Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 11.05.2014 15:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Melkonen homma olis tehdä sopivat vetoakselit HP18-> BX napa. Mitenkäs Xantian vetareissa on boorituksien määrät, perän ja navan puolella? Taitaa olla parempi pysyä, ainakin aluksi HP14 vaihtoehdossa :)
BX navat ainakin pitäs muuttaa XM vetareille sopiviksi, vetarithan voi aina pätkiä ja sorvata, sitten hitsata nippuun. Tietty jos nivelet saisi natsaamaan, niin voisi käyttää bexun navanpuolen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 12:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Esa66 kirjoitti:
XU10J2TE on rautalohko ja painaa n.40kg XU9 alulohkoista enemmän, joten XU9 alulohko+ XU10 kansi hybridi toisi helppoa teho-/painosuhdetta?

http://www.sportpug.com/smf/index.php?topic=22192.15
sportpug kirjoitti:
Painoero lohkoilla on 14kg, XU9J4 DFW/D6C vs XU10J4/L/Z (RFT)



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 15:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Jokos Esalla on nämä osat haalittuna, vai tässä ollaan suunnittelu asteella? Se xu10j2te menee tosiaan Beksiin suoraan :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 16:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Aloittelen korista ja alustasta, toivottavasti vuoden päästä olisi tekniikan aika ja osat hankittu/saatavilla?

Nuo painot on suoraan listasta otettu, en niitä ole itse punninnut :) Täytyykin tuo lista laittaa, niin voi pohtia sen oikeellisuutta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 17:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tässä lista

Kuva

Vaihdelaatikot

Kuva


Viimeksi muokannut Esa66 päivämäärä 12.05.2014 17:14, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 12.05.2014 17:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Esa66 kirjoitti:
Aloittelen korista ja alustasta, toivottavasti vuoden päästä olisi tekniikan aika ja osat hankittu/saatavilla?

Nuo painot on suoraan listasta otettu, en niitä ole itse punninnut :) Täytyykin tuo lista laittaa, niin voi pohtia sen oikeellisuutta?


Jep, tuossa olis xu10j4rs:n alakertaa ja turbon kantta jne. joille vois uutta kotia etsiä ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 13.05.2014 17:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tuota, mites nämä nyt menee? Kun minulla on tuossa 8venasella kannella oleva D6C lohkolla oleva kone, kun olen jotenkin käsityksessä, ettei noissa pitänyt vesikanavat sopia kannen ja lohkon välillä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 13.05.2014 21:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Taitaa kuitenkin olla XU9JA(D6B) eli pökötin 1,9Gti pannu :) Selkishän tuo.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 19.05.2014 15:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tämä tais tulla vähän huonosti sijoiteltua, tämän pitäisi varmaan olla teknisen keskustelun langassa? Niinsanotusti yleisessä keskustelussa :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 29.05.2014 03:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Oliskohan bexun olassa työstövaraa XM laakereille? Se on nimittäin melkein käytettävä XM vetareita, jos sinne HP18:n yrittää sovitella. Ei noissa laakereissa kyllä ole ihan posketon kokoero.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 05.06.2014 18:12 

Viestit: 473
Mistä tuollainen lista ranskalaismoottorien massoista löytyy? Olisikohan sillä myös 2,5-litraisten turbokoneiden ja uudempien veekutosten massoja? Hellin ajatusta että CX:ään vaihtaisikin kuutoskoneen, kolmilitrainen kävisi 20 % -säännön rajoissa 2,5-litraisen tilalle ja vapaastihengittävänä sen tehotkaan eivät ole liian isot turboon nähden. Tuskin tämä koskaan toteutuu, mahtaisiko edes mahtua paikalleen vaihdelaatikon kanssa. Eihän siinä tehon puolesta ole mitään järkeä mutta olisihan kutosen murina komeampi ääni kuin neloskoneen säksätys.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX turbotus ja tavaran sijoittelu konehuoneessa
ViestiLähetetty: 06.06.2014 17:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tai VR5/VR6 ?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: