottorissa? Taas meni hyvin siihen asti, että alko vastustamaan. 
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 10.05.2014 13:12 |
Viestit: 99
|
Ku ei niin ei, onkohan tuosta räjäyskuvaa jollain tiedossa?
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 10.05.2014 13:15 |
Viestit: 2821
|
Oletko ottanut sen alapultin pois joka tulee moottorinsuunnalta? Kuusiokolo tainnut olla suurimmassa osassa  Kyllä se lähtee jos kaikki on irti. Onhan vetarit irroitettu?
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 10.05.2014 13:17 |
Viestit: 433 Paikkakunta: Eurajoki
|
Onko startin alapuolen pultti auki(koneen puolelta vetarin päältä)? Vauhtipyörän suojapelti laatikon alta?
Tuohan on neljälä pultilla kiinni koneessa
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 10.05.2014 17:32 |
Viestit: 99
|
Ralle kirjoitti: Oletko ottanut sen alapultin pois joka tulee moottorinsuunnalta? Kuusiokolo tainnut olla suurimmassa osassa  Kyllä se lähtee jos kaikki on irti. Onhan vetarit irroitettu? Kyllä sieltä kaikki pitäs olla irti, mutta ku ei niin ei. Huomasinpa tuossa, että oli jääny se kytkin vapauttamatta, oisko sitte siitä? Se sokkahan ei tullu sitte millään ulos sieltä, vaikka kaikki keinot tuli käytettyä, pitää vetää rälläkällä halaki se akseli, että saapi sen kytkinvaijerin vivun irti ja vapautettua sen kytkimen. Parastahan tässä on, että ei tartte ennen valmista enää irrottaa ku tästä ja varaosa-autosta kytkin ja kerran laitaa tähän paikalleen, kaks päivää kuitenki jo tupeltanu, saattaapi kohta kalija maistua...  Vielä ku laiskanletkiänä aina oottaa sitä korjausta niin kauan, että molemmat autot on samaan aikaan paskana, niin pääsee vissiin ens viikolla pyöräilemään töihin.
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 10.05.2014 17:44 |
Viestit: 433 Paikkakunta: Eurajoki
|
Niijoo, vetokytkin tuossa. Oli pitänyt tappi poistaa ihan ekana.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 11.05.2014 17:00 |
Viestit: 99
|
Miten tuon sokan saa pois? Tuntuu menevän kierteet vain.
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 11.05.2014 17:46 |
Viestit: 433 Paikkakunta: Eurajoki
|
Jos tarkoitat kytkinvivun sokkaa, siinä ei ole kierteitä.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 11.05.2014 18:43 |
Viestit: 99
|
Kyllä siinä on kierteet ja tähän tapaan yritin irroittaa: https://www.dropbox.com/s/iqik3m1ns1qmg ... .38.59.jpgLieköhän menin sitten liian isolla mutterilla, kun ei käyny mielessäkään, että se ois joku muu ku kasi. En silti tästä ehjästä pilannut loppuun asti, että vielä ehkä mahdollisuudet saada ehjänä laatikko irti. Vastustaa kyllä kohtuuttomasti..  Romusta irrotin rälläkällä, mutta eipä se tilannetta muuttanut sen laatikon irtoamisen suhteen.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 11.05.2014 19:06 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Onko tuossa pikkuhdi koneisessa vetävä kytkin? Ittekseni vaan muistelen että niissä olisi painavaa mallia?
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 11.05.2014 19:13 |
Viestit: 99
|
Mulla ei oo kyllä hajuakaan kytkintyypistä ja ekaa kertaa oon tämmösen kanssa touhuamassa, enkä ihan hirviällä menestyksellä, ku kahessa päivässä en oo saanu ees irti romua... Joka tapauksessa jotenki tuo ilmeisesti on vapautettava, että lähteepi loota irti, ku pelkkien pulttien irroituksen jälkeen ei änähtänykään ja ne varmuudella kuitenkin on irti...
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 11.05.2014 20:03 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
liikkuuko se laatikko yhtään? Vai jääkö se jumiin kun koittaa vetää pois paikaltaan? Vetävälläkin kytkimellä se liikkuu muutaman sentin. Ja vetävän tunnistaa siitä että vipu kääntää myötäpäivään kun painavassa vastapäivään. Ja painavassa ei tarvitse vivun kanssa pelailla.
Jos ei yhtään liiku niin kiinni se sitten on jostakin.
Otithan muuten ykk anturin irti laatikon päältä, se ei kylläkään vaikuta irtoamiseen mutta menee helposti rikki.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 11.05.2014 20:10 |
Viestit: 99
|
No ei kyllä senttiäkään, tuntuu, että hytän puolelta yläkulmasta kanittaa, vaikka eihän siellä ole pulttiakaan?
Vastapäivään tuo kytkin löysää. Olen koittanut kaikki irrotella, mikä irti vain lähtee. Kokeillaampa tuosta ehjästä sitten irroitella...
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 11.05.2014 20:53 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Vertaappa siitä irtolootasta niitä kiinnityspisteitä. Onko se pultti irti mikä on siellä nopeusmittarin anturimökön vieressä? Ja anturimökö tietty irti, helpottaa laatikon paikaltaan ottamista.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 12.05.2014 01:17 |
Viestit: 99
|
Irtoloota vasta irtos varaosa-autosta, niinhän sieltä löyty vielä yks pultti. Melkolaillahan tuossa sai purkaa ihan kaiken, toki tuosta autosta ei tarttenut vielä miettiä, että miten kaikki laitetaan takaisin paikoilleen ja purinkin ihan kaiken sähköjä myöten edestä kokonaan pois. Jos olisin ennen urakkaan alkamista tiennyt, että kuinka aikaa vievä projekti on kyseessä, niin olisin saattanut mielummin kävellä autokauppaan, mutta onneksi en tiennyt. 
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 16.05.2014 00:09 |
Viestit: 99
|
Niinhän ne lähetti väärän kytkinpaketin, joten vähän tuli viivästystä remonttiin. Tänään sitten yritin uittaa vaihdelaatikon paikalleen, mutta mitä sitä vittua, ei edes toivoa... Pitäisihän sen sinne takaisinkin mennä, kun poiskin on kerta tullut, vaan vaikealta tuntui. Kolme tuntia tuhersin ja kyllästyin, koittaa huomenna uusiksi. Jos on vinkkejä, niin otan mielelläni vastaan.  Huomenna on viikko rempan aloituksesta, niin olisi oikeinkin hyvä päivä saada homma päätökseen...
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 16.05.2014 12:53 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
sinähän tietenkin kokeilit sitä kytkinlevyä irrallaan , siihen lootan kytkinakselin booreille ? etkös kokeillukkin ? ja sitten tietenkin hyödynsit sitä paketin mukana tullutta muovista keskitystappia.......... 
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 16.05.2014 16:46 |
Viestit: 99
|
Eroa oli vain painelaakerissa. Kohdistustapin tein romun laatikon akselista. Nyt pitäisi mennä taas kokeilemaan paikalleen uittamista. Pirun ahdas se se on menemään, mutta onhan se poiskin tullut.... Tässä jos käyttäisi sitä normaalia voimasanaa ahtaan edessä, niin vähättelisi kyllä....
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 16.05.2014 22:08 |
Viestit: 99
|
Huhhah, kyllä sitä ihmislapsi voi olla tyhmä. Sen mollikan ku irroitti, missä nopeusmittarin anturi, niin johan se sinne sujahti. Silti sai vielä pari tuntia taikinoia, että meni booreille se akseli. Huomenna sitte loput, vaikka ei tässä nyt vielä uskalla hirviästi tuulettaa. 
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 21.05.2014 22:37 |
Viestit: 99
|
Laatikko paikallaan, äijä kyytiin ja starttaamaan, ei käynnisty, ei niin millään. Arvauksia viasta, polttoainepuolella tuo nyt tuskin on, kun ei ole sinne tullut sorkittua.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 21.05.2014 23:27 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
janme kirjoitti: Laatikko paikallaan, äijä kyytiin ja starttaamaan, ei käynnisty, ei niin millään. Arvauksia viasta, polttoainepuolella tuo nyt tuskin on, kun ei ole sinne tullut sorkittua. Jankos kirjoitti: ......Otithan muuten ykk anturin irti laatikon päältä, se ei kylläkään vaikuta irtoamiseen mutta menee helposti rikki. Mites tämän anturin kävi irrotuksessa...?
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 22.05.2014 07:59 |
Viestit: 99
|
En tiedä mikä tuo nuista on. Olisiko kuvaa?
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Hdi 90 ja vaihdelaatikon irroitus Lähetetty: 22.05.2014 08:19 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Kytkinkopan päällä lähimpänä moottoria, ei siellä muutakaan anturia ole. Aika hyvin piilossa kannen päästä lähtevien letkujen alla.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
|
|